• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kostka zamiast płyt na przystankach wiedeńskich

Krzysztof Koprowski
20 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.

Po nieco ponad dwóch latach od zakończenia remontu torowiska na Przeróbce, niezbędna jest przebudowa przystanków tramwajowych. Urzędnicy szacują, że zastąpienie płyt kostką granitową na jezdni będzie kosztowało ok. 300 tys. zł. Prace wymuszone są nadmierną prędkością kierowców i lekceważeniem ograniczeń wjazdu ciężkich pojazdów.



Czy kierując autem stosujesz się do ograniczenia prędkości do 30 km/h?

Remont torowiska na ul. Siennickiej zobacz na mapie GdańskaLenartowicza zobacz na mapie Gdańska został zakończony w czerwcu 2015 r. W ramach tej inwestycji zbudowano po raz pierwszy w Gdańsku tzw. przystanki wiedeńskie. Ich konstrukcja polega na podwyższeniu jezdni w obrębie przystanku, co znacznie ułatwia wsiadanie do tramwaju poruszającego się torowiskiem wbudowanym w środkową część jezdni oraz autobusów jeżdżących po torowisku.

O ile sam pomysł wprowadzenia przystanków wiedeńskich doskonale się sprawdził, to problemem okazała się ich trwałość. Płyty, z których wykonano przyległą jezdnię, w wielu miejscach są popękane, a w rejonie pętli tramwajowej zobacz na mapie Gdańska także powyginane.

- Powstałe wady nie są spowodowane złą jakością wykonania, lecz wynikają przede wszystkim z braku przestrzegania przez kierowców ograniczenia prędkości (do 30 km/h) i tonażu w obrębie przystanków, skutkiem czego każda bieżąca naprawa nie przynosi oczekiwanego rezultatu - mówi Anna Ślusarska z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jak informują urzędnicy, ostatnia z napraw w ramach przeglądu gwarancyjnego została przeprowadzona w czerwcu 2017 r. Kolejne prace budowlane muszą być już wykonane z budżetu miasta.

Zgodnie z zapisami przetargu, nowa nawierzchnia jezdni w obrębie czterech przystanków wiedeńskich będzie zbudowana z wykorzystaniem kostki granitowej, osadzonej na nowej podbudowie. Dodatkowo przy pętli tramwajowej przewidziano odsunięcie od jezdni wiaty przystankowej oraz ustawienie obok niej ławek, śmietników i stojaków rowerowych, a także korekty ułożenia chodników oraz krawężników na ul. Lenartowicza.

- Szacunkowy koszt robót wynosi ok. 300 tys. zł, zaś termin ich wykonania to koniec listopada br. - dodaje Ślusarska.
Obecnie DRMG oczekuje na oferty zainteresowanych wykonawców. O wyborze zdecyduje w 60 proc. kryterium najniższej ceny, zaś w 40 proc. czas udzielonej gwarancji (minimum trzy lata).

Materiał archiwalny z czerwca 2015 r.

Miejsca

Opinie (165) 4 zablokowane

  • 300 tysięcy? (7)

    to ile wychodzi za metr?
    Chętnie ułożę taniej!

    • 113 8

    • Zgłoś swoją ofertę w przetargu na remont.

      • 0 0

    • Stań do przetargu i do dzieła. Serio mówię. (1)

      Wszyscy będą zadowoleni. Miasto bo mniej wydało, ty bo zarobisz, mieszkańcy bo będą mieli równą nawierzchnię.

      • 3 0

      • Stanie do przetargu i co...?W cuda wierzysz kolego?I tak Adamowicz wezmie swojego kumpla ktory ma firme brukarska.Jeszcze nie przywykles zes taki madrala?:)

        • 1 0

    • (2)

      Czemu nie w ramach gwarancji? Tak samo niektóre studzienki też już się zapadają. No ale wygrała najtańsza oferta.

      • 22 2

      • Bo wina nie leży po stronie wykonawcy, tylko inwestora który nie zapobiegł wjeżdżaniu tam ciężarówek.

        • 0 1

      • W Kartuzach zapadnięte studzienki na ul Zamkowej zalali asfaltem,

        jak widać wszystkie chwyty dozwolone, byle taniej.

        • 9 0

    • to stań do przetargu

      • 6 5

  • (10)

    Ogólny pomysł układu i funkcjonowania tych przystanków jest beznadziejny.

    • 61 119

    • (4)

      dlaczego ?

      • 21 4

      • bardzo niebezpieczne to jest (1)

        samochód może skosić pieszego wysiadającego z tramwaju

        • 1 4

        • Jeśli kierowca auta nie ma mózgu ani oczu to fakt, może skosić.

          • 1 0

      • Jak to dlaczego? (1)

        Ani dlatego, że musi trochę zwolnić i nie daj Boże zatrzymać się kiedy tramwaj stoi na przystanku a to "zmniejsza przepustowość".

        • 35 5

        • na Mickiewicza ostatnio to jakaś plaga

          tramwaj staje, otwiera drzwi - a pięciu "szybkich, ale bezpiecznych" śmiga rozpędzając pasażerów.

          • 11 0

    • (2)

      Zapraszam do Wiednia. Tu to dziala od 20 lat. Ale nie ma na podwyzszonym kawalku zadnych kostek ani plyt, lecz asfalt. A ten trzyma o dziwo i nawt ruch ciezki mu nie przeszkadza.

      • 7 0

      • Po co do Wiednia? (1)

        Wystarczy do Poznania. Tam przystanki wiedeńskie też są z asfaltu i wszystko działa, tylko u nas jakiś matoł musiał wymyślić taki idiotyzm i dać kostkę... Pewnie jak zawsze odszedł jakiś przekręt

        • 10 2

        • Głupi jesteś jak but.

          • 1 4

    • (1)

      Zaproponuj lepszy ;)

      • 18 4

      • To kosztuje...

        • 10 0

  • (7)

    Po pierwsze gdzie jest Policja i czemu Straż Miejska nie reaguje na ciężarówki? Wszędzie na Przeróbce są zakazy, a te kolosy jadą non stop.
    Druga sprawa to ta strefa 30 to jakies nieporozumienie. Projektant chyba nigdy tu nie był. Ruch jak w Rzymie, setki samochodów, tramwaje. Do tego wymalowali gdzieniegdzie przejścia dla pieszych (w strefie 30??!!), a w niektórych miejscach postawili znak ale bez pasów.
    No i super przystanek na fotce. Jak się na nim usiądzie to samochody przejeżdżają po stopach. W deszczu jest się ochlapywanym przez auta.

    • 96 6

    • Tak

      Policja spi od lat! Straz rowniez spi!
      Wszystko wolno bo konsekwencji brak dla wszystkich!!

      • 0 0

    • Dlaczego wszyscy mieszkancy mają placic za buraków w blachosmrodach!Odkiedy sie wszystko dostosowuje do bandytów ! (1)

      Jesli wandal cos zniszczy to trzeba go obciazac kosztami anie kazac placic wszystkim!

      • 6 4

      • To jest przystanek. Czyli dla pieszych. Zapłacisz? Blachosmrody miały tam asfalt.

        • 0 0

    • policja

      Policji nie będzie, bo żaden frajer za te grosze z debilami szarpać się nie będzie !!! Fack uff

      • 2 1

    • ochlapany przez auta??? (1)

      Cholerny klamco zeby byc ochlapanym musi byc woda auto musi w dziure wjechac a gdzie tam sa dziury???Ochlapales to sie winem gdy gdy trzesly ci sie te czerwone lapska z przepicia.

      • 4 14

      • usiądź sobie na tym przystanku w deszczu i posiedź 10minut. Będziesz mokry.

        • 3 1

    • Wystarczy, że zgłosi się przejazd ponadgabarytowy, zapłaci odpowiednią sumę do urzędu i

      można wszędzie legalnie jeździć przeładowaną ciężarówką.

      • 7 1

  • (4)

    ułóżcie w szachownicę (płyta - dziura) nie będą przekraczać prędkości... zawsze znajdzie się uzasadnienie dla bylejakości w tym kraju...

    • 145 14

    • Tak????

      A jak przekroczyc mozna predkosc???
      Zapewme mozna przekroczyc jedynie predkosc swiatla ale oponki by sie spalily w twoim zlomowcu.

      • 0 0

    • (1)

      We Wiedniu buduje się takie przystanki z betonu, proponuję aby tak samo zrobić u nas, a nie na nowo wynajdywać koło.

      • 1 0

      • W wielu krajach.Ale nasi wiedza lepiej bo kumpel Adamowicza,wiecie,tego aferzysty,ma firme brukarska i ona zrobi prace najlepiej.
        :)

        • 1 0

    • Ja jeszcze zanim je skończyli układać pisałem na tym portalu że to się sypnie.
      Ja przewidziałem, projektanci i urzędnicy nie umieli.

      • 20 0

  • A kto zatwierdził

    ułożenie płyt CHODNIKOWYCH w pasie JEZDNI? Tu nie chodzi o prędkość, a o wytrzymałość materiału. Dla mnie to ewidentny błąd w projekcie, ale wiadomo, ktoś musi zrobić remont żeby zarobić kasę z publicznych pieniędzy ;/

    • 0 0

  • znowu znajomi królika?

    he he

    • 1 0

  • Ten "projektant" to chyba na praktykach był,

    Bo to nie jest pierwszy błąd projektowy tej inwestycji.

    • 3 0

  • Sam projekt bylmjuz do bani. Ktos nigdy nie byl na Przerobce, nie widzial jaki tam ruch i zaprojektowal osiedlowa uliczke z tramwajami. Do tego kosteczka i mialo byc przytulnie. Tylko ruch jest tam bardzo duzy i jest jak jest

    • 2 0

  • Debilny projekt (1)

    Jak tramwaj wjeżdżający ne pętlę zatrzyma się na jezdni to trudno siennicką wyjechać , nie mówiąc o dostawczakach jadących do firm w zntku. Gdy ciężarówka się zatrzymała na siennickiej przy krawężniku to tramwaj nie mógł przejechać. A jest tam tyle miejsca, że spokojnie można było zrobić szerzej wiedząc, że tam dużo ciężarówek jeździ (dostawy do sklepów i do firm w zntku).

    • 1 0

    • Jest tam zakaz dla ciezarowek.

      • 0 0

  • (5)

    Zreszta i tak połowa kierowców nadal nie rozumie tych przystanków i jadą buspasem.

    • 17 0

    • (2)

      Nikt nie wjeżdża na torowisko .Teraz po przebudowie jest strasznie wąsko .

      • 0 2

      • (1)

        Wąsko bo to strefa 30. Jak tyle jedziesz to się mieścisz. To nie autostrada.

        • 1 1

        • Tam to nawet przy 5/h można się otrzeć

          Prędkość tu nie ma żadnego znaczenia

          • 0 0

    • chyba tramwajpasem (1)

      • 1 1

      • Są wyraźne znaki pionowe i poziome, że jest to buspas.

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane