- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (194 opinie)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (177 opinii)
- 3 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (47 opinii)
- 4 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (79 opinii)
- 5 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (182 opinie)
- 6 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (176 opinii)
Kret, który wydrąży tunel, powstanie w Niemczech
Maszyna-kret, która wydrąży tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku, przypłynie na plac budowy z Niemiec. Jej montaż nad wschodnim brzegiem Martwej Wisły potrwa trzy miesiące.
Wykonawca tunelu pod Martwą Wisłą - konsorcjum firm OHL i Hydrobudowa - skorzysta przy budowie z dostępu Gdańska do morza. - Największe elementy maszyny TBM, czyli m.in. tarcza i silniki, dotrą na plac budowy drogą wodną. Mniejsze elementy przyjadą w ciężarówkach - mówi Dimitr Petrov-Ganew, menadżer w firmie Herrenknecht, która dostarczy "kreta" dla gdańskiego tunelu.
Maszyna powstanie w Schwanau, w zachodnich Niemczech. Podczas jej montażu i uruchomienia będą obecni pracownicy konsorcjum firm OHL i Hydrobudowy.
- Zamawiający, czyli wykonawca tunelu, musi przeprowadzić odbiór techniczny maszyny. Po drugie, gdy maszyna dotrze do Gdańska, będzie musiał on zmontować maszynę samodzielnie. Producent wtedy jest jedynie doradcą - tłumaczy Dimitr Petrov-Ganew.
Nie wiadomo kiedy maszyna-kret pojawi się Gdańsku. Kończy się uzgadnianie treści zamówienia sprzętu. Nieoficjalnie ustaliliśmy, że TBM dotrze do nas nie wcześniej, niż w połowie przyszłego roku.
Montaż maszyny nie powinien trwać dłużej niż trzy miesiące i zaplanowany został po wschodniej stronie brzegu Martwej Wisły - obok ul. Ku Ujściu.
Zgodnie z projektem maszyna-kret najpierw wydrąży północną nitkę tunelu. Gdy maszyna "wyjdzie" na powierzchnię po stronie Letnicy i Nowego Portu, zostanie zdemontowana i przetransportowana z powrotem w okolice ul. Ku Ujściu. Tam zostanie złożona i rozpocznie drążenie po raz drugi, tym razem południowego tunelu.
Poznaj od środka budowę i pracę maszyny TBM
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych .
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: początek grudnia 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej .
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej .
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu .
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Opinie (168) ponad 10 zablokowanych
-
2011-11-09 09:14
Niemcy znowu krecią robotę bedą robić....
jak Szlezwik w 39r ma znowu coś przypłynąć z Niemiec..... ale wiemy jaki końcowy efekt był więc może będzie dobrze
- 1 4
-
2011-11-09 09:18
Niemcy to wiele krajów, landów czyli, w jednym, zusamen znaczy.
A więc, Niemcy to duża spółka , nawet miasta są na prawach kraju - landu np. Berlin czy Hamburg. I tak powinno byc w z Polską.Lepiej wie góral czy my tutaj w Gdańśku, czego nam trzeba aniżeli jakaś ustawiona ekipa w Warszawie, która i tak pilnuje interesów swojej parii, mafii czy Watykanu.Nie mamy szans na duży rozwój = jednym słowem na ZWYCIĘSTWO , bo u nas , podobnie jak przed wiekami, na czele stoją interesy grup a nie Kraju.Rządzą nami zdrajcy wymieszani z nieudacznikami i klikami.Nie ma wyjscia, musimy czekac na Chrystusa i ratowac siebie, rodziny, i osobowosc chrzescijanską / nie mylic z katolicką czy inną/.
- 0 1
-
2011-11-09 09:37
JA SIĘ PYTAM .......DLACZEGO NIE MOŻNA U NAS? DLACZEGO JAK NP W PRZYPADKU GAZU ŁUPKOWEGO NIE MOŻNA SAMEMU DOPRACOWAĆ TECHNIKI WYDOBYWANIA GO I SAMEMU CZERPAĆ ZYSKI TYLKO WSZYSTKIM SIĘ DZIELIĆ? MASAKRA JAKAŚ........
- 4 1
-
2011-11-09 10:11
w koncu Polacy są zacofani 100lat za murzynami wiec mnie to nie dziwi (2)
- 2 7
-
2011-11-09 10:34
to jedź do murzynów (1)
będziesz 100 lat do przodu:)jednego marudę mniej będzie:)może jakaś akcja na bilet w jedną stronę? zorganizujemy dla Ciebie koncert charytatywny.
- 5 1
-
2011-11-10 10:23
Chiny robią olbrzymie inwestycje w Krajach Afryki -
Polcy jak zwykle budzą się z reką w nocniku
- 0 0
-
2011-11-09 11:12
Mistrzowie (1)
Niemcy są mistrzami w kreciej robocie .
- 3 1
-
2011-11-10 00:17
no to raczej Polacy.Polak Polakowi wrogiem.
- 1 1
-
2011-11-09 11:14
wielki kret...
ciekawe ile ma "kretów mechanicznych" mocy?
- 2 0
-
2011-11-09 11:17
To jest dżdżownica, wy ślepe kiszki. Nie żaden kret. (3)
Zasada działania jest identyczna: Pożerać ziemię przed sobą, przepuszczać przez bebechy i wypuszczać tyłkiem. Facet co to wynalazł zainspirował się przyrodą. Tymczasem kret rozgrzebuje pazurami i przesuwa obok ciała. Przestańcie nazywać TBM "kretem", bo się wstydzę za was.
- 7 1
-
2011-11-09 11:36
(1)
mylisz się. Zasada działania ma być taka żeby nic nie zostało za maszyną czyli tak jak kret ma drążyć tunele w których się porusza, a nie kopać dla samego kopania.Wstyd mi za ciebie.
- 0 1
-
2011-11-09 18:33
Dżdżownica nie drąży tuneli, którymi się porusza? Gruz za TBM usuwają ludzie, ale i tak wcześniej musi przejść przez bebechy
maszyny. Żaden kret nie pożera ziemi.
- 0 1
-
2011-11-10 01:19
Autorzy artykułów nie czytają komentarzy.
Za wiele nerwów to kosztowałoby ich.
- 1 0
-
2011-11-09 11:44
a ja musze skoczyć do wc bo kret juz łapy wystawia...
- 2 1
-
2011-11-09 11:45
To drążenie, będzie jeszcze większą atrakcją, niż.. unoszenie elementówestakady przez dźwig na ulicy Słowackiego, gdzie z materiału na materiałna portalu "trojmiasto.pl/tv" widać coraz więcej publiki, no ale trudno się dziwić,podnoszenie takich cieżarów w środku miasta, to nie codziennie :)
- 1 0
-
2011-11-09 12:11
dlaczego znowu dziennikarz nie zapyta sie PO CO przewozic ponownie całego kreta na druga stronę?
dlaczego nie montowac po tej stronie, po której wyszedł i wracac w drugą??? podejrzewam, ze takie przewożenie przez rzekę bedzie kosztować pare milionów
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.