• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Krok w stronę bezpiecznych przejść przez tory na Oruni

ms
29 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Taki i podobne przejazdy przez linię kolejową Gdańsk - Warszawa mają zostać zastąpione przez przejścia bezkolizyjne. Taki i podobne przejazdy przez linię kolejową Gdańsk - Warszawa mają zostać zastąpione przez przejścia bezkolizyjne.

Jest pięciu chętnych na zaprojektowanie trzech tuneli dla pieszych i jednego przejazdu dla aut przez tory kolejowe na Oruni i św. Wojciechu. Tylko jedna z ofert mieści się w miejskim budżecie.



Czy nowe przejścia poprawią bezpieczeństwo pieszych i zmotoryzowanych na Oruni?

Nowe tunele i przejazdy mają zastąpić istniejące kolizyjne przejazdy w poziomie torów. Zamiast nich, mieszkańcy mają zyskać trzy bezpieczne przejścia podziemne pod torami wraz z dojściem do przystanków SKM i PKP oraz tunel lub wiadukt dla aut.

Pierwszy tunel dla pieszych powstanie w ciągu ul. SandomierskiejMapka.

Budowę drugiego tunelu przewidziano w ciągu ul. Dworcowej i ul. SmętnejMapka. Będzie on w przyszłości stanowił dojście na przystanek PKP Gdańsk - Orunia.

Z kolei do stacji PKP Gdańsk - Lipce poprowadzi podziemne przejście dla pieszych w ciągu ul. NiegowskiejMapka.

Ponadto opracowanie ma ująć budowę bezkolizyjnego przejazdu dla aut pomiędzy ul. Dworcowa/Smętna, a ul. Niegowską. W projekcie uwzględniony zostanie montaż monitoringu i elementów małej architektury.

W tych miejscach powstaną nowe, bezkolizyjne przejścia dla pieszych przez tory kolejowe. W tych miejscach powstaną nowe, bezkolizyjne przejścia dla pieszych przez tory kolejowe.
Na opracowanie dokumentacji miasto zaplanowało ok. 1,15 mln zł. Wpłynęło pięć ofert od biur projektowych, ale tylko jedna mieści się w tym budżecie.

  1. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A - 949 560 zł
  2. Mosty Gdańsk Sp. z o.o. - 1 665 420 zł
  3. PBW INŻYNIERIA Sp. z o.o. - 1 943 400 zł
  4. Konsorcjum, Lider: Pracownia Projektów MID - 1 197 159 zł
  5. Europrojekt Gdańsk S.A. - 2 846 653, 76 zł


- Oferty są obecnie analizowane pod względem formalno-prawnym - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Dokumentacja projektowa ma powstać do końca maja 2021 r.

Przejścia i przejazd przez tory mają zostać sfinansowane ze środków Unii Europejskiej. Gdańsk będzie starał się o dofinansowanie tego projektu w ramach środków funduszu europejskiego "Łącząc Europę" (CEF - Connecting Europe Facility).
ms

Opinie (84)

  • Orunia Dzielnica Podzielona i zaniedbana przez władze samorządowe miejskie wojewódzkie i społeczne oraz przez obywateli

    • 4 3

  • Orunia Dzielnica opluta przez ludzi i zapomniana przez władze samorządowe

    • 3 3

  • Pierwszeństwo pieszego powinno obowiązywać pojazdy szynowe.
    jeżeli według ustawodawcy pojazd mechaniczny jest w stanie stanąć w miejscu, przed wchodzącym na ciąg komunikacyjny do którego zaliczają się tory przeznaczone dla pojazdów szynowych. ulicę, drogę pieszym.
    To dokładnie takie same wytyczne powinny obowiązywać wszystkie pojazdy, również szynowe pociągi, tramwaje.
    I to powinna ogłosić TVelewizjaNienawiści, będzie więcej ofiar niż przez covid-19
    A wystarczyło uważać na lekcjach fizyki na poziomie podstawowym i nie byłoby problemów wtargnięć pieszych na ciągi komunikacyjne przeznaczone dla pojazdów silnikowych, szynowych i innych.
    gałgan ?

    • 1 4

  • Taka dzielnica (3)

    Orunia to dzielnica tak blisko centrum, a zapomniana przez władze miasta. Szkoda.

    • 19 4

    • Orunia blisko centrum ? A w korku na Trakcie kiedyś stałeś ? (1)

      • 0 4

      • Już odpowiadam

        W korkach w centrum też stałem

        • 4 0

    • Orunia i

      Stogi, to jak Śląsk dla Polski.

      • 4 1

  • O Ludzie! (1)

    Jak bywam u swoich znajomych to widzę kątem oka co się tam dzieje. To przechodzi ludzkie pojęcie.

    • 16 5

    • To napisz coś co widziałeś, bo taka ciekawa jestem?

      • 2 0

  • Naprawdę chciałbym aby tak się stało . By wreszcie zrobili tunel , przejazdy itp . Ale naprawdę nikt nie zrobi tego przez 10/15 lat . Gdyż żaden deloreper nie postawi tam osiedla , chciałbym się mylić naprawdę.

    • 8 0

  • Te przejścia powinny być od dawna .

    Zamiast np. i**otycznej kładki na Motławie która nie działa do dziś , dramat ciekawe kto i dlaczego wydał decyzję o budowie tak niepotrzebnej rzeczy .

    • 10 0

  • Pociagi (1)

    Mam nadzieje ze te pieprzone pociagi przestana trabic bez sensu przed każdym przejściem. Co to daje, jak ktos bedzie chcial sie zabic to go dzwiek klaksonu nie odstraszy. A ludziom mieszkajacym obok torowisk zyc nie dają w ciszy

    • 5 3

    • Pociągi

      wynika z tego że jest to walka z wiatrakami ; kakofonia niemal przez całą dobę,wszystko w ramach przepisów i oczywiście dla naszego bezpieczeństwa . Nasze uwagi,prośby wręcz nic nie znaczą. Przerażliwe wycie i ujadanie co gorliwszych maszynistów w podawaniu sygnałów w dalszym ciągu trwa.

      • 1 0

  • Naprawdę?

    Uważam, że jest to zbędne wydawanie pieniędzy. Myślę, że powrót do szlabanów dla pieszych zdałby egzamin natomiast pieniądze można by było przeznaczyć na inne cele - np. poprawę nawierzchni niektórych dróg.

    • 3 5

  • chodzisz przez tory ..oczy dookola glowy

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane