- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (76 opinii)
- 2 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (85 opinii)
- 3 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (14 opinii)
- 4 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (260 opinii)
- 5 Od soboty spore utrudnienia na A1 (67 opinii)
- 6 Masz interes? Zostaw kartkę (143 opinie)
Krok w stronę budowy kładki nad obwodnicą w Osowej
Magistrat robi krok do budowy kładki nad Obwodnicą Trójmiasta w Osowej. Po ubiegłorocznej zbiórce podpisów wiceprezydent Piotr Grzelak zadeklarował, że miasto może sfinansować przygotowanie dokumentacji projektowej. Samą budową kładki miałaby się zająć Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, zarządzająca na co dzień trasą S6.
Podobnego zdania byli także nasi czytelnicy. W ankiecie dołączonej do artykułu aż 86 proc. spośród prawie 1,8 tys. osób uznało, że budowa kładki jest zasadna.
Kładka na 700. miejscu wśród inwestycji
Na początku lutego 2022 r. Ministerstwo rozpatrzyło petycję. W odpowiedzi poinformowało, że budowa została uwzględniona w stworzonym przez zarządcę obwodnicy (GDDKiA) Programie Redukcji Liczby i Skutków Zdarzeń Drogowych.
Ujęta w nim lista projektów została ułożona w kolejności zgodnie z priorytetami, tj. od najpilniejszych do tych, których realizacja może poczekać. W zestawieniu kładka w Osowej, która stałaby się naturalnym przedłużeniem przebiegającej przez środek dzielnicy ul. Jednorożca, znalazła się niestety na odległym miejscu.
- Zasadność budowy ścieżki pieszo-rowerowej w Osowej została dostrzeżona i uwzględniona w Programie na pozycji nr 700 - napisało ministerstwo.
Mieszkańcy nie chcą tyle czekać
Mieszkańcy, wspierani przez radnych, postanowili więc działać. Podczas rozmów w gdańskim oddziale GDDKiA usłyszeli, że budowę kładki można przyspieszyć, gdyby zrealizować ją w ramach innej większej inwestycji, np. przy rozważanej rozbudowie obwodnicy o trzeci pas czy przy powstaniu Drogi Zielonej.
Ale jest też inna opcja. Drogowcy nie ukrywają, że kładka powstanie szybciej, jeśli w kosztach jej budowy będzie partycypowało miasto.
I jak się okazuje, jest na to duża szansa.
- Kładka pieszo-rowerowa nad obwodnicą w Osowej to absolutny "must have" dla mieszkańców. Deklaracja ze strony miasta poszła do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Jesteśmy gotowi sfinansować dokumentację projektową. Liczymy, że dzięki temu inwestor przystąpi sprawnie do realizacji zadania - deklaruje Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.
500 tys. zł na projekt dokumentacji dla kładki
W czwartek wspólnie z radnym miasta Janem Peruckim, radnymi rady dzielnicy i przedstawicielami miasta, urzędnicy zastanawiali się, w jaki sposób wspólnie zabiegać o tę inwestycję. Według szacunków magistratu przygotowanie dokumentacji projektowej mogłoby kosztować ok. 500 tys. zł i potrwać ok. 12 miesięcy.
- Potem gotowy projekt miałby trafić do GDDKiA, która przejęłaby realizację inwestycji - mówi nam Perucki. - Oczywiście projekt chcemy przygotować w porozumieniu z drogowcami, by uniknąć sytuacji, że gotowa dokumentacja trafi na kilka lat do szuflady. Musimy mieć jasną deklarację i pewność, że uda się tę inwestycję przeprowadzić w ciągu 2-3 lat, a nie 30, dlatego w najbliższym czasie zamierzamy ponownie spotkać się z urzędnikami GDDKiA z Gdańska.
Ostateczne decyzje dotyczące ewentualnego sfinansowania kładki zapadną jednak nie w Gdańsku, lecz w centrali GDDKiA w Warszawie. Jak usłyszeliśmy, mieszkańcy i radni są na tyle zdeterminowani, by przeprowadzić inwestycję, że są gotowi jechać na negocjacje do stolicy.
Miejsca
Opinie (199) 5 zablokowanych
-
2022-11-19 09:33
No przydałaby się taka kładka bo droga od Auchan do owczarni jest w fatalnym w stanie (1)
Rowerem tam trudno jechać bo są straszne dziury
- 25 1
-
2022-11-19 10:21
Bo to nie jest droga dla rowerow
To jest teren parku krajobrazowego
- 0 0
-
2022-11-19 10:15
Zakład
Że ta kładka powstanie szybciej niż ta na Karwinach?
- 0 0
-
2022-11-19 10:44
a czemu na wizualizacjach (1)
pokazywana jest kładka na karwinach ?
btw i co właściwie z jej realizacją ?- 1 0
-
2022-11-20 18:23
Zrobią POd ten sam klucz i 5 mln za projekt skasuja
- 0 0
-
2022-11-19 10:48
Lobby projektantów jest bardzo silne w gdańskim urzędzie
Żadna kładka nie powstanie - tu chodzi tylko o kasę dla zaprzyjażnionego towarzystwa projektantów. Projekt będzie jeszcze cyklicznie "modyfikowany", za nastepne pieniądze oczywiscie:)))) Metoda takiego wyciągania duzych pieniedzy została juz wielokrotnie zastosowana. Najbardziej znana to metoda na "tunel pod Pachołkiem". Może dziennikarz dowiedziałby sie w UM, ile juz pieniędzy skasowali projektanci za kolejne projekty i modyfikacje tunelu pod Pachołkiem.
- 1 1
-
2022-11-19 11:43
Kladka
dla zakupoholików do centrum handlowego. Arcyważne.
- 1 0
-
2022-11-19 12:27
Jestem rozczarowany
Biorąc pod uwagę dominujące od jakiegoś czasu trendy, miałem nadzieją na przejście dla pieszych przez obwodnicę...jak w tytule
- 0 0
-
2022-11-19 13:08
tak tak tak
w końcu!!! tyle lat!!!
- 1 1
-
2022-11-19 16:23
Niech im gmina Żukowo finansuje
Osowa to nie Gdańsk tylko wieś pod Gdańskiem. Mieszkańcy tej wsi (czyli wieśniaki) blokowali już tyle inwestycji rozwojowych, że powinni być wyrzuceni poza granice administracyjne miasta. Hamują, ze słomą w butach, rozwój całej aglomeracji od 30 lat.
- 3 2
-
2022-11-19 17:00
Geant zobowiązany był w umowie
z miastem do budowy kładki i dwupasmowej Spacerowej albo zapłaty sowitej kary ale miasto... podpisało aneks i samo zrobiło remont Spacerowej ale tylko remont i kładki nie wybudowane. Teraz kto załatwi kładkę - ci sami radni, którzy pozwolili na budowę Mikilandii? Całe szczęście już niedługo wybory. Nie ma z kogo wybierać ale wiadomo kogo nie wybierać. Tych, którzy się nie sprawdzili
- 1 1
-
2022-11-19 18:01
Poprosimy również kładkę z Klukowa.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.