• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Krok w stronę budowy ul. Nowej Jabłoniowej z tramwajem w Gdańsku

Maciej Naskręt
3 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Tramwaj na Szadółki będzie przedłużeniem linii z Moreny, która będzie poprowadzona przez ul. Nową Bulońską do ul. Warszawskiej. Tramwaj na Szadółki będzie przedłużeniem linii z Moreny, która będzie poprowadzona przez ul. Nową Bulońską do ul. Warszawskiej.

Jest przetarg na opracowanie koncepcji i projektu budowlanego niespełna 1,7-kilometrowej ul. Nowej Jabłoniowej w Gdańsku. Ma być tramwaj i dwujezdniowa droga. Dokumentacja będzie gotowa wiosną 2015 r.



Jeszcze w starym roku Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na opracowanie koncepcji projektu budowlanego ul. Nowej Jabłoniowej w Gdańsku od skrzyżowania planowanej ul. Nowej Bulońskiej Północnej z ul. Warszawską zobacz na mapie Gdańska do istniejącego Węzła Szadółki w ciągu Obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska.

- Otwarcie ofert na opracowanie dokumentacji projektowej zaplanowano na połowę lutego 2014 r. Wyłoniony w drodze przetargu wykonawca będzie miał czas na opracowanie wielobranżowej koncepcji programowo-przestrzennej do końca sierpnia bieżącego roku, natomiast dokumentacji projektowej do kwietnia 2015 r. - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.

Koszt budowy 1,68-kilometrowej drogi o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy według wstępnych wyliczeń planistów może wynieść 94 mln zł, z czego 2 mln zł pochłonie projekt budowlany. Projektanci przygotowujący dokumentację ul. Nowej Jabłoniowej będą musieli zaprojektować przebieg dwóch jezdni m.in. zboczem wąwozu, zlokalizowanego między ul. Goszyńską a ul. Przywidzką.

Kto zyska najbardziej na budowie ul. Nowej Jabłoniowej?

Plany zakładają także budowę dwutorowej linii tramwajowej od skrzyżowania ul. Nowej Bulońskiej Północnej z ul. Warszawską do ulicy Przywidzkiej, na wysokości ul. Czermińskiego. To element linii tramwajowej, która w dalekiej przyszłości ma być przedłużona do dzielnicy Kiełpino Górne.

Ponadto inwestycja zakłada budowę ulicy Przywidzkiej od ul. Jabłoniowej do ul. Czermińskiego wraz z przebudową skrzyżowań, a także wykonanie kanalizacji deszczowej i systemu odwodnienia poza granicami ul. Nowej Jabłoniowej.

Ulica Nowa Jabłoniowa jest realizowana w ramach Strategicznego Programu Transportowego dla dzielnic na południu Gdańska. Zakłada on realizację w pierwszej kolejności ul. Nowej Bulońskiej Północnej, a później także ul. Nowej Warszawskiej i ul. Nowej Świętokrzyskiej. Miasto na realizację tych inwestycji zapisało w tegorocznym budżecie miasta 300 mln zł.

Budowa ul. Nowej Jabłoniowej i ul. Nowej Bulońskiej Północnej mają być dofinansowane z budżetu Unii Europejskiej na lata 2014-2020 w 50-70 proc. kosztów kwalifikowanych.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (225)

  • Jeżeli chciałbym koniecznie kupić mieszkanie w rozsądnej cenie na peryferiach Gdańska to szybciej wybrałbym Osowę niż Szadółki (2)

    • 3 15

    • Szadółki, cokolwiek o nich powiedzieć, to nie są znów takie peryferie.

      No, może trochę peryferie, ale Osowa, to już mega peryferie.

      • 22 0

    • A gdzie ta osowa :)?

      Z jabloniowej do centrum oczywiście nie w godzinach szczytu , jedzie sie 10 minut a z osowej ? Proszę Cię.... Pół godziny ?!
      Wszyscy posługują sie głupim stereotypem : szdolki -syf
      A ja wole mieszkać w 80m2 na jabloniowej. Oj przepraszam szadolkach, niż w tej samej cenie miałabym kupić kawalerkę w centrum w starym bloku lub kamienicy
      Pozdrawiam

      • 1 0

  • a co z Ujeściskiem (1)

    masakra wszędzie robią a Ujeścisko stoi jeden autobus co 20 minut a weekendy co godzina może coś w tym kierunku by zrobili

    • 10 4

    • Masz tramwaj przecież jeszcze.

      • 1 0

  • a tramwaj nową spacerową, kiedy mozna sie spodziewać? marzec 2014?

    • 3 7

  • (4)

    Proszę Państwa nowa Jabłoniowa i linia tramwajowa nie ma służyć obywatelom miasta Gdańsk mieszkającym w tej okolicy, a nowemu centrum handlowemu, które ma powstawać przy Jabłoniowej tuż przed obwodnicą. Już teraz proszę się zastanowić komu tak naprawdę służy Jabłoniowa, mieszkańcom Gdańska czy dojeżdżającym. Jedyne skupisko bloków znajduje się na samym początku tej ulicy na odcinku 300 metrów. Mieszkańcy dojeżdżający tą drogą stanowią mały odsetek jej użytkowników,a większości są to ludzie dojeżdżający do centrum miasta z sąsiednich miejscowości. Zupełnie odwrotnie jak w przypadku ul. Świętokrzyskiej i Małomiejskiej, które stanowią główną drogę dojazdową do centrum z południowej części miasta.
    Nowe centrum handlowe ma być największym w Gdańsku więc już ktoś wziął coś tam pod stołem i stara się jak może. Oczywiście zamiast negocjować z inwestorem żeby choć w małym stopniu partycypował w środkach, to lepiej za małą kopertę wybudować nową drogę,wpisując ją na listę priorytetów, który na pewno nie służy mieszkańcom. Trzeba być pewnego rodzaju debilem skoro wydaje się pozwolenia na budowę kilkuset bloków w południowej części miasta (Orunia, Kolorowe,Ujeścisko, Zakoniczyn, Moje Marzenie itd) nie planując drogi dojazdowej dla mieszkańców tych osiedli. Oczywiście można liczyć, że mieszkańcy będą jeździć komunikacją miejską, ale skoro deweloperzy budując bloki planują, że na 30 mieszkań muszą przygotować 45 miejsc postojowych na auta (średni standard) to oczywiste się wydaje, że ruch drogowy w tym rejonie wzrośnie o 200-300%, a drogi, po których Ci ludzie dojeżdżają pochodzą z początku xx wieku.
    Pozdrawiam intelektualistów z urzędu miasta.

    • 33 3

    • więcej informacji (1)

      Prawdopodobnie masz na myśli Neptuncity.
      Ma stanąć na miejscu cementowni znajdującej się między trasą WZ a ulicą Warszawską. Jednak nie wiadomo kiedy powstanie, z tego co znalazłem, to spółka została założona w 2005 roku, projekt centrum powstał w 2008, lecz od tamtej pory żadnych ciekawych informacji nie widziałem.

      Dla zainteresowanych, można sobie wygooglać:
      - architekt Janusz Klikowicz Neptuncity
      - Gray International Neptuncity Gdańsk

      Może ktoś wie coś więcej o terminie realizacji?

      • 0 4

      • Nie, on ma na myśli...

        Nie, on ma na myśli CH między obwodnicą, a Przywidzką.

        • 4 1

    • Ale ta linia musi iść przez Karuską.

      Dadatkowo też powinien jechać tramwaj przez Armii Krajowej.

      • 2 2

    • miedzy ujesciskiem a szadolkami

      bedzie b. duze osiedle,
      juz w tej chwili klada rury EC
      widac to z Porebskiego

      • 1 0

  • Władze głuche i ślepe,czekaja na tragedię (3)

    A kiedy strategiczny program obejmie kapitalny remont linii na stogi.

    • 7 5

    • fakt (1)

      Stogi są jak inny świat, inna miejscowość, odcięte od Gdańska getto, gdzie tylko ludzie w wakacje na plażę jeżdżą.

      • 6 1

      • w tym problem ,ze nie tylko latem ludzie tam jeżdą tylko codziennie do pracy ,szkoły.Jak tramwaj wjeżdża na Most Siennicki to tylko należy sie modlić ,żeby przejechał. Puszczają tam same stare tramwaje bo nowych szkoda.

        • 2 0

    • pan Adamowicz jest bardzo inteligentnym politykiem

      Wie ze Stogi i tak na niego zagłosują. Jak zwykle. Zastanówmy się, czy warto coś zrobić dla kogoś, kto i tak całuje nas po rękach za sam fakt istnienia ?

      • 3 2

  • nowa politechniczna (1)

    ucichła sprawa z omawiana jakis czas temu "nowa politechniczna" jako leprze polaczenie wrzeszcza z motena, z tramwajami od placu komorowskiego. Ciekaw jestem najbardziej projektu rozwiazania odcinka wyspianskiego.

    • 4 1

    • Chodniki wyrżnięte w pień

      ulica od ściany do ściany i wyburzona cała pierzeja Do studzienki razem z syfiatym Jantarem.

      • 2 0

  • Spacerowa i cała Osowa! (2)

    Kiedy powstanie tunel pod Pachołkiem i zostanie rozbudowana ulica Spacerowa???
    Dlaczego na osiedle Osowa gdzie mieszka ponad 13 tysięcy ludzi i ciągle ich przybywa nie myśli się o linii tramwajowej???
    Pomorska Kolej Metropolitalna nie rozwiązuje wszystkich problemów komunikacyjnych tego osiedla, które po 40 latach od przyłączenia do Gdańska posiada taką fatalną komunikację! Wstyd dla włodarzy Gdańska!!!

    • 3 13

    • Osowa to nie Gdańsk

      siedź cicho za tą obwodnicą.

      • 7 3

    • ale WY nic nie chcecie

      miała być droga - "nie chcemy tranzytu"
      miała być kładka - "nie chcemy rowerzystów"
      miałą być kanaliza - "nie chcemy utrudnień"

      no to nic nie macie. O przepraszam, macie. WIejski święty spokój.

      • 10 0

  • Każdy psioczy na te okolice ale na pseudo wyprzedaży w Fashion musi być!...

    Korki co weekend!..A przeceny z cen, których nigdy nie było! W tygodniu nawet taniej! Ciężko dojechać do Jabłoniowej spod Outletu w sobotę i niedz.!

    • 7 2

  • Wywalanie kasy w błoto

    Za Budynia miasto rozlało się jak flaki. Ile będzie trwał dojazd tramwajem z Szadółek do Centrum ? Godzinę ? Dla kogo to będzie atrakcyjna alternatywa ? Nowa Jabłoniowa i tak się zakorkuje przy węźle z Armii Krajowej. Armii Krajowej jeszcze bardziej zakorkuje się na wysokości Łostowickiej. Trzeba powstrzymać rozrastanie się miasta w tym kierunku a nie ułatwiać. Ładuje się tam setki milionów złotych a korki będą tylko większe bo przybędzie aut. W międzyczasie zapuszczone śródmieście na które nigdy nie ma pieniędzy pełne jest wolnych terenów pod zabudowę...

    • 13 7

  • tramwajem będą wozić śmieci na wysypisko?

    • 5 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane