• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kuriozalna rezerwa pod Drogę Czerwoną

Artur
12 maja 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Mieszkańcy Orłowa są oburzeni, że miasto rezerwuje pod budowę drogi ich działki. Mieszkańcy Orłowa są oburzeni, że miasto rezerwuje pod budowę drogi ich działki.

W poprzednim miesiącu powstał projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dzielnicy Orłowo - rejonu drogi Czerwonej. Plan zakłada m.in. rezerwacje gruntów prywatnych, przebiegających wzdłuż planowanej trasy. A nieużywane tereny kolejowe leżą odłogiem.



Grunty, któe mają być zajęte, te to tereny zielone, ogrody, sady, zlokalizowane często na wartościowych ziemiach, przekazywanych z pokolenia na pokolenie. To że miastu potrzebna jest ta droga jest faktem oczywistym. Nikt tego nie kwestionuje i mieszkańcy Orłowa gotowi są częściowo poświęcić się dla tzw. dobra ogółu.

Bulwersujące jest jednak to, że całym ciężarem "uciążliwości" inwestycji pod względem rezerwacji gruntów, władze miasta chcą obarczyć nas - mieszkańców. Alternatywą dla tej opcji jest likwidacja dwóch nieczynnych od lat torów kolejowych, biegnących wzdłuż ulicy Inżynierskiej w Gdyni. Pozwoliłoby to zaoszczędzić do kilkunastu metrów prywatnych działek. Jednak mimo tego, iż wspomniane tory od dawna nie są użytkowane, porasta je roślinność i są skorodowane, PKP nie chce zgodzić się na ich likwidację. Prawdopodobnie wina leży tu w lenistwie i słabościach negocjacyjnych gdyńskich urzędników.

Kolejną kontrowersyjną kwestią jest szerokość planowanej drogi, która ma mieć po trzy pasy w każdą stronę, a nawet w niektórych miejscach - uwzględniając zatoczki dla autobusów - cztery pasy. Autostrada A1 ma dwa pasy, obwodnica Trójmiasta ma dwa pasy, ale droga biegnąca przez centrum Gdyni po ogródkach mieszkańców musi mieć trzy! Zastanawiające...

Niejasny jest też los ekranów akustycznych. Obecnie podobno planuje się je jedynie na odcinku od ul. Architektów zobacz na mapie Gdyni w stronę Sopotu... A co z dalszą częścią drogi (między ul. Architektów a ul. Wielkopolską)?!

Kolejny problem to pytanie dokąd ta droga ma zmierzać. Obecne ustalenia kończą etap drogi czerwonej na wysokości CH Klif, gdzie z sześciu pasm drogi nagle zjechać trzeba będzie (planowanym rondem) na al. Zwycięstwa i dalej "tłuc się" w korku prawdopodobnie niebotycznych rozmiarów. Jak będzie to wyglądało, nie trudno sobie wyobrazić...
Artur

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (86) 6 zablokowanych

  • iesteście pieniaczami (8)

    drogi trzeba budować, plany były od lat i każdy o tym wiedział

    • 60 40

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • no to się popisałeś rzeczowym argumentem (5)

        • 5 7

        • Opinia została zablokowana przez moderatora

          • kolejne dziecko przed komputerem (3)

            Do szkoły synku, na lekcje.

            • 6 6

            • (1)

              na pole buraku wracaj

              • 0 0

              • coś zauważyłem Panie Urzędas

                jak tylko chcą coś robić w Trójmieście to zaraz pojawiają się głosy malkontentów, a zaraz za nimi pieniaczy. Najgorzej jest jednak gdy jakaś inwestycja ma przebiegać prze osiedla tzw nowobogackich (Orłowo, Osowa itp). Wtedy dopiero widać jaką "kulturę" prezentują osoby tam zamieszkujące. Jeśli ktoś mysli że jak sobie kupił "wiilję" w tzw dobrej dzielnicy to juz mu wszystko wolno to oświadczam że NIE. Ludzie żyjący w blokach na Chyloni lub Przymorzu mają takie same prawa chociaż żyją przy skrzyżowaniach wielkich ulic nie narzekają i nie protestują. Drogi muszą powstawać też dla waszej wygody (w koncu jeździcie samochodami). Oczywiście nie twierdzę że musi przebiegać przez środek czyjegoś ogródka ale musi przejść przez Orłowo, koniec kropka. W Warszawie nowobagaccy blokowali obwodnicę, poszerzanie ulic i zobaczcie co sie dzieje tam w godzinach szczytu. Gdzieś te ulice muszą powstać, więc trzeba rozmawiać rozmawiać i jeszcze raz dyskutować a nie bluzgać na innych bo ktoś ma odmienne zdanie. NA KONIEC DODAM SAM MIESZKAM NA OSOWEJ ALE NIE UWAŻAM SIĘ ZA LEPSZEGO OD LUDZI Z PRZYMORZA LUB CHYLONI, WSZYSCY MUSIMY PONOSIC KOSZTY URBANIZACJI, A JAK KTOŚ NIE CHCE TO NIECH SOBIE KUPI DOM W BORACH TUCHOLSKICH (taniej niż w Orłowie).

                • 1 1

            • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Cos za cos

      W latach 20-tych ubieglego wieku, dzieki imć Kwiatkowskiemu tez zaprojektowano miedzy innymi po 3 pasy np. ul. Władysława IV. Wówczas był to absurd... czy dziś ktoś tak uważa. W zabudowie miejskiej 3 pasy, to wcale nie dużo, a na autostradzie aż wsyd, ze jest ich u nas mniej.

      • 14 1

  • do 27 maja 2009 roku można składać uwagi

    do 27 maja 2009 roku można składać uwagi do projektu planu miejscowego na piśmie, wraz z podaniem imienia i nazwiska, adresu składającego uwagę i oznaczeniem nieruchomości, której uwaga dotyczy do Prezydenta Miasta Gdynia, na adres Biura Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni, ul. Tadeusza Wendy 7/9, 81-341 Gdynia – patrz Ratusz informator rady i prezydenta miasta nr 896 3-9 kwietnia 2009

    • 0 0

  • Autostopem przez galaktykę (4)

    Nie ma sensu okazywać teraz aż takiego zdziwienia. Wszystkie plany i rozkazy
    zniszczenia były wystawione w waszym miejscowym departamencie planowania na
    Alfa Centauri, przez pięćdziesiąt waszych ziemskich lat, więc mieliście mnóstwo czasu,
    żeby wnieść jakąś formalną skargę. Teraz jest o wiele za późno, żeby robić z tego powodu
    zamieszanie.

    • 3 2

    • Nigdy nie jest za późno... (1)

      Naturalnie że protestować można...pytanie tylko jaki to przyniesie skutek...jeśli w w ogóle...

      A te plany miejscowe to chyba nie do końca aż przez ostatnie 50 lat były wyłożone. Według strony urzędu miasta miało to miejsce od 14 IV 2009 do 13 V 2009...

      • 1 0

      • :)))))))

        mało się ze śmiechu nie przekręciłem
        proponuję czytać więcej książek :))))))
        i nagłówki komentarzy, nie mówiąc o podpisach :)))))))

        • 0 0

    • Nigdy nie jest za późno, by pokrzyzowac niecne plany ciemnej strony. Jeśli trzeba to rzucimy nasze kobiety przed buldożery. A ty wnerwiony rozepnij poślady.

      • 0 0

    • dokładnie

      jw.

      • 1 0

  • estakada (7)

    jedynym rozwiązanie jest budowa estakady przez całe trójmiasto nad główną ulica - grunwaldzka, zwyciestwa, morska....wtedy korki zginą

    • 9 2

    • estakada to masakra. (1)

      w stanach burzą takie wynalazki zbudowane w latach 40 i 50tych na rzecz tuneli.
      żadne estakady przez zamieszkane tereny - przez stoczniowe/portowe może być.

      • 1 0

      • Estakada to masakra...

        ...ale jak widać pięknej Gdyni to nie przeszkadza i nie jest dla władz problemem pociągnąć 4 pasy jezdni przez sam środek Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego łącząc Estakadę Kwiatkowskiego z Obwodnicą.

        Długo to trwało, ale przy odpowiedniej determinacji osób decyzyjnych można jak widać osiągnąć wszystko.Więc i ta Droga Czerwona z pewnością w końcu powstanie. Da to parę punktów Szczurkowi na koniec kadencji...

        • 1 0

    • zamieszkaj pod zielonym trójkątem idioto

      • 0 0

    • eee tam (2)

      trzeba SKM-kę dać pod ziemię, a na jej miejscu dać "długą i prostą trasę łazienkowską"

      • 1 1

      • niestety...

        ...nie mamy sprzyjajacych warunkow geologicznych, drazenie tunelu byloby niesamowicie kosztowne. Porzyccie marzenia o metro. Poza tym o wiele tansza jest kolej nad ulicami.

        • 0 0

      • "a jezioro damy tutaj"

        trelemakrele

        • 1 0

    • albo przenieśmy trójmiasto obok a drogi obok

      a między nimi teleporty

      • 2 0

  • SUPER!!! (2)

    W końcu ktoś pomyślał przyszłościowo i zarezerwował teren pod 3 pasy w każdą stronę.
    Z koleją, oczywiście, trzeba rozmawiać ale oni też mogą w przyszłości potrzebować terenu. Tak czy inaczej na pewno od razu nie będziecie mieli 3 (4) pasów w każdą stronę.

    Generalnie jestem niesamowicie zaskoczony decyzją gdyni. Jak widać jak się chce to można. Żeby jeszcze w gdańsku budowana/planowano drogi w ten sposób....

    "Obecne ustalenia kończą etap drogi czerwonej na wysokości CH Klif, gdzie z sześciu pasm drogi nagle zjechać trzeba będzie (planowanym rondem) na al. Zwycięstwa i dalej "tłuc się" w korku prawdopodobnie niebotycznych rozmiarów. Jak będzie to wyglądało, nie trudno sobie wyobrazić... "

    Kolego, obecnie tej drogi nie ma, więc nie ma co gdybać. Jeżeli będzie trzeba to napewno się ją przedłuży za CH Klif i dociągnie do kolibek. Co będzie się działo dalej z super drogą będzie zależało od sopotu a później gdańska.
    Tak czy inaczej będzie można spokojnie przejechać gdynię wzdłuż.

    • 37 13

    • od sopotu (1)

      tak, puszczą przez plac zdrojowy, albo zburzą grand hotel, żeby do jelitkowa dotarła.

      • 0 0

      • Albo puszczą górnym sopotem albo tunelem.
        Można też puścić lasem.
        Chyba nie sądzisz, że będzie przebiegała dolnym sopotem?

        Taki idiotyczny post na normalnym forum został by potraktowany jako flame/spam.

        • 0 0

  • Wszyscy chcą mieć... (11)

    ...fantastyczne, szerokie, równe drogi. BYLE NIE BIEGŁY OBOK NICH. Ani przez ich działki. Ani żeby drzewka nie trzeba było wyciąć żadnego. Bo piesek nie będzie miał gdzie s.ać.

    Wszyscy, wszyscy, nie patrzcie tak poczerwieniałymi ślepiami, pseudoekologowie. Jeśli półtora miliona ludzi aglomeracji/konurbacji/metropolii gdańskiej/gdyńskiej/sopockiej/wejherowskiej/chwaszczyńskiej/szpęgawskiej odda swoje samochody biednym dzieciom z Ukrainy i przesiądzie się na rowery - to którędy te rowery będą jeździć? I o czym będziecie wtedy mędzić? O lotniach pionowego startu? Czy o tym żeby chodzić na piechotę? Ale do tego też chodnik na półtora miliona ludzi potrzebny... więc co - siedzieć na dupie na nawozu kupie?

    • 23 19

    • rozumiem.. (6)

      że jesteś fanem wybetonowania globu, tylko chyba nie widziałeś, co się działo na Słowackiego podczas powodzi, jak z całego niedźwiednika i Moreny spływał nadmiar wody i utworzył ze Strzyży, rwący potok. Potok sięgający wysokością ud dorosłego człowieka, a szerokością całej Słowackiego. Mogłeś tego nie zarejestrować, bo akurat jeszcze nie mieszkałeś w Gdańsku, a ja tak i sam doświadczyłem tej powodzi. Teraz wyprowadziłem się w znienawidzony przez Was ze Żmiją i tabunem innych region GKA, radzę zróbcie podobnie, to wam się optyka zmieni, co do przebiegów, dróg etc. Są spawdzone wzorce jak rezerwować, planować i przeprowadzać inwestycje i tu jest pies pogrzebany, gwarantuję, że 90% protestujących nie ma kłopotu z tym, że powstanie droga, bo ona MUSI powstać i to jest punkt, sporny jest tylko jej przebieg, bo jeżeli planujesz inwestycję, to sprawdzasz, co będzie się działo w okolicy i godzisz się z tym albo szukasz innej lokalizacji. Inaczej jest jak sprawdzasz, badasz a tu.... niespodzianka, i co wtedy, czy jakby Wam ze Żmiją planowali wybudowanie w zasięgu Waszego bloku, spalarnię śmieci, krematorium czy coś równie atrakcyjnego, to z pokrą pokiwalibyście głową i powiedzieli, że to MUSI powstać, bo co ze śmieciami zrobić jak ich przybywai w końcu utoniemy w ich pokładach, albo, że ludzie umierają i bezpieczniej dla środowiska i oszczędniej jest kremować zmarłych. Pomyśl trochę Rektorze... i try walking in my shoes

      • 7 3

      • co z tego, że jest beton, jeżeli będzie odwodnienie to nie będzie żadnej powodzi (3)

        • 0 5

        • (1)

          W Gdańsku w 2001 roku przecież też było odwodnienie i co ono pomogło?Nie dziwię się zupełnie ludziom którym chce się zabrać ich ziemię i kilka metrów pod oknami zbudować śmierdzącą i głośną ulicę.Tereny kolejowe w Orłowie leżą odłogiem i nigdy nie będą do niczego potrzebne bo czasy świetności i potęgi PKP skończyły się.W Orłowie są potrzebne te tory które są użytkowane reszta to ruina niezdatna do używania po 20 latach zastoju.

          • 7 0

          • po co tory

            Chodzi zapewne nie o tory, ale o teren po torach. Po zbudowaniu drogi tory można zdemontować i uzyska się atrakcyjny teren wzdłuż drogi na jakikolwiek biznes. Proste jak drut.

            • 1 0

        • jeżeli...

          i o to chodzi - jeżeli...

          • 0 0

      • (1)

        Co do krematorium - nie ma sprawy. Z krematoriów w chwili obecnej nie wydostaje się żaden zapach, nic dosłownie, poza parą wodną. Zresztą, krematorium jest np. na Srebrzysku.
        Jestem w 100% za kremowaniem zwłok i zadeklarowałam, że jak odkorkuję to proszę o spalenie mnie. W tej chwili deklaruję oficjalnie, że zapraszam serdecznie do budowy krematorium na 5W - to bardzo spokojne i niekłopotliwe sąsiedztwo.

        • 2 2

        • a spalrnia....

          • 0 0

    • 1,5 mln? mooooocno przesadzasz (2)

      700 tys to metropolia trójmiejska, łącznie z okolicznymi wioskami

      • 3 1

      • (1)

        1,2 mln kolego.. sam Gdańsk Sopot i Gdynia mają 700..

        • 0 2

        • 700 na trojmiasto, to prawda, ale te 1,2 mln to już nadużycie:) w sumie wszystko w okolicy z pruszczem wejherowem, rumią, reda itp ma niecały mln...

          • 1 1

    • puknij się w czoło

      • 9 2

  • A czy to ta droga która ma biec tunelem pod Sopotem?? (1)

    Może zaczekajmy z nią aż zaczną budować ten tunel??

    • 3 2

    • będzie problem, bo karnoś sprzedał kolesiowi teren, gdzie tunel miał wchodzić w ziemię a ten walnął tam salon z tanimi autami :)

      • 1 0

  • Orłowo to najpiekniejsza czesc Metropoli Gdynskiej ! (3)

    • 28 24

    • czego? metropoli? (2)

      • 5 2

      • No nie tylko (1)

        Metropolia Gdyńska się rozrasta i fantastycznie wygląda też Redłowo, Orłowo w pasie nadmorskim, ostatnio zaczyna przebijać tę część(zatorową) Orłowa, Grabówek:))
        Gdyńska Metropolia staje się urokliwym miejscem na tej ziemi.

        • 4 5

        • co się rozrasta? metropolia? wieś rybacka koło Sopotu - to tak

          • 3 2

  • Polecam

    pooglądać dokładne plany przed wydawaniem opinii:
    http://www.gdynia.pl/bip/zagospodarowanie/info/440_56150.html
    http://www.gdynia.pl/bip/zagospodarowanie/info/440_56149.html

    warto (zwłaszcza obrazki - na spokojnie, widać tam nawet pasy na jezdniach).

    • 2 0

  • Gdyby każdy cwaniaczek, który za punkt honoru stawia sobie zakup samochodu (głównie golfik, calibra, stare bmw i accordzik) przeznaczył pieniądze które zarabia na swoje zdrowie,swojej rodziny i pozytywne spędzanie czasu, nie mielibyśmy problemu z korkami. Nawet 8 pasmowe ulice nie pomogą, jeśli ludzie nie zmienią mentalności.

    • 7 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane