• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Łańcuch Czystych Serc

MM
24 października 2003 (artykuł sprzed 20 lat) 
Narkotykom stop, chcemy żyć. Takie hasła skandowali uczestnicy łańcuchu czystych serc. Gdańską akcję zorganizował MONAR wspólnie z Towarzystwem Profilaktyki Środowiskowej "Mrowisko".

- Chcemy, by młodzież i dorośli zobaczyli, że wspólnie, da się wiele zdziałać - mówi Radek Nowak z gdańskiego MONAR-u. - Dwa lata temu w Trójmieście zorganizowaliśmy "Gwiaździsty Łańcuch Czystych Serc". Osobny w każdym z miast. Teraz jest to część dużej ogólnopolskiej akcji. Łańcuch powinien rozciagnąć się przez cały Gdańsk - od placu Zebrań Ludowych aż po Żabiankę.

I rzeczywiście tysiące gdańszczan chwyciło się za ręce. Utworzono, co prawda miejscami poprzerywany, łańcuch.
- Przyłączyłam się do tej akcji, jestem przeciw narkotykom - tłumaczy Marlena Zduńczyk uczennica Zespołu Szkół Morskich. - Nie wstydzę się o tym mówić.

Organizatorzy zaprosili do akcji również przedstawicieli organizacji pozarządowych, policję i straż miejską a także gdańskich samorządowców.
- Nie chcemy na tym poprzestać - tłumaczy Radek Nowak. - Zachęcamy do tworzenia w osiedlach Klubów Czystych Serc, które propagowałyby wśród młodzieży pozytywne wartości.
Głos WybrzeżaMM

Opinie (50)

  • radek nowak to największa wazelina Joli K Z RESZTĄ WSZYSCY CI KTÓRZY TAM PRACUJĄ nie mają własnego życia niektóre osoby leczące się tam kiedyś pozostały bo boją się sami egzystowac w normalnym świecie znam osobiście takie przypadki poza tym sam leczyłem się w tym ośrodku POZDRAWIAM :)

    • 0 0

  • Było po prostu cudownie.......

    Ta atmosfera, Ci wspaniali ludzie...
    Tego nie da sięopisać słowami
    Było naprawdę sympatycznie :)

    • 0 0

  • Było po prostu cudownie.......

    • 0 0

  • Do Baji

    Nauczyciel jeszcze przed ostatnia reformom byl najbardziej oporny na wiedze. Jak się np.20 lat temu podchodziło do atomu przenosił to do dnia dzisiejszego mimo, że jego wiedza zdewalowała się co najnmniej trzykrotnie on pobierał ciągle podwyżki za 18 godz. pensum.

    • 0 0

  • Gallux,

    nauczyciel będzie opowiadał "z jajem", gdy będzie to nauczyciel "z jajem". Kadra nauczycielska degraduje się stopniowo od wielu lat, za nędzne pieniądze coraz mniej ludzi "z jajem" chce podjąć ten niewdzięczny i dość trudny zawód. Do tego dodajmy warunki (duże grupy, nawał różnych dodatkowych kursów, szkoleń, dokształtów wszelkiej maści). Nie mam nic przeciwko dokształcaniu nauczycieli, ale wiele z tych dokształtów to pic na wodę, prelegent dorabia parę groszy, kursant dostaje "papier" potrzebny mu jak świni siodło. I się kręci...a doba ma tylko 24 godziny. Na podstawie mojej wiedzy mogę powiedzieć tylko tyle, że TEN SYSTEM JEST CHORY i wymaga przeorania.

    • 0 0

  • u mnie np zamiłowanie do historii rozwinął nauczyciel w podstawówce
    co jakis czas odkładał program na bok i opowiadał nam coś z historii Polski, ale tak z jajem
    pamietam, że raz mówił o pojedynku artyleryjskim ORP "Piorun" z "Bismarckiem"
    tak więc NAJPIERW NAUCZYCIEL A DOPIERO POTEM UCZEŃ

    • 0 0

  • ale dają obraz jak uczeń przyswaja wiedzę, czy jest pracowity, pomysłowy, dokładny...

    • 0 0

  • Mama,

    z tymi ocenami opisowymi - tak jakoś nie mam do nich przekonania. W młodszych klasach może, ale w starszych? I tak na koniec są jakieś testy kompetencyjne, dalej każdy etap kończący się testami z punktacją obiektywną (w zamyśle przynajmniej). Myślę, że dojrzejemy w końcu do tego, że będą szkoły dla bardziej zdolnych i tych mniej zdolnych, rzeczywistość jest brutalna. Zgadzam się, że nauczyciele powinni być dobrymi pedagogami, psychologami, ale przede wszystkim : powinni mieć mniej dzieci pod swoją opieką. Ostatnimi czasy w szkołach średnich tworzyło się klasy o takiej liczebności, by można było skasować podział na grupy (fizyka, chemia, języki i.t.p) ze względów oszczędnościowych. Jak dotrzeć do jednostki, gdy jednostek jest 38? A prawie każda ma jakieś problemy, bo rodzice zaganiani, brak czasu....
    Akcję uważam za bardzo dobrą sprawę.

    • 0 0

  • bo powinny być oceniane postępy w nauce
    i to co kto jakim nakładem osiągnął
    to po to była rozszerzana skala ocen, ale zrobili z niej kaszanę
    opisowa ocena czasem była by skuteczniejsza

    • 0 0

  • no właśnie:)
    powoli dochodzimy do punktów wspólnych:)
    czy uczeń średniozdolny i wybitny powinni byc oceniani jednako??
    jeżeli wybitnemu daje sie 6 to dla średniozdolnego zarezerwowane jest 3+??
    mysle, że PEDAGOG z prawdziwego zdarzenia potrafi tak ocenić żeby i wybitny i mierny mieli poczucie SPRAWIEDLIWEGO TRAKTOWANIA

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane