- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (155 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (720 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (249 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (63 opinie)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (142 opinie)
Latem ruszy rozbudowa ul. Budowlanych
Ponad 20 mln zł ma kosztować zapowiadana od kilku lat rozbudowa ul. Budowlanych. Dodatkowy pas pojawi się na 1,5-kilometrowym odcinku od przystanku PKM Matarnia do ronda turbinowego . Budowa ma ruszyć latem i zakończyć się pod koniec 2021 roku.
Po raz kolejny cierpliwość kierowców korzystających z tego odcinka drogi została wystawiona na próbę. Żaden przetarg nie został bowiem ogłoszony.
Jednak w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gdańska na lata 2020-2047 odnajdujemy zapomnianą inwestycję. W dokumencie możemy wyczytać, że w 2020 roku na rozbudowę ul. Budowlanych zarezerwowane jest ponad 17,5 mln zł, a na kolejny rok dodatkowe 3 mln zł.
Czy to oznacza, że tym razem inwestycja doczeka się realizacji?
- Projekt rozbudowy ul. Budowlanych został złożony do Wydziału Urbanistyki i Architektury w celu uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizacji inwestycji drogowej (ZRID). Równolegle przygotowywane jest postępowanie przetargowe mające na celu wyłonienie wykonawcy robót budowlanych - informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Jeśli postępowanie przebiegać będzie zgodnie z założeniami, prace rozpoczną się w III kwartale 2020 roku. Zakończenie robót natomiast przewidziano na IV kwartał 2021 roku.
W ramach rozbudowy ul. Budowlanych powstanie trzeci pas ruchu. Dwa z nich prowadzić będą w kierunku ronda, a jeden do wiaduktu nad torami PKM. Prace obejmą również m.in. budowę kanalizacji deszczowej, oświetlenia i sygnalizacji świetlnej oraz usunięcie podziemnych kolizji z sieciami.
Opinie (156) 3 zablokowane
-
2020-01-31 07:15
Opinia wyróżniona
czemu tylko 1 pas ? kolejna inwestycja będzie klapą (9)
Nie zrozumiałe jest dla mnie czemu przy tak dużej inwestycji zostanie wybudowany tylko jeden dodatkowy pas, w mojej opinii powinny zostać wybudowane dwa dodatkowe pasy każdy w przeciwnym kierunku, dzięki temu byśmy mieli dwie jezdnie dwupasmowe i to by miało sens.
- 123 22
-
2020-02-02 17:44
W obowiązującym mpzp jest zapis że ul. Budowlanych ma być po dwa pasy w każdym kierunku. Teren pod przyszłą drogę jest bardzo szeroki więc nie rozumiem po co zrid. Budowlanych ma być 2x2, Nowatorów i Kartuska też. Ruch ma być płynnie wyprowadzony z miasta. To rozwiązanie nie ma sensu, zwłaszcza że rondko kumuluje ruch z trzech kierunków. Układ drogowy należy przemyśleć a nie budowac po to żeby coś było- tzw. zapchaj dziurę.
- 0 0
-
2020-02-01 10:57
kiedy wreszcie inwestorzy i intenauci zabierający głos na tym portalu zrozumieją (1)
że poszerzanie ulic nie jest lekarstwem na korki, tak jak popuszczanie pasa nie jest sposobem na walkę z otyłością czy nadwagą. Wzdłuż ulicy Budowlanych powinna powstać droga dla rowerów (od dawna przewidywana w zapisach wielu dokumentów strategicznych miasta, takich jak np. STR Ster), a fundusze publiczne (miejskie i wojewódzkie) powinny być
że poszerzanie ulic nie jest lekarstwem na korki, tak jak popuszczanie pasa nie jest sposobem na walkę z otyłością czy nadwagą. Wzdłuż ulicy Budowlanych powinna powstać droga dla rowerów (od dawna przewidywana w zapisach wielu dokumentów strategicznych miasta, takich jak np. STR Ster), a fundusze publiczne (miejskie i wojewódzkie) powinny być przeznaczone na remonty istniejących połączeń drogowych, budowę sieci dróg transportu szynowego (lekkiej kolei podmiejskiej lub PKM) oraz poprawę taboru, częstotliwości połączeń oraz jakości dostępu do stacji SKM i PKM dla pieszych i rowerzystów. Trzeba w końcu zrozumieć konieczność wyjścia ze ślepej uliczki niezrównoważonego rozwoju a nie wspierać proces rozlewania się terenów miejskich po kolejny horyzont.
- 2 4
-
2020-02-02 17:55
Mleko się już rozlało - teren zabudowuje się w ostrym tempie. Rozbudowa jezdni powinna pójść w parze z całą infrastrukturą tj. chodniki, ścieżki rowerowe, bus pasy dla autobusów, rozbudowa parkingów przy PKM a powstaje znowu byle co.
- 0 0
-
2020-01-31 12:53
(1)
Zgadzam się -potrzebne jest poszerzenie tej drogi w obydwu kierunkach! Rano korki tworzą się głównie w stronę Gdanska .
- 8 4
-
2020-01-31 15:54
1,5 km ???
Ja tam jeżdżę i jest to ok 900 m, nagle przybyło 600 m !!???
- 5 1
-
2020-01-31 07:48
(3)
a dlatego , żeby samochody szybko opuszczały miasto, ale nie zachęcać do przyjazdu autem do miasta. Jako mieszkaniec Gdańska popieram taki plan.
- 27 21
-
2020-01-31 21:56
pracuje na ul Budowlanych
i widzę jak codziennie zaraz po 16:00 robi się straszny korek w kierunku miasta. w kierunku wiosek droga jest przejezdna.
- 11 0
-
2020-01-31 08:33
przecież to nikogo nie zachęca ani nie zniechęca (1)
Ci co jeżdżą do miasta jadą do pracy a nie na wycieczki krajoznawcze, będą przyjeżdżać mimo wszystko i korki dalej będą się tworzyć. Po za tym to nie tylko przyjezdni stoją w tych korkach, tylko mieszkańcy Gdańska pracujący na kokoszkach, przecież po pracy muszą jakoś wrócić do domu...
- 28 6
-
2020-02-01 11:23
korki na ulicach (zwłaszcza o przekroju 2 jezdnie po 2 pasy)
zniechęcają mnie do wyboru mieszkania na peryferiach lub w sąsiednich gminach. Dlatego mieszkam w pobliżu przystanku sieci tramwajowej a często dojeżdżam do pracy rowerem. Samochód tylko na większe odległości, a nie jako codzienny środek dojazdu do pracy.
- 0 6
-
2020-01-31 07:30
Opinia wyróżniona
Będzie gorzej niż teraz... (1)
Jeśli będą 2 pasy w kierunku ronda, to samochody skręcające do firm po lewej będą musiały na rondzie zawrócić, co będzie tworzyć dodatkowy ruch na pojedynczym pasie. bravo kurka bravo!
- 40 14
-
2020-01-31 16:05
nie do końca, można zrobić dodatkowe rondo przy stacji paliw - tam i tak są wiecznie korki. od tego ronda pasem dojazdowym rozprowadzić ruch po okolicznych firmach ale to Gdańsk, bieda i brak myślenia, pozwalać na budowę magazynów przy podejściu do lotniska i trasie przelotowej. czemu nie wydłużą od lotniska w stronę Banina dwóch pasów...?
- 2 2
Wszystkie opinie
-
2020-12-16 09:00
Kosze
Mam tylko nadzieję, że nie zapomną o koszach. Za dużo jest ulic, gdzie trzeba godzinami chodzić ze śmieciami w ręku, czy w kieszeni, aby później móc je wyrzucić. Widziałem, że takie kosze ku mojemu zdziwieniu wcale nie są takie drogie, np. KU107 na eko-arkady a miasto tak, czy siak skąpi na taką małą inwestycję.
- 0 0
-
2020-09-01 20:38
Lato 2020
Lato za nami a drogi nadal nie ma. Planowanie tej inwestycji to jakaś kpina.
- 0 0
-
2020-02-18 15:59
tępo
1,5 kilometrowy pas będą budować 1,5 roku.
Na prawdę szacun.- 0 0
-
2020-01-31 07:14
kiedy remonty dróg w Osowej? (6)
- 30 21
-
2020-02-11 08:04
A na kogo głosowałeś przez kilka ostatnich wyborów? Ich zapytaj
- 0 0
-
2020-01-31 14:41
Kiedy tramwaj na osowe????!!! (1)
- 1 2
-
2020-02-01 11:11
po elektryfikacji linii PKM przewidzianej na rok 2021
- 0 0
-
2020-01-31 09:31
Nigdy. (1)
Nie wiem w ogołe, po co przyłączali tą dzielnicę do Gdańska... Lepiej by Wam było jako osobna gmina...
- 8 3
-
2020-01-31 09:34
mysle ze oni tez tak mysla
- 4 5
-
2020-01-31 09:05
Pisz do burmistrza Kartuz
słyszałem, ze chce was przejać
- 8 7
-
2020-01-31 07:06
A chodnik i ścieżka rowerowa ? (7)
A chodnik i ścieżka rowerowa ?
- 131 11
-
2020-02-11 08:03
ścieżki nie będzie - będzie tylko chodnik dla pieszych i rowerów
- 0 0
-
2020-01-31 09:20
(3)
ścieżki to są twory lat 90 ubiegłego wieku.
obecnie w cywilizowanych miastach buduje się drogi dla rowerów i pasy ruchu dla rowerów- 6 7
-
2020-02-01 11:05
w dobrze zarządzanych miastach myśli się przede wszystkim o uspokojeniu oraz redukcji skali ruchu
samochodów w centrum (m.in. przez restrykcyjną politykę parkingową), poszerza się strefy miasta wolne od parkujących i jeżdżących szybko samochodów, drogi dla rowerów powstają przy wszystkich ulicach zbiorczych i "przelotowych", stosuje się nie tylko wizję zero (znakomicie opisaną w filmie pt. systematic safety (9 minut oglądania) ale i "vision beyond zero" to znaczy myśli się przede wszystkim o ułatwieniach dla ruchu lokalnego: pieszych i rowerzystów. Dostęp do stacji lokalnej kolei dla tych grup użytkowników ma także ważną rolę do odegrania. Bypas kartuski jest ważniejszy niż poszerzanie ulic/ arterii wylotowych z miasta Gdańska.
- 1 1
-
2020-01-31 19:42
a niech będzie chociaż ścieżka rowerowa zmiast DDR
byle dało się przejechać bez ryzykowania życiem ten odcinek
- 5 0
-
2020-01-31 10:00
Największym tworem jesteś Ty! :)
- 4 4
-
2020-01-31 13:42
"Projekt przewiduje też powstanie chodnika oraz ścieżki rowerowej"
Więcej:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Ulica-Budowlanych-bedzie-szersza-w-2020-roku-n132627.html#tri- 3 1
-
2020-01-31 11:02
To powinien być jeden z najważniejszych punktów branych pod uwagę. Nie ma ścieżki/chodnika - projekt automatycznie zostaje odrzucony.
- 9 0
-
2020-01-31 10:07
Mieszkam w Baninie... (7)
i uważam, że to skandal, że tej drogi jeszcze nie ma. A rozbudowa tej drogi do 2x1 to KPINA!!! Powinno być 2x2!!
- 16 12
-
2020-02-04 16:37
2x3!
2x4!!
- 0 0
-
2020-01-31 20:25
Banino
To przez Banino stoimy w korkach codziennie powinni płacić podatek do urzędu miejskiego w Gdańsku za trucie naszego miasta , niech Żukowo zbuduje ulice dla swoich mieszkańców
- 4 3
-
2020-01-31 10:14
(2)
banino i gański baninianin....niech gmina ci drogę wybuduje bo tam płacisz podatki
- 6 3
-
2020-01-31 10:37
Podatki płacę w Gdańsku. (1)
- 7 1
-
2020-01-31 17:15
HaHa
I słoik z południa zaorany
- 2 1
-
2020-01-31 10:14
Banino nie należy do Gdańska (1)
z pretensjami do swojego wójta
- 9 4
-
2020-01-31 10:39
Tak, ale Budowlanych jest w granicach administracyjnych Gdańska.
- 8 1
-
2020-01-31 07:15
Opinia wyróżniona
czemu tylko 1 pas ? kolejna inwestycja będzie klapą (9)
Nie zrozumiałe jest dla mnie czemu przy tak dużej inwestycji zostanie wybudowany tylko jeden dodatkowy pas, w mojej opinii powinny zostać wybudowane dwa dodatkowe pasy każdy w przeciwnym kierunku, dzięki temu byśmy mieli dwie jezdnie dwupasmowe i to by miało sens.
- 123 22
-
2020-02-01 10:57
kiedy wreszcie inwestorzy i intenauci zabierający głos na tym portalu zrozumieją (1)
że poszerzanie ulic nie jest lekarstwem na korki, tak jak popuszczanie pasa nie jest sposobem na walkę z otyłością czy nadwagą. Wzdłuż ulicy Budowlanych powinna powstać droga dla rowerów (od dawna przewidywana w zapisach wielu dokumentów strategicznych miasta, takich jak np. STR Ster), a fundusze publiczne (miejskie i wojewódzkie) powinny być przeznaczone na remonty istniejących połączeń drogowych, budowę sieci dróg transportu szynowego (lekkiej kolei podmiejskiej lub PKM) oraz poprawę taboru, częstotliwości połączeń oraz jakości dostępu do stacji SKM i PKM dla pieszych i rowerzystów. Trzeba w końcu zrozumieć konieczność wyjścia ze ślepej uliczki niezrównoważonego rozwoju a nie wspierać proces rozlewania się terenów miejskich po kolejny horyzont.
- 2 4
-
2020-02-02 17:55
Mleko się już rozlało - teren zabudowuje się w ostrym tempie. Rozbudowa jezdni powinna pójść w parze z całą infrastrukturą tj. chodniki, ścieżki rowerowe, bus pasy dla autobusów, rozbudowa parkingów przy PKM a powstaje znowu byle co.
- 0 0
-
2020-02-02 17:44
W obowiązującym mpzp jest zapis że ul. Budowlanych ma być po dwa pasy w każdym kierunku. Teren pod przyszłą drogę jest bardzo szeroki więc nie rozumiem po co zrid. Budowlanych ma być 2x2, Nowatorów i Kartuska też. Ruch ma być płynnie wyprowadzony z miasta. To rozwiązanie nie ma sensu, zwłaszcza że rondko kumuluje ruch z trzech kierunków. Układ drogowy należy przemyśleć a nie budowac po to żeby coś było- tzw. zapchaj dziurę.
- 0 0
-
2020-01-31 07:48
(3)
a dlatego , żeby samochody szybko opuszczały miasto, ale nie zachęcać do przyjazdu autem do miasta. Jako mieszkaniec Gdańska popieram taki plan.
- 27 21
-
2020-01-31 08:33
przecież to nikogo nie zachęca ani nie zniechęca (1)
Ci co jeżdżą do miasta jadą do pracy a nie na wycieczki krajoznawcze, będą przyjeżdżać mimo wszystko i korki dalej będą się tworzyć. Po za tym to nie tylko przyjezdni stoją w tych korkach, tylko mieszkańcy Gdańska pracujący na kokoszkach, przecież po pracy muszą jakoś wrócić do domu...
- 28 6
-
2020-02-01 11:23
korki na ulicach (zwłaszcza o przekroju 2 jezdnie po 2 pasy)
zniechęcają mnie do wyboru mieszkania na peryferiach lub w sąsiednich gminach. Dlatego mieszkam w pobliżu przystanku sieci tramwajowej a często dojeżdżam do pracy rowerem. Samochód tylko na większe odległości, a nie jako codzienny środek dojazdu do pracy.
- 0 6
-
2020-01-31 21:56
pracuje na ul Budowlanych
i widzę jak codziennie zaraz po 16:00 robi się straszny korek w kierunku miasta. w kierunku wiosek droga jest przejezdna.
- 11 0
-
2020-01-31 12:53
(1)
Zgadzam się -potrzebne jest poszerzenie tej drogi w obydwu kierunkach! Rano korki tworzą się głównie w stronę Gdanska .
- 8 4
-
2020-01-31 15:54
1,5 km ???
Ja tam jeżdżę i jest to ok 900 m, nagle przybyło 600 m !!???
- 5 1
-
2020-01-31 12:34
A kiedy rozbudowa Słowackiego i Wyklętych, kiedy dłuższy prawoskręt w Potokową i lewoskręt na Matemblewo? (1)
- 7 1
-
2020-02-02 10:21
Prawoskręt zaraz zabiorą w imię polityki
buspasowania.
- 0 0
-
2020-01-31 09:20
Tylko 1 pas (2)
Buduja tylko jeden pas żeby za pięć lat można było zrobić drugi przetarg na budowe drugiego pasa
- 7 4
-
2020-02-01 11:20
Nie (1)
malkontentom nieświadomie chorym na samochodozę nasze stanowcze nie
- 0 1
-
2020-02-02 10:11
Malkontentom świadomie chorym na autofobię po stokroć NIE.
- 0 0
-
2020-01-31 07:01
(13)
Latem?A czemu nie teraz i na lato oddać...uniknie się w ten sposób wakacyjnych korków....ehhh...
- 33 46
-
2020-01-31 07:33
Bo... (9)
1. teraz są słabe warunki atmosferyczne;
2. korki są tam zawsze i wakacje nie mają nie nie wpływu;- 15 1
-
2020-01-31 07:58
Prosze, podpowiedzcie, do czego tu mozna sie przyczepic (8)
Chcialbym tez sobie polamentowac z rana, a nic mi tu z ta droga do glowy nie przychodzi :(
- 10 1
-
2020-01-31 15:51
Proszę bardzo (1)
Nie dosyć że poślizg już 5 lat, to przebudowa 900 m drogi o jeden pas to niebywały sukces, ale za to mamy 2 pasmową drogę do lotniska aby wszyscy mogli wyjechać (wylecieć) z kraju w poszukiwaniu pracy.
Tempo rzeczywiście oszałamiające i ten koszt, zaplanowany ok 23 000 PLN/1 m a będzie prawdopodobnie jeszcze większy.
I to jest ten MIŚ- 0 2
-
2020-02-02 10:00
No nie do końca mamy dwupasmówkę w stronę lotniska.
Jeden pas, który idzie ze Słowackiego na wprost przez skrzyżowanie z Budowlanych służy do zjazdu z obwodnicy, jazdy na wprost na lotnisko, zjeżdżających do biedronki i okolicznych domów, plus cwaniaczki którzy cisną do końca pasem do skrętu w Budowlanych i wbijają się na końcu na pas w stronę lotniska. Tam jest wąskie gardło, które generuje zupełnie niepotrzebne korki tak na Słowackiego jak i na obwodnicy.
Lotnisko MUSI mieć priorytet względem wyjazdu na wioski!- 0 0
-
2020-01-31 09:16
półtora roku takie krótke g* będą robić? hahaha (2)
- 1 5
-
2020-01-31 09:38
Nie ośmieszaj się. (1)
Przetargi projekt zajmują całkiem sporo czasu...
- 6 0
-
2020-01-31 13:10
zwłaszcza że mieli to zrobić w 2015 już.
- 1 3
-
2020-01-31 08:50
(1)
dołożenie dodatkowego pasa nic tu nie da, tylko tyle że na ulicy będzie stało więcej samochodów, a w nich kierowcy z Downem co nie potrafią ruszyć na "zielonym", i zostawiają 50 metrowe odstępy między autami
- 10 9
-
2020-01-31 12:05
No i mamy Janusza
Właduj się na przejście, zostań w poprzek skrzyżowania, byle na zderzaku poprzednikowi się zatrzymać.
Do tego każde światła to wyścig na ćwierć mili, bo jeszcze ktoś pojedzie płynnie z zieloną falą i nie dasz rady go przyblokować stojąc na czerwonym...- 2 2
-
2020-01-31 08:30
Możesz się przyczepić
do braku chodnika i ścieżki rowerowej, tego tam bardzo brakuje
- 9 3
-
2020-01-31 10:13
Właśnie latem i czasie ferii tam nie ma większych korków
- 0 1
-
2020-01-31 09:09
"wakacyjnych korków"
...eeeeee??
- 1 2
-
2020-01-31 08:12
Bo w wakacje sa wlasnie mniejsze korki! :) luzik na drogach, tak jak w ferie i wszystkie inne wolne
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.