• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Latem ruszy rozbudowa ul. Budowlanych

Michał Brancewicz
31 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Latem ma się rozpocząć rozbudowa ul. Budowlanych, która zyska dodatkowy pas ruchu w kierunku ul. Nowatorów. Latem ma się rozpocząć rozbudowa ul. Budowlanych, która zyska dodatkowy pas ruchu w kierunku ul. Nowatorów.

Ponad 20 mln zł ma kosztować zapowiadana od kilku lat rozbudowa ul. Budowlanych. Dodatkowy pas pojawi się na 1,5-kilometrowym odcinku od przystanku PKM Matarnia zobacz na mapie Gdańska do ronda turbinowego zobacz na mapie Gdańska. Budowa ma ruszyć latem i zakończyć się pod koniec 2021 roku.



Czekasz na rozbudowę Budowlanych?

Od 2016 roku rozbudowa ul. Budowlanych przekładana jest na kolejne lata. Wedle ostatniej zapowiedzi urzędników, sprzed blisko roku, przetarg miał zostać ogłoszony w drugiej połowie 2019, a prace miały zakończyć się w roku bieżącym.

Po raz kolejny cierpliwość kierowców korzystających z tego odcinka drogi została wystawiona na próbę. Żaden przetarg nie został bowiem ogłoszony.

Jednak w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gdańska na lata 2020-2047 odnajdujemy zapomnianą inwestycję. W dokumencie możemy wyczytać, że w 2020 roku na rozbudowę ul. Budowlanych zarezerwowane jest ponad 17,5 mln zł, a na kolejny rok dodatkowe 3 mln zł.

Czy to oznacza, że tym razem inwestycja doczeka się realizacji?

- Projekt rozbudowy ul. Budowlanych został złożony do Wydziału Urbanistyki i Architektury w celu uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizacji inwestycji drogowej (ZRID). Równolegle przygotowywane jest postępowanie przetargowe mające na celu wyłonienie wykonawcy robót budowlanych - informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Jeśli postępowanie przebiegać będzie zgodnie z założeniami, prace rozpoczną się w III kwartale 2020 roku. Zakończenie robót natomiast przewidziano na IV kwartał 2021 roku.
W ramach rozbudowy ul. Budowlanych powstanie trzeci pas ruchu. Dwa z nich prowadzić będą w kierunku ronda, a jeden do wiaduktu nad torami PKM. Prace obejmą również m.in. budowę kanalizacji deszczowej, oświetlenia i sygnalizacji świetlnej oraz usunięcie podziemnych kolizji z sieciami.

Opinie (156) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Kosze

    Mam tylko nadzieję, że nie zapomną o koszach. Za dużo jest ulic, gdzie trzeba godzinami chodzić ze śmieciami w ręku, czy w kieszeni, aby później móc je wyrzucić. Widziałem, że takie kosze ku mojemu zdziwieniu wcale nie są takie drogie, np. KU107 na eko-arkady a miasto tak, czy siak skąpi na taką małą inwestycję.

    • 0 0

  • Lato 2020

    Lato za nami a drogi nadal nie ma. Planowanie tej inwestycji to jakaś kpina.

    • 0 0

  • tępo

    1,5 kilometrowy pas będą budować 1,5 roku.
    Na prawdę szacun.

    • 0 0

  • kiedy remonty dróg w Osowej? (6)

    • 30 21

    • A na kogo głosowałeś przez kilka ostatnich wyborów? Ich zapytaj

      • 0 0

    • Kiedy tramwaj na osowe????!!! (1)

      • 1 2

      • po elektryfikacji linii PKM przewidzianej na rok 2021

        • 0 0

    • Nigdy. (1)

      Nie wiem w ogołe, po co przyłączali tą dzielnicę do Gdańska... Lepiej by Wam było jako osobna gmina...

      • 8 3

      • mysle ze oni tez tak mysla

        • 4 5

    • Pisz do burmistrza Kartuz

      słyszałem, ze chce was przejać

      • 8 7

  • A chodnik i ścieżka rowerowa ? (7)

    A chodnik i ścieżka rowerowa ?

    • 131 11

    • ścieżki nie będzie - będzie tylko chodnik dla pieszych i rowerów

      • 0 0

    • (3)

      ścieżki to są twory lat 90 ubiegłego wieku.
      obecnie w cywilizowanych miastach buduje się drogi dla rowerów i pasy ruchu dla rowerów

      • 6 7

      • w dobrze zarządzanych miastach myśli się przede wszystkim o uspokojeniu oraz redukcji skali ruchu

        samochodów w centrum (m.in. przez restrykcyjną politykę parkingową), poszerza się strefy miasta wolne od parkujących i jeżdżących szybko samochodów, drogi dla rowerów powstają przy wszystkich ulicach zbiorczych i "przelotowych", stosuje się nie tylko wizję zero (znakomicie opisaną w filmie pt. systematic safety (9 minut oglądania) ale i "vision beyond zero" to znaczy myśli się przede wszystkim o ułatwieniach dla ruchu lokalnego: pieszych i rowerzystów. Dostęp do stacji lokalnej kolei dla tych grup użytkowników ma także ważną rolę do odegrania. Bypas kartuski jest ważniejszy niż poszerzanie ulic/ arterii wylotowych z miasta Gdańska.

        • 1 1

      • a niech będzie chociaż ścieżka rowerowa zmiast DDR

        byle dało się przejechać bez ryzykowania życiem ten odcinek

        • 5 0

      • Największym tworem jesteś Ty! :)

        • 4 4

    • "Projekt przewiduje też powstanie chodnika oraz ścieżki rowerowej"

      Więcej:
      https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Ulica-Budowlanych-bedzie-szersza-w-2020-roku-n132627.html#tri

      • 3 1

    • To powinien być jeden z najważniejszych punktów branych pod uwagę. Nie ma ścieżki/chodnika - projekt automatycznie zostaje odrzucony.

      • 9 0

  • Mieszkam w Baninie... (7)

    i uważam, że to skandal, że tej drogi jeszcze nie ma. A rozbudowa tej drogi do 2x1 to KPINA!!! Powinno być 2x2!!

    • 16 12

    • 2x3!

      2x4!!

      • 0 0

    • Banino

      To przez Banino stoimy w korkach codziennie powinni płacić podatek do urzędu miejskiego w Gdańsku za trucie naszego miasta , niech Żukowo zbuduje ulice dla swoich mieszkańców

      • 4 3

    • (2)

      banino i gański baninianin....niech gmina ci drogę wybuduje bo tam płacisz podatki

      • 6 3

      • Podatki płacę w Gdańsku. (1)

        • 7 1

        • HaHa

          I słoik z południa zaorany

          • 2 1

    • Banino nie należy do Gdańska (1)

      z pretensjami do swojego wójta

      • 9 4

      • Tak, ale Budowlanych jest w granicach administracyjnych Gdańska.

        • 8 1

  • Opinia wyróżniona

    czemu tylko 1 pas ? kolejna inwestycja będzie klapą (9)

    Nie zrozumiałe jest dla mnie czemu przy tak dużej inwestycji zostanie wybudowany tylko jeden dodatkowy pas, w mojej opinii powinny zostać wybudowane dwa dodatkowe pasy każdy w przeciwnym kierunku, dzięki temu byśmy mieli dwie jezdnie dwupasmowe i to by miało sens.

    • 123 22

    • kiedy wreszcie inwestorzy i intenauci zabierający głos na tym portalu zrozumieją (1)

      że poszerzanie ulic nie jest lekarstwem na korki, tak jak popuszczanie pasa nie jest sposobem na walkę z otyłością czy nadwagą. Wzdłuż ulicy Budowlanych powinna powstać droga dla rowerów (od dawna przewidywana w zapisach wielu dokumentów strategicznych miasta, takich jak np. STR Ster), a fundusze publiczne (miejskie i wojewódzkie) powinny być przeznaczone na remonty istniejących połączeń drogowych, budowę sieci dróg transportu szynowego (lekkiej kolei podmiejskiej lub PKM) oraz poprawę taboru, częstotliwości połączeń oraz jakości dostępu do stacji SKM i PKM dla pieszych i rowerzystów. Trzeba w końcu zrozumieć konieczność wyjścia ze ślepej uliczki niezrównoważonego rozwoju a nie wspierać proces rozlewania się terenów miejskich po kolejny horyzont.

      • 2 4

      • Mleko się już rozlało - teren zabudowuje się w ostrym tempie. Rozbudowa jezdni powinna pójść w parze z całą infrastrukturą tj. chodniki, ścieżki rowerowe, bus pasy dla autobusów, rozbudowa parkingów przy PKM a powstaje znowu byle co.

        • 0 0

    • W obowiązującym mpzp jest zapis że ul. Budowlanych ma być po dwa pasy w każdym kierunku. Teren pod przyszłą drogę jest bardzo szeroki więc nie rozumiem po co zrid. Budowlanych ma być 2x2, Nowatorów i Kartuska też. Ruch ma być płynnie wyprowadzony z miasta. To rozwiązanie nie ma sensu, zwłaszcza że rondko kumuluje ruch z trzech kierunków. Układ drogowy należy przemyśleć a nie budowac po to żeby coś było- tzw. zapchaj dziurę.

      • 0 0

    • (3)

      a dlatego , żeby samochody szybko opuszczały miasto, ale nie zachęcać do przyjazdu autem do miasta. Jako mieszkaniec Gdańska popieram taki plan.

      • 27 21

      • przecież to nikogo nie zachęca ani nie zniechęca (1)

        Ci co jeżdżą do miasta jadą do pracy a nie na wycieczki krajoznawcze, będą przyjeżdżać mimo wszystko i korki dalej będą się tworzyć. Po za tym to nie tylko przyjezdni stoją w tych korkach, tylko mieszkańcy Gdańska pracujący na kokoszkach, przecież po pracy muszą jakoś wrócić do domu...

        • 28 6

        • korki na ulicach (zwłaszcza o przekroju 2 jezdnie po 2 pasy)

          zniechęcają mnie do wyboru mieszkania na peryferiach lub w sąsiednich gminach. Dlatego mieszkam w pobliżu przystanku sieci tramwajowej a często dojeżdżam do pracy rowerem. Samochód tylko na większe odległości, a nie jako codzienny środek dojazdu do pracy.

          • 0 6

      • pracuje na ul Budowlanych

        i widzę jak codziennie zaraz po 16:00 robi się straszny korek w kierunku miasta. w kierunku wiosek droga jest przejezdna.

        • 11 0

    • (1)

      Zgadzam się -potrzebne jest poszerzenie tej drogi w obydwu kierunkach! Rano korki tworzą się głównie w stronę Gdanska .

      • 8 4

      • 1,5 km ???

        Ja tam jeżdżę i jest to ok 900 m, nagle przybyło 600 m !!???

        • 5 1

  • A kiedy rozbudowa Słowackiego i Wyklętych, kiedy dłuższy prawoskręt w Potokową i lewoskręt na Matemblewo? (1)

    • 7 1

    • Prawoskręt zaraz zabiorą w imię polityki

      buspasowania.

      • 0 0

  • Tylko 1 pas (2)

    Buduja tylko jeden pas żeby za pięć lat można było zrobić drugi przetarg na budowe drugiego pasa

    • 7 4

    • Nie (1)

      malkontentom nieświadomie chorym na samochodozę nasze stanowcze nie

      • 0 1

      • Malkontentom świadomie chorym na autofobię po stokroć NIE.

        • 0 0

  • (13)

    Latem?A czemu nie teraz i na lato oddać...uniknie się w ten sposób wakacyjnych korków....ehhh...

    • 33 46

    • Bo... (9)

      1. teraz są słabe warunki atmosferyczne;
      2. korki są tam zawsze i wakacje nie mają nie nie wpływu;

      • 15 1

      • Prosze, podpowiedzcie, do czego tu mozna sie przyczepic (8)

        Chcialbym tez sobie polamentowac z rana, a nic mi tu z ta droga do glowy nie przychodzi :(

        • 10 1

        • Proszę bardzo (1)

          Nie dosyć że poślizg już 5 lat, to przebudowa 900 m drogi o jeden pas to niebywały sukces, ale za to mamy 2 pasmową drogę do lotniska aby wszyscy mogli wyjechać (wylecieć) z kraju w poszukiwaniu pracy.
          Tempo rzeczywiście oszałamiające i ten koszt, zaplanowany ok 23 000 PLN/1 m a będzie prawdopodobnie jeszcze większy.
          I to jest ten MIŚ

          • 0 2

          • No nie do końca mamy dwupasmówkę w stronę lotniska.

            Jeden pas, który idzie ze Słowackiego na wprost przez skrzyżowanie z Budowlanych służy do zjazdu z obwodnicy, jazdy na wprost na lotnisko, zjeżdżających do biedronki i okolicznych domów, plus cwaniaczki którzy cisną do końca pasem do skrętu w Budowlanych i wbijają się na końcu na pas w stronę lotniska. Tam jest wąskie gardło, które generuje zupełnie niepotrzebne korki tak na Słowackiego jak i na obwodnicy.

            Lotnisko MUSI mieć priorytet względem wyjazdu na wioski!

            • 0 0

        • półtora roku takie krótke g* będą robić? hahaha (2)

          • 1 5

          • Nie ośmieszaj się. (1)

            Przetargi projekt zajmują całkiem sporo czasu...

            • 6 0

            • zwłaszcza że mieli to zrobić w 2015 już.

              • 1 3

        • (1)

          dołożenie dodatkowego pasa nic tu nie da, tylko tyle że na ulicy będzie stało więcej samochodów, a w nich kierowcy z Downem co nie potrafią ruszyć na "zielonym", i zostawiają 50 metrowe odstępy między autami

          • 10 9

          • No i mamy Janusza

            Właduj się na przejście, zostań w poprzek skrzyżowania, byle na zderzaku poprzednikowi się zatrzymać.

            Do tego każde światła to wyścig na ćwierć mili, bo jeszcze ktoś pojedzie płynnie z zieloną falą i nie dasz rady go przyblokować stojąc na czerwonym...

            • 2 2

        • Możesz się przyczepić

          do braku chodnika i ścieżki rowerowej, tego tam bardzo brakuje

          • 9 3

    • Właśnie latem i czasie ferii tam nie ma większych korków

      • 0 1

    • "wakacyjnych korków"

      ...eeeeee??

      • 1 2

    • Bo w wakacje sa wlasnie mniejsze korki! :) luzik na drogach, tak jak w ferie i wszystkie inne wolne

      • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane