- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (256 opinii)
- 2 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (50 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (260 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (849 opinii)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (81 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (125 opinii)
Opóźnienie prac na Budowlanych "o kilka miesięcy"
Rozbudowa ul. Budowlanych może się opóźnić nawet o kilka miesięcy. Wykonawca natrafił bowiem na niezinwentaryzowane sieci podziemne, które muszą zostać usunięte, a to wymaga opracowania dodatkowych projektów. Szanse na zakończenie prac na koniec września maleją, chociaż oficjalnej zgody na wydłużenie terminu jeszcze nie ma.
Po zakończeniu prac kierowcy jadący w kierunku skrzyżowania z ul. Nowatorów będą poruszać się po dwóch pasach.
Powstanie także nowy chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego. Dodatkowo ulica zyska nowe oświetlenie, sygnalizację świetlną oraz kanalizację deszczową.
Od 5 miesięcy objazd odbywa się przez obwodnicę
Od końca stycznia, czyli już od 5 miesięcy, ul. Budowlanych jest jednokierunkowa. Ruch odbywa się od przystanku PKM Matarnia w kierunku ronda turbinowego.
Kierowcy chcący pojechać w przeciwnym kierunku muszą skorzystać z objazdu przez ul. Nowatorów, Kartuską, Obwodnicę Trójmiasta i ul. Słowackiego. Tak samo autobusy linii 120, 126, 157 i N3.
Wykonawcą wartych 29,8 mln zł robót jest firma MTM. Zgodnie z zapisami kontraktu prace miały zakończyć się wraz z końcem września.
Czytelnicy od pewnego czasu dopytywali o terminowość robót, inni sugerowali, że nie ma szans na ich dotrzymanie.
Nikt nie chce podać dokładnie, o ile prace się przedłużą
Wiele wskazuje na to, że te informacje znajdą potwierdzenie w rzeczywistości. Wykonawca wystąpił bowiem z wnioskiem o przedłużenie terminu zakończenia prac.
Jednak ani DRMG, ani MTM nie chcą podać, o jaki dokładnie czas chodzi.
Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy - "co najmniej o kilka miesięcy".
- Ze względu na napotkane w trakcie robót kolizje z niezinwentaryzowanymi sieciami podziemnymi i konieczność zaprojektowania rozwiązań w celu ich usunięcia, a także brak możliwości rozpoczęcia prac przez wykonawcę niezwłocznie po podpisaniu umowy z uwagi na trwające jeszcze wówczas zmiany w ruchu na ul. Kartuskiej, istnieje możliwość wydłużenia prac ponad obecnie zakładany termin - wyjaśnia Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Decyzje w tej sprawie jeszcze nie zapadły.
Z racji bliskości lotniska teren faktycznie naszpikowany jest instalacjami podziemnymi.
Jednak przedstawiciele wykonawcy, również w nieoficjalnych rozmowach, zapewniają, że mają już zgody na ich przełożenie, więc jest szansa, że prace zakończą się szybciej, niż zakładali we wniosku o przedłużenie.
Nie mówią jednak o konkretnych datach.
Opinie wybrane
-
2023-06-22 07:12
Żałosna ankieta (11)
Śmieszna ankieta, w latach 50 nie prowadzone elektronicznych map, nie nie zaznaczono na mapach instalacji podziemnej. Nikt się tym nie interesował. Projekt robi projektant na podstawie najbardziej aktualnych map, które są dostępne. Nie mniej, nie jest to wina ani projektant, ani inwestora ani wykonawcy, że w latach 50-60 robiona była taka samowolka w jezdniach.
- 127 23
-
2023-06-22 13:25
Oprócz map jest jeszcze wywiad branżowy (2)
Ale niejednokrotnie nadal są sieci, które nie zostały w ogóle lub poprawnie zinwentaryzowane, a część z nich jest czynna. Są sytuacje, w których gestorzy sieci przyznają się do nieswoich przewodów i potem są jeszcze większe cyrki.
A przebudowywać trzeba, bo wychodzą w kolizji z konstrukcją nawierzchni, więc i tak zostaną uszkodzone, boAle niejednokrotnie nadal są sieci, które nie zostały w ogóle lub poprawnie zinwentaryzowane, a część z nich jest czynna. Są sytuacje, w których gestorzy sieci przyznają się do nieswoich przewodów i potem są jeszcze większe cyrki.
A przebudowywać trzeba, bo wychodzą w kolizji z konstrukcją nawierzchni, więc i tak zostaną uszkodzone, bo są za płytko i nie są w rurze ochronnej. Żeby to pozmieniać, to wpierw trzeba się dowiedzieć, kto jest władającym danym przewodem i wtedy wyjaśniać z nim jak przebudowa ma przebiegać.- 2 1
-
2023-06-22 21:21
Powtórzmy - takie "szczęście" ma firma MTM. Najpierw Karwiny, teraz Budowlanych
Kiedy jadę Wielkopolską, flaki mi się przelewają, bo tempo prac jest drastycznie dramatyczne. Można pie...ć o instalacjach, ale samo kładzenie asfaltu na dolnym odcinku budowy woła o pomstę do nieba. Ileż można kłaść dywaniki asfaltowe? MTM pokazuje, że tygodnie. A te miały być gotowe, wg ostatnich zapewnień MTM, już miesiąc temu. Więc dajcie
Kiedy jadę Wielkopolską, flaki mi się przelewają, bo tempo prac jest drastycznie dramatyczne. Można pie...ć o instalacjach, ale samo kładzenie asfaltu na dolnym odcinku budowy woła o pomstę do nieba. Ileż można kłaść dywaniki asfaltowe? MTM pokazuje, że tygodnie. A te miały być gotowe, wg ostatnich zapewnień MTM, już miesiąc temu. Więc dajcie sobie spokój z tłumaczeniem tych nieudaczników. Poza tym, jadąc Wilkopolską widać, że na niektóych odcinkach NIC sie nie dzieje. NIC. Tylko w okolicach słynnego Węzła Niemocy Karwiny snują się pracownicy
- 0 0
-
2023-06-22 17:35
Wystarczy uwalić tę rurę
to od razu się właściciel znajdzie.
- 2 0
-
2023-06-22 07:45
(2)
w latach 50/60 nie było tej drogi. nic tam nie było oprócz kolejki wąskotorowej
- 20 2
-
2023-06-22 10:54
kolejny pisze a nic nie wie (1)
tor z Kokoszek do Osowy zawsze był normalny, nie wąski
- 11 3
-
2023-06-22 15:54
no teraz się ośmieszyłeś. pamiątki po wąskim torze są tam do dzisiaj. przepust pod torami linii do Osowy. wąskie tory w ulicy przy pętli. no ale skąd taki ignorant może to wiedzieć
- 4 3
-
2023-06-22 07:35
Pozdro dla DRMG.
Widać, że "pracujecie" od 7:00.
- 18 20
-
2023-06-22 07:38
(3)
Zawsze mnie ciekawi jak projektant ma wiedzieć, że pod ziemią są sieci, które nie są zinwentaryzowane i pokazane na mapach :D nawet skanując cały teren dalej nie będzie wiadomo do końca co to za sieć i trzeba wykonać odkrywki = przeorać jezdnię :D
- 22 8
-
2023-06-22 08:10
(2)
Projektant musi zapłacić geodecie za wykonanie mapy do celów projektowych, która jest wykonana na podstawie inwentaryzacji. Ale jeszcze żaden geodeta nie wykonał swojej pracy jak należy, jedynie kopiują poprzednie wersje mapy...
- 15 11
-
2023-06-22 10:52
nie wiedziałem że rolą geodety jest rozkopać cały teren
włącznie z czynną jezdnią
- 16 1
-
2023-06-22 08:42
Jak inwentaryzacja za PRL była źle zrobiona, to co ma zrobić geodeta?
Rozkopać wszystko i pomierzyć jeszcze raz?
On jest od tego żeby najpierw przenieść mapę na teren, a po położeniu nowych instalacji z powrotem na mapę.- 13 4
-
2023-06-22 07:31
Pretekst
Ta opowieść o nienaniesionych na mapach rurach czy kablach, to standardowy pretekst tej firmy aby wydłużyć prace i nie płacić kar za przekroczenie terminu. Przecież wg. tego samego scenariusza MTM postępuje na Karwinach. Prawda jest zaś taka że biją się o każdy przetarg a później nie mają ludzi żeby się z tych umów wywiązać.
- 266 22
-
2023-06-22 10:04
(6)
Kiedyś przepisy budowlane umożliwiały przebieg instalacji pod jezdniami i torami .Obecnie jest to zakazane,więc każdorazowo remont drogi polega na budowie od nowa wszystkiego,w tym instalacji poza drogą,więc 1 km buduje się dwa lata,a nie dwa miesiące.
- 33 15
-
2023-06-22 21:30
No chyba ktoś tutaj wmawia ciemnotę. Ja rozumiem, że jakiś Janusz podłącza się pod przewody sąsiadowi
Ale żeby prowadzić instalację pod jezdnią, wymagana jest firma. Mówicie, że ktoś sobie prowadzi np: rury gazowe i nikomu tego nie zgłasza? To jakim cudem podłącza się do tej instalacji, co grozi chyba lekkim wybuchem?! Wykonuje prace na powietrzu i podłącza gaz do swoich urządzeń, bez zgłaszania tego do gazowni? W ciągu 30-40 lat właściciel się zmienia pewnie z 5 razy i żaden z nich nie wyjaśnia sprawy? Nie zglasza się do gazowni?
- 0 1
-
2023-06-22 18:58
dwa lata chyba w Polsce... aneksik się podpisuje i kasa, kasa, kasa... podziały.. i fajno jest.
- 3 1
-
2023-06-22 17:43
ale głupoty opowiadasz, haha, od tego są rury i przeciski sterowane pod drogami, torami także, kolejowymi i tramwajowymi, nawet pod obwodnicą się takie instalacje kładzie
- 11 0
-
2023-06-22 10:17
Ale, że co? Wykonawca tego nie wiedział przed wykonaniem? (2)
- 13 7
-
2023-06-22 10:43
(1)
A skąd miał wiedzieć jak nie było tego w dokumentacji?
- 13 10
-
2023-06-22 11:49
w szklanej kuli wywróżyć.
- 8 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.