• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Letnia pogoda zniszczyła torowisko przy zajezdni

Krzysztof Koprowski
10 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

15 km/h - z taką prędkością mogą jeździć tramwaje po uszkodzonym torowisku w ciągu ul. Wita Stwosza.


Zły stan torowiska oraz wysoka temperatura przyczyniły się do uszkodzenia toru tramwajowego tuż przy samej zajezdni na Strzyży. Zarząd Dróg i Zieleni zapewnia jednak, że wszystko jest pod kontrolą, a tory wkrótce zostaną naprawione.



Odkształceniu i przesunięciu uległ tor w kierunku Oliwy, ale remontu wymaga cały odcinek infrastruktury w tym rejonie. Odkształceniu i przesunięciu uległ tor w kierunku Oliwy, ale remontu wymaga cały odcinek infrastruktury w tym rejonie.

Jak oceniasz utrzymanie infrastruktury tramwajowej w Gdańsku?

Wysoka temperatura ujawniła wieloletnie zaniedbania w utrzymaniu torowiska w ciągu ul. Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańska na wysokości zajezdni. Jedna z szyn w stronę Oliwy wygięła się, zmuszając motorniczych do bardzo ostrożnej jazdy. Tymczasowo ustawiono tutaj też ograniczenie do 15 km/h.

- Jadąc tramwajem między przystankiem Zajezdnia a Abrahama poczułem, jak tramwaj zaczął się poruszać nietypowo, lekko z prawej na lewo i z powrotem. Gdy wyjrzałem przez tylną szybę, ujrzałem wygięte tory na tym odcinku. Czy to nie zagraża bezpieczeństwu pasażerów? - pyta nasz czytelnik, pan Rafał.

Zarząd Dróg i Zieleni, który zajmuje się utrzymaniem infrastruktury tramwajowej, uspokaja - Ten odcinek już jakiś czas temu został wytypowany do naprawy. Tory w tym miejscu są zabezpieczone. Nie ma tam przekroczonych parametrów technicznych i w tym stanie może to jeszcze funkcjonować do czasu najbliższej naprawy - przekonuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik ZDiZ w Gdańsku.

Najbliższa naprawa zaplanowana jest na połowę sierpnia br. To efekt przetargu, który został ogłoszony 11 lipca właśnie dla ul. Wita Stwosza.

Data ogłoszenia przetargu nie jest przypadkowa. To właśnie wówczas po raz pierwszy zauważono niepokojące, wówczas jeszcze niewielkie, uszkodzenia toru w tym miejscu.

- Informację o uszkodzonym torze przekazaliśmy do służb odpowiedzialnych za ich utrzymanie na początku lipca - przyznaje Alicja Mongird, rzecznik Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku - Jednak dopiero w ostatnich dniach doszło do znacznego uszkodzenia, które jednak nie zagraża bezpieczeństwu.

Naprawa toru będzie prowadzona w zakresie doraźnym - wymianie ulegną podkłady z drewnianych na żelbetowe oraz na nowo zostanie ułożone torowisko, przy czym z maksymalnym wykorzystaniem obecnych szyn. Prace mają być prowadzone bez potrzeby wstrzymywania komunikacji tramwajowej.

Docelowo, w latach 2014-20 planuje się kompleksowy remont torowiska w ciągu ul. Wita Stwosza (dotychczas wyremontowano odcinek do rejonu ul. Chopina zobacz na mapie Gdańska, od pętli Strzyża zobacz na mapie Gdańska do Bażyńskiego zobacz na mapie Gdańska oraz od rejonu ul. Obrońców Westerplatte zobacz na mapie Gdańska do wjazdu na pętlę Oliwa zobacz na mapie Gdańska). Inwestycja ta jednak na liście potencjalnych priorytetów jest sklasyfikowana jako kolejna po dwóch najbardziej pilnych pracach remontowych tj. naprawach infrastruktury w Oliwie oraz na Stogach.

Czy do tego czasu torowisko wytrzyma?

- Niestety lata zaniedbań kończą się m.in. tzw. zwichrowanymi torami. W przypadku ul. Wita Stwosza nałożyło się na to kilka czynników, w tym przede wszystkim spróchniałe podkłady, brak regulacji toru przy pierwszych "wypaczeniach" oraz wysoka temperatura. Zaplanowane prace powinny przedłużyć żywotność torowiska, ale tylko na góra kilka lat - przyznaje anonimowo jeden z pracowników w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Miejsca

Opinie (126) 10 zablokowanych

  • Brawa dla mitycznego Pana Rafała. Został Pan bohaterem w moim domu

    • 8 5

  • mas lemingów (5)

    na tym POrtalu...

    • 2 8

    • a co ty tu robisz, juz do kosciola.. (1)

      • 5 0

      • Do kościoła naiwniaki, do kościoła bo proboszcz o kasę woła ...

        • 1 0

    • ale jak wiedza (2)

      ze to do nich , lemingów uwaga.Do koscioła chodze na 9 rano .

      • 0 2

      • a na 9 wieczorem na plebanie... (1)

        • 2 0

        • czyszczę księdzu komin ...

          • 0 0

  • TEMPERATURA ? (2)

    Ha Ha Ha ale bzdura ! Tak spruchniałe podkłady, że śruby można palcami wyjmować. Gościu jak filmowałeś to ślepy byłeś ?!

    • 10 1

    • (1)

      Temperatura + spróchniały podkłady = awaria.

      • 5 0

      • Awaria - spróchniałe podkłady = temperatura

        • 8 0

  • Sorry

    Sorry taki mamy klimat i tory ....

    • 5 4

  • przyjrzyjcie się jak sa pomalowane maszty oswietleniowo trakcyjne

    na przystanku Abrahama czy na Zaspie, kazdy do innej wysokosci, tak jak pan malarz sięgnal z wysięgnika. A wyzej- korozja.
    Ktos odwalil fuszerke, inny ktos to odebral, a potem za to zaplacil. I tak ze wszystkim, wiec skąd zdziwienie, ze tory sie wygieły.

    • 7 2

  • pozdrawiam

    • 0 0

  • jak zwykle znany tekst .................................... (2)

    "Nie ma ....... przekroczonych parametrów technicznych i w tym stanie może to jeszcze funkcjonować do czasu najbliższej naprawy" która nastąpi dopiero jak sie rozsypie ,dotyczy to w równym stopniu torowiska i tramwajów . Zamiast na bierzaco usuwać drobne usterki - czekaja na ........ ????

    • 4 1

    • na to az ktorys z motorniczych zamiast 15 km/h bedzie jechal 16 i jego wszystkim obciążom. tak jak to bywalo przy wykolejeniach na siennickim. ograniczenie do 15 na budziku 17 i ty pokrywasz koszty naprawy wozu!!! oraz koszty akcji!!!

      • 7 0

    • w tym okresie planujemy, wymiane samochodu słuzbowego pana dyrektora

      wiec tory wymienimy kiedy indziej. takie mamy priorytety, sorry ;)

      • 5 3

  • nowe tory kolejiwe przy dworcu glownym tez maja ksztalt banana!!!

    • 3 2

  • NIezłe g...no dali na te tory, nawet na stali robia wały..... Swolocz....

    .

    • 2 4

  • Torowiska się ciągle wiginają, a tramwaje trzęsą i hałasują. (1)

    Budowa nowych połączeń to ogromny wydatek. Dodatkowo tramwaje często stoją w korkach, bo jeden stanie i reszta stoi. Zabierają miejsce, gdzie mogłyby być dodatkowe pasy jezdni!!!! i nie byłoby korków!!! Torowiska i wiszące druty urokowi Gdańskowi nie dodają. Zostawić jedną linię tramwająwą jako atrakcję turystyczną. Reszta do likwidacji. Teraz inwestuje się w elektryczne autobusy, czyli autobusy na baterię! Albo w autobusy hybrydowe (gaz/baterie). Nawet w trajtki się inwestuje, bo prąd zwracają i też mogą jeździć na baterie. Powiększanie sieci tramwajowej to nieporozumienie.

    • 0 17

    • lepsza inwestycja bedzie eksmisja za mury miasta takich pomyslodawcow z zakazem powrotu.

      • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane