• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Letnica: jeden wiadukt do remontu, drugi do budowy

rb
6 kwietnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Budowa tego wiaduktu, który będzie fragmentem Trasy Słowackiego zacznie się w 2011 r i będzie kosztować ok. 60 mln zł. Budowa tego wiaduktu, który będzie fragmentem Trasy Słowackiego zacznie się w 2011 r i będzie kosztować ok. 60 mln zł.

Wiadukt nad torami w Letnicy doczeka się przebudowy. Wykonawcę poznamy na początku czerwca, prace ruszą jesienią, a zmodernizowany wiadukt ma być gotowy w czerwcu 2011 roku, czyli na rok przed mistrzostwami Europy.



Jesienią tego roku ruszy modernizacja istniejącego wiaduktu w ciągu ul. Uczniowskiej. Kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami w ruchu. Jesienią tego roku ruszy modernizacja istniejącego wiaduktu w ciągu ul. Uczniowskiej. Kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami w ruchu.
O remoncie ponadstuletniej, otwartej w 1902 r. konstrukcji pisze Polska Dziennik Bałtycki. Po zakończeniu modernizacji trzyprzęsłowy dziś wiadukt zyska dwa kolejne przęsła, a jego długość wzrośnie ze 129 do 176 m. Inwestycja zakłada remont najazdów na wiadukt z oby stron: zarówno 600 metrów ul. Uczniowskiej zobacz na mapie Gdańskaprzed wjazdami na wiadukt, jak i 300 metrów ul. Kochanowskiego.

W trwającym już przetargu oferty można składać do 12 maja, wykonawcę powinniśmy poznać kilka tygodniu później. Przebudowa wiaduktu ma być skończona 30 czerwca 2011 r. Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku szacuje jej koszt na ok. 30 mln zł.

Na czas remontu wiadukt zostanie zamknięty dla samochodów. Drogowcy wyznaczą objazd najprawdopodobniej ulicami Gdańską, Krasickiego, Wyzwolenia i Marynarki Polskiej. Jeszcze nie podjęto decyzji i terminie zamknięcia wiaduktu.

Remont istniejącego wiaduktu ma charakter doraźny, ponieważ w 2011 roku tuż obok ruszy budowa nowego obiektu, który będzie elementem Trasy Słowackiego. Nowy wiadukt będzie znacznie większy od istniejącej konstrukcji: będzie mieć 260 m długości, cztery pasy ruchu, chodnik oraz ścieżkę rowerową. Pobiegnie nie tylko nad torami, ale także nad ul. Kochanowskiego oraz projektowaną ul. Stadionową, która powstanie wzdłuż torów kolejowych, po stronie stadionu.

Wstępny koszt budowy nowego wiaduktu to 60 mln zł. Termin otwarcia: już po Euro 2012.
rb

Opinie (81) 1 zablokowana

  • 30 mln w błoto

    ... remont starego wiaduktu (tymczasowego) ma kosztować 30 mln, a potem 60 mln na nowy wiadukt. Nie lepiej od razu budować nowy? wydać 90 mln na zejeb.... wiadukt w ciągu 2 lat?

    • 2 0

  • EURO będzie totalną klapą komunikacyjną!!!

    Dwa lata temu władze miasta obiecywały że do Euro 2012 zostaną wyremontowane i wybudowane główne drogi dojazdowe do miasta i stadionu. Obecnie wszystko się przedłuża i terminy odania do użytkownia tych inwestycji przesuwane są na lata po EURO. Czy w Urzędzie Miasta nie zdają sobie sprawy że jeżeli przyjadą do nas kibice z Europy Zach. przyzwyczajeni są oni do innych standartów komunikacyjnych. ZGROZA!!!!

    • 0 0

  • Może czas otworzyć przejazd na ul.Reja??

    • 1 0

  • Drogi Panie Prezydencie (1)

    A jak Pan i Pana kolega Pan Budyń sobie wyobrażacie, że przejazd przez Brzeźno to udźwignie? W jakiej formie ile. Czy aż tak dużo brakuje by dobić drogi w tej dzielnicy. Ciekawe w jakiej to formie ma być zachowana plynność? Czy zamierzecie w związku z tym przeznaczyć pieniądze na solidną rewitalizację Brzeźna. Kiedy. Bo chyba cos za coś?

    • 15 2

    • Jakie to znowusz drogi ma to dobić?

      Zrobi się porządne skrzyżowanko Zielonej z Hallera i będzie spoko. Dalej po Brzeźnie nie ma potrzeby się poruszać, bo stadion na innym azymucie.

      • 0 0

  • "zacznie się w 2011; ma być gotowy w czerwcu 2011" (8)

    TAKIE TEMPO TO JA ROZUMIEM

    • 50 4

    • (2)

      A gdzie jest napisane, że zaczną budowę w 2011?

      • 0 2

      • (1)

        a pod zdjęciem jest napisane !!

        • 0 1

        • opis pod zdjęciem dotyczy wiaduktu docelowego, którego budowa zacznie się najwcześniej w 2011 roku

          • 0 0

    • trochę farby i bedzie dobrze (1)

      • 1 1

      • paanie, akryl wyrówna

        się zrobi

        • 0 0

    • ciekawe jak to zrobią

      może tunel też wybudują w 6 miesięcy a i Uczniowską wyremontuj w 3 m-ce....

      Ciekawe więc dlaczego tak długo remontowano Marynarki Polskiej

      • 0 0

    • i oczywiście zima, wiosna i lato zaskoczą budowniczych (1)

      • 7 1

      • no dziwisz sie

        w lato jest za gorąco a w zime za zimno zeby budować więc zostaje wiosna ale wtedy sie odbędzie przetarg , więc jesień ale jesienią pada no i zmienne warunki znowu pokrzyżuja plany

        • 10 0

  • o boshe

    nie lepiej nowy odrazu budowac niz sie w stary bawic i nie potrzebne pieniadze wykladac

    • 0 1

  • a pisowscy krzykacze znowu spamują... (1)

    Potraficie tylko drzeć ryje i narzekać, w dodatku zupełnie się nie orientujecie w tym co się na prawdę dzieje w Gdańsku, to widać w komentarzach.
    Zresztą przypuszczam, że to ciągle jedna i ta sama osoba, no może dwie.

    • 3 3

    • Nie spuszczaj się ,jest nas pięciu:))

      • 0 1

  • ?????? (13)

    zmodernizowany wiadukt ma być gotowy w czerwcu 2011 roku, czyli na rok przed mistrzostwami Europy.

    Jakość wykonania modernizacji sprawi,ze po roku i tak będzie do naprawy...

    • 63 37

    • Przeciez po roku wybuduja drugi :) (12)

      ...przeciez to tylko 30 baniek :)

      • 7 2

      • (11)

        Że też "dziennikarz" nie zada sobie takiego pytania: Po co wydawać 30 mln złotych na remont czegoś co za 2 lata będzie zastąpione nowym wiaduktem?

        • 13 6

        • (10)

          nie bedzie zastapione tylko beda funkcjonowaly dwa rownnolegle

          • 12 2

          • a o SKM do stadionu ani słowa (6)

            wiadukty, kilometry asfaltu - wszystko dla blachosmrodów.

            A o transporcie publicznym cisza.

            Pewnie nie da się dużo wziąć, bo tory już są.

            • 16 3

            • (3)

              bo ta linia nie ma szans na zarabianie na siebie w dniach kiedy nie odbywałyby się mecze lechii a mecz sie odbywa raz na 2 tyg ;]

              • 1 3

              • chyba nie rozumiesz, albo za prosto rozumujesz (2)

                żeby ludzi dostarczyć na stadion są dwie możliwości
                - transport publiczny
                - prywatne samochody
                (no, jeszcze ewentualnie dajesz z buta na krótkim dystansie).

                Piszesz o kosztach, ale nie uwzględniasz tak zwanych kosztów alternatywnych. Skoro świadomie rezygnuje się transportu publicznego wysokiej przepustowości, jakim jest SKM, to zakłada się, że ci wszyscy ludzie dojadą samochodami. Policz o ile szersze ulice trzeba z tego powodu wybudować, ile to kosztuje budżet miasta i ile lat można by ewentualnie dopłacać do tej linii SKM gdyby aż tak szerokich ulic nie budować.

                Tym bardziej, że tu linia kolejowa już istnieje, tory są, teren jest wykupiony od dawna. Tylko wyremontować i uruchomić połączenia. Choćby w dni imprez masowych.

                • 2 0

              • (1)

                rozumuje bardzo prosto bo kilka lat ta skmka jeździłem jak jeszcze istniała
                swego czasu postanowili zwiększyć cenę biletów i to właśnie pogrążyło ta linie bo większość wybrała tramwaj na dojazd do centrum i nawet jak ta linia się reaktywuje i tak ludzie przy tym tramwaju pozostaną
                Sens dla tej linii widzę tylko w dniach kiedy byłyby mecze w tygodniu raczej by nikt z niej nie korzystał a i super przepustowości to nie ma bo jest tylko jeden tor
                Tylko wątpię czy miasto wyłoży kasę na jej wyremontowanie ( perony to tragedia ) jak pewnie zwiększy częstość kursowania tramwaju 10 4 i pewnie dołoży jeszcze jedna linie tylko do stadionu + jakieś autobusowe. Nie tylko skm i auta mogą wozić ludzi.

                • 0 0

              • no właśnie, na stadion można rowerem

                warto jednak zadbać o strzeżony parking dla jednośladów

                • 4 0

            • (1)

              to kup tą linię SKM, pewnie za dużo za tą ruinę nie wezmą ...

              • 4 3

              • ktoś to doprowadził do ruiny

                wiesz?

                Ciekawe, czy ten ktoś poniesie za to odpowiedzialność.

                • 2 0

          • (2)

            ale czemu on będzie służył? Tuż obok powstanie nowy z 4 pasami ruchu chodnikiem i ścieżka rowerowa. Nie uważasz że dwa wiadukty obok siebie to rozrzutność?

            • 0 0

            • Rozrzutność?? Jaka rozrzutność...

              ... przecież jesteśmy bogatym miastem i nas na to stać!! Kto by sie tam jakimiś kosztami przejmował...:p Utrzymanie?? popatrzcie na linie SKM nikt jej nie utrzymuje a i tak jeżdzą tam pociągi towarowe!! Po co utrzymanie!!

              Nie bój żaby... "Jakos to bedzie";P

              • 0 0

            • remont remontem ale trzeba też policzyć koszty eksploatacji tych dwóch wiaduktów.

              • 1 0

  • Budyn drogi naprawiaj w Gdansku!!!

    • 5 6

  • no i si ;) (1)

    • 9 11

    • Przejazd na Reja

      Otworzyć przejazd na Reja przez tory, nawet tylko dla osobówek - to już by dużo dało

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane