• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa trasy tramwajowej na Stogi opóźniona

Szymon Zięba
11 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Powstaną apartamenty rekreacyjne przy samej plaży
  • Umowa na przebudowę linii tramwajowej opiewa na 110 mln zł.
  • Umowa na przebudowę linii tramwajowej opiewa na 110 mln zł.
  • Umowa na przebudowę linii tramwajowej opiewa na 110 mln zł.

Wszystko wskazuje na to, że rozciągną się w czasie prace dotyczące przebudowy trasy tramwajowej na Stogi zobacz na mapie Gdańska. Wykonawca złożył wniosek o przedłużenie terminu realizacji robót do maja przyszłego roku, a jego akceptacja oznacza dziewięciomiesięczny poślizg w stosunku do ostatnich przewidywań urzędników. Działania, których efekt poprawić miał m.in. komfort dojazdu na plażę na Stogach, planowano bowiem zakończyć jeszcze w sierpniu tego roku.



Czy remonty i przebudowy w Gdańsku są dla ciebie uciążliwe?

- Teren inwestycji jest obszarem mocno zabudowanym i w trakcie realizacji napotykamy na wiele niezinwentaryzowanych sieci uzbrojenia czy też niewybuchów, co wpływa na czas prowadzonych robót - tłumaczy Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Miejscy urzędnicy weryfikują obecnie wniosek wykonawcy pod względem formalno-prawnym. Prowadzone są także analizy mające na celu etapowe zakończenie prac, które umożliwiłoby wcześniejsze udostępnienie dla ruchu poszczególnych odcinków inwestycji.

- Informację o terminach zakończenia inwestycji podamy po zweryfikowaniu przekazanych przez wykonawcę materiałów i podjęciu wiążących w tym zakresie decyzji - podkreśla Agnieszka Zakrzacka.

Realizacja przebudowy linii tramwajowej podzielona jest na trzy odcinki



  1. Pierwszy z nich obejmuje ul. Wosia Budzysza zobacz na mapie Gdańska, na wysokości od skrzyżowania z ul. Sucharskiego do skrzyżowania z ul. Skiby.

    Na odcinku ul. Wosia Budzysza do wysokości ul. Skiby prowadzone są roboty drogowe, polegające na wykonaniu poszczególnych warstw podbudowy jezdni oraz torowiska. Wykonawca przystąpił tu do układania podkładów i szyn. Prowadzone są również prace przy budowie przepustu Kaczeńce.
  2. Drugi odcinek dotyczy ul. Stryjewskiego zobacz na mapie Gdańska od skrzyżowania z ul. Skiby do skrzyżowania ul. Nowotnej z ul. Kruczą oraz pętli "Pasanil".

    W ul. Stryjewskiego trwają prace przy kolektorze deszczowym. Wykonano koryto pod torowisko przy ul. Pawiej zobacz na mapie Gdańska. Od ul. Rozłogi zobacz na mapie Gdańska do ul. Kruczej zobacz na mapie Gdańska układana jest mata antywibracyjna. Równolegle trwa budowa budynku socjalnego Pętla "Pasanil".
  3. Ostatni odcinek obejmuje ul. Nowotną zobacz na mapie Gdańska od ul. Kruczej do pętli "Stogi Plaża".

    Przy ul. Nowotnej trwają prace polegające na regulacji osi torów, prowadzone są prace spawalnicze, natomiast ścieżka rowerowa przygotowywana jest do ułożenia warstwy bitumicznej.

Trwa także budowa budynku socjalnego.

Rozpoczęto układanie torowiska w ciągu ul. Wosia Budzysza



Umowa na przebudowę linii tramwajowej opiewa na 110 mln zł. Umowa na przebudowę linii tramwajowej opiewa na 110 mln zł.
Najbardziej zaawansowane prace prowadzone są w ciągu ul. Nowotnej zobacz na mapie Gdańska, gdzie ułożono już torowisko, stoją też słupy sieci trakcyjnej. Rozpoczęto też układanie torowiska w ciągu ul. Wosia Budzysza. Tam wykonano już podbudowę, do tego przeprowadzono prace mające na celu odwodnienie terenu.

- Z uwagi na konieczność usuwania kolizji z niezinwentaryzowanymi sieciami uzbrojenia podziemnego, najwięcej pracy wymaga jeszcze odcinek w ciągu ul. Stryjewskiego, gdzie wykonywane jest obecnie uzbrojenie terenu. To najbardziej uciążliwy dla mieszkańców fragment budowy trasy tramwajowej - wskazuje przedstawicielka DRMG.

Gdynia: powstanie obwodnica Witomina



Utrudnienia w ruchu są nieuniknione



Przedstawiciele DRMG przyznają, że z uwagi na lokalizację inwestycji (centrum dzielnicy), znaczny odcinek oraz zakres prowadzonych prac, utrudnienia w ruchu są nieuniknione.

- Staramy się jednak je minimalizować i reagować na wszystkie zgłoszenia mieszkańców. Zakładamy również, że w miarę postępu prac i otwierania dla ruchu poszczególnych odcinków inwestycji, poprawiać się będzie komfort poruszania w jej rejonie - podsumowuje urzędniczka.
  • Umowa na przebudowę linii tramwajowej opiewa na 110 mln zł.
  • Umowa na przebudowę linii tramwajowej opiewa na 110 mln zł.


Umowa na przebudowę linii tramwajowej opiewa na 110 mln. zł i jest realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVa. W ramach programu powstaną także nowe linie tramwajowe w ciągu ul. Nowej Bulońskiej Północnej zobacz na mapie Gdańska oraz w ul. Nowej Warszawskiej (etap 1), zakupiono też 15 nowych tramwajów.

Powstaną także 64 nowe wiaty przystankowe oraz 84 nowe tablice informacji pasażerskiej. Koszty całego projektu GPKM IVa to 540,3 mln zł, z czego dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 286,12 mln zł.

Na początku roku pokazywaliśmy jak powstaje trasa tramwajowa na Stogach

Miejsca

Opinie (192) ponad 20 zablokowanych

  • Westerplatte!!!

    Na reszte nie mamy czasu.
    Lg

    • 33 5

  • Prace na Stogach idą bardzo ślamazarnie .

    Momentami tam nic się nie działo,to jest poniżające dla mieszkancow.

    • 56 3

  • Gdańsk: zapadł się fragment ulicy Do Studzienki (1)

    • 23 2

    • Ten co dał tobie minusa twierdzi, że się nie zapadło.

      • 1 0

  • 9 miesięcy opóźnienia...Hahaha

    Bo bomba, bo centrum...?
    Naprawdę?
    Aaa.. wy myśleliście(Chociaż w to wątpię), że te tory po plaży mają iść, i droga też ??
    A tu , szok! Domy ! I jak tu budować?
    No jak? 5 lat nie starczy!

    • 40 0

  • Skandal! (2)

    Właściciele sklepików już teraz powinni złożyć wnioski o odszkodowanie. Powinni przyspieszyć z pracami!!! Cała dzielnica jest sparaliżowana!

    • 69 1

    • Zgadza się. Z tego, co mi wiadomo, to niektórzy zaliczyli już plajte, przyplacajac dodatkowo zdrowiem.

      • 12 0

    • Najbardziej cierpią na tym mieszkańcy.

      Momentami są przepędzani jak bydło,to tramwaj,to autobus,tu podejść,tam podbiec,tu na plażę,tam na Górki Zachodnie i tak w kółko .

      • 14 0

  • Robia to specjalnie na złość jankowi i bursztyniarza

    • 14 1

  • Kto trzyma Stogi ? Planuje zrobic wjazd i przejac te dzielnice.

    • 13 2

  • po co ten tramwaj (2)

    linia nr 8 na odcinku od petli Zaspa do stadionu GKS ma "zyskac" z 10 nowych sygńalizacji, dojazd bedzie trwal ze 2 godz. - podziekujcie miejskim anarchistom co tworzą przejscia naziemne co 50 m

    • 46 5

    • trzeba będzie wrócić do samochodu

      • 5 1

    • Bo deweloperom trzeba przygotować grunt pod inwestycje. Na razie jest nieatrakcyjny ale jak skieruje się tam wycieczki emerytów z Haimatu to nabierze wartości.

      • 6 2

  • No tak, jak tylko dwoje ludzi tam pracuje a inni patrzą. Gratulacje wyboru dla miasteczka gdańsk.

    • 42 1

  • Opinia wyróżniona

    3 etapy (3)

    Podzial na 3 etapy iluzoryczny, wszystko rozkopane jednoczesnie. Gdyby bylo robione etapami mozna by lepiej zorganizowac objazdy. Do tego pierwsze miesiace gdzie nic sie nie dzialo...farsa

    • 173 14

    • To jest dramat dla mieszkańców i przedsiębiorców. Dojazd utrudniony zakupy utrudnione, nie ma jak się minąć na chodniku. Zamiast zostawić przejazd przez zimną to bez sensu jest cała ulica odcięta! Z kolei dojazdowa tak wąska że trzeba stawac żeby się minąć, nie mówiąc po tym że rowerem z duszą Na ramieniu się jeździ. Wystarczyła drobna stluczka żeby zrobić godzinny korek, bo nie ma innej drogi. Czy nie można było tego przygotować? Rozebrać tych krawężników w najwezszym miejscu? Zrobić sygnalizacji? Sezon w pełni turystyczny a turyści się gubią i tworzą korki. Uliczki dziurawe coraz bardziej, bo jeździ po nich ciężki sprzęt milion razy dziennie. Wszędzie kurz, brud, kałuże, chodząc o kulach człowiekowi się płakać chce jak widzi jaka trasę musi pokonać z przystanku. Autobusy źle skomunikowane, np 158 z przystankiem tramwjaowym hallera-plazynskiego. Trzy przesiadki żeby dojechać, dojazd wydłużyl się praktycznie dwukrotnie... Do tego ulica była pół roku zamknięta bez żadnych prac, a po cholerne były te etapy wyznaczone, rozkopali wszytko razem i nara. Mam już dość, a końca jak się okazuje nie widać.

      • 43 3

    • A gdyby nie rozkopali 3 etapów na raz, to remont nie trwałby 3 razy dłużej? (1)

      Co po lepszych objazdach, jeżeli utrudnienia trwałyby 3x tyle co powinno.

      • 3 4

      • chyba nie mieszkasz na stogach, że takie głupoty piszesz. Gdybyś wiedział ile może ułatwić odblokowanie przynajmniej jednego z etapów to zmieniłbyś zdanie.

        • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane