• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa trasy tramwajowej na Stogi opóźniona

Szymon Zięba
11 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Powstaną apartamenty rekreacyjne przy samej plaży
  • Umowa na przebudowę linii tramwajowej opiewa na 110 mln zł.
  • Umowa na przebudowę linii tramwajowej opiewa na 110 mln zł.
  • Umowa na przebudowę linii tramwajowej opiewa na 110 mln zł.

Wszystko wskazuje na to, że rozciągną się w czasie prace dotyczące przebudowy trasy tramwajowej na Stogi zobacz na mapie Gdańska. Wykonawca złożył wniosek o przedłużenie terminu realizacji robót do maja przyszłego roku, a jego akceptacja oznacza dziewięciomiesięczny poślizg w stosunku do ostatnich przewidywań urzędników. Działania, których efekt poprawić miał m.in. komfort dojazdu na plażę na Stogach, planowano bowiem zakończyć jeszcze w sierpniu tego roku.



Czy remonty i przebudowy w Gdańsku są dla ciebie uciążliwe?

- Teren inwestycji jest obszarem mocno zabudowanym i w trakcie realizacji napotykamy na wiele niezinwentaryzowanych sieci uzbrojenia czy też niewybuchów, co wpływa na czas prowadzonych robót - tłumaczy Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Miejscy urzędnicy weryfikują obecnie wniosek wykonawcy pod względem formalno-prawnym. Prowadzone są także analizy mające na celu etapowe zakończenie prac, które umożliwiłoby wcześniejsze udostępnienie dla ruchu poszczególnych odcinków inwestycji.

- Informację o terminach zakończenia inwestycji podamy po zweryfikowaniu przekazanych przez wykonawcę materiałów i podjęciu wiążących w tym zakresie decyzji - podkreśla Agnieszka Zakrzacka.

Realizacja przebudowy linii tramwajowej podzielona jest na trzy odcinki



  1. Pierwszy z nich obejmuje ul. Wosia Budzysza zobacz na mapie Gdańska, na wysokości od skrzyżowania z ul. Sucharskiego do skrzyżowania z ul. Skiby.

    Na odcinku ul. Wosia Budzysza do wysokości ul. Skiby prowadzone są roboty drogowe, polegające na wykonaniu poszczególnych warstw podbudowy jezdni oraz torowiska. Wykonawca przystąpił tu do układania podkładów i szyn. Prowadzone są również prace przy budowie przepustu Kaczeńce.
  2. Drugi odcinek dotyczy ul. Stryjewskiego zobacz na mapie Gdańska od skrzyżowania z ul. Skiby do skrzyżowania ul. Nowotnej z ul. Kruczą oraz pętli "Pasanil".

    W ul. Stryjewskiego trwają prace przy kolektorze deszczowym. Wykonano koryto pod torowisko przy ul. Pawiej zobacz na mapie Gdańska. Od ul. Rozłogi zobacz na mapie Gdańska do ul. Kruczej zobacz na mapie Gdańska układana jest mata antywibracyjna. Równolegle trwa budowa budynku socjalnego Pętla "Pasanil".
  3. Ostatni odcinek obejmuje ul. Nowotną zobacz na mapie Gdańska od ul. Kruczej do pętli "Stogi Plaża".

    Przy ul. Nowotnej trwają prace polegające na regulacji osi torów, prowadzone są prace spawalnicze, natomiast ścieżka rowerowa przygotowywana jest do ułożenia warstwy bitumicznej.

Trwa także budowa budynku socjalnego.

Rozpoczęto układanie torowiska w ciągu ul. Wosia Budzysza



Umowa na przebudowę linii tramwajowej opiewa na 110 mln zł. Umowa na przebudowę linii tramwajowej opiewa na 110 mln zł.
Najbardziej zaawansowane prace prowadzone są w ciągu ul. Nowotnej zobacz na mapie Gdańska, gdzie ułożono już torowisko, stoją też słupy sieci trakcyjnej. Rozpoczęto też układanie torowiska w ciągu ul. Wosia Budzysza. Tam wykonano już podbudowę, do tego przeprowadzono prace mające na celu odwodnienie terenu.

- Z uwagi na konieczność usuwania kolizji z niezinwentaryzowanymi sieciami uzbrojenia podziemnego, najwięcej pracy wymaga jeszcze odcinek w ciągu ul. Stryjewskiego, gdzie wykonywane jest obecnie uzbrojenie terenu. To najbardziej uciążliwy dla mieszkańców fragment budowy trasy tramwajowej - wskazuje przedstawicielka DRMG.

Gdynia: powstanie obwodnica Witomina



Utrudnienia w ruchu są nieuniknione



Przedstawiciele DRMG przyznają, że z uwagi na lokalizację inwestycji (centrum dzielnicy), znaczny odcinek oraz zakres prowadzonych prac, utrudnienia w ruchu są nieuniknione.

- Staramy się jednak je minimalizować i reagować na wszystkie zgłoszenia mieszkańców. Zakładamy również, że w miarę postępu prac i otwierania dla ruchu poszczególnych odcinków inwestycji, poprawiać się będzie komfort poruszania w jej rejonie - podsumowuje urzędniczka.
  • Umowa na przebudowę linii tramwajowej opiewa na 110 mln zł.
  • Umowa na przebudowę linii tramwajowej opiewa na 110 mln zł.


Umowa na przebudowę linii tramwajowej opiewa na 110 mln. zł i jest realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVa. W ramach programu powstaną także nowe linie tramwajowe w ciągu ul. Nowej Bulońskiej Północnej zobacz na mapie Gdańska oraz w ul. Nowej Warszawskiej (etap 1), zakupiono też 15 nowych tramwajów.

Powstaną także 64 nowe wiaty przystankowe oraz 84 nowe tablice informacji pasażerskiej. Koszty całego projektu GPKM IVa to 540,3 mln zł, z czego dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 286,12 mln zł.

Na początku roku pokazywaliśmy jak powstaje trasa tramwajowa na Stogach

Miejsca

Opinie (192) ponad 20 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    3 etapy (3)

    Podzial na 3 etapy iluzoryczny, wszystko rozkopane jednoczesnie. Gdyby bylo robione etapami mozna by lepiej zorganizowac objazdy. Do tego pierwsze miesiace gdzie nic sie nie dzialo...farsa

    • 173 14

    • A gdyby nie rozkopali 3 etapów na raz, to remont nie trwałby 3 razy dłużej? (1)

      Co po lepszych objazdach, jeżeli utrudnienia trwałyby 3x tyle co powinno.

      • 3 4

      • chyba nie mieszkasz na stogach, że takie głupoty piszesz. Gdybyś wiedział ile może ułatwić odblokowanie przynajmniej jednego z etapów to zmieniłbyś zdanie.

        • 6 2

    • To jest dramat dla mieszkańców i przedsiębiorców. Dojazd utrudniony zakupy utrudnione, nie ma jak się minąć na chodniku. Zamiast zostawić przejazd przez zimną to bez sensu jest cała ulica odcięta! Z kolei dojazdowa tak wąska że trzeba stawac żeby się minąć, nie mówiąc po tym że rowerem z duszą Na ramieniu się jeździ. Wystarczyła drobna stluczka żeby zrobić godzinny korek, bo nie ma innej drogi. Czy nie można było tego przygotować? Rozebrać tych krawężników w najwezszym miejscu? Zrobić sygnalizacji? Sezon w pełni turystyczny a turyści się gubią i tworzą korki. Uliczki dziurawe coraz bardziej, bo jeździ po nich ciężki sprzęt milion razy dziennie. Wszędzie kurz, brud, kałuże, chodząc o kulach człowiekowi się płakać chce jak widzi jaka trasę musi pokonać z przystanku. Autobusy źle skomunikowane, np 158 z przystankiem tramwjaowym hallera-plazynskiego. Trzy przesiadki żeby dojechać, dojazd wydłużyl się praktycznie dwukrotnie... Do tego ulica była pół roku zamknięta bez żadnych prac, a po cholerne były te etapy wyznaczone, rozkopali wszytko razem i nara. Mam już dość, a końca jak się okazuje nie widać.

      • 43 3

  • Rząd prędzej zbuduje Muzeum na Westerplatte (11)

    Niż ten remont się skończy. Bo nie chodzi o to aby złapać króliczka ale by gonić go. A pieniążki się zarabiają same. No i trzeba bronić Konstytucji...

    • 96 27

    • Nie martw się kolego, wszyscy są z paczki i wiedzę co należy robić. (2)

      • 11 2

      • Koleżanko jak już ;) (1)

        No martwię się, że mamy prezy-dętke która się nie nadaje nawet na sołtysa Pcimia Dolnego.

        • 11 4

        • Jak tam koleś głosowania w PE ? Kto po Szydło skompromituje twoje pisowskie

          szambo ?

          • 1 1

    • ale dzięki temu może zapewni odpowiedni dojazd budując linie tramwajową na Westerplatte, albo linie kolejową(w końcu tory już są)

      • 2 1

    • Trolle,wszedzie trolle (3)

      Propagandowa tuba, ze hohk

      • 10 21

      • Jak tam wasz idol z WaffenSS? (1)

        Kolejny pomnik mu szykujecie w mieście - ludzi z kamienicy wyrzucacie.

        • 11 8

        • ty juz, pajacu, nawet nie wiesz o kim piszesz.

          • 3 1

      • Idź do psychiatry

        Może jeszcze nie jest za późno

        • 2 1

    • i milion aut elektrycznych

      oraz 500 milionów drzew zasadzonych własnoręcznie przez ekipę pinokia

      • 8 3

    • Owszem, trzeba. (1)

      Jeśli tego nie rozumiesz, to trudno.

      • 9 23

      • Konstytucja to tylko świstek papieru.

        W takim państwie jak Polska czy w naszej regionalnej Sycylii prawo pisanie jest dla frajerów.

        • 8 3

  • Ten remont poniża mieszkańców Stogów.

    Dobrze,że powstał artykuł.

    • 12 1

  • Proponuję przedłużyć termin zakończenia prac o 60 dni

    Jeśli wykonawca nie wywiąże się z tego terminu, to za każdy dzień opóźnienia naliczać kary umowne. 60 dni wystarczy jako rekompensata za wykonanie dodatkowych prac, oraz utrudnienia związane np. z niewybuchami. Przez pięć miesięcy nic się nie działo, więc dlaczego mamy godzić się na warunki wykonawcy. Skoro kpi sobie z nas mieszkańców, to niech za to teraz zapłaci. Może ( w co zresztą nie wierzę) wyciągnie wnioski na przyszłość.

    • 10 1

  • Mieszkańcy Stogów weźmy sprawy w swoje ręce.

    Nie wiadomo ile lat jeszcze potrwa remont. Most Siennicki się rozwala po ostatnim remoncie,będą też remontować nie wiadomo ile lat, kupmy sobie pontony i plywajmym Wisłą.

    • 9 1

  • Czy tak trudno z dać piękno tej dzielnicy ? (2)

    Stogi taki potencjał ,mogły by być kurortem na wzór Sopotu ale od zawsze są przez władze Gdańska dyskryminowane . Żalże do tej pory nikt nie potrafił wydobyć i oprawić tego "Bursztynu " Gdańska . Wisi nad Stogami fatum i nieudolność władzy 'Stogi wyspa przeklęta " czy ktoś otworzy oczy na ten nie oszlifowany skarb ?

    • 28 1

    • Stogi to piękna wyspa,trzeba Ją dofinansować ,Stogi to nie jest wyspą przeklęta.

      • 5 0

    • Niby tak

      Tylko widok na terminal kontenerowy na plaży przytłacza . Ale ogólnie ok

      • 3 1

  • (2)

    Wszystkie siły na Wosia Budzysza, żeby wróciły tramwaje przynajmniej do Zimnej. Plaża może poczekać, bo plaż w Gdańsku mamy kilka. Odcinek Stryjewskiego to jeszcze sporo niespodzianek.

    • 8 0

    • A cóż za niespodzianki na Stryjeńskiego? (1)

      Ileż to trwa.

      • 2 0

      • Stryjewskiego. Sorry.

        • 3 0

  • Mieszkaja u mnie pracownicy z budowy, ukraincy. (3)

    Imprezy co tydzien ale terminowe wplaty za najem. Jak dla mnie moze trwac ta budowa i ze trzy lata.

    • 26 6

    • Wojtek się nie roślin tylko.

      • 0 0

    • A podatki płaci ?

      • 3 0

    • Popieram. Niech buduja.

      • 3 0

  • Władze miasta pracują nad rozwiazaniem. (1)

    Wprowadzą nowe stacje Mevo a w ślad za nimi pójdą także hulajnogi elektryczne. Dla rozładowania zatorów rzuci się także partię hulajnóg z napędem nożnym.

    • 25 2

    • No, jeszcze z kapcia z kijkami,tanio i zdrowo albo pontonem i Wisłą albo motolotnią co bogatsi.

      • 3 0

  • Kto to ten Woś Budzysz? (2)

    Mnie się kojarzy z krasnalem

    • 4 5

    • Oryginalny pseudonim- Wos Budzysz - Was Budzić .

      Stogi mają najlepsze nazwy ulic w Gdańsku od czasów powojennych. Trochę Warszawy,Tamka,Pawia,Hoża. Poeta kaszubski Jan Karnowski "Wos Budzysz". Wilhelm Stryjewski,ze spornym zapisem nazwiska,Falk Polonus. Trochę nazw przyrodniczych,nazwy ptactwa,ktoś kiedyś mądrze to zrobił .

      • 4 0

    • b iografia jan Karnowski . Jan Karnowski (csb: Jan Karnowsczi, pseudonim "Wôś Budzysz", ur. 16 maja 1886 w Czarnowie w pow. chojnickim, zm. 2 października 1939 w Wyrzysku) sędzia, poeta kaszubski, ideolog ruchu Młodokaszubskiego, przyczynił się do rozwoju tego ruchu. Jan Karnowski pochodził z licznej kaszubskiej rodziny szlacheckiej Czarnowskich.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane