- 1 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (64 opinie)
- 2 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (85 opinii)
- 3 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (130 opinii)
- 4 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (119 opinii)
- 5 Remont przed budową Drogi Zielonej (162 opinie)
- 6 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (285 opinii)
"Małpki" porozrzucane na ulicach. Siedlce walczą z ogólnopolskim problemem
Opanowały murki, chodniki, trawniki - większość tras, po których przemieszczają się przechodnie. Mowa o tzw. "małpkach", czyli niewielkich butelkach po wódce, których na Siedlcach - jak wskazują mieszkańcy - jest cała plaga. Rada Dzielnicy zbiera sygnały w tej sprawie, by następnie złożyć do miasta wniosek o gruntowne sprzątanie i zakup dodatkowych koszy na śmieci. Ale problem z porozrzucanymi małpkami to nie tylko zmartwienie tej dzielnicy.
Czyta też: Ulica na Siedlcach regularnie tonie w śmieciach
Przykłady ulic pełnych "małpek"? Radny Koźbiał wymienia je błyskawicznie. Np. ul. Na Zboczu, ul. Wieniawskiego, ul. Zakosy, ul. Zakopiańska. Butelki leżą też wzdłuż głównej ul. Kartuskiej.
Wskażą miejsca, gdzie jest największy problem z "małpkami"
Rada Dzielnicy, za pośrednictwem swojej strony internetowej , pyta mieszkańców o zdanie w tej sprawie. M.in. o to, czy problem znają, a jeśli znają, to czy zdarzyło im się zainterweniować, widząc, gdy ktoś wyrzuca na ziemię butelkę po wódce.
- Zależy nam na nagłośnieniu tego problemu, bo wierzymy, że to pomoże w jego rozwiązaniu. Na razie zbieramy sygnały od mieszkańców. Następnie wystąpimy do Gdańskich Nieruchomości oraz Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni z wnioskiem o gruntowne sprzątanie dzielnicy oraz z wnioskiem o zakup większej liczby koszy na śmieci. Z problemem ich braku walczymy od początku kadencji. Wskażemy też urzędnikom miejsca, gdzie występuje największy problem z wolno bytującymi "małpkami" - mówi radny Koźbiał.
Problem z butelkami po "małpkach" zostawianych na ulicach w Gdańsku nie jest nowy. Tak wyglądał tunel pod Błędnikiem w 2018 r.
Będzie podatek od "małpek"
Problem z "małpkami" jest ogólnopolski. Dlatego rząd postanowił uregulować go odpowiednimi przepisami. Ostatnio Rada Ministrów przyjęła projekt zakładający wprowadzenie dodatkowych opłat od "małpek", czyli alkoholi sprzedawanych w butelkach do 300 ml i słodzonych napojów.
Przełoży się to z pewnością na wzrost ich cen w sklepach, co docelowo ma zniechęcić do ich zakupu. Pieniądze zebrane z opłaty mają trafiać w 50 proc. do gmin, a w 50 proc. do NFZ na edukację, profilaktykę oraz świadczenia w zakresie m.in. leczenia uzależnień. Nowe przepisy mają zacząć obowiązywać od kwietnia.
Miejsca
Opinie (478) ponad 20 zablokowanych
-
2020-02-10 23:04
Opinia wyróżniona
powinno być więcej koszy na śmieci! (22)
bo przecież np pustej puszki po piwie nie wsadzisz do torby bo się resztka wyleje i nasmrodzi a na zewnątrz nie poniesiesz bo za "usiłowanie" grozi mandat a śmietników nie ma w tunelach a i na głównych drogach często nie ma w promieniu 200m
- 190 28
-
2020-02-13 15:22
"a na zewnątrz nie poniesiesz bo za "usiłowanie" grozi mandat"
za chlanie w tunelu tez grozi mandat wiec w czym problem?- 0 0
-
2020-02-12 08:12
A skąd u Ciebie na ulicy pusta puszka po piwie czy pusta butelka po wódce ? Czyżbyś podążał do domu z pracy albo w drodze do pracy popijając na ulicy piwko czy pociągał z małpki? Ale cóz twoja wypowiedź została wyrózniona , wyróżniona to znaczy mądra.
- 1 0
-
2020-02-11 14:44
(1)
dziwne ja jakos nie musze chlac jak menel na ulicy.pozatym nie pieprz ,ze nie mozna poniesc opakowania kilka metrow i wyrzucic do kosza
- 4 6
-
2020-02-12 08:21
Widzisz ile dostales minusików , mają być kosze dla spragnionych na mieście i już . Spragnieni musza napić sie na ulicy i nie będą nosić pustych pojemników po kieszeniach , pełne tak..
- 0 1
-
2020-02-11 12:32
Dokładnie! Pousuwali kosze na śmieci z większości dzielnic "bo segregacja". (2)
Trochę z innej beczki - idę z psem na spacer i sprzątam po nim, ale gdzie mam do jasnej cholery wyrzucić zawartość? W takim nadmorskim Brzeźnie od wiaduktu nad torami na Krasickiego aż do pierwszego placu zabaw przy Dunikowskiego/Łozy nie ma ani pół kosza na śmieci. To jest promień około 1 kilometra! A potem wielkie zdziwienie, że dookoła jest syf.
- 14 1
-
2020-02-11 12:48
ciesz się że to nie szwecja (1)
tam na osiedlu piesek musi kupkę robić w specjalnych boxach ... broń boże na trawniku.
- 3 2
-
2020-02-11 14:58
a czemu by psy nie mialy sie zalatwiac kulturalnie?
- 2 2
-
2020-02-11 11:55
(1)
Brak śmietników to inna sprawa. Faktycznie ich brakuje wszędzie. Jestem za.
- 7 1
-
2020-02-12 09:16
Jakoś nigdy nie miałem problemu z wyrzuceniem papierka do kosza , fakt często nie było go w miejscu gdzie akurat odwinąłem cukierka ale był 100 m dalej.
- 0 0
-
2020-02-11 11:28
(3)
a o zakazie picia w miejscach publicznych słyszał? Nie kosze na śmieci - tylko mandaty po 500 za każdego złapanego z butelką / puszką załatwią problem. No i oczywiście ciągłe patrole wiadomych miejsc. Bez pouczeń
- 9 11
-
2020-02-12 08:58
A czy ci z butelką wody czy coli też powinni być karani? Opakowania po tych napojach leżą razem z puszkami po piwie i butelkami po wódce na skwerach ,ulicach czy parkach . To nie wina pojemności i tego co zawierają to wina naszego niechlujstwa i to obojętnie co pije przechodzący ulicą obatel .
- 0 0
-
2020-02-11 13:41
weż od menela wyegzekwuj to 500zł ;))))))) (1)
jego dzieciom od ust chleb odbierzesz?
- 5 4
-
2020-02-11 14:56
beda pic przymaskowane w papierowych torebkach
- 2 1
-
2020-02-11 09:50
jak zwykle w Polsce - wymówki, wymówki, wymówki (1)
Nie umiesz zgnieść pustej puszki i przenieść niechby nawet i 200m do śmietnika? Oczywiście, łatwiej rzucić w krzaki...
Knajacka mentalność...- 13 7
-
2020-02-11 10:48
śmietników czasem mało, nie twierdzę że wszędzie
ale taka ulica Czerska na południu Gdańska jest wolna od śmietników przez co żule wywalaja butelki pod ogrodzeniem. Choć jeden śmietnik by się przydał.
- 11 0
-
2020-02-11 09:23
(1)
Przy mojej posesji jest przystanek autobusowy ze śmietnikiem, a małpkowicze i tak zamiast do śmietnika wrzucają mi butelki za ogrodzenie metr od przystanku. To jest niestety stan umysłu i powinni tego syfu zakazać, bo grupa docelowa małpek jest jedna - żule skrytopijcy.
- 27 6
-
2020-02-11 14:53
nie tylko, brat do palacu tez zamawial hurtowe ilosci
- 6 1
-
2020-02-11 09:05
(4)
Ale twierdzisz, że pijaczyna jest zaskoczona faktem ulewania się resztek z puszki? Ja twierdzę, że często przynoszą piwko w reklamówkach i puste puszeczki lecą w każde inne miejsce, byle nie do reklamówki w której napój przynieśli.
To samo dotyczy małpek przywleczonych w torbach i kieszeniach, które przecież zakrętki mają, więc koncepcja oAle twierdzisz, że pijaczyna jest zaskoczona faktem ulewania się resztek z puszki? Ja twierdzę, że często przynoszą piwko w reklamówkach i puste puszeczki lecą w każde inne miejsce, byle nie do reklamówki w której napój przynieśli.
To samo dotyczy małpek przywleczonych w torbach i kieszeniach, które przecież zakrętki mają, więc koncepcja o niemożności wyrzucenia do śmietnika jest bez sensu.
Stać na chlanie, to z pewnością powinno być stać na opłacenie grzywny za zaśmiecanie.
Grzywny za takie zachowania powinny być na poziomie np. tysiąca zł. minimum.- 20 10
-
2020-02-11 10:46
mamy ustawę o wychowaniu w trzeźwości. Działa? NIE (3)
więć należy zlikwidować tę ustawę i wystawić więcej śmietników. To załatwi sprawę.
- 22 1
-
2020-02-11 13:18
mamy ustawę o wychowaniu w trzeźwości. (2)
a na mszy dziecięcej kapelan łoi z kielicha.
- 15 1
-
2020-02-11 21:40
i dlatego nie ma się co oszukiwać, alkohol jest częścią naszej kultury (1)
- 5 3
-
2020-02-12 00:25
twojej
- 1 2
-
2020-02-10 21:31
Opinia wyróżniona
Problem jest znacznie szerszy... (2)
bo my jesteśmy z przyzwyczajenia wandalami. To nie tylko w mieście tak wygląda. Podobnie jest w lasach na Kaszubach, podobnie jest przy drogach. Nie mamy nawyku zostawiania po sobie czystego miejsca. Ludzie jadą na grzyby i rzucają po lesie opakowania batoników, puszki po napojach, butelki i wszystko, co się da. Idą na spacer do parku, zabierają ze
bo my jesteśmy z przyzwyczajenia wandalami. To nie tylko w mieście tak wygląda. Podobnie jest w lasach na Kaszubach, podobnie jest przy drogach. Nie mamy nawyku zostawiania po sobie czystego miejsca. Ludzie jadą na grzyby i rzucają po lesie opakowania batoników, puszki po napojach, butelki i wszystko, co się da. Idą na spacer do parku, zabierają ze sobą napój i batonik, też rzucają bez skrępowania. Wędkarze jadą na grzyby i zostawiają po sobie pudełka plastikowe po robakach, opakowania po jedzeniu i piciu. Jadą na biwak i też wracając zabiorą wszystko, tylko nie opakowania po jedzeniu, jednorazowe grille i śmieci.
Jakby to powiedzieć, mają miejsce a samochodzie, żeby to wszystko przywieźć, ale nie mają kultury, żeby zabrać ze sobą resztki.
Jak pojechaliśmy w odwiedziny do rodziny mieszkającej w Szwecji, to byliśmy w szoku, bo tam nie znajdzie się ani jednej rzuconej w lesie puszki, butelki, folii od batonika.- 224 11
-
2020-02-11 15:01
szwecji nie wychwalaj bo narazisz sie zwyklemu poslowi
- 4 2
-
2020-02-11 14:45
Poprostu jestesmy brudasami
- 3 3
-
2020-02-10 21:11
Opinia wyróżniona
Wprowadzić opakowania zwrotne (16)
Nikt nie pogardzi wóczas zwrotem kaucji np 0,30-0,50 PLN za taką butelkę. Wtedy problem sprzątania zniknie sam. Jak nie sprzątnie ten kto wypił to sprzątnie inna osoba i będzie miała z tego korzyść.
- 426 10
-
2020-02-24 15:25
Dajmy Polsce jeszcze 20 lat
to wprowadzi
- 0 0
-
2020-02-12 08:32
I juz nie będzie problemu? Jak tak to jestem za . Obawiam sie jednak żeby to zadziałało to kaucja powinna wynosić minimum 2-3 zł.Ja nie będę zbierał butelek po to by odzyskać 0,5 zł
- 0 1
-
2020-02-11 19:19
W pełni popieram,
aż się zastanawiam, czemu tego nie wprowadzono. Więcej na ulicy widać bezzwrotnych butelek i małpek niż puszek które szybko trafiają na złomowce. I publiczne tereny zielone od razu lepiej by wyglądały.
- 2 0
-
2020-02-11 12:24
Jeszcze żeby ktoś przyjmował te butelki bez paragonu
- 8 0
-
2020-02-11 10:52
Kaucja powinna być uregulowana ustawowo (2)
Każde opakowanie szklane oraz PET powinno być obłożone kaucja, ustawowo ustaloną i każdy sklep powinien mieć obowiązek przyjmowania opakowań zwrotnych. A nie jak teraz cudują, że tylko na wymianę albo z paragonem. Przy 1,- pln za opakowanie ulice byłyby puste od tego typu śmieci.
- 19 1
-
2020-02-11 12:52
a kto to będzie skupywał i woził? (1)
wyprodukowanie szklanej butelki jest znacząco tańsze niż jej umycie.
- 4 4
-
2020-02-12 07:39
ty?
i skupował. :)
- 1 0
-
2020-02-11 09:57
nadal nie rozumiem dlaczego to nie jest wprowadzone (2)
mamy kompletny gotowy przykład z Niemiec czy Skandynawii, Tam prawie wszystkie butelki szklne i PET sa zwrotne, w każdym większym sklepie są automaty do zwrotu i to działa. Duże firmy browary czy np. Coca Cola są przygotowane i mają takie grubsze butelki PET, więc nie rozumiem dlaczego rząd tego nie wprowadza. Może wojna z sędziami zajmuje tyle czasu i energii że na nasze przyziemne sprawy nie mają czasu.
- 38 2
-
2020-02-11 11:56
Przecież większość to zagraniczne (1)
Prywatne firmy i im to pasuje ,dowalić podatek od szkła i plastiku i po problemie ,ale trzeba się klucic o dostęp do koryta i na nic nie ma czasu
- 4 1
-
2020-02-11 12:50
opłata ECOligiczna
Niemcy za wprowadzenie na rynek 1tony plastiku firma płaci - 350EURO
Polska za wprowadzenie na rynek 1tony plastiku firma płaci - 60Centów- 5 0
-
2020-02-10 22:47
za butelki od piwa jest kaucja ale nie za wszystkie niestety, natomiast puszki to menele zbierają (4)
ale przywrócić kaucje na inne butelki jak od wódki to raczej nierealne bo się nikomu nawet piwa coraz rzadziej bo problem z odbiorem transportem myciem itd a nowa butelka tańsza niż z odzysku
- 2 10
-
2020-02-11 13:44
no i co z tego, zee mam butelke z kaucja, skoro w sklepie jej przyjąć nie chcą, albo za mniejszą cene niż kupiłem
- 13 0
-
2020-02-11 09:51
Bardzo dobry pomysł Tylko kaucja musi wynosić min 2 zł Czy puszka szkło plastik Będą wszyscy zanosić w zębach
- 13 0
-
2020-02-11 09:30
Przyszłość napojów w butelkach to zwrotny PET i za parę lat ciężko będzie dostać piwo w szklanej butelce. Zwrotne butelki szklane są mniej ekologiczne bo tworzą ostatecznie o wiele większy ślad węglowy niż butelki PET.
- 1 14
-
2020-02-11 09:10
Mała grupka zbiera, większość rozrzuca. Tylko dlaczego parki, lasy, trawniki są punktami redystrybucji, sortownią i magazynem odpadów?
- 9 0
-
2020-02-10 21:22
A niech I będzie kaucja po 1-2 złote za wszystkie butelki szklane i pet
- 58 0
Wszystkie opinie
-
2020-02-10 21:02
No co (10)
Nasi byli
- 123 38
-
2020-02-10 21:57
(3)
Jeżeli ktoś będzie chciał to będzie pił. Mnie przeraża natomiast to że jesteście ludzie k#&4 syfiarzami. Nie dbacie o własne otoczenie. Ciężko jest schować do kieszeni i wrzucić do śmietnika? Syf dookoła, osiedla, ulice, las... Butelki, kipy, gumy... Żeby chociaż ktoś zrobił spójny system recyklingu. Wszystkie plastikowe, szklane butelki do zwrotu. Automaty w których to można zrobic, wydrukować paragon i zamienić go w dowolnym sklepie na towar... Problem chociaż tego typu śmieci się rozwiąże. Niestety rządzący mają to w ( ! ) Lepiej żebyśmy segregowali i za to płacili jeszcze więcej niz do tej pory a pomysłu żadnego. Niestety im więcej będzie do płacenia to pewnie więcej śmieci będzie ladowac gdzieś pod chmurką.
- 46 3
-
2020-02-11 09:31
Za komuny byli ciecie i sprzątali ulice (1)
Co 8 lat PO robi ze społeczeństwem
- 4 4
-
2020-02-11 12:53
przez 8 ostatnich lat i teraz ostatnie 4 społeczeństwo jest wręcz poPiSowo oszukiwane
- 6 0
-
2020-02-11 15:10
piszesz o spójnym systemie recyklingu? my jestesmy na etapie zawierzania np enegi maryi
- 3 0
-
2020-02-10 22:27
Nie tylko Siedlce:) (1)
Okolice politechnika SKM w kierunku przystanku tramwajowego Twarda na zielonym trójkącie. Patelnia czy rury w Nowym Porcie. Tam są dosłownie złoża tego szklanego surowca:)
- 12 0
-
2020-02-11 12:09
Nawet "dobre" dzielnice to samo. Wystarczy zrobić sobie spacer np. po Orłowie.
- 1 0
-
2020-02-11 00:14
przecie to tylko do ciasta
- 6 0
-
2020-02-11 08:09
to na cześć prezydenta ląduj dziadu
- 4 4
-
2020-02-11 08:48
A może by tak kaucja za buteleczkę?
I po problemie, jak pijak nie odda to zbieracz odda. Szach mat urzędasy.
- 12 0
-
2020-02-11 09:56
nasi? ukraincy w głownym normalnie na laweczkach sobie codziennie pija alkochol nie niepokojeni przez SM czy policje
- 3 0
-
2020-02-10 21:02
alkohol w tych pojemnościach (38)
nie powinien być sprzedawany, bo wiadomo, że to dla alkoholików i meneli
- 306 194
-
2020-02-10 21:09
(4)
Sporo osób z tak zwanych wyższych sfer też nieźle w palnik daje...
- 86 5
-
2020-02-10 21:12
Mysle ze powinni je (1)
Zamknac w zoo w oliwie a nie tak se biegaja te małpki po murkach i chodnikach
- 52 2
-
2020-02-10 21:30
Dokładnie ! Małpkę mu !
- 23 1
-
2020-02-10 22:59
Myślę, że dlatego autor posta napisał alkoholików i meneli ;-)
- 11 1
-
2020-02-11 08:55
W wyzszych sferach tez sa alkoholicy i menele. Alkoholizm to choroba, menelstwo to charakter. Nie maja wiele wspolnego ze stanem posiadania.
- 15 5
-
2020-02-10 21:12
(4)
Bzdura, ja kupuję chyba tylko w takich pojemnościach, gdyż bardzo rzadko piję alkohol, a sporadycznie potrzebuję trochę do jakiś potraw.
- 62 8
-
2020-02-10 21:28
(2)
czyli jestes promilem społeczenstwa :)
- 34 12
-
2020-02-11 03:15
Ja tez tak kupuję (1)
razem tworzymy juz procenty
- 30 1
-
2020-02-11 09:11
i ja i ja
a po co mam kupować cała butlę..idę sobie.. mam smaka... siup i... właśnie.
- 11 1
-
2020-02-11 06:48
Do jakichś. Tak, jest takie słowo.
- 14 1
-
2020-02-10 21:30
(14)
Nie tylko ;) dziś kupiłam małpkę bo potrzebuję zaledwie jednej łyżki wódki do chrustów, a nie piję wódki, więc dużej butli bym nie wykorzystała ;) z kolei mały spirytus kupuję raz na jakiś czas do dezynfekcji
- 49 6
-
2020-02-10 21:37
Dobra, dobra...
Wiele razy to już w życiu słyszałem.
Do ciasta...- 50 19
-
2020-02-10 22:13
ja nie piję wódki i mi spirytus w cieście przeszkadza
- 10 13
-
2020-02-10 23:10
Do chrustów daje się spirytus... (2)
- 22 1
-
2020-02-11 06:39
W moim przepisie (lane chrusty) jest jedna łyżka wódki
- 6 3
-
2020-02-11 13:36
u mnie siryt do każdeg kremu a rum do każdego ciasta zamiast sztucznych olejków
- 7 0
-
2020-02-11 00:07
(3)
do dezynfekcji jest iozpropyl
w wacikach jednorazowych
chyba że dezynfekujesz kible
wtedy w szpreju- 5 8
-
2020-02-11 08:58
Wole tradycyjne metody dezynfekcji. Jodyna, spirytus, perhydrol w malym stezeniu.
- 6 0
-
2020-02-11 15:00
(1)
izopropyl (IPA) jest trujący wiec radzę uważać
bardziej trujący niż denaturat - i to zarówno płyn jak i opary- 2 0
-
2020-02-12 13:41
Za to nie bardziej niż metanol.
Ja dezynfekuję metanolem, i skórę, i klapę kibla.
Mam z labu, bo kupić trudno.
A denaturat jest tylko tak trujący, jak go zrobiono, często prawie nietrujący, to tylko jodyna, albo pikryna, Np.w latach 70tych wielu piło tzw RKM, czyli denaturat pół na pół z mlekiem (jak malibu :) i nie było zgłaszanych zatruć.- 0 0
-
2020-02-11 08:17
Ta, jasne, do chrustów... (2)
- 6 6
-
2020-02-11 10:37
i tu doskonale widać problem - ograniczenie umysłu Polaków (1)
jak Polak widzi małpkę to myśli - menel, alkoholik
- 11 3
-
2020-02-12 13:42
ograniczony jest obserwator czy konsument?
no tak, to szanowani Obatele obalają te małpki, co sie walają po krzakach.
- 0 0
-
2020-02-11 09:39
Musisz więcej piec
- 8 1
-
2020-02-12 09:23
Łyżka do chrustów reszta...... do brzuszków. Ja też żeby sie napić nawet chrusty upiekę .
- 0 0
-
2020-02-10 21:46
Są fajne na prezenty
zwłaszcza dla gości z zagranicy
- 11 3
-
2020-02-10 22:35
zgodnie z linią porąbanej prpagandy pis, a co za różnica to czy piwo
- 12 11
-
2020-02-10 23:34
Mówisz o sobie
- 5 2
-
2020-02-11 05:27
(2)
Powalone te komentarze, same zakazy by wszyscy wszedzie robili. Nikomu nic nie pasuje, tylko by wszyscy wszedzie wszystkiego zakazywali I panstwo policyjne robili. Co wam do tego z jakiej butelki ktos pije I ze wogole pije. Fakt mogliby te malpki do smietnika wrzucac, ale smietnikow nie ma. Moze tym niech sie rada Dzielnicy zainteresuje.
- 34 6
-
2020-02-11 08:12
niech tylko PiS wkurzy swój elektorat wyklęty... (1)
zabierając im ich chlebek codzienny z 500ml+
- 7 4
-
2020-02-12 07:44
jak ty zmondrzejesz
- 0 0
-
2020-02-11 09:14
Jasne, wiadomo nie od dziś, że żaden alkoholik nie pije w dużych ilościach.
- 4 1
-
2020-02-11 16:16
nie tylko,a przede wszystkim
przewaznie dla mężczyzn niezaleznie od statusu, którzy mają apetyt na małe co nieco,przed powrotem na rodzinne łono,,,,cos wiem na ten temat.
Moja kolezanka wiele lat prowadzi sklep nocny z alkoholem.
Jeżeli to jest problem to dzieje się to na masową skale.- 3 1
-
2020-02-11 20:22
zakazac małpek, nakazac politrówki (1)
- 4 1
-
2020-02-12 07:46
dokladnie = politrowki w cenie małpek
i odwrotnie ;)
- 0 0
-
2020-02-12 07:34
Menel idzie w tanie winko.
Lub denaturat. Małpki pije klasa średnia. A pod Błednikiem bałagan robia pracownicy stoczni. Chodzę tym przejściem codziennie i nie ma tam meneli tylko panowei po 50 wracający z pracy.
- 0 0
-
2020-02-12 08:50
Masz rację powinny być tylko litrowe........ chociaż kiedyś jak siadaliśmy ze szwagrem to flaszki to zawsze do dna bez względu na pojemność ..... i to często nie była jedna flaszka . Ech gdybym dziś to wypił tyle ZUS wypłacałby jedną emeryturę mniej..
- 0 0
-
2020-02-12 08:51
Tzn że jak małpek nie będzie to menele i alkoholicy przestaną pić ? Jestem za.
- 0 0
-
2020-02-10 21:02
(8)
Oki widzę w każdym sklepie jak się sprzedają. Mają wzięcie.
- 117 3
-
2020-02-10 22:10
W dodatku w piątek jest dzień świętego Walen tego to dopiero będzie się działo
- 8 0
-
2020-02-10 23:20
(4)
Ostatnio - godz 7:30, wchodzę do żabki. Przede mną pan, koło 40 - kupował papierosy i seteczkę... Tak od rana, na dobry dzień najwyraźniej trzeba było się napić :(
- 16 6
-
2020-02-11 07:10
(2)
A co tobie do tego? Ty pewnie po bułeczki stałeś?
- 6 7
-
2020-02-11 07:48
no jak normalny biały człowiek a a nie patol uzależniony od alkoholu... musi bo mu się łapy trzęsą i język drewnieje jak to żury powiadają "mam drewno w gębie muszę coś walnąc"
- 10 3
-
2020-02-12 07:47
po batona
bo uzalezniony od cukru :P
- 0 0
-
2020-02-12 09:30
Alkohol dla wszystkich od 18 roku zycia a ten jak piszesz miał 40 więc.......? Miał potrzebę to się napił , to wolny kraj...póki co .
- 0 0
-
2020-02-11 12:19
(1)
no po coś podnieśli tą złodziejską akcyzę na małpki. Przecież z tak drogich opłat za odpady to chyba wystarcza na takie sprzątanie, w końcu mamy drożej niż w DE.
- 5 1
-
2020-02-11 15:19
pieniadze z podwyzek ida na wyzsze cele niz jakies tam sprzatanie, przede wszystkim premie i podwyzki plac dla swoich, kk, pincet plus i podobne
- 7 2
-
2020-02-10 21:03
Polak potrafi :) Lepiej pół basa zrobić raz na jakiś czas niż codziennie po małpce :) (10)
- 73 40
-
2020-02-10 21:20
Gorzej
Jak codziennie po pół basa będzie. Bo co otwarte to trza wypić
- 16 3
-
2020-02-11 08:44
(3)
lepiej to co innego zrobic raz na jakiś czas , weselej , bez awantur , z humorem i jedzonkiem ;) a nie odgrywac supermena drąc się na całe gardło co to nie ja i obrażając innych bo nie mają racji, czasami nawet tłmacząc ręcznie kto ma racje
- 4 1
-
2020-02-11 08:49
(2)
a jak jeszcze spotkają sie pisior i kodziarz, to juz gwarantowana awantura
- 3 3
-
2020-02-11 15:23
chyba ze pisior zaczepi
- 1 2
-
2020-02-12 10:18
konstytucja jest nasz ... bleee a sądy nasze - węźcie jedni kupcie sobie sąd drudzy kupcie konstytucje i sprawa załatwiona
- 0 0
-
2020-02-11 10:03
widać że jesteś starej daty (3)
tak było kiedyś, teraz młodzież i 30=latkowie piją w małych ilościach ale częściej. Wiele osób pracujących w korpo wypija codziennie taką małpkę, a młodzież też już się tak nie upija jak kiedyś na umór. Tylko ci po 50-tce mają stare nawyki.
- 2 0
-
2020-02-11 12:55
tak jest na zachodzie ... taki portugalczyk wypija 1 butelkę lekkiego wina codziennie (2)
i pijanych na ulicach nie widać - jak w Polsce
- 3 0
-
2020-02-11 14:53
to po co pić żeby się ululać?
- 0 0
-
2020-02-11 15:29
czesi po antalku piwa dzienniei i kultura
- 3 0
-
2020-02-12 07:48
spytaj tygrysa, spytaj wilka, kota lisa.
- 0 0
-
2020-02-10 21:03
Wystarczy, aby SM i policja ruszyły tyłki i zaczęły patrolować ulice, a nie samochodem czasem rundka koło maka (11)
potrafią tylko mandaty trzaskać biednym ludziom, którzy nie mają gdzie parkować, bo miasto nie ma strategii i oddaje wszystko deweloperom jak leci. Żenada.
- 237 49
-
2020-02-10 21:22
Oj biedny ty
- 13 14
-
2020-02-10 21:24
(4)
A mają trzaskać mandaty "biednym, łykajacym gdzies w krzaczorach" ? Oj, i znowu te niedobre służby, mogli by się zająć bandytami... poziom społeczeństwa sięga dna ;)
- 16 11
-
2020-02-10 22:34
(3)
No tak, przecież picie piwka to wielkie przestępstwo i zagrożenie... Coraz bardziej podoba mi sie życie na odludziu.
- 8 10
-
2020-02-11 04:45
tak, to jest zagrożenie (2)
na pohybel żulom i alkoholikom, własnie przez takie podejscie, że "co to złego jedno piwko" mamy taki problem z alkoholizmem
a jesli chodzi o puste flaszki, wystarczy przywrócić skupy butelek i problem sam się rozwiąże- 17 5
-
2020-02-11 12:56
ty masz problem - z alkoholizmem (1)
zasadnicza i totalna większość Polaków - nie ma !!!
- 1 3
-
2020-02-11 13:51
to zapytaj pan wpółmałżonków i latorosli alkoholików, czy myslą podobnie
tak przyjemnie oglądać zataczającego się i bełkoczącego ojca, czy też matkę zionącą wódą?
a co ma wspólnego pijana kobieta i matiz?- 3 0
-
2020-02-10 23:10
jak biedny ,to niech jezdzi autobusem
- 7 1
-
2020-02-11 08:49
ta tylko babcie z pietruszką ścigają. weź już nie czytaj internetów, bo mózg ci wypaliło. a może za dużo
małpek obalasz i komórki obumarły
- 5 1
-
2020-02-11 09:02
Parkuj zgodnie ze znakami
To parkuj zgodnie z oznakowaniem a nie później płacz i lament na Trójmieście bo zaparkowałeś/aś jak ciele
- 6 1
-
2020-02-11 10:44
biedni ci kierowcy, nie mają gdzie parkować tych swoich strucli od Niemca to parkują na trawnikach i chodnikach
- 0 4
-
2020-02-11 11:56
Brawo ty! Jak wyżej napisałam, niech zajmą się czym trzeba a nie głupotami!
- 0 0
-
2020-02-10 21:05
Producenci zrobią butelkę o pojemności 301 ml (6)
I gra muzyka
- 221 9
-
2020-02-10 23:40
Były 350 ale w ramach walki z alkoholizmem je wycofali (5)
Tak, że teraz trzeba pół litra.
- 12 2
-
2020-02-11 00:06
(1)
"co to jest pół litra na trzech?"
- 15 1
-
2020-02-11 00:22
A dwóch nie przyszło ;)
- 21 0
-
2020-02-11 11:29
i będą się składać we dwóch / trzech
co to za problem?- 1 0
-
2020-02-12 00:52
(1)
Kiedy były 350ml? Z tego co pamiętam to były ćwiartki, czyli 250ml, które zredukowali do 200ml.
- 0 1
-
2020-02-12 07:50
we Wloszech i w Krakowie - cale lata 90/2000
stock i sliwownica ;0)
- 0 0
-
2020-02-10 21:05
(6)
Ale to się zdarza na każdej dzielnicy,bez wyjątków.
- 188 4
-
2020-02-10 21:21
Nie wszedzie
Rada dzielnicy tak się stara podlizać pis władzy
- 8 9
-
2020-02-10 21:30
(2)
Mieszkam w dzielnicy domów jednorodzinnych i nie ma takiego czegoś.
Najwyżej w śmietniku pod sklepem jako pamiątka po budowlańcach na trzyliterowych blachach.- 12 4
-
2020-02-11 07:42
(1)
Mieszkam na Wzgórzu w Gdyni i widzialam ostatnio 1 taką pusta małpkę (słownie: jedną).
- 2 0
-
2020-02-11 09:01
Tez mieszkam na wzgorzu I kiedys widzialem cale stado zatkniete na plocie.
- 6 0
-
2020-02-11 07:49
ilość wypijanego alkoholu jest obrazem stanu zadowolenia narodu i sytuacji gospodarczej... nikt nie pije bez powodu, kolejny wskaźnik to ilość kradzierzy oszust i innych prtzekrętów ... jak się da i mierne prawo nic nie robi z tym to ta tendencja wzrasta
- 6 0
-
2020-02-11 08:42
Oczywiście - zapraszam na Przymorze
z aparatem... albo alkomatem
- 1 2
-
2020-02-10 21:06
(6)
Najlepsze są żabki jak mają takie wielkie lodowki alkoholu a tam 90% to wlasnie małpki... Problemem nie sa sklepy, czy sam alkohol.. tylko ludzie ! Rzad nie pomaga nikomu podnoszeniem tych cen, ludzie kupowac nadal beda. Nie da sie ustawą zakazac alkoholizmu, to ludzie musza sami chciec rzcucic alkohol
- 183 11
-
2020-02-10 21:20
Jak to rząd nikomu nie pomaga podnoszeniem tych cen? Przecież sobie pomaga, dziura w budżecie się sama nie załata o_O
- 25 1
-
2020-02-10 22:05
(3)
Podatek od alkoholu ma zniechęcić do alkoholu, a podatek od pracy ma zniechęcić do ...?
- 25 0
-
2020-02-10 22:22
(2)
Życia
- 20 0
-
2020-02-10 22:35
(1)
Cholerny PiS.
- 11 6
-
2020-02-11 08:46
oj tam oj tam za PO nie miałem na małpke a teraz za pis mam bo mam dzieci i to wystarczy :) hehehehh kocham pis - szlachta nie pracuje, szlachta pije od rana a frajerzy pracują
- 4 3
-
2020-02-11 14:53
Zabki to wspolny biznes z Rydzem,wiec je bojkotuje
- 1 0
-
2020-02-10 21:07
Tylko małpka trzyma mnie przy życiu (5)
Kupuje 100ml i tak ograniczam szkody.
Kupując pół litra stoczyłbym się w nicość.
Zrozumcie człowieka.
Życie jest ciężkie- 179 54
-
2020-02-10 21:39
nie przeszkadza mi to
tylko wyrzuć buteleczkę do kosza, lub zabierz ze sobą.
- 77 1
-
2020-02-10 22:42
A może wręcz przeciwnie
Jakbyś się obudził raz, drugi obrzygany pod płotem, to może by coś do ciebie dotarło.
- 29 15
-
2020-02-11 12:31
Co robić w niedzielę? Sklepy zamknięte, knajpy pełne.... (1)
No to cyk małpeczka w plenerze. I wszystko OK. Tylko potem buteleczka do śmieci. I jest OK. Wolny człowiek sam sobie decyduje czy chce czy nie. A reszta? Podziękujcie PiSowskiej bolszewii za co raz mniej swobód obywatelskich. Nie mówię o sprawach wielkich (sądy, prawodawstwo, łamanie Konstytucji), ale o tych małych: np. ograniczenie handlu w niedziele i dni wolne. Cała Europa od tego odchodzi i bolszewicka trollia nam zaserwowała powrót do komuny! Tylko czekać kiedy wprowadzą 13 na zakup alko. Choć nie... Kasa im potrzebna, że prowadzić dalej te gnojną i dojną zmianę... Tfu...
- 5 7
-
2020-02-11 13:59
jedz do Niemiec
i zobacz czy tam pracuje w niedziele.
to sasiad, wiec nie daleko masz do sprawdzenia i to jeszcze postepowy.- 4 6
-
2020-02-11 16:43
Godne pożałowania
- 5 0
-
2020-02-10 21:07
(20)
Wódka powinna podrożeć. "Małpka" co najmniej 10 zł.
- 111 125
-
2020-02-10 21:23
A wtedy wzrośnie przemyt i budżet znowu nie zarobi. (1)
Lepiej niech Ministranci z tego pożal się Boże rządu idą wziąć kilka lekcji u Toruńskiego biznesmena, bo coś słabo im wychodzi zarabianie kasy do budżetu. Z wydawaniem za to idzie im świetnie, szkoda tylko że nie na to co potrzeba.
- 28 11
-
2020-02-11 13:21
dokładnie za rządów SLD zmniejszyli akcyzę na wódkę
i zaraz odnotowali znaczący przyrost z tej akcyzy w budżecie państwa.
- 4 2
-
2020-02-10 21:45
Pewnie.
Jak za to zapłacisz;))
- 9 3
-
2020-02-10 21:49
Jak podrożeje to będziemy sami pędzić. (1)
Jak w latach 80...
- 25 1
-
2020-02-12 10:19
powoli wszystko zaczyna wyglądac jak w latach 80 tych
- 0 0
-
2020-02-10 21:57
Alkohol w Polsce jest zbyt tani. Podobna sprawa co z mandatami i tytoniem. (4)
Proponuję cenę minimalna 1zł za 1% alkoholu na 500ml. Czyli piwo 0.5l o mocy 4.5% minimalnie 4.5zł. Flaszka wódki 40zł itd. Minimalna objętość wódki 500ml
- 12 28
-
2020-02-10 23:42
Wyedy bimber wyjdzie taniej (1)
- 13 1
-
2020-02-10 23:54
będzie promocja pędzenia
legalnego, bo na swój użytek wolno
nawet jak to 10000 ton
już teraz moich znajomych opanowała mania robienia nalewek
a teraz jeszcze będą robić śpirt
ileż to roboty, potrzebny balon z rurką do fermentacji zacieru
i dwa garnki, do destylacji, to wszystko
i historyczna data 1410
1000g wody
400g cukru
10g drożdży- 16 1
-
2020-02-11 08:51
człowieku osoba uzależniona, niezależnie od czego, zawsze sobie poradzi i zdobędzie to czego potrzebuje (1)
- 4 0
-
2020-02-11 13:23
zyska szara strefa i mafia
straci budżet państwa
- 4 0
-
2020-02-11 05:38
Powinni rozdawać za darmo. Kto się zachleje nie przeżyje i będzie spokój.
- 9 1
-
2020-02-11 07:40
Wtedy na pewno przestaną je wyrzucać :D (1)
Hahaha, dobre. Problem z małpkami jest ogólnopolski dlatego rząd wprowadza opłatę. No, świetny wniosek w artykule. Tylko jak to się ma do ludzi, którzy śmiecą, czyli to głównego punktu artykułu? Nijak! Zresztą do niczego ma się to nijak bo żadna opłata nic nie zmieni. K..wa co to za myślenie, że jak małpka będzie o 1 droższa to pomoże to w walce z alkoholizmem? Ta opłata nie ma na celu nic innego jak tylko kasa do budżetu. Podobnie jak opłata cukrowa. Całe to gadanie o zdrowiu społeczeństwa to bzdury i lanie wody. Bez edukacji nic się nie zmieni. Tylko rząd ściągnie więcej forsy, której duża część rozda poplecznikom
- 20 0
-
2020-02-12 07:55
genau / dokladnie lepiej maja ci na przeciw
- 0 0
-
2020-02-11 07:50
(3)
a po co wogóle pić tę wódkę ? słabiaki sobie nie radza na trzeźwo z rzeczywistością i musza zalać problemy alkiem ? ojoj słabe to
- 7 3
-
2020-02-11 10:29
A wiesz, że to w jaki sposób to napisałeś (2)
Czyli "slabiaki sobie nie radzą" oznacza tyle, że najprawdopodobniej myślisz tak o sobie?
- 2 3
-
2020-02-11 12:51
(1)
tak masz rację , byłem młody głupi i naiwny i zapijałem problemy zamiast jer rozwiązywac jak prawdziwy normalny dorosły, stawiać czoła wyzwaniom , od 12 lat nie dotykam alkoholu i wiesz co ? pomogło, problemy rozwiązałem a jak patrze na kolegów pijących , dalej zapijają tzw. smutki a problemy jak mieli tak mają + problem alkoholowy
- 2 1
-
2020-02-11 13:24
i co?
chcesz Dorosłym Ludziom siłą i przemocą Swoją Wolę narzucać ... jak komunista czy PiSak jakiś?
- 2 3
-
2020-02-11 08:50
alkoholik, narkoman, hazardzista sobie poradzi. wzrost cen gó... da (1)
- 4 0
-
2020-02-11 08:52
Wzrost cen Gó...na spowoduje wzrost cen odbioru ścieków.
- 3 0
-
2020-02-11 09:37
A niby dlaczego?
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.