- 1 Wypadek i blokada obwodnicy. W akcji LPR (84 opinie)
- 2 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (128 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (795 opinii)
- 4 2,5 roku więzienia dla rosyjskiego szpiega (62 opinie)
- 5 Majówkowe świętowanie, ale bez parady (79 opinii)
- 6 Drogie oferty na remont Zielonej w Gdyni (46 opinii)
Mandat za parkowanie? Oznakowanie może wprowadzać w błąd
Nasz czytelnik otrzymał mandat za parkowanie na ul. Haffnera w Sopocie, na wysokości krytej pływalni. W zeszłym roku w tym miejscu, choć tylko na krótkim odcinku, wprowadzono zakaz parkowania. Problem w tym, że choć ustawiono odpowiedni znak pionowy, to na samej jezdni wciąż widać ślady po oznaczeniach miejsc parkingowych. Po zimie, gdy tak wygląda część oznaczeń poziomych na drogach - może to wprowadzać w błąd.
- Nie bywam często w Sopocie, raczej sporadycznie, ale pamiętałem, że na ul. Haffnera można było parkować na wysokości pływalni. Podjechałem w to miejsce i na jezdni zobaczyłem wyblakłe oznaczenia miejsc parkingowych. Po zimie to normalne, że takie oznaczenia są mniej widoczne, dlatego też zaparkowałem i zostawiłem samochód - mówi nasz czytelnik.
Kiedy jednak wrócił do auta, to czekała go niemiła niespodzianka. Samochodu prawie nie odholowano, skończyło się jednak na mandacie.
- Dopiero wtedy zauważyłem, że niedawno, tylko na krótkim odcinku drogi, właśnie na wysokości pływalni, wprowadzono zakaz parkowania, o czym informował znak przy ulicy. To oczywiście moja wina, że go nie zauważyłem, ale jednak uważam, że wyblakłe oznakowanie na jezdni mogło wprowadzać w błąd. Zresztą wprowadziło nie tylko mnie, bo kilku innych kierowców również otrzymało mandat w tym samym czasie - mówi czytelnik Trojmiasto.pl.
Znaki powinny się uzupełniać
Należy tu zaznaczyć, że o randze znaków pionowych i poziomych decyduje rządowe rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych. Czytamy tam, że "znaki poziome odzwierciedlające znaki pionowe ostrzegawcze lub zakazu albo dodatkowe znaki szlaków rowerowych stanowią powtórzenie zastosowanych znaków pionowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej".
Krótko mówiąc, znaki poziome mają przede wszystkim powtórnie komunikować to, co przekazują znaki pionowe.
Przepisy jednak w żaden sposób nie określają hierarchii znaków pionowych i poziomych. W teorii powinny się one bowiem uzupełniać i być nośnikiem tej samej treści. Niemniej eksperci radzą, aby w sytuacji, gdy komunikat płynący z obu typów znaków jest rozbieżny, priorytetowo traktować te pionowe. Tym bardziej, gdy oznakowanie poziome jest wyblakłe i mniej widoczne.
ZDiZ: linie już w tym miejscu zamalowywano, ale zamalujemy je raz jeszcze
O sprawę zapytaliśmy przedstawicieli sopockiego ZDiZ. Jak stwierdzili, pasy na jezdni wyznaczające dawne miejsca postojowe przy ul. Haffnera, na wysokości krytej pływalni, były już w zeszłym roku zamalowywane.
- O zakazie zatrzymywania się w tym miejscu informuje ustawione oznakowanie pionowe - znak B-36, pod którym dodatkowo umieszczona została tabliczka T-24 wskazującą, że pojazd pozostawiony w tym miejscu, zostanie usunięty na koszt właściciela - mówi Anna Dyksińska, rzeczniczka ZDiZ.
Na filmie naszego czytelnika widać jednak, że faktycznie w tym miejscu widoczne są wyblakłe oznaczenia poziome.
- Oznakowanie poziome musi być w kolorze białym lub żółtym. We wskazanym miejscu nie występują linie, które zezwalałaby na postój pojazdu. By jednak na przyszłość uniknąć ewentualnych nieporozumień, miejsce to, dodatkowo i ponownie zamalujemy, podczas odnawiania oznakowania poziomego ulic - mówi Dyksińska.
Opinie (66)
-
2023-03-28 00:02
Omijam Sopot autem, to miasto bardzo nieprzyjazne kierowcom
Lubię Sopot ale czekam na lepszą pogodę bo wtedy jeżdzę tam tylko rowerem.
- 6 4
-
2023-03-27 09:03
Żadnych parkingów w mieście - wtedy oczywiste będzie, że nie wolno się zatrzymywać! (2)
Zamawiasz taksówkę, taksówkarz cię podwozi gdzie potrzeba i odjeżdża.
Po jaką cholerę ludzie wszędzie się wożą własnymi samochodami?- 4 6
-
2023-03-27 23:48
A dllaczego nie?
Po to są auta by nimi jeżdzić. A Sopot jest wybitnie nieprzyjazny kierowcom
- 0 2
-
2023-03-27 09:12
Bo k tak chce
- 2 4
-
2023-03-27 22:36
Zgodnie z przepisami powinny być namalowane na jezdni miejsca postojowe . Kierowca powinien odmówić przyjęcia mandatu.
- 3 7
-
2023-03-27 07:36
W Trójmieście ogólnie jest problem z dopełnianiem się znaków (3)
pionowych i poziomych. Wg rozporządzenia Ministra Infrastruktury jeśli istnieje droga rowerowa lub ciąg pieszo-rowerowy to przy jezdni powinien stać znak pionowy zakazu jazdy rowerem. W Trójmieście często tych znaków a rowerzyści jeżdżą ulicą obok drogi rowerowej i się wykręcają że "nie ma znaku pionowego więc mogą" mimo że to oczywiście nieprawda.
Podobnie wygląda sprawa przejść przez drogi rowerowe. Są znaki poziome mówiące o przejściu ale urzędnicy zapomnieli postawić znaków pionowych, przez co rowerzysta nie musi przepuszczać pieszego na przejściu, mimo że kierowca musi.
Ogólnie nie wiem czy obie te rzeczy wynikają z niekompetencji urzędników, którzy sami nie znają rozporządzenia, czy z bardzo silnego lobby rowerowego w Trójmieście.- 4 16
-
2023-03-27 21:51
"przez co rowerzysta nie musi przepuszczać pieszego na przejściu, mimo że kierowca musi."
Coooo??? Skąd te bzdury wziąłeś?
- 0 0
-
2023-03-27 08:27
1. Jak droga rowerowa jest po drugiej stronie ulicy to wybór trasy przejazdu zostaje w rekach rowerzysty, tak samo jest z chodnikiem z dopuszczonym ruchem rowerowym. 2.Tak rysowanie zebry na DDR wprowadza pieszych w bład a nie daje prawa rowerzystom wiec pretensje nie do rowerzystów. Poza tym nie żalsię. 3. rozumiem,że pociąga ciebie obcisłe do tego stopnia że nie możes odrewać wzroku, ale poluzuj gumę w gaciach.
- 5 3
-
2023-03-27 08:07
Mam prośbę.
Natychmiast przestań jeździć samochodem i udaj się do najbliższego PORD na naukę teorii.
- 8 2
-
2023-03-27 07:38
£o matko! Jaka nawierzchnia? Gdzie to? (2)
Widzę że całe trójmiasto po jednej rodzinie!
- 3 5
-
2023-03-27 21:42
po jednej rodzinie - PO jednej rodzinie!!! Wszędzie rządzi PO.
- 1 0
-
2023-03-27 08:28
wystarczy przeczytać 1 zdanie tesktu a nei czytać nagłówki.
- 3 1
-
2023-03-27 21:38
A najważniejsze, że trzeba jeszcze kilka miejsc parkingowych zlikwidować, bo po co one komu, lepiej drzewka posadzić, albo hydrant postawić
- 1 2
-
2023-03-27 21:18
ZDiZ Sopot... i wszystko jasne...
- 0 0
-
2023-03-27 20:38
Likwidowane znaki poziome powinno się frezować a nie zamalowywać.
- 1 0
-
2023-03-27 20:16
Niech czytelnik zajrzy do kodeksu drogowego i poczyta sobie o hierarchi znaków i sygnałów drogowych
Zwykły nieuk, powinien oddać prawo jazdy, jeśli w ogóle je posiada
- 0 1
-
2023-03-27 07:41
Nie no po prostu nie wierzę (7)
A czytelnik nie chce, żeby tam stał steward i wskazywał miejsce gdzie można stawać a gdzie nie?
Przecież skoro jest znak pionowy to wystarczy. W zimę pod śniegiem nie widać znaków poziomych i co wtedy? Czytelnik zagubiony?- 102 31
-
2023-03-27 16:44
Po prostu ten czytelnik
To nie było najostrzejsze narzędzie w warsztacie
- 2 0
-
2023-03-27 08:43
(5)
A jak ktoś usunie znak to wtedy można? Skoro miasto wprowadziło tam zakaz to powinni też zamalować oznaczenie poziome. A skoro znaki są równoważne to mandat jest nieprawidłowo wystawiony. Inną sprawą jest to, że linie na ulicach wyglądają w taki sposób, że nie odbiegają od tych "zamalowanych". Ciężko stwierdzić czy to są zamalowane linie czy po prostu niewyraźne.
- 3 15
-
2023-03-27 09:04
Pewnie, że powinni usunąć (1)
ale znak stał, więc linie nie mają znaczenia, skoro jest zakaz.
- 17 2
-
2023-03-27 15:16
Czego nie rozumiesz w znaczeniu zwrotu, że "znaki poziome i pionowe są równoważne"? To, że ktoś sobie stwierdził, że bezpiecznie jest patrzeć na pionowe to nie znaczy, że takie jest prawo i można to mieć w głębokim poważaniu.
- 1 4
-
2023-03-27 12:45
Popatrz na ostatnie kilka sekund filmiku i zobacz różnice między wyblaknietymi po zimie liniami a zamalowanymi
- 7 0
-
2023-03-27 09:44
Jak ktoś usunie znak to można (1)
Jeszcze jakieś pytania na poziomie?
- 8 3
-
2023-03-27 11:22
Tak, a jak ktoś zasłoni zakaz plandeką i udokumentuje że stał na zakazie zasłoniętym plandeką? to można.
- 1 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.