- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (390 opinii)
- 2 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (77 opinii)
- 3 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (289 opinii)
- 4 Były wiceprezydent Gdańska skazany (58 opinii)
- 5 Kredkami w kierowców przy przejściu (72 opinie)
- 6 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (154 opinie)
Pokazała zdjęcie biletu w telefonie, dostała mandat
Nasz czytelnik kupił bilet na komunikację miejską przez aplikację, zrobił zdjęcie ekranu z kodem QR i wysłał je żonie. Podczas kontroli kobieta dostała mandat, choć bilet miała. Pan Wiktor (imię zostało zmienione), którego partnerka musi teraz zapłacić prawie 160 zł, zastanawia się, czy opłata została nałożona zgodnie z prawem. Rzecznik ZTM Gdańsk twierdzi, że kontroler opłatę nałożył słusznie.
Sprawdź ważność swojej karty miejskiej
Próbowałem mu wytłumaczyć przez telefon, że nie ma żadnej różnicy między zrzutem ekranu a ekranem aplikacji, ponieważ kod QR jest taki sam. Pan od kontroli biletów twierdził, że nic nie słyszy, chociaż nigdy nie mieliśmy problemów z połączeniem telefonicznym.
Mandat mimo posiadanego biletu?
Moja żona została ukarana opłatą w wysokości 158 zł, mimo że miała ważny bilet.
Oboje jesteśmy cudzoziemcami, więc czasami brakuje nam polskich słów, aby wyjaśnić wszystkie szczegóły, ale nie daje to powodu, aby nas oszukiwać.
Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku
Następnie sprawdziłem w aplikacji zasady dotyczące tego, w jakiej formie bilet musi być pokazany do kontroli, i nie znalazłem żadnego ograniczenia, że nie może to być zrzut ekranu. Nie znalazłem też tej informacji na stronie internetowej ZTM.
To dziwne, że w epoce komputerów znaleźliśmy się w takiej sytuacji. Zawsze kupujemy bilety na pociągi czy międzynarodowe autobusy za pośrednictwem aplikacji i nie ma problemu, w jakiej formie pokazujemy bilety.
Chciałbym dowiedzieć się, czy opłata została nałożona zgodnie z prawem i zasadami? A jeśli tak, niech czytelnicy będą tego świadomi i nie popełnią naszego błędu w przyszłości.
Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM: Opłata nałożona słusznie
Zgodnie z informacją na stronie operatora biletu Jak dojadę: "Bilet do kontroli możesz pokazać z poziomu aplikacji, notyfikacji i wiadomości e-mail. Wybierz aktywny bilet i pokaż kontrolerowi". Oznacza to, że nie może to być zdjęcie biletu czy zrzut ekranu. Musi to być aktywny bilet zakupiony z danego numeru telefonu, na którym zainstalowana jest aplikacja.
Kontroler podjął słuszną decyzję w oparciu o przepisy dotyczące kontroli biletów oraz specyfikę zakupu biletów elektronicznych na urządzeniach mobilnych poprzez dedykowane aplikacje.
W każdej takiej sytuacji pasażer może złożyć reklamację - do nas, czyli Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, lub bezpośrednio do Zakładów Wielobranżowych "Renoma" w Sopocie.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (534) ponad 20 zablokowanych
-
2020-06-18 17:56
Po co płaciła? Czy tam przyjmowała coś_tam?
Bilet w systemie jest i to ważny.
Wszystko.- 6 7
-
2020-06-18 17:58
Porazka (1)
Dla kombinatorów takich mandat to zbyt malo
- 8 4
-
2020-06-18 18:08
pewnie 500+ bierze co miesiąc a nawet na bilet pożałowała :-)
- 0 1
-
2020-06-18 17:58
Porządek musi być (1)
Za takie oszustwa powinien być wyrok i odsiadka w więzieniu, a ta jescze artykuły pisze i żali się, zamiast oszczędzić sobie wstydu
- 6 7
-
2020-06-18 18:08
kara smierciiiiiii
dla wszystkich
- 0 1
-
2020-06-18 18:00
samolotem można (1)
korzystam z e-biletu dość często w czasie podróży lotniczych -głównie po UE , nigdy nie miałem żadnego problemu z tym że zrzut jest w formie JPEG lub innym - przedstawiającym zdjęcie jednak posiadającym kod kreskowy.
Moim skromnym zdaniem e-bilet ma ułatwiać zakupu , wpływać na ekologię i takie tam , tylko u nas jak się wprowadzi jakąś nowinkę technologiczną to jakiś "mądry" musi zawsze tak wszystko poustawiać w regulaminie żeby była pułapka/mina. Ma być w aplikacji bo tak i koniec !!! To nic ze zdjęcie niczego nie zmienia . No ale w sumie myślę że renoma jak najbardziej jest zadowolona z takiej interpretacji bo to zawsze jakiś dodatkowy promil złapanych a to jest kasa.
Może trzeba rozważyć powrót do tradycyjnych biletów i kasowników ;)
Taką mam koncepcję drodzy Państwo- 10 3
-
2020-06-18 19:46
+ pozbycie się tej patologi "Rennnnnnnnnooooo"
żadna praca nie hańbi - ale są jakieś granice ...
- 4 2
-
2020-06-18 18:03
ciekawe rozwiązanie na oszczędzanie
Zrzut ekranu można wysłać wszak do dowolnej liczby osób.
Czy u wszystkich odbiorców taki bilet będzie się liczył ?
Normalny bilet , masz ,kasujesz i nie ma problemu .
P.S. Tytuł artykułu jest mylący.Pokazała nieważny bilet.- 7 3
-
2020-06-18 18:03
"...aplikacji, notyfikacji i wiadomości e-mail..."
Jak wysłany mmsem, albo mailem to spełnia wymogi regulaminu.
Nie jest nigdzie napisane kto ma tego maila wysłać.- 1 1
-
2020-06-18 18:04
macie wasze on-LINE
wasze internety on-LINE
- 3 2
-
2020-06-18 18:07
chyba jednak rzecznik to analfabeta (2)
skoro cytat jest taki:
z poziomu aplikacji, notyfikacji i wiadomości e-mail.
nie wiem o jaką notyfikację chodzi, ale e-mail to nie jest jednak aplikacja- 8 3
-
2020-06-18 18:15
nie chyba a na pewno (1)
- 1 0
-
2020-06-19 10:26
szkoda tylko, że dziennikarze tego nie wyłapują
- 0 0
-
2020-06-18 18:10
renoma
Znimi lepiej nic niemiec do czynienia
- 2 5
-
2020-06-18 18:14
Powinien miec w telefonie bilet (1)
oraz wydrukowany na papierze w 6 kopiach
Tu jest Gdańsk. Tu pasażer ma płacić i cieszyć się miastem wolności i solidarności.
ZTM i marszałek mogą za to dowolnie zawieszać linie, pociągi, wysyłać niesprawne składy, zmieniać trasy i rozkłady bez konsultacji.
Plebs ma znać swoje miejsce w szeregu, a tym bardziej zagraniczny plebs.- 10 2
-
2020-06-19 10:27
:o)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.