- 1 Mapa pożarów aut w Trójmieście (74 opinie)
- 2 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (37 opinii)
- 3 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (615 opinii)
- 4 Z dworca na Jasień 80 zł (585 opinii)
- 5 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (42 opinie)
- 6 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (69 opinii)
Mevo: 500 tys. zł kar dla użytkowników
Nieprawidłowe używanie rowerów Mevo wiąże się z nakładaniem opłat dodatkowych przez operatora. Do tej pory było 1600 takich przypadków. Łączna kwota kar przekracza 500 tys. zł.
Nie 600 tys. a 500 tys. zł nałożył opłat dodatkowych operator Nextbike na użytkowników roweru metropolitalnego. Niestety z naszej winy przekazaliśmy niezweryfikowane wewnętrznie informacje - mówi dyrektor ds. komunikacji Nextbike Polska - Aleksandra Myczkowska - Utrata.
To wszystko przekłada się na gorsze funkcjonowanie całego systemu wypożyczania elektrycznych rowerów.
- Każda osoba, która widzi, że rowery są niszczone lub wykorzystywane niezgodnie z regulaminem może to zgłosić korzystając z numeru widocznego na każdym z rowerów. Dodatkowo użytkownicy systemów mają możliwość przesłania zgłoszenia poprzez aplikację mobilną, w której można załączyć również zdjęcie. Dostępne są także kanały w mediach społecznościowych. Im szybciej dotrze do nas wiadomość o uszkodzonym rowerze, tym szybciej może on trafić do serwisu i wrócić na ulicę w pełni sprawny - mówi Paulina Wójcicka, Nextbike Polska.
1600 opłat dodatkowych na ponad 500 tys. zł
Od startu systemu roweru metropolitalnego Mevo minęły już ponad trzy miesiące. W tym czasie operator nałożył na użytkowników ponad 1600 kar (czyli tzw. opłat dodatkowych), które wyniosły 500 tys. zł.
Do najczęstszych przewinień można zaliczyć:
- zwrot roweru w strefie niedozwolonej, do 10 km od stacji (990 razy) - 450 zł.
- zwrot roweru poza funkcjonowaniem systemu (269 razy) - od 50 do 1000 zł.
- niedozwolony zwrot roweru w miejscu trudno dostępnym (191 razy) - 300 zł
Co ważne, od każdej kary można się odwołać, co użytkownicy Mevo czynią. Najprawdopodobniej właśnie dlatego Nextbike Polska nie podaje informacji, ile pieniędzy z tytułu kar udało się już ściągnąć.
- Jeżeli użytkownik nie zgadza się z naliczonymi opłatami może złożyć reklamację. Każda taka sytuacja jest rozpatrywana indywidualnie, pod uwagę brane jest stanowisko użytkownika oraz dane pochodzące z systemu informatycznego - mówi Paulina Wójcicka. - Reklamacje i skargi użytkowników rozpatrywane są w trybie przewidzianym w regulaminie w terminie 14 dni od daty jej otrzymania lub uzupełnienia, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - w terminie do 30 dni. Nie podajemy informacji o stanie windykacji i ściąganiu opłat od użytkowników.
Niektórzy na Mevo zarabiają. Jeśli użytkownik przyprowadzi porzucony rower do stacji, jego konto zostaje zasilone kwotą dwóch złotych. W ten sposób nagrodzono już 36,6 tys. kont, co łatwo policzyć, na sumę 73,2 tys. zł.
Wykorzystanie Mevo do celów komercyjnych
Zdarzają się też sytuacje, w których rowery Mevo wykorzystywane są komercyjnie, m.in. przez kurierów Uber Eats. Czy takie działanie jest legalne?
- Jeżeli użytkownik korzysta z roweru zgodnie z regulaminem, operator nie nakłada kar i nie nalicza opłat dodatkowych osobom, które wykorzystają jednoślady do działań komercyjnych - kończy Paulina Wójcicka.
Operat zwraca także szczególną uwagę by nie wprowadzać i nie zostawiać rowerów Mevo na plaży - takie działanie może kosztować użytkownika od 450 do 1400 zł.
Kiedy pojawią się nowe rowery?
W systemie od początku jego funkcjonowania zarejestrowało się ponad 118 tys. użytkowników, którzy wypożyczyli rower 933 tys. razy. Drugi i zarazem ostatni etap dostawy rowerów ma zostać zrealizowany do połowy sierpnia. Dziś w 14 gminach dostępne są 1684 rowery, docelowo ma być ich 4080.
Opinie (311) ponad 20 zablokowanych
-
2019-06-26 17:08
(11)
Cały czas mam wrazenie, ze lepiej by to wyszło, gdyby rowery były tradycyjne (nie elektryczne).
- 283 47
-
2019-06-26 17:26
(5)
Tradycyjne to wszyscy mają w domu.
- 18 20
-
2019-06-26 18:58
(4)
Elektryczny też każdy może sobie kupić, co to zmienia?
- 27 8
-
2019-06-26 20:32
(1)
Będziesz mi go wynosił na 2 piętro?
- 15 6
-
2019-06-27 20:36
Wnoszę codziennie na 3-cie
Nie widzę w tym nic wyjątkowego
- 2 1
-
2019-06-26 20:31
(1)
a masz min 3,5 koła wiec nie pisz że każdy moze kupic,bo każdy to se kupi rower z biedry za 300 zl
- 13 15
-
2019-06-27 14:20
ja kupiłam za 2450 i nie wyobrażam sobie zycia bez niego ...jezdzi jak zwykły rower,ma wspomaganie i jezdzi sam ...cud na kiju
- 2 3
-
2019-06-27 08:20
Może w drugiej turze
Bo coś mi mówi, że na tych 4 tys. rowerów się nie skończy.
- 3 0
-
2019-06-26 19:06
(1)
jestem za , tylko te są zdecydowanie za ciężkie :-( ja nie mam roweru, nie mam gdzie trzymać w kawalerce i na 4te piętro bez windy trudno przy ciasnej klatce schodowej wnosić.....liczyłam na Gdansk, ale jak zwykle się przeliczyłam.....tu nic nie działa.
- 12 11
-
2019-06-26 20:08
Mieszkasz w klitce, boli cię życie i na 100% nie jesteś stąd.
Do tego pchasz MeVo zamiast na nim jechać.
- 10 25
-
2019-06-26 18:03
To nie wrażenie. To zdrowy rozsądek tak Tobie podpowiada.
- 12 1
-
2019-06-26 17:54
Jak nie elektryczne to co najmniej o połowę lżejsze. Bo tym bez wspomagania jechać jest bardzo ciężko.
- 21 0
-
2019-06-26 17:11
Opinia wyróżniona
(4)
Mówią, że kulturę wynosi się z domu. Niektórym jej ewidentnie brakuje skoro niszczą cudzy sprzęt, nie potrafią odstawić roweru w wyznaczonym miejscu... Ostatnio często też widuję nieprawidłowo zaparkowane hulajnogi - na środku chodnika, ścieżki rowerowej albo na środku chodnika między dwoma etapami przejścia dla pieszych. Jedno to głupota a drugie to lenistwo i brak chęci przeczytania ze zrozumieniem regulaminu. A potem płacz bo opłaty naliczone.
- 155 3
-
2019-06-27 20:28
MEVO to kolejny niewypał!!!
Czytałem wiele opinii o rowerze metropolitalnym MEVO, oczywiście, w większości negatywnych. I przyznaję tym ludziom rację! MEVO to nieporozumienie, i dziwie się, że ktoś zapłacił za ten projekt tak kosmiczne pieniądze! Ciekawe, czy Unia Europejska wie jaki bubel dotowało?! Założyłem konto kilka dni temu, już moje pierwsze 15 minut z wypożyczeniem i zarazem oddaniem (bo rower był niesprawny) to był koszmar. Mało tego, złodzieje naliczyli mi karę za oddanie roweru w niewyznaczonym miejscu, czyli... 3 metry od stojaków, bo zwrot nastąpił automatycznie w momencie, gdy rozmawiałem z pracownikiem na infolinii. Oczywiście, po rozmowie rower został odstawiony na wyznaczone miejsce. Kolejna moja "przygoda" z MEVO miała miejsce wczoraj tj. 25 czerwca w Gdyni w godzinach wieczornych. Przyjechała do nas rodzina i chcieliśmy im pokazać Trójmiasto właśnie za pomocą rowerów MEVO. Oni nauczeni doświadczeniem korzystania z tego typu rowerów w Krakowie, początkowo pozytywnie byli na to nastawieni. Zapał jednak spadał z każdą minutą z MEVO. Pierwsze rozczarowanie: na jednej aplikacji można wypożyczyć tylko jeden rower. Dziecko odpadło z góry, bo nie miało skończonych 18-lat, a nikt z nas nie miał czasu jechać o 18 godzinie do Warszawy składać pisma o możliwość rejestracji konta przez małoletniego. Rejestracja 3 kont zajęła 45 minut tylko po to, aby jednorazowo wypożyczyć naszym gościom rowery. Kolejna godzina poszukiwanie sprawnych rowerów. Od Redłowa do Orłowa. Co z tego, że na stacjach (czasami) są rowery, jak nie można z nich skorzystać?! W końcu w Orłowie natrafiliśmy na moment w którym serwisanci MEVO wymieniali baterie w rowerach. Kolejne 30 minut stracone na oczekiwanie na zakończenie pracy przez specjalistów od baterii MEVO. Gdy w końcu mogliśmy wypożyczyć rowery (po straceniu ponad godziny!), ujechaliśmy na nich... 500 metrów! Baterie padły (dopiero co wymieniane!) i zmuszeni byliśmy na kolejnej stacji zwrócić rowery. MEVO
- 1 1
-
2019-06-27 20:03
1
no najczęściej widzi się g*wniarzy którzy na środku ulicy potrafią postawić hulajnogę, czy rower. taki wiek że można zaimponować rówieśnikom d**ilizmem, po czym, płaci się kary i prawidłowo. Sam wczoraj zostawiłem rower MEVO pod wejściem do tesco chylonia, pomimo że nie było tam stacji dla nich, ściągneli mi 3 zł z konta, ale postawiłem go w miejscu wyznaczonym na parkowanie rowerów, a nie na środku parkingu :)
- 0 0
-
2019-06-27 10:32
(1)
A ja myślę, że w przypadku hulajnóg to operator specjalnie je postawił w takie miejsca, żeby rzucały się w oczy i człowiek praktycznie na nie wpadał. Ale może się mylę.
- 1 2
-
2019-06-27 11:06
Powinni też zdać egzamin z prawka.
Chociaż uproszczony.
Każdy rowerzysta (pieszy też) jest zobowiązany do przestrzegania zasad ruchu drogowego.
Ostatnio rozjechałem prawie jakiegoś imbecyla bo przecinał podmiejską przy Kanale Raduni właśnie na rowerze Mevo ;)
Dobrze, że nie na prywatnym to chociaż policja szybko delikwenta znajdzie.
350 zł i 6 pkt karnych :)- 3 0
-
2019-06-27 20:03
Rowery bez sensu.
Dlaczego nie zrobiono tradycyjnych rowerów wpinanych do stacji ?
Tak jak np w Warszawie ?- 1 0
-
2019-06-27 18:04
450zl kary, odpowiedzi po ponad 30 dniach
Dostałem karę 450zl za odstawienie roweru w miejscu do tego nie przeznaczonym tylko dlatego, że źle zadziałał im gps. Wysłałem reklamację i odpowiedzi przychodziły po ponad 30 dniach. 3 wiadomosci nic nie dały.
- 3 0
-
2019-06-27 17:14
a dlaczego elektryczne wspomaganie nie działa?
Pedałowałem dwoma rowerami i ani razu napęd się nie włączył
- 1 0
-
2019-06-27 16:49
Mam swój rower :)
warty pewnie ze stówe ale jest mój !!
Czyli taki gość z rowerem ,to juz cos !- 2 1
-
2019-06-27 16:32
Warto?
No regulaminy sa po to by przestrzegac,ale chyba duze te kary vskoro taka kwota sie uzbierala,to juz wole jednak wlasnym,gdzie chce,jak dlugo chce i za darmo:))
- 0 0
-
2019-06-27 13:52
hulaj...dusza.. (1)
o ile rowery wg mnie jako tako...o tyle hulajnogi to prawdziwe spectrum świadczące o użytkownikach...stawiane gdzie popadnie...od środka chodnika do jezdni...zagrażają zarówno pieszy jak i jadących samochodami...kary za pozostawienie hulajnogi na jezdni powinny być równoznaczne z karami za narażenia życia czy zdrowia innych użytkowników dróg...
- 3 1
-
2019-06-27 16:03
Hulajnogi to prawdziwe spectrum...
...powiadasz.
Czy aby nie masz na myśli rectum?- 0 0
-
2019-06-27 10:12
Mevo (1)
Rowery rowerami, bo tu akurat spotykam się ciągle tylko z rozładowanymi pojazdami. Ale te hulajnogi to jakaś masakra. Tu też powinny być kary za pozostawianie jej na środku chodnika. A apropo artykułu, uważam, że rozwoziciele żarcia powinni mieć swoje rowery a nie korzystać z miejskich! Nic dziwnego, że wiecznie nie można ich wynająć.
- 8 0
-
2019-06-27 16:00
To fakt, hulajnogi powinny zażreć
Tak ze dwa tygodnie ponakręcają tłuszczę
- 0 0
-
2019-06-27 15:18
daj dzikusom rowery to dbać nie będą bo to państwowe!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.