- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (99 opinii)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (313 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (16 opinii)
- 4 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (45 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (66 opinii)
Mevo przechodzi w tryb zimowy. Pełna flota wróci wiosną
1 grudnia system rowerów Mevo przechodzi na tryb zimowy. To oznacza, że przez trzy najbliższe miesiące na ulicach metropolii pozostanie połowa z 4 tys. rowerów. Pełna flota będzie do dyspozycji mieszkańców od początku marca. W piątek w południe poznamy też listę 25 nowych stacji Mevo.
Zgodnie z podpisaną umową w miesiącach zimowych, a więc od 1 grudnia do końca lutego, na ulicach Trójmiasta i pozostałych gmin metropolii, pozostanie połowa floty, a więc 1500 elektryków i 500 rowerów konwencjonalnych.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Rowery na sprzedaż w Trójmieście
I choć dwa tygodnie, w dodatku już w zimowej aurze, to zbyt mało czasu, by wyciągać daleko idące wnioski, to poprosiliśmy Obszar Metropolitalny o podsumowanie tego okresu.
- Od czasu pełnego uruchomienia systemu mamy 1300 abonamentów miesięcznych, 101 abonamentów rocznych, 40 abonamentów 48-godzinnych i 6265 subskrypcji pay as you go [rozliczenia minutowe] - wylicza Patryk Gochniewski, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego. - Operator przez cały czas spełnia kluczowe wskaźniki wymagane umową. Liczba rowerów na ulicach gmin biorących udział w projekcie jest odpowiednia, podobnie jak liczba rowerów we wszystkich strefach relokacji.
Zepsuty rower Mevo (9 opinii)
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
Trzymam kciuki że mevo wkoncu naprawi problem
Jak rowery sprawdzają się na śniegu i lodzie?
Gdy na początku listopada zapowiadaliśmy zbliżającą się inaugurację systemu Mevo, wielu użytkowników zastanawiało się, jak rowery będą sprawdzać się w trudnych, zimowych warunkach.
Te nastąpiły już w drugiej połowie listopada, ale - jak zapewnia Obszar - rowery, także te elektryczne, na śniegu i lodzie radzą sobie bez większych problemów.
- Nie odnotowaliśmy istotnych problemów technicznych - mówi Gochniewski. - Dostajemy pojedyncze zgłoszenia o trudności zablokowania roweru, gdy śnieg wda się w środek blokady w elektryku, ale to kilka głosów. Użytkownicy obawiali się o opony na lodzie i mrozie, ale podobnie jak przy innych pojazdach - przy zachowaniu szczególnej ostrożności - problemy z jazdą nie występują.
25 nowych stacji Mevo. Mają być gotowe wiosną
25 nowych stacji Mevo
W piątek, 1 grudnia, a więc pierwszego dnia Mevo w trybie zimowym, miasto ma ogłosić listę 25 nowych stacji Mevo, jakie wkrótce pojawią się na mapie Gdańska. O dodatkowe punkty, w których można wypożyczać i oddawać rowery bez opłat wnioskowali wcześniej mieszkańcy m.in. Olszynki i Oruni. O tym, czy ich prośby zostały uwzględnione dowiemy się w południe, podczas zapowiedzianej konferencji prasowej.
W ciągu dwóch tygodni funkcjonowania Mevo na pełnych obrotach, użytkownicy wypożyczali rowery 25 tys. razy (80 proc. w tygodniu, 20 proc. w weekendy), pokonując 68 tys. km. Średni czas przejazdu wyniósł 19 minut, a średnio jeden rower był wypożyczany dwa razy dziennie. Średni przebyty dzienny dystans w trakcie jednego dnia wyniósł 5 km.
Łamią regulamin i chwalą się tym w sieci
Niestety, nadal zdarzają się użytkownicy korzystający z rowerów w niewłaściwy sposób. Co więcej, łamaniem regulaminu, co może ich sporo kosztować, chwalą się w internecie. Jedno z takich nagrań trafiło do naszego Raportu.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-12-01 08:30
Absurd (9)
Nie wiem kto wymyślił żeby w listopadzie całą flotę wystawić. Te rowery przez ten miesiąc leżały w śniegu i już mocno ucierpiały. Za rok będą już w takim stanie, że będzie strach na nich jeździć jak te niektóre hulajnogi na wynajem co ledwo jeżdżą
- 100 9
-
2023-12-01 10:45
wlasnie o to chodzi zeby Mevo nie chodzilo
czego nie rozumiesz?
- 1 4
-
2023-12-01 10:06
Co nazywasz absurdem
Listopad był bardzo spoko na rower, jeździłem zarówno na mevo jak i na swoim. Super mi się mevo w listopadzie sprawdzało np żeby podjechać 10 min na przystanek etc. No i te rowery są dostarczenie obudowane błotnikami żeby się nie pobrudzić.
- 8 5
-
2023-12-01 08:53
Ważne że prezes pociotek zarobił (6)
Reszta jest nieistotna.
- 11 8
-
2023-12-01 09:11
Boli cię, że nie jesteś tym prezesem? (5)
A teraz pomyślcie, rowery są zakupione przez operatora jako usługa, a nie sprzęt. Co was marudy boli, że się podniszczą? Wolę, żeby na mieście rowery były dostępne również poza sezonem, niż tylko w sezonie. Jeśli się zepsują, dostawca dostarcza nowe i powinien mieć to wliczone w koszta biznesu.
- 7 18
-
2023-12-01 09:43
(4)
"ekologia" pełną parą...
- 16 3
-
2023-12-01 10:04
Dalej lepsza ekologia niż jeżdżenie starym samochodem, do którego w kółko trzeba kupować części. (3)
- 4 19
-
2023-12-01 12:08
Ja do mojego grata wstawiam drewniane zamienniki, w ostateczności części z tektury
Jestem EKO
- 4 1
-
2023-12-01 12:02
Stare auto jest bardziej eko (1)
Niż twój elektryk ,poczytaj o procesie wydobywania i utylizacji .
- 10 5
-
2023-12-01 13:17
Nie rozśmieszaj mnie.
Na 10 największych trucicieli na świecie, 7 to koncerny paliwowe.
Co do utylizacji - polega ona na tym, że ogniwa są wymontowywane z samochodów i bez żadnych modyfikacji używane ponownie w magazynach energii.
Czyściej już się nie da.- 2 5
-
2023-12-01 13:09
Znów to samo
Na wiosnę okaże się, że jest problem z rowerami i znowu projekt upadnie. Ale dzięki temu, że Mevo 2.0 uruchomione zostało na zimę to będzie kilka miesięcy, tych zimowych, więcej "działania" projektu. Powtórka z rozrywki.
- 34 3
-
2023-12-01 10:31
koszty i korzyści (6)
ktoś policzył całe koszty i ile osób czy osoboprzejazdów jest w sezonie , czy w całym roku? ile to kosztuje ? ile to odciąża transport publiczny , ale może to nie wygodne dane?
ale po co jątrzyć się pytam- 37 7
-
2023-12-02 09:47
to odciąża nie tylko transport publiczny
ale także tzw. "transport indywidualny", realizowany najbardziej terenochłonnymi środkami lokomocji, czyli samochodami prywatnymi. Dzięki decydowaniu się na przejazd rowerem prywatnym czy MEVO, osoby "zmuszone do korzystania z samochodu" z powodu niedostatku jakości transportu publicznego, mają możliwość wygodniejszego poruszania się po mieście i po jego okolicach.
- 1 0
-
2023-12-01 12:04
To jest MIŚ, im droższy tym lepiej dla nas, rozumiesz? (1)
- 4 4
-
2023-12-01 13:53
Miś skorumpowanych urzędników
Słabe te rowery
- 4 2
-
2023-12-01 11:15
upadnie zobaczycie
- 8 4
-
2023-12-01 10:42
Takie cos mozna policzyc po roku od startu systemu
- 8 0
-
2023-12-01 10:39
Według oficjalnych
informacji Mevo kosztowało 160 milionów złotych. Pewnie część pieniędzy z UE a polskie głupki je wydają na takie bzdety i to dla hiszpańskiej firmy. Super
- 9 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.