• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo w lipcu nie ruszy. "Wierzymy, że nastąpi to w tym roku"

Maciej Korolczuk
9 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (378)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Mevo 2.0 na pewno nie ruszy w lipcu - ogłosił Obszar Metropolitalny. Inauguracja systemu zależy od tego, jak szybko hiszpański operator upora się z problemami analogicznego systemu w Sztokholmie. Mevo 2.0 na pewno nie ruszy w lipcu - ogłosił Obszar Metropolitalny. Inauguracja systemu zależy od tego, jak szybko hiszpański operator upora się z problemami analogicznego systemu w Sztokholmie.

System rowerów Mevo 2.0 na pewno nie ruszy na początku lipca - poinformował we wtorek Obszar Metropolitalny. Powodem opóźnień są problemy hiszpańskiego operatora z rowerami w Sztokholmie i to od szybkiego, skutecznego i przede wszystkim bezpiecznego rozwiązania problemów z pękającymi ramami w stolicy Szwecji zależy, jak szybko i z jakimi rowerami ruszy Mevo w Trójmieście. - Wierzymy, że nastąpi to jeszcze w tym roku - mówią urzędnicy.



Kto ponosi odpowiedzialność za opóźnienie Mevo?

- W związku z tym, co się dzieje z rowerami w Sztokholmie, od kilku, kilkunastu dni intensywnie pracujemy nad rozwiązaniami pewnych zagrożeń, jakie się pojawiły - mówił podczas wtorkowego spotkania z dziennikarzami Michał Glaser, prezes Obszaru Metropolitalnego odpowiedzialnego za wdrożenie systemu Mevo 2.0. - Odwiedzaliśmy kilkukrotnie Sztokholm i zdawaliśmy sobie sprawę z problemów, z jakimi operator mierzy się w stolicy Szwecji. Od początku powtarzaliśmy, że bezpieczeństwo użytkowników rowerów jest najważniejsze. I choć rowery mają wszystkie niezbędne certyfikaty, to w kilku z nich zaczęły pękać ramy. Jesteśmy w stałym kontakcie z hiszpańskim operatorem, który na początku maja podjął decyzję o zawieszeniu tam systemu.


Z dziennikarzami spotkał się też Jordi Cabanas, szef City Bike Global.

- Niestety 2 maja byliśmy zmuszeni zawiesić funkcjonowanie systemu. Powodem była konieczność zadbania o bezpieczeństwo użytkowników. Szukamy przyczyny i sposobu na rozwiązanie tego problemu. Są dwa wyjścia z tej sytuacji. Pierwsze to wzmocnienie ramy roweru przez włoskiego producenta, a drugie - znalezienie innego dostawcy rowerów. Analizujemy, które rozwiązanie będzie najbardziej korzystne.
Na pytania dziennikarzy odpowiadał Jordi Cabanas z City Bike Global (z lewej), prezes Obszaru Metropolitalnego Michał Glaser (w środku) i Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo (z prawej). Na pytania dziennikarzy odpowiadał Jordi Cabanas z City Bike Global (z lewej), prezes Obszaru Metropolitalnego Michał Glaser (w środku) i Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo (z prawej).

"Nie jestem w stanie podać konkretnej daty"



I choć wtorkowa konferencja w siedzibie Obszaru miała dać odpowiedź na wiele pytań dotyczących głównie systemu Mevo, to dziennikarze zamiast konkretów słyszeli ogólne komunikaty o tym, że "pracujemy", "wierzymy w uruchomienie systemu jeszcze w tym roku", "robimy wszystko, by tak się stało".

Pewne jest jedno - system nie ruszy na początku lipca, a jego inauguracja zależy w dużej mierze od tego, jak szybko Hiszpanie uporają się z problemami w stolicy Szwecji. Kiedy to nastąpi?

- Tak szybko, jak to tylko możliwe - powtarzał jak mantrę Cabanas. - Nie jestem w stanie podać konkretnej daty.


Prawdopodobnie będą nowe rowery



Oprócz braku daty startu systemu przedstawiciele Obszaru i operatora systemu nie byli w stanie powiedzieć też, z jakich rowerów będą mogli korzystać mieszkańcy Trójmiasta i całej aglomeracji. Jak już wspomnieliśmy, pod uwagę brane są dwa rozwiązania: wzmocnienie ramy lub produkcja i dostarczenie innych rowerów.

I jak słyszymy - ale już nieoficjalnie - to ta druga opcja ma więcej zwolenników.

Na pytanie, kiedy nowe rowery miałyby się pojawić w Trójmieście, odpowiedzi już nie usłyszeliśmy.

- Wierzymy, że inauguracja nastąpi jeszcze w tym roku - ostrożnie dobierał słowa prezes Glaser. - Chcę podkreślić, że system Mevo 2.0 nie kosztował nas jeszcze ani złotówki, bo umowa jest tak skonstruowana, że zapłacimy operatorowi dopiero za miesiąc funkcjonowania systemu, tak jak się dzieje np. przy subskrypcji popularnych platform streamingowych.

Zastrzeżenie tylko do elektryków



Szukając światełka w tunelu, zapytaliśmy przedstawicieli Obszaru i City Bike Global, czy rozważany jest scenariusz uruchomienia w tym roku tylko części systemu, w oparciu wyłącznie o rowery bez napędu elektrycznego (wszystkie są już w Trójmieście i czekają na rozruch). Jak podkreślił Cabanas i Glaser, rozważane są różne scenariusze, a obawy dotyczą wyłącznie rowerów elektrycznych.

- To na tym skupiamy się teraz w pierwszej kolejności - podkreśla Glaser.

Miejsca

Opinie (378) ponad 10 zablokowanych

  • (2)

    No kto by się spodziewał...

    • 135 1

    • Ważne że pani Ola

      wywalczyła nam serdeczność i demokrację

      • 24 2

    • Nic się nie stało. Najważniejsze że nie rządzi pis...

      • 7 1

  • (4)

    To musi być jakiś wał. Jak z "jedynką". Coś czuję, że ktoś to przytuli..

    • 122 3

    • Ważne ,że mają stołki i wypłaty ...czas leci , kawka się parzy ..jest dobrze i tak do kolejnej wiosny

      • 21 0

    • Mevo (1)

      Po co to komu...

      • 13 0

      • Żeby mniej bolało

        ...jak nam będą odbierać samochody. W trosce o środowisko, ma się rozumieć.

        • 0 0

    • Już dawno przytulił. Hiszpański operator ma mega problemy ( w Szwecji) i wkrótce pewnie zdechnie... i pa pa.

      • 0 0

  • Schab

    Może ruszy na zimę jak pole biwakowe .Hahaha

    • 104 0

  • Ciąg dalszy budyniowych lodów (3)

    Natychmiast zarząd komisaryczny

    • 132 6

    • Nie przesadzaj (2)

      Bastion PO dobrze się bawi, a wyborcy tuska za to płacą

      • 18 1

      • Bo to wyhodowani na TVN chyba?

        • 2 0

      • A nie jesteś tu zameldowany, że nie płacisz?

        • 1 0

  • czy w tym mieście choć raz (3)

    zostanie zrobione bez afer/przekrętów/w terminie? To jest niewiarygodne jacy ludzie rządzą tym miastem

    • 147 4

    • w sumie to powinniśmy być dumni

      pomorscy urzędnicy są tak wpływowi, że aż w Sztokholmie chińskie rowery w hiszpańskiej firmie zaczęły pękać specjalnie po to aby u nas ktoś przytulił jakąś wyimaginowaną kasę, no no, chyba jestem dumny że aż tacy są sprytni ci nasi urzędnicy, czekam aż zakończą wojnę i obniżą ceny ropy i wegla bo jeśli mają aż takie wpływy to powinno im to się udać

      • 5 18

    • Skoro im mieszkańcy pozwalają na przekręty, to czemu mieliby lodów nie kręcić?

      • 7 0

    • tacy jak ci co na nich głosują

      • 3 0

  • Pasmo sukcesów. (1)

    • 93 1

    • POwody do zadowolenia

      • 1 0

  • Kabaret (41)

    Mevo na pomorzu to jeden wielki kabaret. Utopiona wielka kasa, fiasko pierwszej wersji, i problemy z kolejnym podejściem. Drugie fiasko, które zaraz nastąpi to tzw. Fala, od której niektórzy już uciekli, bo jest niebotycznie droga. Szkoda tylko, że za zmarnowanie tak olbrzymich pieniędzy nikt nie odpowie.

    • 643 13

    • (18)

      NIC nas to na razie nie kosztuje. Czytałeś artykuł?

      • 8 119

      • Nic?! A jaka jest różnica między kosztami Mevo1 i Mevo2?

        • 87 1

      • Nic nie kosztuje? To oni za darmo robią ten projekt? Nie wiedziałem!

        • 118 1

      • Jak to nie kosztuje? A państwowy OMGGS, który "zarządza" tym całym bałaganem to za darmo pracuje i wynajmuje budynki? Tam pracują nad Mevo w pocie czoła od 10 lat urzędnicy, mimo że rowerów jak nie było - tak nie ma!

        Jedyne komu nie płacimy (jeszcze) to "operatorowi", czyli spółce prywatnej, która faktycznie rowery ma dostarczyć. Ale spokojnie - zapłacimy, a rowerów i tak nie będzie...

        • 100 1

      • Koszty to co najmniej wynagrodzenia

        dla osób zatrudnionych przy Mevo po stronie Gdańska i innych miejscowości.
        Więc to nie prawda, że "nic nas to nie kosztowało".

        • 89 1

      • o to ten co myśli że rząd ma rozdaje swoje pieniądze a nie nasz :D

        • 45 1

      • (2)

        Na świecie nie ma nic za darmo. Im szybciej to zrozumiesz tym lepiej dla Ciebie. To że formalnie miasto nie wydało ani złotówki za zapłatę operatorowi to nie znaczy że jest za darmo. Trzeba utrzymać ludzi, biura, zakupić sprzęt do pracy itp. Jeżeli zastanawiasz sie za czyja kase to Ci opwiem- za twoją, moją, i innych mieszkańców i osob płacoacych w Gdańsku podatki.

        • 65 1

        • Ciekawe czy w umowie

          Są przewidziane kary dla operatora, jeśli nie uruchomi tego "projektu" w terminie.

          • 29 0

        • jajajaja

          Za darmo to nawet pies nie szczeka.oooo

          • 15 0

      • Lee ,ming chce pouczac innych naturalnie za wszystko zapłacili kosmici :) I on ma prawa wyborcze :) (1)

        • 33 3

        • Ja tez uważam, ze tak jest

          Jak PO coś mówi, to zawsze to jest prawda. Gdyby tak nie było to TVN by nie wspierał PO i tuska

          • 12 3

      • Pensje pracowników (nawet szeregowych) GOM są niebotyczne- warto o to zapytać oficjalnie redakcjo!

        • 14 1

      • Pani kierownik projektu

        pracuje za darmo ? A jej ludzie społecznie ?

        • 16 1

      • Za brak systemu trzeba będzie oddać kasę, która miasta dostały z UE....a tobie się wydaje, że skąd będzie ten zwrot?

        • 4 1

      • Jesteś naiwny do kwadratu. Nic nas nie kosztuje?

        Sam fakt, że kolejne lata nie będzie nic z wypożyczania rowerów?

        • 2 1

      • Ludzie twojego pokroju organizują "Mevo". Dlatego nic nie wychodzi, bo mają taką ocenę, jak ty.

        • 3 1

      • To smutne, że nadal wśród nas, są tacy - nie dostrzegający faktów. Nic nas nie kosztuje?

        To wyjątkowo zacofany sposób postrzegania - nic nas nie kosztuje? Ty sam w to wierzysz?

        • 4 1

      • Wolontariat

        Przecież ludzie obsługujący system pracują w ramach wolontariatu i jak przy Openerze każdy z nich wpłaca 1000 zł kaucji co miesiąc na poczet sumiennego rozliczenia swoich obowiązków :D

        • 1 1

      • nic?

        a myslisz, że ktoś się tym zajmuje za darmo, czy ten facet gada do kamery za darmo?

        • 0 0

    • To mało powiedziane! Jak można wybrać drugi raz źle? (13)

      Ten projekt jest tak słabo rozpoznany przez osoby decyzyjne, że aż boli od informacji, które do nas napływają.

      • 60 1

      • Prawo zamówień publicznych (6)

        • 6 15

        • Tak to mogłeś se pisać za pierwszym razem (4)

          Teraz już miało być wszystko na 100% pewne xD

          • 16 0

          • Za pierszym razem był NextBike (3)

            NextBike, który ma swoje systemy w całej Europie i dają radę. A zresztą nie trzeba daleko szukać, wiele miast w Polsce ma rowery miejskie już od ponad 10 lat

            • 21 1

            • Nie nextbike tylko spółka córka (2)

              • 1 1

              • Jak w każdym innym mieście. (1)

                Czemu prawo zamówień publicznych pozwala na wystawienie słupa?

                • 0 0

              • Bo to kasa publiczna

                Czyli nikogo to nie obchodzi tak naprawdę, każdy tylko chce jak najwięcej dla siebie z koryta wygrzebać

                • 0 0

        • nierealistyczne wymagania nie są winą PZP

          pomysł na wymianę baterii w elektrykach zamiast stacji ładujących jest nadal nierealny - jeśli bateria nie wytrzymuje dnia pracy to przy tysiącu rowerów ile potrzebujesz serwisantów jeżdżących po mieście samochodami? przynajmniej kilkudziesięciu? - wspomagane rowery wymagają infrastruktury ładującej inaczej tak jak mevo1 stojaki będą pełne rozładowanych rowerów a ludzie będą się bić o rezerwacje pojedynczych zdolnych do jazdy...

          • 31 0

      • Dulkiewicz ma talent (4)

        Czego się nie dotknie, zamienia się w... wiadomo co.

        • 50 5

        • Nooo.... Tylko ona nie wybierała dostawcy Mevo (1)

          • 5 23

          • Ale nagradzała a konto tych, którzy wybierali

            • 1 0

        • Taki serdeczny midas.

          • 21 0

        • w złoto ???

          • 0 0

      • Skoro za pierwszym razem się udało nabić mieszkańców w butelkę, to czemu nie spróbować znowu?

        Gdyby urzędnicy wylecieli z hukiem a część poszła siedzieć to MEV0 2.0 działałoby jak w zegarku

        • 16 1

    • Spoko oboejetnie jak POKOwcy bedą sie kompromitowac POkemony i tak na nich zagłosują!! Okradamy was dla waszego dobra! (1)

      To jest zawsze jedno i to samo wytłumaczenie POlityków a POkemony wtedy klaszcza

      • 23 3

      • Jasne, ty jesteś pewnie tym światłym pisowcem, co uwielbia przepłacać za benzynę.

        Żeby przeciwdziałać panice na stacjacj:)

        • 0 1

    • Może i kabaret ale bardzo kosztowny - pan płaci, pani płaci, a urzędnicy udający klaunów zarabiają

      • 7 0

    • Nawalił producent rowerów. (1)

      Jak można było przewidzieć, że rowery są źle zaprojektowane?

      • 2 2

      • Produkcja

        O tak - w prywatnej produkcji zamawia się najpierw mniejszą partię próbną i ją testuję, jeśli wszystko się zgadza zamawia się docelową ilość ;)

        • 0 0

    • Oddajcie moje piniondze

      mevo - afera pomorska

      • 6 0

    • Zmarnowane nasze pieniądze, tak. Kto ma korzyści z tego, że tak nieudolny kosztowny system został na siłę wprowadzony?

      Jestem pewien, że jest taka grupa...

      • 2 0

    • Kabaret najczęściej bywa śmieszny ...

      ...oni są żałośni, nieudolni itp. Ale jaka władza na czele miasta tacy i podlegli.

      • 2 0

  • A FALA ruszy w lipcu ? (2)

    Ciekawe. Tyle razy przekładali terminy

    • 104 1

    • ech (1)

      weź nie przypominaj o FALI, bo urzędnicy go jeszcze wprowadzą i będzie cyrk a nie fala.

      • 40 1

      • Wytedy to popłyniemy z falą :D

        • 11 0

  • (2)

    I to jest Mevo na miare naszych możliwości :]

    • 104 1

    • Na miarę możliwości Glasera i jego funfli (1)

      Wiecie że osobie odpowiedzialnej za pierwsze Mevo włos z głowy nie spadł, a nawet dostała awans?

      • 11 0

      • Czyli kto?

        • 0 3

  • Kukla i Rowerowa Starowiejska (1)

    Zamkną się w sobie z żalu z tego powodu

    • 43 2

    • Bruk na Starowiejskiej zamorduje wszystkie te rowery o tych dziwacznych konstrukcjach.

      • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane