• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mgła nie utrudniła pracy Rębiechowa

Michał Stąporek
11 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Mimo mgły lotnisko w Rębiechowie pracuje bez problemów, a nawet przyjęło samolot, który z powodu pogody nie mógł wylądować w Bydgoszczy.
  • Mimo mgły lotnisko w Rębiechowie pracuje bez problemów, a nawet przyjęło samolot, który z powodu pogody nie mógł wylądować w Bydgoszczy.
  • Mimo mgły lotnisko w Rębiechowie pracuje bez problemów, a nawet przyjęło samolot, który z powodu pogody nie mógł wylądować w Bydgoszczy.

Pracowity wieczór na lotnisku w Rębiechowie. Choć zalega nad nim mgła, to port lotniczy nie tylko działa bez problemów, ale i przyjmuje samoloty, które z powodu pogody nie mogą lądować gdzie indziej.



-1 stopień Celsjusza, spadające ciśnienie i duża wilgotność wynosząca 96 proc. - taka pogoda sprawia, że w Rębiechowie pojawiła się mgła. Mimo to lądowania i starty odbywają się bez problemów. Pracy dla służb lotniskowych jest nawet więcej, bo do Gdańska przekierowywane są samoloty, które powinny lądować w innych miastach. Mgła utrudnia dziś pracę także na lotniskach w Poznaniu i Wrocławiu.

- Wieczorem przyjęliśmy samolot z Dusseldorfu do Bydgoszczy, który nie mógł tam wylądować ze względu na mgłę. Warunki w Bydgoszczy są podobne do tych panujących w Gdańsku, ale tamtejszy system ILS ma pierwszą kategorię, która nie umożliwia lądowania w takich warunkach - tłumaczy dyżurny pracownik służby lotniskowej.
ILS kategorii drugiej pozwala pilotowi na lądowanie przy gorszych warunkach pogodowych i widoczności na lotnisku. ILS kategorii drugiej pozwala pilotowi na lądowanie przy gorszych warunkach pogodowych i widoczności na lotnisku.
W tym momencie (godz. 21:40) na pasie startowym widoczność wynosi 375 m. Przy takich warunkach pogodowych odbyło się tego wieczora już ok. 10 startów i lądowań. Jeszcze rok temu, wszystkie one zostałyby odwołane. Dlaczego?

Zainstalowany w ubiegłym roku w Rębiechowie kosztem 70 mln zł system ILS kategorii II (z ang. Instrument Landing System) pozwala lądować pilotom przy tzw. wysokości decyzji wynoszącej 30 metrów i widzialności na drodze startowej wynoszącej 300 metrów. Wcześniej, gdy działał tu system ILS kategorii I, pilot musiał widzieć 550 metrów drogi startowej z wysokości 60 metrów nad ziemią.

  • Światła ILS kategorii pierwszej...
  • ... i kategorii drugiej.

Miejsca

Opinie (156) 8 zablokowanych

  • ;) (1)

    Lokalizacja:EPGD Gdańsk
    Czas:22:00 UTC
    Średni kierunek wiatru:340 °
    Średnia prędkość wiatru:3 węzłów
    Widzialność:300 metrów
    RVR dla progu:29
    RVR: 500 m, bez zmian w ciągu ostatnich 10 minut
    Zjawisko:mgła
    Widzialność pionowa:200 FT
    Temperatura powietrza:0 °C
    Temperatura punktu rosy:0 °C
    Ciśnienie QNH:991 hPa

    • 10 6

    • + kamery

      tutaj: http://www.airport.gdansk.pl/airport/kamery-internetowe

      • 4 1

  • No i dobrze.

    Każdy start i każde lądowanie, a także obsługa postoju samolotu, to pieniądze dla lotniska, a pośrednio dla miasta. Jest lotnisko, niech zarabia.

    • 68 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane