• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miasto przejmie parking na pętli Jana z Kolna po 18 latach

Krzysztof Koprowski
2 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Pętla zamknięta jest już ponad miesiąc, mimo że na terenie przyszłej budowy nic się nie dzieje. Pętla zamknięta jest już ponad miesiąc, mimo że na terenie przyszłej budowy nic się nie dzieje.

Deweloper będzie użytkował parking przez 18 lat, a potem przekaże go miastu. Będzie mógł go rozbudować i dowolnie wyznaczać ceny za korzystanie z niego - tak wynika z przedwstępnej umowy między Gdańskiem a Echo Development o budowie parkingu na pętli autobusowej przy ul. Jana z Kolna.



Jeżeli pomiędzy biurowcem Trytonem a budynkiem Dyrekcji Kolei (po lewej stronie wizualizacji) powstaną nowe budynki, parking na pętli Jana z Kolna zostanie rozbudowany. Jeżeli pomiędzy biurowcem Trytonem a budynkiem Dyrekcji Kolei (po lewej stronie wizualizacji) powstaną nowe budynki, parking na pętli Jana z Kolna zostanie rozbudowany.
Przypomnijmy: pod koniec sierpnia niemal z dnia na dzień Zarząd Transportu Miejskiego zamknął pętlę autobusową przy ul. Jana z Kolna. Część autobusów skierowano na nową pętlę uliczną w rejon ul. Rybaki Górne oraz Łagiewniki zobacz na mapie Gdańska, a pozostałe pojazdy poupychano w zatokach autobusowych w Śródmieściu. Wszystko po to, by firma deweloperska Echo Investment mogła ruszyć z budową biurowca Tryton i ściśle powiązanego z nim parkingu, który powstanie na terenie pętli zobacz na mapie Gdańska.

Od tamtej pory minął miesiąc, ale na placu przyszłej budowy hula jedynie wiatr. Choć deweloper posiada już pozwolenie na budowę parkingu, to nie ujawnia terminu rozpoczęcia prac. Skoro tak, to dlaczego tak szybko zdecydowano o wycofaniu autobusów z pętli, co sprawiło, że mieszkańcy dowiedzieli się o zmianie w ich kursowaniu raptem kilka godzin wcześniej?

Czy miasto powinno mieć wpływ na ceny postoju na nowym parkingu?

- Przed wydaniem przez Prezydenta Miasta Gdańska odpowiedniego zarządzenia [dotyczącego oddania w odpłatne użytkowanie terenu pętli w trybie bezprzetargowym firmie Echo Investment - dop. red.] było konieczne wyłączenie pętli autobusowej z dalszej eksploatacji, ponieważ prezydent przeznaczył nieruchomość do oddania w odpłatne użytkowanie w celu budowy parkingu, a nie likwidacji pętli autobusowej - wyjaśnia Anna Dobrowolska z biura prasowego gdańskiego magistratu.

Jednak fizyczna likwidacja pętli, czyli rozebranie jej infrastruktury, leży już w gestii dewelopera, który ma budować biurowiec. Taki zapis widnieje w "Przedwstępnej warunkowej umowie o oddanie nieruchomości w użytkowanie" z 6 lipca 2011 r.

Z umowy tej wynika też, że parking na 493 miejsca nie jest wcale docelowym rozwiązaniem, ponieważ zajmie ok. 75 proc. powierzchni dzisiejszej pętli. Pozostała część może służyć jako rezerwa dla budowy dodatkowych 107 miejsc parkingowych. Powstaną one, jeśli w sąsiedztwie Trytona zobacz na mapie Gdańska pojawią się inne budynki.

Urzędnicy zapewniają, że nowy parking powstanie z pożytkiem dla mieszkańców, gdyż będzie ogólnodostępny. Jak jednak rozumieć "ogólnodostępność"? Tego w umowie już nie sprecyzowano.

- Ogólnodostępność obiektu oznacza, że obiekt ten dostępny jest dla każdego, nie tylko dla określonej grupy. Cena usługi to już osobna kwestia. Miasto nie narzuca operatorom parkingów stawek za miejsca postojowe czy też sposobu ich naliczania. Najlepszym, bo nie sztucznie odgórnie narzuconym regulatorem, jest rynek i wpisana w niego konkurencyjność - przekonuje Dobrowolska.

Możliwy jest więc także taki scenariusz, że właściciel biurowca przekaże swoim najemcom abonamenty na parkowanie za symboliczną złotówkę, a osobom z zewnątrz zaproponuje wysokie stawki za postój.

Deweloper nie musi jednak martwić się o rentowność parkingu. Zgodnie z zarządzeniem prezydenta Gdańska, pierwsza opłata z tytułu użytkowania gruntu, na którym stanie budowla wyniesie 5 proc. jego wartości, czyli ok. 52 tys. zł. W 2014 r. opłata ta wyniesie 0,1 proc., czyli ok. 1050 zł. W kolejnych latach wzrośnie do 3 proc., czyli ok 30 tys., pod warunkiem jednak, że parking okaże się rentowny. W przeciwnym razie opłata ta zostanie utrzymana na poziomie 0,1 proc.

W jaki sposób miasto będzie kontrolować, czy parking przynosi dochody? Poprzez corocznie sprawozdania finansowe sporządzane przez biegłego rewidenta.

Parking będzie użytkowany przez dewelopera budynku przez 18 lat po zakończeniu budowy. Gdyby przez cały ten czas był nierentowny, to miasto uzyska za niego zaledwie ok. 20 tys. zł (przy dzisiejszej wartości działki, która ma być aktualizowana co roku).

Jednak po tym okresie cała infrastruktura wykonana na terenie pętli przejdzie we władanie miasta, bez konieczności wypłacenia jakiejkolwiek rekompensaty deweloperowi.

Opinie (148) 1 zablokowana

  • (9)

    Jaki ten nasz prezydent miłosierny dla różnych firm . Szkoda , że zabrakło mu rozsądku dla kierowców i kierowczyń z ZKM , którzy chodzą za potrzebą do Toytoya po likwidacji pętli .Zimą to będzie radocha , zwłaszcza dla pań .Ciekawe , gdzie są związki zawodowe z tego zakładu , ci wybawcy narodu .

    • 214 10

    • (7)

      "kierowczyń"?? Rety, rozumiem dążenie do równouprawnienia, ale w granicach normy. Takie słowotwórstwo jest śmieszne.

      • 21 10

      • kierownic

        • 16 1

      • No właśnie. (5)

        Dlaczego powstaje kolejny artykuł, który niczego nowego nie wyjaśnia w temacie (poza tym, że potwierdza to co już było napisane w komentarzach, że parking raczej nie będzie ani darmowy ani dla mieszkańców ze względu na nieostre zapisy umowy z deweloperem). Kierowców ZKM i mieszkańców Starego Miasta interesuje kiedy dokładnie powstanie profesjonalna pętla/ plac postojowy? Bzdurne wypowiedzi z UM nie mają sensu, bo gdyby prezydent myślał o mieszkańcach i pracownikach ZKM (podobno promuje komunikację publiczną), to nigdy nie dopuściłby do sytuacji, w której autobusy są poupychane po przystankach, rozjeżdżają Stare Miasto, a kierowcy muszą myć ręce co najwyżej w Raduni.

        Dobry prezydent nie dopełniałby z pełną skrupulatnością warunków "dziwnego układu" z deweloperem, a doszedłby z nim do porozumienia i przedłużył okres funkcjonowania pętli na Jana z Kolna dla dobra mieszkańców. Jest bandytyzmem oddanie pętli w sytuacji, gdy nic się tam nie dzieje, a Miasto nie zapewniło alternatywy na poziomie Europy, a nie Mozambiku.

        • 21 0

        • Przypomnijmy.

          Trochę historii z artykułów medialnych

          22.02.2012 (1,5 roku temu) - "Jednak Zarząd Transportu Miejskiego już opracowuje nowe zasady ruchu autobusów. Planowane jest stworzenie nowej pętli na placu w rejonie ulic Giełguda, 3 Maja oraz Dąbrowskiego" - artykuł "Gdańsk: Pętla Jana z Kolna zniknie. Data jest jeszcze nieznana"

          30.08.2013 - wzmianka w mediach o puszczeniu intensywnego ruchu autobusowego na Stare Miasto z dniem następnym.

          Takiej bezczelności i arogancji nawet po tej władzy nikt się nie spodziewał. I zamiast przeprosić nadal idą bezczelnie w zaparte, że wszystko jest cacy.

          • 22 1

        • Osoby, które wysyłały coś do władz lub innych instytucji w związku

          z pętlą Stare Miasto i chcą przekazać te informacje do udostępnienia w Sieci lub są zainteresowane wspólnym działaniem w sprawie, proszę o kontakt na mail staremiastogdansk na WP.
          Powinno w tej sprawie zrobić się profil facebooku, ale potrzebna jest do tego konsolidacja działań wszystkich osób zainteresowanych tematem, bo pojedynczo to możemy sobie chyba tylko nagwizdać.

          • 10 0

        • Ja się dziwię, że Echo Investment nie przeszkadza, że taki smród się

          za nim ciągnie chociaż jeszcze nie rozpoczął inwestycji - budowy Trytona.
          Kiepściutko wygląda to wizerunkowo i z punktu widzenia PR powinni to jakoś inaczej rozegrać skoro UM wymięka i nie potrafi.

          • 5 0

        • (1)

          Zastanawiam się ile jeszcze czasu będziemy (jako naród
          )dawać się tak dymać..?Oni bezczelnie na nas plują,defraudują naszą kasę na prawo i lewo a nas mają tylko do płacenia podatków.Polacy obudźcie się!

          • 5 0

          • A propos defraudacji - dziśś chciałem wysłać do urzędu przez epuap formularz niestety się nie dało, postanowiłem więc wysłać coś prostszego ,wniosek żeby ktoś speawdził dlaczego systesm nie działa. Też się nie dało. Czy komuś udało się coś załatwić w urzędzie gdańskim przez epuap?

            • 0 0

    • Jak to gdzie ? Przy Prezesie !

      • 7 0

  • Jestem ciekawy kto i ile wziął ?? (13)

    • 171 5

    • Miasto jak zwykle robi "świetny" interes z dzierżawą gruntu. (10)

      Już w momencie podejmowania decyzji, czyli kilka lat temu, o budowie przez Echo Investment biurowca Tryton zapewne było wiadomo jaki będzie los pętli autobusowej. Ciekawe co stanie się po 18 latach, czyżby biurowiec Tryton miał pozostać po tym czasie bez parkingu? Wszystko to bardzo jest pokrętne.

      • 27 2

      • A ja jestem ciekawy dlaczego w piątek został usunięty przez ZDiZ słup przystanku na Łagiewnikach (4)

        (już mieliśmy nadzieję, że osły poszły po rozum do głowy), a wczoraj przywieźli i wkopali go z powrotem?

        • 5 0

        • (3)

          Może to byli złomiarze przebrani za ZDZ?

          • 3 5

          • Najpierw wykopaliby? Potem zostawili pod drzewem na kilka godzin? (2)

            A potem koło południa wpadliby zabrać? Nie sądzę ;-/ "Inteligencja" ZDiZ jest legendarna, więc jednak stawiam na nich.

            • 6 0

            • (1)

              Musieli zorganizować jakiś wózek do transportu.

              • 0 5

              • W życiu nie uwierzę, aby złomiarz wywoził słup przystankowy w ciągu

                dnia na wózku. Przecież to głupota, a za kradzież mienia publicznego można beknąć podwójnie. Ile za taki słup można dostać na skupie>

                • 4 0

      • hmmm... (3)

        No widzisz, nie wiesz i od razu pleciesz głupoty. Bo co. Bo tak najłatwiej, prawda?
        Poczytaj sobie o miejscach parkingowych w Trytonie, to po pierwsze, po drugie...obecnie narzuca się wręcz ograniczenia na inwestorów co do ilości miejsc parkingowych podziemnych, aby nie było ich zbyt dużo.
        Tak było w przypadku biurowca Hines we Wrzeszczu.
        Ale w sumie po co się zainteresować...lepiej gadać co ślina na język przyniesie.

        • 0 7

        • Coś próbujesz przekazać, ale nie wiadomo do końca co i w czyim interesie. (2)

          Próbujesz zaprzeczyć, iż w stosunku do ustaleń przetargowych BRG i UM poczyniły zmiany w interesie dewelopera Echo Investment, który był zobligowany do zapewnienia określonej liczby parkingowych miejsc podziemnych w Trytonie? Jeśli tak, to kłamiesz.

          Ustalenia dotyczące biurowca Hines to całkiem inny temat, inne uwarunkowania lokalizacji i inny typ budynku, więc po co o tym w ogóle piszesz?

          A co do tezy o odwrocie od miejsc parkingowych podziemnych, to skąd te wymysły, skoro Gdańsk nadal chce przeforsować projekt ogromnych podziemnych parkingów w różnych częściach miasta?

          • 5 1

          • ... (1)

            A wiesz gdzie mają być te parkingi??
            Zapewne wiesz...nie będzie to ścisłe centrum ani Gdańska "Głównego", ani tym bardziej Wrzeszcza.
            Chodzi o to, aby właśnie na nich pozostawić auta i do Wrzeszcza podjechać komunikacją miejską.
            Lokalizacja Trytona i Hinesa, jest bardzo podobna - centrum miasta, bardzo dobrze skomunikowane, przy głównej arterii.

            • 0 5

            • Podwale Staromiejskie czy Targ Węglowy to nie jest ścisłe centrum Gdańska? Hmmm....

              Znowu coś mijasz się z rzeczywistością. Planowane lokalizacje według informacji sprzed 5 miesięcy
              artykuł - "Sześciu chętnych do budowy podziemnych parkingów w Gdańsku". Wszystkie lokalizacje są praktycznie w ścisłym centrum.

              A dla odświeżenia pamięci w temacie podziemnych miejsc parkingowych w Trytonie artykuł w Sieci z 20.03.2008r. "Parkingów w centrum nam nie potrzeba". Tam jest wszystko na temat dziwnej zmiany PZP po wynikach przetargu.

              Z kolei z treści dzisiejszego artykułu wynika, że parking w części "ogólnodostępnej" będzie praktycznie na 100% płatny i to słono. Taki parking jest już w budynku t-mobile od ponad 10 lat i głównie hula w nim wiatr.

              Sam masz mało wiedzy w temacie, a się mądrzysz. Po co?

              • 4 0

      • Po 10 latach dzierżawy Echo kupi dziqałkę za 5% wartości i nigdy nie wróci do miasta więc nikt się tym nie martwi.

        • 2 0

    • Uderzasz w czuły punkt :-)

      Artykuł szybciutko pozycjonuje się lecąc po niespełna 6 godzinach w dół na liście dzisiejszych aktualności w niespotykanym tempie.

      W takim tempie do popołudnia znajdzie się poza stroną główną czyt. zniknie dla 95% czytelników w ogóle.

      Znaczy kogoś zabolało i trzeba posprzątać ;-)

      • 12 1

    • Jak to kto?

      Wpadnie mi kolejne mieszkanie zakupione po bardzoooo okazyjnej cenie.

      • 7 0

  • dlaczego parking nie oddadza w prywatne rece? (3)

    wtedy by pobieral oplaty od mieszkancow i turystow ku uciesze miasta i biznesmena

    • 33 2

    • I dlaczego chociaż umowa przedwstępna została zawarta 06.07.2011roku, (2)

      a więc ponad dwa lata temu i zarówno Adamowicz, jak i ZTM wiedzieli o tym, że trzeba będzie oddać pętlę Jana z Kolna (zbadaniem sensowności tego układu powinny zająć się stosowne instytucje, zwłaszcza po oficjalnym przedstawieniu przez Miasto warunków tego dziwnego porozumienia), dlaczego w odpowiedzi na interpelację Miasto udaje zaskoczenie sytuacją i akceptuje prowizorki zamiast wyciągnąć konsekwencje wobec osób, które przez dwa lata spały zamiast zorganizować inny plac postojowy/ pętlę o przynajmniej podobnym standardzie i zapleczu sanitarnym dla kierowców?

      Czy ktoś wreszcie udzieli odpowiedzi na to proste pytanie?

      • 8 0

      • Ja udzielę. (1)

        Bo miasto czyli zarząd gminy ma w doopie mieszkańców i pracowników miejskich przedsiębiorstw. Dla nich liczą się tylko ludzie z dużą kasą , którzy stwarzają nadzieję na rewanż w jakiejkolwiek postaci - mieszkania, posady dla kogoś z rodziny albo wpłaty na konto. Dla nich przygotowują umowy gdzie za hektar gruntu płacą tyle co babcia na targowisku sprzedająca własnoręcznie wydziergane koronki.

        • 9 0

        • Dzięki, ale ja jednak chciałbym usłyszeć oficjalne "motanie się"

          z wyjaśnieniami w tej sprawie pracowników Budyniowatego ;-)Ma sztab ludzików darmozjadów od komunikacji społecznej, więc niech czymś kreatywnym, nas zaskoczą ;-)

          Prezio chyba nie sądzi, że chamskie stwierdzenie pana Zomkowskiego, że on nie musi niczego z nikim konsultować, załatwiło sprawę i że mieszkańcy spuszczając nos na kwintę poszli po cichutku zapłakać w kąciku.

          • 8 0

  • Wałek na Wałowej (6)

    Czyli inwestor dostaje teren na 18 lat za symboliczne pieniądze (bo parking _okaże_ się nierentowny) oraz to, że w 2031 dostanie zbudowaną gotową infrastrukturę - plac z prawie 20-letniego betonu/asfaltu.

    Budyń do kotła!

    • 126 3

    • WSzystko jest kwestią perspektywy (4)

      Chcemy żeby miasta wspierały przedsiębiorców, żeby inwestowali tutaj, a nie w Warszawie czy na Śląsku? Chyba chcemy.

      Z jakichś powodów nie da się zrobić miejsc podziemnych (za drogo) - i albo mamy plac do stania autobusów i pustą łąkę obok, albo plac dla samochodów i nowy biurowiec, w zasadzie za darmo (koszta reorganizacji).

      To co jest dla nas korzystniejsze?

      • 5 33

      • za takie opłaty je też chcę dostać od miasta plac pod parking, jestem poważnym inwestorem.

        • 23 0

      • Po co tu wpuszczac kolejnych 400 samochodow?

        Moze ludzie powinni zrozumiec, ze do pracy mozna jezdzic inaczej niz samochodem? 1 samochod na jednego mieszkanca? Tego fizycznie nie da sie osiagnac w centrum...

        Juz teraz o 16 sprobuj przebic sie przez stare miasto. Stoi w jednym wielkim korku. Powinno sie silnie rozwijac petle autobusowo-tramwajowe i ogolnie komuinikacje zbiorowa, a nie likwidowac ja :/

        A kwota, za ktora ktos uzyska ten teren wola o pomste do nieba. Przeciez za wynajecie garazu trzeba zaplacic wiecej!

        • 13 2

      • A co to za inwestycja? Na krótko powstaną miejsca pracy na budowie a potem przeniosą się firmy z innych lokalizacji, stracą tylko właściciele gorszych biurowców. Inwestycja to produkcja. Do tego wniosku już dawno dozzli w USA , że koncepcja społeczeństwa żyjącego tylko z usług się nie sprawdziła.

        • 4 0

      • DOBRZE PISZESZ INWESTOWALI ALE NIE ROBILI WAŁKI NA ŻYWCA

        • 8 0

    • za symboliczna zlotowke

      Ze tez o pomste do nieba nikt nie wola. Budyn praktycznie za free oddal plac,zawartosc kopertowki kiedys sie skonczy a co z wplywami dla miasta?: "A co mi tam miasto", niech sie inni martwia...

      • 13 0

  • Słuchajcie czy to was nie bulwersuje co sie dzieje w naszym miescie?! (10)

    Ja już nie zagłosuje na obecną władzę. To był mój ogromny błąd.

    Po tym co zrobili z podwyżkami czynszów komunalnych, śmieci, podatku od gruntu, aferami z Port Service, afera mieszkaniową w UM, absurdalną modernizacja Szadółek, niepotrzebnym nikomu w takiej skali ECS, nie chce się wierzyć jak można nie szanować swoich mieszkańców!!!

    Obudźmy się!!!

    • 170 10

    • (5)

      Ciągle słyszę narzekania na budynia a i tak go wybieracie.

      • 25 4

      • (4)

        A ktoś inny chciał kandydować?

        • 8 9

        • (3)

          opozycja nie ma kandydatow rozpoznawalnych. takie sa fakty ze krzycza ze budyn musi odejsc, ale niech podadza nazwisko tego kto ma go zastapic.

          • 11 2

          • Zenek Pierdzipupa (1)

            on dobry kandydat!
            tak samo potrafi pierdzieć w stołek i na innych, tak samo ma kolegów

            • 8 1

            • był taki rok, gdy opozycją byli Piskorski z PiS i Formela z SLD, zatem do wyboru był budyń z prawej, budyń z lewej i obecny budyń :(

              • 2 2

          • zawsze można na kogoś innego zagłosować

            niekoniecznie trzeba wybierać wśród partyjnych

            • 3 1

    • Za późno

      Trzeba bylo myśleć !!!!!!!!!!

      • 6 2

    • Jeżeli Ty się dopiero teraz obudziłeś to moje kondolencje... trzeba było już dawno a nie ciągle głosujecie na króla bUDYNIA. Może w końcu go nie wybierzecie na kolejna kadencje żeby się bardziej roztył jeszcze bo przyrósł do stołka

      • 8 2

    • Ale startują sami socjaliści

      nie ma na kogo głosować

      • 2 5

    • Niema na kogo głosowac to głosujecie ciagle na tego samego on otym wie i sie zwas smieje

      i przykręca wam śrubę ściąga ostatnią koszule a wy dalej narzekacie i tak na niego głosujecie! Ja wole zagłosowac nawet na małpe z zoo bo wtedy sie przekonaja ze wyborcy to nie ciemna masa tylko potrafi myslec i wywali ze stołka kazdego kto ich oszukuje!!Ale wy tego niepotraficie lemingi i wam podobni co sie stanie jak zagłosowalibyscie na kogos innego myslicie ze było by gorzej? Nie !!,nie było by gorzej bo ten obecny budyń juz udowodnił ze jest coraz gorzej dzieki jego polityce rządzenia dzieki nie gospodarności jego i jego kolesiów partyjnych!!

      • 10 0

  • Zycie zaczyna byc chore i nienormalne !!! Nawet juz nie zauwazamy patologi ktora tworzymy !!!!!!! (30)

    Czlowiek zaczyna byc nienormalny w mysleniu uznajac to nieswiadomie za normalnosc . Miasta i ludzie zaczynaja zyc i tworzyc jak chorzy umyslowo !!!. Zamiast tworzyc swiat dla czlowieka zaczynamy tworzyc swiat i miasta podporzadkowane kawalkom złomu czyli samochodom a powinno byc odwrotnie. Dlaczego czlowieka wypiera samochod i jego potrzeby ? Samochod to zlom i powinien byc co najwyzej gadzetem do zabawy ktory jak sie chce to powinno sie parkowac za miastami lub przy wysypisku smieci a tymczasem tworzy sie zamiast parkow i miejsc wypoczynku parkingi marnujac miejsce w miescie . Czlowiek to jednak patologiczna istota ktora sama siebie wypiera z normalnego zycia na rzecz kawalka zlomu ktoremu tworzy nalezne miejsce i oddaje czesc . Czyli tak naprawde jestesmy glupcami bo mowimy '' jam jest marnoscia zycia i smieciem zbędnym a ty samochodziku jestes mym krolem i nalezy ci sie nalezne miejsce w centrum a jam smiec zycia i czlowiek zaledwie sobie posiedze w smietniku zamiast w parku !!!!!!!!!!! Czyli nienormalnosc popierana przez wladze miast ktore juz tez traca swiadomosc co w zyciu wazne.

    • 45 41

    • Wszystkie miasta w PL powinny wprowadzic nowy pomysl aby w miescie byla tylko komunikacja miejska !!! (13)

      I calkowity zakaz parkowania oraz zlikwidowane calkowicie miejsca parkowania a jedynie komunikacja miejska dla przemieszczania sie i tylko miejsca parkowania dla pojazdow takich jak straz pozarna czy policja i tyle. Powinno sie zaczac eliminowac calkowicie ruch samochodowy w miastach wlasnie zaczynajac od likwidacji miejsc parkingowych. Chcesz miec samochod ? To sobie jedz zaparkuj za miastem na polu gdzie bedzie parking a w miescie masz tylko chodzic piechota lub przemieszczac sie np. Tramwajami . Stworzyc tereny zielone i strefy zieleni chronionej !!!!!!!! Drogi oczywiscie powinny zostac w miescie lecz dla rowerzystow ! Na rowery rodacy i na piechote do pracy bo to zdrowe i wasze du,,,,,y beda mniejsze o polowe !

      • 4 23

      • Proponuję pojechać na rowerze (12)

        z małym dzieckiem i żoną do pracy po drodze odwożąc dziecko. Wtedy zacznij sie wypowiadać.

        • 29 7

        • Ty na rowerze z przyczepką dla dziecka, żona na swoim rowerze (1)

          i co w tym trudnego?

          • 8 15

          • jasne , młody zakatarzony z gorączką i do przyczepki :)

            • 7 0

        • :))) Smieszna jestes :)))) (8)

          Kiedys ludzie mieli malo samochodow i jakos zyli !! Autobusem czy tramwajem tez mozna przeciez dziecko zawozic . To jest wlasnie patologia ze dzis nikt nie wie jak zyc bez samochodu a pare lat temu to nie byl zaden problem. Co za problem srodkami komunikacji miejskie zawozic po drodze ? zaden a nawet szybciej to zrobisz bo jak mowisz jest wszystko po drodze a jak wiesz komunikacja miejska jest szybsza od prywatnych samochodow wiec czas tez oszczedzisz.

          • 10 13

          • ...

            dodam jeszcze,że kiedyś nie było np. informacji o godzinie przyjazdu, odjazdu tramwaju i autobusu. Człowiek stał na przystanku np. 45 min by do domu z pracy wrócić, a czasem i dłużej. Natomiast nie jest tak,że zawsze komunikacją miejską dojedziesz szybciej. Akurat z tym się nie zgodzę.

            • 9 1

          • kiedyś też był przymus pracy, praca była dla każdego i dlatego nikt się nie martwił że się spóźni do pracy

            • 9 0

          • Kiedyś nie było też komputerów i ludzie jakoś żyli? Nawet prądu kiedyś nie było! I było fajnie! (1)

            A teraz usiądzie przed komputerem specjalistka od wszystkiego, wypisuje bzdury, a reszta głupków jej przyklaskuje

            • 9 1

            • fora sa wlasnie dla zabawy :) niestety !

              a nie do szerzenia madrosci . Napisales za to cos istotnego i chyba sam sie wmanewrowales :))).... napisales ze reszta glupkow mu przyklaskuje wiec sam tez sie za glupka uznales gdyz '' reszta '' to tylko jakas czesc wiekszej calosci czyli sam sie zaliczyles do tej calosci glupkow z ktorej czesc tylko przyklaskuje :)))... Nalezalo napisac ze reszta to moze etc. lub czesc to itd. Czyli az tak blyskotliwy nie jestes a myslales ze blysniesz !

              • 0 7

          • kiedyś za pożyczki lichwiarskie wieszali a za zabicie dziecka kamienowali a za kradzież obcinali dłonie - stare dobre czasy

            • 7 0

          • Kiedyś człowiek pracował byle gdzie

            teraz mamy czasów specjalistów, którzy często muszą kawałek dojechać do pracy. To nie te czasy stoczni głównego pracodawcy w Gdańsku. Największymi krzykaczami za wprowadzeniem takich zakazów są zazwyczaj ekolodzy od 'rowerów', którzy jednocześnie mają poglądy anarchistyczne. Większej hipokryzji niż w tych środowiskach to nie widziałem. Sam kiedyś należałem do zielonych ale z tymi oszołomami nieszło się dogadać i nie przyjmowali żadnych racjonalnych argumentów. Z jednej strony ich popieram bo sam staram się być eko i dojeżdżam do pracy na rowerze ale często ich działania nie mają z ekologią nic wspólnego jak np. energooszczędne świetlówki, które mają pierwiastki ciężkie niebezpieczne dla środowiska.

            • 2 0

          • kiedyś ludzie nie mieli zmywarek, pralek automatycznych, bieżącej ciepłej wody, drewnianą budke z serduszkiem zamiast wc w mieszkaniu i wielu innych rzeczy.
            pisze kolejny raz: komunikacją miejską na trasie zakoniczyn-stary chełm-wałowa jadę niemal 2h, w międzyczasie dowożąc dzieci, jedno do szk. na reformackiej, drugie do p-la na wałowej. samochodem max 40-45min. zkm=3 środki komunikacji.
            rowerkiem z przyjemnością pojadę ul. świętokrzyską, odwiozę dzieci i później zasiądę w pracy w "garsonce". wyjadę o 4:30, wykąpię się na dworcu ponieważ w pracy nie widzą potrzeby uruchamiania łaźni (dziwne prawda?). problem mam tylko z tym gdzie mam trzymać/przewozić ubranie na zmianę... chyba, że w stroju eleganckim śmignę rowerkiem.

            • 5 0

          • Ale kiedyś to była komuna i było fajnie, mało kto miał samochód.

            • 0 0

        • Znam kilka osob, ktore tak robia

          Z tym, ze wybierajac miejsce zamieszkania stawiali na cywilizowane dzielnice, a nie nowo wybudowane. Nie, abym mial cos do nowych dzielnic. Niech powstaja. Ciesze sie szczesciem ludzi, ktoryz kipuli tam swoje M. jednak ich zaplecze socjalne jest czesto bardzo slabe, przez co trzeba codziennie zrobic dodatkowo z 50km samochodem, aby zalatwic wszystkie potrzebne sprawy.

          • 1 1

    • Samochody powinno sie podczepiac pod balon i zakotwiczac do balkonu :)))) (1)

      Kazdy musi sobie balon kupic i podwiesic na noc samochod :).........Pomysl niby smieszny ale bylby cakiem fajny gdyby zamiast parkingu byly butle z helem:) i balony do podwieszania samochodu. Samochod podpinamy , Balon pompujemy i juz calosc wisi sobie przypiete do balkonu a rano tylko na balkon i juz wsiadamy a jak wsiadzie gruba zona i bachorki to samochod sam wolno opadnie na droge :)))

      • 6 10

      • Nie wiem co brałeś

        ale podziel się...

        • 7 0

    • (2)

      większego kretyństwa dawno nie czytałem, a czytam wp

      • 8 0

      • Na WP to dopiero tam jest szalll !:)

        Tam to jest mieszanka bezmozgowa na forach i widac jak spoleczenstwo jest dzis odmozdzone :)

        • 3 0

      • a ja jak się zbiorę to nawet włączę "pudelka" ale tam też o większe idiotyzmy trudno

        • 1 0

    • Mylicie sie wszelcy medralkowie forumowi !!!!!!!!!!! (3)

      Jest aktualnie miasto w Hiszpani ktore likwiduje jezdnie i w 99 proc. ruch samochodowy! i to nie zart i juz dzis swiat sie interesuje tym fenomenem ktory okazal sie zbawienny . Ludzie tam tez pukali sie w glowe chyba rok temu a dzis za zachwyceni. Nalezy wspomniec ze pozostawiono '' mini '' dojazd dladostawcow do sklepow czy sluzb miejskich ale to waski pasej jezdni. Cala reszta jezdni jest likwidowana i sadzone sa tam trawniki i drzewa oraz zwiekszono ilosc tramwaji i ich lini . Dzis po czasie mieszkancy sa tym zachwyceni bo jest spokoj i ład a najwiekszym fenomenem tego okazal sie Super spadek bezrobocia i dzis Europa az oczy przeciera ze zdziwienia nad tym Cudem !...... Macie wszyscy internet a jakos o swiecie malo wiecie .

      • 3 15

      • jakie miasto? konkretnie

        • 8 0

      • to sie tam wyprowadz

        :)

        • 8 0

      • A jakie miasto? Bo np. w takim Madrycie robiono kompletnie odwrotnie i jakoś nie wpłynęło to negatywnie na same miasto

        • 4 0

    • (1)

      Nareszcie głos rozsądku. Jak widać ktoś czytał elementarz polityki komunikacyjnej. Wystarczy prześledzić historię świata. Majowie byli kwitnącą cywilizacją, ale zaczęli zawłaszczać przestrzeń publiczną budując drogi. I cywilizacja upadła. Podobnie Imperium Rzymskie. Tam też budowano drogi. Zaczęło się zawłaszczanie przestrzeni publicznej. Lekkomyślni Rzymianie przecięli drogami cały podbity teren. Powstały getta, własnie przez przecięcie okrutnym sznytem dróg zdrowej przestrzeni publicznej. Zaczęto budować parkingi dla rydwanów. Wszystko podporządkowano rydwanowemu systemowi komunikacji zamiast inwestować w komunikację zbiorową. Nie eliminowano ruchu rydwanów w miastach i dlatego Imperium Rzymskie upadło.

      • 4 7

      • Czy to są jakieś żarty? Sarkazm czy głupota, bo trudno jednoznacznie stwierdzić.

        • 5 0

    • A możesz napisać to po polsku?

      Ciężko przebrnąć przez ten bełkot

      • 3 1

    • Szanowny obłudniku ... (3)

      A czyją to potrzebą jest samochód? Czyżby nie człowieka? Skoro go potrzebuje i chce używać, to dlaczego mu tego zabraniać?

      Dlaczego garstka gamoni próbuję większości wmówić, że powinna zmienić swoje potrzeby.

      To się nazywa demokracja, czy tyrania?

      • 5 0

      • tylko ze potrzeba posiadania samochodu nie moze wymuszac zabrania terenu innym ! (2)

        posiadaj samochod jak masz ochote lecz parkuj go daleko za miastem a nie wymuszasz miejsce pod ten zlom kosztem zabrania innym placu zabaw lub parku . Zbuduj sobie garaz za miastem i tam trzymaj ten swoj nabytek i tyle

        • 0 5

        • tylko że potrzeba posiadania roweru nie może wymuszać zabrania terenu innym! (1)

          posiadaj rower jak masz ochotę lecz parkuj go na balkonie lub w piwnicy a nie wymuszasz budowę parkingu dla rowerów lub budowę drogi rowerowej za horrendalne pieniądze kosztem zabrania innym placu zabaw lub parku. Zbuduj sobie ścieżkę rowerową za miastem i tam jeździj. I tyle.

          • 6 0

          • No właśnie. W latach 80-tych wszyscy jeździli na rowerach i

            nikt nie robił z tego religii ani przedmiotu kultu. Nie było żadnych debilnych ścieżek rowerowych i wszyscy sobie radzili. Rowery dla niektórych psycholi obecnie to jakiś fetysz, a nie jeden z wielu alternatywnych środków transportu. Tych zadętych nazi-cyklerów powinno się przymusowo leczyć z obsesji. Niestety w Gdańsku dodatkowo legitymuzuje ich paranoję około dziesięciu pierdzistołków z referatu mobilności aktywnej w UM. Ogromne środki przeciekają przez palce na wypasione ścieżki rowerowe i debilne tablice ogłoszeniowe na przystankach utrudniające poruszanie się i stwarzające zagrożenie, kiedy jest ścisk (Tak, tak. Za te tablice osobiste podziękowania można wysyłać do referatu mobilności aktywnej w UM).

            • 6 0

  • Pozdrowienia dla włodarzy Miasta Gdańska (11)

    Juz za rok wybory ....
    Spotkamy sie przy urnach !!!!

    • 94 2

    • I znowa wygra ten sam. (3)

      Niezatapialny Adamowicz.
      Chętnie zagłosował bym na kogoś nnego.
      Ale na Jaworskiego? Na kolegę Maciara? Nigdy

      • 11 10

      • Masz mały zasięg

        • 10 1

      • Widzisz,

        i dlatego będziesz narzekał kolejne 4 lata dodatkowo wp...jąc w to szambo całą reszte wyborców, którzy zwyczajnie widzą niekompetencję obecnych świń u koryta.

        • 12 3

      • Budyń już się tak nachapał,że kładzie laskę.A i tak pewnie będzie chapał alej w EŁROparlamencie,no bo jak mogłoby tam zabraknąć takiej tęgiej głowy.Donek chyba zadba o przyjaciół.A tu bedzie chapał inny złodziej,tylko jaki?

        • 1 0

    • (6)

      co po spotkaniu przy urnach , wierzysz w zdrowy rozsądek głosujących?.Ja już przestałem ,wolałbym mądrego władcę ( króla ) który dbałby o swoje królestwo. Władza dana na 4 lata przez lud głosujący z pod budki z piwem przynosi takie rezultaty że później się zastanawiasz kto wybrał ci tak wspaniałą władze.

      • 2 0

      • (2)

        Widzisz , każdy mądry ma już zajęcie i to nie za takie psie pieniądze jak wakat prezydenta miasta , zostają wówczas , krzykacze łasi na władze i pieniądze oficjalne i te lewe - więc nie będzie mądrego prezydenta bo nikt mądry na prezydenta pchać się nie będzie !!!

        • 2 1

        • (1)

          czy przemyslales to co napisales ? trzeba byc nie lada kret ynem aby cos takiego napisac. a mieszkania budynia i majatek to sie wzial skad ? wygral w lottto ? nie on dostaje calkeim duze pieniadze i dlatego nie moze oderwac d.py od stolka

          • 4 0

          • oficjalnie gó..o dostaje , dowiedz się z czego kaskę na mieszkania miał ... z pensji prezydenta miasta ????? Czy może z udziałów w firmach , którym od lat sprzyja jako prezydent ? Głupich sieją ?? czy po gimnazjum jesteś ??

            • 2 0

      • Tak, kolejni Polscy krolowie pokazywali jak wspaniali byli (2)

        Krolowie Francji tak dobrze zarzadzali krajem, ze przez kilkadziesiat lat byl pograzony w ciaglych rewoltach.

        Ciekaw jestem, skad sie bierze u ludzi slepe przekonanie, ze krol, ktory nie moze zostac odwolany bedzie odrobine lepszy od wybieranego prezydenta...

        • 5 1

        • (1)

          właśnie , nawet papież błogosławił hitlera - takie czasy były

          • 1 1

          • artykul o budyniu ale zawsze dodac cos o papiezu
            a ze fikcyjnego
            niewazne
            zawsze jak sie pluje to cos sie przylepi nie?

            • 1 0

  • Ale ta pętla to było też wstydliwe miejsce w Gdańsku. (5)

    Oby szybko zaczeli działać bo czas zmienić oblicze tej zimi

    • 12 44

    • (3)

      pętle zabrali to niech inną znajdą a nie ... jakoś to będzie ... pokrzyczą i się zamkną , totalne lekceważenie mieszkańców przez władze miasta... mówiąc wprost pokazali mieszkańcom środkowy palec

      • 13 2

      • Dokładnie. Wstydliwe miejsce to jest teraz w centrum Starego Miasta, (1)

        które rozjeżdżają autobusy i na przystankach, na których powciskali kierowców bez dostępu do podstawowych warunków socjalnych.

        Ten człowiek, któy podobno jest prezydentem tego miasta, nie ma już nie tylko wstydu, ale wręcz podstawowego instynktu samozachowawczego.

        Odpowiedź na interpelację jednego z radnych z 18.09.2013r. dostępna w Sieci (na okrętkę i bez jakichkolwiek terminów, żeby spławić natrętów, ale potwierdzająca że Miasto przyznaje się do nieudolności i działania na ostatnią chwilę)

        "W związku z likwidacją pętli autobusowej przy ul. Jana z Kolna nastąpiły tymczasowe zmiany w organizacji komunikacji miejskiej z uwagi na brak wystarczającej ilości miejsca na pomieszczenie wszystkich autobusów ze zlikwidowanej pętli w zatokach przy Dworcu Głównym - trasy wybranych linii autobusowych zostały skrócone do przystanków Dworzec Główny lub Wały Piastowskie, a dla pozostałych linii jako nowy kraniec wyznaczono pętlę Wałowa oraz miejsce postojowe wzdłuż ul. Rybaki Górne. Po zbudowaniu nowej pętli autobusowej przy ul. Giełguda nastąpi reorganizacja w zakresie wyznaczenia stałego miejsca postoju wyrównawczego dla autobusów transportu zbiorowego. Szybkie tempo wprowadzenia zmian w komunikacji autobusowej, które zaczęły obowiązywać od 31 sierpnia br., wynikało z późnego uzyskania potwierdzonych informacji nt. zamknięcia dla ruchu kołowego pętli Jana z Kolna. Wyprzedzająco, przed wdrożeniem tychże zmian, wykonane zostały przejazdy techniczne autobusami wielkopojemnymi i odbyły się wizje lokalne zarządcy dróg i organizatorów komunikacji miejskiej celem określenia możliwości przejazdu autobusów ulicami Rybaki Górne, Heweliusza, Łagiewniki oraz wprowadzenia koniecznych zmian w organizacji ruchu drogowego. W związku kolejnym etapem prac budowy kolektora sanitarnego WM-1 Nowa Wałowa,
        od Węzła Kliniczna do Przepompowni Ścieków Ołowianka, w najbliższym czasie może nastąpić tymczasowa zmiana organizacji ruchu drogowego w rejonie skrzyżowania ulic Wałowa i Rybaki Górne. Może to spowodować konieczność przeniesienia miejsca postojowego dla autobusów
        z ul. Rybaki Górne na nowo budowane przy ul. Wałowej".

        • 5 0

        • W związku z tą interpelacją byłoby miło ze strony Redakcji,

          aby uzyskali jakieś konkretne informacje dotyczące terminów wszystkich zdarzeń, o których mowa w powyższym piśmie.

          Jeśli chodzi o deweloperów, ziemię z ważną miejską infrastrukturą oddaje się na gwałt i przed czasem (bo zimą nikt tam nic nie będzie robić skoro nawet łopaty nie wbił pod Trytona), ale jeśli chodzi o mieszkańców, to zbywa się ich ogólnikami bez żadnych ram czasowych.

          • 5 0

      • a do kiedy jest planowana ta tymczasowa pętla na Heveliusza ?? i gdzie zamierzają ją przenieść - zapewniano , że to tylko rozwiązanie tymczasowe !!! No chyba nie kłamali !?!?! Obywateli Gdańska ??? przed wyborami ???? Byli by aż tak głupi ?!?!

        • 6 0

    • wstydliwe miejsce

      to masz - ale miedzy nogami ;D

      • 8 2

  • A teraz kierowcy autobusów szczają po krzakach nie mówiąc o tzw. ,,2,, brawo budyń.. (2)

    • 63 2

    • punkt 3 nowego regulaminu: (1)

      ...każdy kierowca pojazdu autobusowego winien posiadać w godzinach pracy zainstalowanego pampersa!:)

      • 11 3

      • a 4

        nie wolno spozywac napojow w czasie pracy, jesc tez nie mozna bo siku to looz ale klocka gdzie postawisz? Nie ma tam takich wielkich krzakow aby je zas rać.

        • 2 0

  • opłata ta wyniesie 0,1 proc., (3)

    Zwykły właściciel garażu na gruncie z użytkowaniem wieczystym nie ma już tak dobrze, płaci pełną stawkę rocznie!? a podatek od nieruchomości też ma "lepszą" stawkę....

    • 50 2

    • przeciez przez 18 lat, to za wynajem garazu zaplaciloby sie wiecej (1)

      18 * 12 * 300 = 64 800

      A tu parking platny na prawie 500 aut i 1/3 tej kwoty? Bo przeciez wykazanie, ze cos nie przynosi zykow nie jest szczegolnie trudne.

      • 8 0

      • oj sie czepisza, to kumple budynia i przeciez moga gostac promocje.

        • 8 0

    • Oddaje właściwie za darmo ziemię z miejską infrastrukturą

      nie tworząc jej zastępstwa.
      To nie jest tylko niegospodarność, to sabotaż komunikacji publicznej, bo partyzantka którą przyklepał ZTM-owi, jest niedopuszczalna w cywilizowanym państwie.

      • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane