• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy Wiczlina chcą poszerzenia ulicy w lesie

Patsz
27 października 2023, godz. 07:00 
Opinie (150)
  • Gdynia-Wiczlino, ulica Augustyna Krauzego
  • Gdynia-Wiczlino, ulica Augustyna Krauzego
  • Gdynia-Wiczlino, ulica Augustyna Krauzego
  • Gdynia-Wiczlino, ulica Augustyna Krauzego
  • Gdynia-Wiczlino, ulica Augustyna Krauzego
  • Gdynia-Wiczlino, ulica Augustyna Krauzego

Jeszcze kilka lat temu ul. Krauzego w Gdyni była zwykłą drogą gruntową. Obecnie to często wybierana alternatywa z powodu korków na ul. Chwarznieńskiej, potęgowanych ostatnio przez remonty. Została utwardzona, więc bywa, że kierowcy jeżdżą tu szybko. Zwłaszcza przed ul. ŚliskąMapka bywa niebezpiecznie przez profil drogi. - Sytuacje niebezpieczne są przez nadmierną prędkość - odpowiadają władze miasta.



Czy miałe(a)ś kolizję podczas wymijania na wąskich drogach?

Rozbudowujące się w tej okolicy osiedla, wzrost liczby mieszkańców, a co za tym idzie - także liczby samochodów, sprawiły, że już kilka lat temu niezbędne stało się znalezienie alternatywy dla zakorkowanej ul. Chwarznieńskiej.

Droga została w ostatnich latach utwardzona z płyt yomb na całym odcinku do ul. Śliskiej w ramach kilku etapów.

Ul. Krauzego: przeprowadzone prace



  1. Od rejonu Chwarznieńskiej do połowy długości do ul. Szewczenki.
  2. Od końca pierwszego zakresu do ul. Szewczenki.
  3. Od ul. Szewczenki do rejonu przed ul. Porożyńskiego.
  4. Od ul. Porożyńskiego do Potoku Wiczlińskiego (złączając z Śliską).
  5. Chodnik w pełnej ciągłości od Szewczenki do Chwarznieńskiej.


W najbliższym czasie ma zostać oświetlony chodnik. Inwestycja jest w fazie projektowania.

Jeździ się lepiej, na drodze pojawiły się spowalniacze, które początkowo były wyśmiewane przez mieszkańców, ale okazały się potrzebne. Kierowcy zwracają uwagę na niebezpieczny odcinek przed ul. Śliską.



Ul. Krauzego została w ostatnich latach zmodernizowana. Ul. Krauzego została w ostatnich latach zmodernizowana.

Interpelacja w sprawie końcówki ulicy



Sprawą, po interwencjach mieszkańców, zainteresował się Paweł Stolarczyk, radny miasta z PiS, który wystosował w tej sprawie zapytanie do władz miasta.

- Ulica położona w wąwozie jest dość wąska i ostry zakręt powoduje brak widoczności drogi za zakrętem. Pojazdy jadące w obydwu kierunkach na skutek braku widoczności narażają się na kolizję. Powinno być wykonane poszerzenie ulicy umożliwiające swobodne wymijanie się pojazdów na odcinku od zbiornika wodnego do skrzyżowania ze Śliską - wyjaśnia Paweł Stolarczyk w interpelacji.
Na zmiany na tym odcinku nie ma jednak co liczyć. Także ze względu na to, że zdaniem urzędników nie ma tam dużego ruchu.

Władze miasta: zbyt duża prędkość na drodze



- Widoczność na wskazanym w interpelacji odcinku ulicy Krauzego przy zachowaniu niskiej prędkości jest dostateczna - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Jak dodaje, kierowcy powinni na tym odcinku po prostu zwolnić.

- Sytuacje niebezpieczne: w głównej mierze spowodowane są nadmierną i niedostosowaną do warunków drogowych prędkością - kończy Łucyk.

Ul. Krauzego. Film z 2021 roku

Patsz

Miejsca

Opinie (150) 1 zablokowana

  • wstawić swiatła i zrobić ruch wahadłowy na spornym odcinku- odechce się pajacowania

    • 6 4

  • Opinia wyróżniona

    Dość ingerencji w lesie (10)

    Nie podoba się to się wyprowadzić lub dalej stać w korkach. Las trzeba chronić a nie spełniać zachcianki jakiejś grupy.

    • 199 66

    • Zgadza się. (2)

      Tylko zamiast płyt powinna być bardziej cywilizowana nawierzchnia, np. asfalt. Ale to nie w Gdyni.

      • 7 31

      • zamiast płyt powinna być droga gruntowa tylko dla pieszych rowerów i solidne zapory na obu końcach

        • 42 13

      • Asfalt to samo co beton a My nie chcemy betonozy w środku lasu !!

        • 9 1

    • Tu nie wies, tylko miasto (3)

      Wracaj na Mazury tam masz dużo zieleni i lasów.

      • 18 43

      • To nie miasto tylko teren TPK (2)

        Uwielbiam Wiczlino za przestrzeń i zieleń, ale jak Ty chcesz beton i asfal do przeprowadź się do centrum.

        PS Mieszkam w Gdyni od urodzenia ^^

        • 42 11

        • (1)

          Jechałem tą drogą raz i bardzo mi się podobała, jak jedzie się zgodnie z przepisami to nie ma absolutnie żadnych problemów. Zastąpić tylko płyty asfaltem i jest git - nie trzeba wszędzie jeździć szybko.

          • 11 10

          • Nic nie robić. Zostawić jak jest. Nie trzeba tam jeździć

            • 8 1

    • Argument nie trafiony, bo ta droga już jest i nie jest potrzebna żadna dodatkowa ingerencja w las... Żadna wycinka nie jest potrzebna - miejsce na poszerzenie jest, trzeba tylko trochę ziemi nawieźć, żeby podwyższyć poziom ulicy

      • 9 19

    • Tak jest

      Dokładnie

      • 0 1

    • W tym lesie codziennie słychać pily

      Tną na potęgę, scieżki rozjeżdzone przez ciezki sprzẹt o czym człowieku mówisz?

      • 6 0

  • Widoczność na wskazanym w interpelacji odcinku ulicy Krauzego (1)

    przy zachowaniu niskiej prędkości jest dostateczna - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. Tak ale chyba jak jeździ się tam rowerem. Ale Łucyk, Szczurek zawsze mają rację - władza absolutna.

    • 10 14

    • Przecież oni tam byli to wiedzą, nie?

      A nie, czekaj...

      • 3 3

  • Ręce precz od lasu

    Las był, osiedla powstały.

    • 18 4

  • Opinia wyróżniona

    Kolejność (7)

    Najpierw buduje się drogi, potem osiedla. Jeśli jest odwrotnie jest patola. Nie ma możliwości spowodowania, żeby matka lub ojciec gnający z bąbelkiem do przedszkola jechali zgodnie z przepisami, a pieszy to niech się odsunie bo go potrącę. Mieszkam w podobnym miejscu. Nie można liczyć na policję, ani na mądrość kierowców. Niestety z doświadczenia powiem, sytuacja beznadziejna na dwa, może trzy pokolenia

    • 72 7

    • Myślisz, że trzeba tylko trzy pokolenia (2)

      aby ludzie nauczyli się jeździć ostrożnie i zgodnie z przepisami?

      • 12 4

      • Widać, że nie jechałeś tym odcinkiem... Jazda zgodnie z przepisami tutaj nie pomoże - droga jest niebezpieczna przez swoje złe (1)

        • 6 6

        • To jeździj inną jak uważasz że niebezpieczna a nie chcesz wyrąbać las :)

          • 7 2

    • a każe ci ktoś tam mieszkać? (2)

      ja mam przedszkole pod blokiem, szkołę 100 metrów dalej, wszędzie chodniki, szerokie równe drogi, dużo zieleni, place zabaw co kawałek, do biedry 500m, nikt ci nie bronił kupić tego mieszkania które ja kupiłem, nawet nie było bardzo drogo, po prostu nie było nowe i trzeba było zrobić solidny remont na początek, tyle co oszczędziłeś na zakupie już pewnie straciłeś na dojazdach, no ale ja wiem, wielka płyta to dla niektórych zniewaga i uważają że to wylęgarnia patologi, ciekawe tylko że wszelkie kradzieże czy inne niebezpieczne akcje dzieją się równie często w nowych blokach co w starych, a najweselsze jest że obecnie nowe bloki czesto mają cieńsze ściany niż te wszystkie stare z prl i jest przez to głośniej

      • 9 9

      • Jak komuś wielka płyta wadzi (1)

        To może sobie kupić na Wzgórzu, gdzie piechotą też wszędzie blisko i nie marudzić. Ci, co wyprowadzali się na Wiczlino jako pierwsi, płacili nawet tyle samo za metr

        • 3 1

        • Ale rozumiesz, że w centrum i na wzgórzu wszyscy się nie zmieszczą nawet jakby bardzo chcieli?

          • 0 0

    • Jelonku, deweloper pójdzie tam gdzie nie ma dróg, bo grunt tańszy.

      • 0 0

  • Tak, tak słoiki, najlepiej wyciać pół lasu po drugie tyle pod autostrade pod każde osiedle i oczywiście wielki parking żeby każdy mógł parkować tam swoje 3 szroty, w tym tylko jeden sprawny xD

    • 6 7

  • Czyli kolejna droga zaanektowana przez kierowców (7)

    Którzy jeżdżą z nie przepisową prędkością, żeby ominąć korki, które sami swoimi autami generują. Szkoda pieszych na tej trasie, oby nie doszło do tragedii

    • 33 9

    • To kierowcy planują drogi czy urzędnicy? (5)

      To kierowcy wydają pozwolenia na budowę osiedli czy urzędnicy?
      Jak pozwolili na budowę osiedli i wzięli kasę od deweloperów to teraz trzeba poszerzać drogi, bo nowi mieszkańcy też mają samochody.

      • 5 8

      • (1)

        Zamiast poszerzać drogi i indukować tym samym ruch samochodowy powinni doprowadzić tam częstą i solidną komunikację zbiorową.

        • 7 1

        • haha na Wiczlinie 1 autobus na godzinę xD

          • 5 0

      • (1)

        Drogi dla mieszkańców są gdzie indziej. To jest serwisówka do zbiorników retencyjnych

        • 8 4

        • Nie... Chyba ktoś nie wie o czym mowa w artykule

          • 4 0

      • Odpowiedziałeś sobie na pytania

        Masz auto, generujesz korki, anektujesz drogę, która nie jest dostosowana do wzmożonego ruchu samochodowego i teraz mieszkając tam rościsz sobie prawo do poszerzenia drogi. Taką mentalność Twoja i innych osób z autami

        • 3 5

    • Kolejna osoba, która nigdy tam nie była i nie wie o czym pisze

      • 4 0

  • Jest całkowicie odwrotnie!!!! (3)

    Mieszkańcy wiczlina chcieliby całkowitego zamknięcia tej drogi dla samochodów. To jest las i środek trasy spacerowej, nikt nie czuje się tam bezpieczny, a tuż obok są Gdańskie Korzenie które są wspaniałym miejscem ale mają wyjście wprost pod koła samochodów.

    • 22 7

    • Gdyńskie korzenie...

      • 4 1

    • (1)

      Mieszkańcy chcieli by chodników, a droga jest potrzebna, bo jest to dojazd np do białej szkoły.

      • 6 3

      • jest droga główna przeznaczona do takiego ruchu.

        tam jedź

        • 1 0

  • Postawić szlaban

    Wjazd tylko dla służb miejskich i leśnych

    • 14 7

  • Budują blok za blokiem na peryferiach, tam już niebawem nawet w lesie korek będzie (1)

    • 16 1

    • Zgadzam się

      Jeśli planuje się zagęszczenie dzielnicy z paru tysięcy do 70 tysięcy mieszkańców, buduję się olbrzymie blokowiska, a prawie nic nie robi z infrastruktura i pozoru je zmiany w komunikacji miejskiej to coś tu chyba nie tak np. budowa osiedla Hossy welocity prawie na granicy Gdyni i prawie na ulicy, a autobus jeden co godzinę

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane