• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy Wiczlina chcą poszerzenia ulicy w lesie

Patsz
27 października 2023, godz. 07:00 
Opinie (150)
  • Gdynia-Wiczlino, ulica Augustyna Krauzego
  • Gdynia-Wiczlino, ulica Augustyna Krauzego
  • Gdynia-Wiczlino, ulica Augustyna Krauzego
  • Gdynia-Wiczlino, ulica Augustyna Krauzego
  • Gdynia-Wiczlino, ulica Augustyna Krauzego
  • Gdynia-Wiczlino, ulica Augustyna Krauzego

Jeszcze kilka lat temu ul. Krauzego w Gdyni była zwykłą drogą gruntową. Obecnie to często wybierana alternatywa z powodu korków na ul. Chwarznieńskiej, potęgowanych ostatnio przez remonty. Została utwardzona, więc bywa, że kierowcy jeżdżą tu szybko. Zwłaszcza przed ul. ŚliskąMapka bywa niebezpiecznie przez profil drogi. - Sytuacje niebezpieczne są przez nadmierną prędkość - odpowiadają władze miasta.



Czy miałe(a)ś kolizję podczas wymijania na wąskich drogach?

Rozbudowujące się w tej okolicy osiedla, wzrost liczby mieszkańców, a co za tym idzie - także liczby samochodów, sprawiły, że już kilka lat temu niezbędne stało się znalezienie alternatywy dla zakorkowanej ul. Chwarznieńskiej.

Droga została w ostatnich latach utwardzona z płyt yomb na całym odcinku do ul. Śliskiej w ramach kilku etapów.

Ul. Krauzego: przeprowadzone prace



  1. Od rejonu Chwarznieńskiej do połowy długości do ul. Szewczenki.
  2. Od końca pierwszego zakresu do ul. Szewczenki.
  3. Od ul. Szewczenki do rejonu przed ul. Porożyńskiego.
  4. Od ul. Porożyńskiego do Potoku Wiczlińskiego (złączając z Śliską).
  5. Chodnik w pełnej ciągłości od Szewczenki do Chwarznieńskiej.


W najbliższym czasie ma zostać oświetlony chodnik. Inwestycja jest w fazie projektowania.

Jeździ się lepiej, na drodze pojawiły się spowalniacze, które początkowo były wyśmiewane przez mieszkańców, ale okazały się potrzebne. Kierowcy zwracają uwagę na niebezpieczny odcinek przed ul. Śliską.



Ul. Krauzego została w ostatnich latach zmodernizowana. Ul. Krauzego została w ostatnich latach zmodernizowana.

Interpelacja w sprawie końcówki ulicy



Sprawą, po interwencjach mieszkańców, zainteresował się Paweł Stolarczyk, radny miasta z PiS, który wystosował w tej sprawie zapytanie do władz miasta.

- Ulica położona w wąwozie jest dość wąska i ostry zakręt powoduje brak widoczności drogi za zakrętem. Pojazdy jadące w obydwu kierunkach na skutek braku widoczności narażają się na kolizję. Powinno być wykonane poszerzenie ulicy umożliwiające swobodne wymijanie się pojazdów na odcinku od zbiornika wodnego do skrzyżowania ze Śliską - wyjaśnia Paweł Stolarczyk w interpelacji.
Na zmiany na tym odcinku nie ma jednak co liczyć. Także ze względu na to, że zdaniem urzędników nie ma tam dużego ruchu.

Władze miasta: zbyt duża prędkość na drodze



- Widoczność na wskazanym w interpelacji odcinku ulicy Krauzego przy zachowaniu niskiej prędkości jest dostateczna - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Jak dodaje, kierowcy powinni na tym odcinku po prostu zwolnić.

- Sytuacje niebezpieczne: w głównej mierze spowodowane są nadmierną i niedostosowaną do warunków drogowych prędkością - kończy Łucyk.

Ul. Krauzego. Film z 2021 roku

Patsz

Miejsca

Opinie (150) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • Zrobić co 50 metrów doły to nie będą grzać 100 na godzinę niczym w kultowey grze Colin Mcrae.

    • 15 6

  • Jak kierowcy za szybko jeżdżą to zamknąć

    ten odcinek i będzie spokój, jak kiedyś, gdy nie było tyle osiedli i problemów z nimi związanych

    • 28 9

  • Jak zwykle (4)

    Marek, nasz guru, wie wszystko najlepiej. To nic, że mieszkańcy twierdzą coś zupełnie innego. Marku wybory już niedługo

    • 24 11

    • różni mieszkańcy mają różne opinie. Autoholicy nie muszą dominować, choć wielu z nich jest o tym przekonanych. (2)

      • 7 4

      • niekoniecznie (1)

        jestem kierowcą, pieszym , rowerzystą i również twierdzę, że tam powinno być szerzej. Taka sama sytuacja jest na drodze Wiczlino-Bojano. Miasto z Łucykiem i Szczurkiem na czele, oraz przyklaskującym im Ubychem ma totalnie gdzieś to co mówią mieszkańcy - oni robią wszystko po swojemu, a zdania mieszkańców tylko im przeszkadzają w realizacji chorego planu. Co najlepsze- rządzą już długo , ale zawsze znajdują jakieś kompletnie odklejone argumenty dlaczego coś nie jest robione. Mało tego - 99% robią "po swojemu " , a po 3-4 latach robią przeróbki za grube pieniądze ( NASZE! ) i wersja ostateczna jest taka...jaką postulowali mieszkańcy jako najlepsza.... Także tak samo jak obecnego rządu, mam już mocno dość nieudolnej ekipy Szczurka i mam szczerą nadzieję, że mieszkańcy Gdyni również widzą co się z tym miastem dzieje ( albo i nie dzieje - a powinno ) przez ostatnie naście lat . Kiedyś się śmialiśmy po cichu z Wejherowa, Redy itp., a teraz oni zaczynają się śmiać z Gdyni ( porównajcie sobie parki, inwestycje drogowe, tunele i wiele innych realizowanych tam i w Gdyni )

        • 3 3

        • znam wielu kierowców, deklarujących że są także pieszymi i rowerzystami cierpiących na autoholizm

          Kryterium odróżniającym autoholików od kierowców rozumiejących rozsądne argumenty jest gotowość zauważenia, że walka z korkami w mieście przez poszerzanie ulic ma skutki analogiczne do walki z nadwagą i otyłością przez popuszczanie pasa. Jeśli miałbym pretensje do obecnej ekipy rządzącej Gdynią, to nie o niechęć do poszerzania ulic, ale o zbyt mało zdecydowane działania na rzecz poprawy komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów przez uspokajanie ruchu a także działania na rzecz realokacji przestrzeni miejskich dla pieszych i innych niezmotoryzowanych. Ciekawe, czy poprzesz przekształcanie miejsc do parkowania samochodów na drogi dla rowerów lub chodniki, jeśli obecna ekipa rządząca Gdynią z takim pomysłem wystąpi?

          • 0 0

    • Marek niestety nie ma racji, droga jest do likwidacji a nie zostawienia jak jest.

      Złom precz z lasu. Bredzenie mieszkańców że im się należy prawo do zap******ia złomem gdzie chcą nie powinno być uwzględniane w polityce miasta

      • 4 5

  • Zamknąć ją dla samochodów i zrobić ciąg pieszo-rowerowy. (4)

    To idealne miejsce na deptak.

    • 46 11

    • Można się śmiać ale nawet na starych i "elitarnych" osiedlach jak Orłowo czy Redłowo (2)

      masz od wuja dróg z takich płyt (czy nawet gruntowych) - np. Korczaka w Redłowie czy Spacerowa w Orłowie.
      Wygląda to jak upadłe miastunio gdzieś w Polsce C.

      • 4 2

      • Takie właśnie mamy władze miasta. Przy potencjale, który ma Gdynia moglibyśmy mieć dużo więcej, gdyby tylko nie były u władzy nieudolne tłuste koty, którym już się nic nie chce

        • 4 1

      • Korczaka na odcinku od Cylkowskiego do Ruchu Oporu to faktycznie wstyd, zwłaszcza że tych płyt jest może ze 150 m i wymienić an asfalt to gigantyczny koszt nie jest, ale czepianie się o Spacerową to jednak przegięcie - to jest malutka uliczka w lesie przy której stoją może 3 chałupy a dobowo przejeżdża z 10 samochodów.
        To już lepszy jest zabytkowy bruk na 10 Lutego z epoki Władysława Gomułki - w samym centrum, tuż przy skwerze, piękna reklamówka miasta.

        • 0 0

    • Przecież już jest - "wiczliński potok" się nazywa

      • 2 3

  • Fajne miejsce (6)

    Poszerzyć dla pieszych i rowerzystów
    Stoliki porobić
    Altanki
    Miejsca zabaw
    Więcej życia

    • 24 9

    • (3)

      nikt tam nie będzie jeździł rowerem, spacerował i wypoczywał, jak kierowcy będą jeździli jak jeżdżą...

      • 11 3

      • dlatego warto rozważyć uwolnienie tej ulicy od jeżdżących i parkujących samochodów

        • 10 3

      • Kierowcy (1)

        Ludzie używający rowera rekreacyjnie nie wjeżdżają na drogi gdzie są samochody tym bardziej z dziećmi. Jak nie będzie aut, pojawią się rowery i spacerowicze.

        • 6 0

        • nie pojawią się, bo gdzie mieli by tym odcinkiem dojść/dojechać? Do Wiczlińskiej? Spacerowicz/rowerzyści używają drogi przy potoku wiczlińskim. Czekamy tylko, aż wreszcie pojawi się tam chodnik

          • 4 1

    • (1)

      To jest połączenie Sokółki z ulicą Wiczlińską. Nikt tam rowerem nie będzie jeździł, bo jazda po Wiczlińskiej rowerem do przyjemnych nie należy. To jest droga typowa dla samochodów - nawet pieszych tam nie ma, bo gdzie mieli by iść tą drogą?

      • 2 3

      • jak będzie chodnik, deptak lub ciąg pieszo-rowerowy nie będzie problemu

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Bardzo niebezpieczny odcinek (10)

    Co kuriozalne jest tam ograniczenie do 30 km/h które kończy się przed najwęższym fragmentem drogi. Ludzie jeżdżą tam mega szybko mimo znikomej widoczności. Kiedyś dojdzie do tragedii jako, że to droga spacerowa łącząca chodnik spacerowy przy Potoku Wiczlińskim z szlakiem rekreacyjnym TPK.

    • 101 7

    • A tam nie ma chodnika? (1)

      • 6 4

      • Na odcinku, o którym mówimy nie ma. Brakuje też znaków informujących o tym, kto na wąskim odcinku powinien jechać pierwszy...

        • 17 0

    • (1)

      w Gdańsku jest to samo, postawią znak ograniczenie 30, myślą, że kierowcy będą się stosować do zakazu, jeśli droga na to pozwala kierowcy będą przekraczać prędkość. Tu trzeba uspokolić ruch przez zastosowani fizycznych spowoalniaczy, tak żeby kierowcy rzeczywiści jechali z predkością 30 a nie poszerzać drogę co przyczyni się do większego przekraczania prędkości

      • 13 3

      • I ta właśnie nie pozwala

        I by nie pozwalała, tak zostanie

        • 3 0

    • Nie kracz

      Bo przyciągasz pecha

      • 1 0

    • A jak zrobią dwa pasy to bedzie bezpieczniej? (1)

      Będą jeździli jeszcze szybciej. Co to za pomysł? Może autostradę wybudować żeby łatwiej się jeździło? Tam jest pełno pieszych i rowerzystów, kierowcy muszą zwalniać.

      • 3 0

      • Niezrozumienie tematu. Chodzi o to, że z za zakrętu 2 kierowców jedzie prosto na siebie. Prędkość nie ma znaczenia. Chodzi o to, żeby nie jechać wprost na siebie

        • 2 0

    • Jeżeli ktoś pędzi mimo braku widoczności, (1)

      to trzeba mu zabrać prawo jazdy a nie budować szerszą drogę!

      • 6 0

      • A co to da? Jak ktoś inny we mnie wjedzie, to co mnie to obchodzi, że straci prawo jazdy.

        • 0 0

    • dojdzie to dojdzie

      trzeba uważać

      • 0 0

  • (3)

    Jestem kierowcą i mieszkanką Chwarzna i pierwszy raz w życiu zgadzam się z opinią władz miasta - tam na prawdę ludzie jeżdżą jak wariaci, z resztą po całej długości ul. Karuzego !!!!!!! Często też na spacery chodzę w tamte rejony i tylko z kamizelką odblaskową bo kierowcy zapominają że nie są na torze wyścigowym!!!!!

    • 52 7

    • Tam na spacer to z dużą siekierą powinno się chodzić.

      Który za blisko pieszych lub za szybko jedzie to bum siekierą w szybę przednią. Może przeżyje to się nauczy, a jak nie to jeszcze lepiej.

      • 6 2

    • (1)

      A dlaczego nie idziesz po chodniku, tylko wchodzisz kierowcą na drogę...?
      Już odpowiadam - bo tam nie ma chodnika - miasto nie zbudowało. Przypomnę, że to obowiązek władz miejskich. Zamiast skakać sobie wzajemnie do gardeł i oskarżać się wzajemnie powinniśmy razem wymagać od miasta - lepszej drogi i chodników. Nie dajmy sobie wmówić, że to nasza wina, że za szybko jeździmy. To jest władzy na rękę, że nie muszą nic robić.

      • 8 9

      • Taaa bo władza..

        Bo władza wciska gaz w twoim aucie, stąd szybko jeździsz.
        Teraz rozumiem skąd tylu szybkich i wściekłych na drogach.
        Na mandaty też to działa??

        • 0 0

  • Chcieć to móc

    • 4 1

  • Tam sie powinno spowolnic ruch (2)

    • 27 5

    • (1)

      To nie rozwiąże problemu

      • 3 4

      • może nie rozwiąże, ale zbliży do rozwiązania

        najważniejsze, by uzyskać zgodę co do potrzeby zakwestionowania dotychczasowej roli samochodów w życiu wielu mieszkańców Gdyni.

        • 0 0

  • Chcieć to sobie można i na tym niech pozostanie

    Widzieli gdzie kupowali mieszkania.

    • 18 19

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane