• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy osiedla Kolorowego chcą lepszego dojazdu do Traktu św. Wojciecha

Maciej Naskręt
5 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Ulica Kampinoska - 200-metrowy dukt, po którym trzeba przejechać, by dotrzeć do Traktu św. Wojciecha i ominąć korki m.in. na ul. Niepołomickiej i ul. Świętokrzyskiej. Ulica Kampinoska - 200-metrowy dukt, po którym trzeba przejechać, by dotrzeć do Traktu św. Wojciecha i ominąć korki m.in. na ul. Niepołomickiej i ul. Świętokrzyskiej.

Mieszkańcy osiedla Kolorowego skarżą się na coraz trudniejszy dojazd do centrum Gdańska. Główne ulice - Niepołomicka, Świętokrzyska i Małomiejska - korkują się. Lekarstwem jest budowa ul. Kampinoskiej zobacz na mapie Gdańska i tym samym udrożnienie dojazdu do Traktu św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska. ZDiZ zapowiada, że przejazd felerną drogą utoruje, ale na razie z użyciem płyt betonowych.



Pierwsze płyty betonowe już trafiły na ul. Kampinoską. Pierwsze płyty betonowe już trafiły na ul. Kampinoską.
Mieszkańcom osiedla Kolorowego coraz trudniej dotrzeć do dzielnic położonych w dolnym tarasie Gdańska, w tym m.in. do centrum. Muszą przebijać się przez zakorkowaną ul. Niepołomicką i ul. Świętokrzyską. Dalej też nie mają dużego wyboru - jadą zapchaną w kierunku centrum al. Havla lub ul. Małomiejską. Czas dojazdu wydłuża się nawet o godzinę.

- Sytuacja mogłaby się nieco zmienić, gdyby miasto zdecydowało się na remont ok. 300-metrowego odcinka ul. Kampinoskiej przy działkach ogrodniczych zobacz na mapie Gdańska. Droga umożliwiłaby szybszy zjazd do Traktu św. Wojciecha przez ul. Nowiny, a potem do centrum. W tej chwili jest tam dukt, który ciężko przejechać innym samochodem, niż terenowy - uważa nasz czytelnik, pan Tomasz.

Budowa ekstremalnej ścieżki rowerowej przy ul. Kampinoskiej.

O sprawę zapytaliśmy w Zarządzie Dróg i Zieleni, który opiekuje się feralnym odcinkiem drogi.

- Planujemy tam sukcesywne układanie płyt betonowych. Pierwszy odcinek już został ułożony. Płyty pochodzą z odzysku z innych rejonów miasta. Jeśli uda się nam zgromadzić kolejne płyty, z pewnością zostaną tam ułożone - mówi nam Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ.

Jakie są szanse na ul. Kampinoską z chodnikami i asfaltem?

Okazuje, się że w uchwalonej 27 lutego Bazie Priorytetów Inwestycyjnych Gdańska, remont ul. Kampinoskiej znajduje się na 12. pozycji wśród podobnych inwestycji w drogi lokalne.

Czy Gdańsk dba o mieszkańców południa miasta?

- Inwestycja nie jest jednak ujęta w budżecie miasta na rok 2014. Zadanie może być realizowane w latach następnych, po zatwierdzeniu przez radę miasta i wprowadzeniu do budżetu - mówi Magdalena Kuczyńska z biura prasowego Urzędu Miasta Gdańska.

Nie ma też szans na szybką likwidację płyt betonowych z ul. Kampinoskiej w rejonie ul. Niepołomickiej. Ok. 500-metrowy odcinek to koszmar dla kierowców. Dylatacje między płytami zapewniają test dla zawieszenia. Z informacji uzyskanych w Wydziale Programów Rozwojowych w gdańskim magistracie, zadania dotyczącego remontu nie ma w budżecie Zarządu Dróg i Zieleni na ten rok.

Szansą na zmiany na ulicy Kampinoskiej jest budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej w kształcie litery "V", która przetnie wspomnianą ulicę wyłożoną płytami. Problem w tym, że to wciąż melodia przyszłości. W tym roku ma ruszyć projektowanie nowej drogi. Inwestycja być może wystartuje przed 2020 r.

Mieszkańcy osiedla Kolorowego od kilku miesięcy mogą też jeszcze spróbować jazdy rowerem lub spaceru. Miasto w ubiegłym roku oddało do użytku ścieżki i chodniki łączące domy przy ul. Kampinoskiej z pętlą tramwajową przy al. Havla. Inwestycja pochłonęła ok. 2,5 mln zł a opisaliśmy ją w artykule: Powstaje ekstremalna droga rowerowa na południu Gdańska.

Opinie (245)

  • Zjazd na ulicę Nowiny po której będą pędzić jak nieprzytomni ..... NIE dla ich fantastycznego pomysłu

    • 9 0

  • (2)

    Skoto 90% tamtejszych mieszkańców to słoiki z innych województw, nie płacący podatków w Gdańsku, nie przerejestrowujących aut na GD... to dlaczego miasto ma im budowac ulice?

    • 20 17

    • (1)

      A skąd masz te dane ? Z teleranka?

      • 10 11

      • Ta,tego,co leciał trzynastego grudnia.

        • 2 3

  • zamiast budować drogę rowerową w poprzek doliny potoku oruńskiego (4)

    trzeba było najpierw zbudować drogę wzdłuż doliny potoku oruńskiego. Droga "techniczna" wzdłuż kanału Raduni już jest. Warto tam wprowadzić bezpieczniejsze skrzyżowania z jezdniami ulic poprzecznych (niektóre można zaślepić). To też może mieć pozytywny wpływ na korki na Świętokrzyskiej i Małomiejskiej. Jak się myśli tylko lub głównie o drogach dla samochodów w mieście to mamy to co mamy - coraz bardziej zakorkowane miasto.

    • 4 6

    • popieram. zlikwidujemy ulice to i korki znikną

      • 2 2

    • Jest już projekt (2)

      Właśnie trwają prace projektowe drogi rowerowej wzdłuż Potoku Oruńskiego. Myślę że niebawem powinna ruszyć jej budowa. Oprócz wartości komunikacyjnej , będzie też ona miała walory rekreacyjne. Będzie też alternatywą dla trasy nadmorskiej. Nie wykluczone że będę korzystał z tej drogi jadąc np. z Pruszcza na Chełm , choć jest to nieco dłuższa odległość niż Zamiejską

      • 1 2

      • (1)

        Facet jest jak niemiecki aktor porno "ja, ja, ja". I o czym nie byłby artykuł to wszedzie wstawia swoją obcisłogacią agitacje o ściezkach rowerowych dla lansiarzy.
        Trzyma poziom.

        • 6 4

        • Słuchaj gościu jak ci się coś nie podoba to sobie zmień portal i przestań ludzi obrażać ale ty nie możesz bo twój poziom to jest mniej niż zero

          • 2 5

  • To Superman, to mechanik rowerowy, nie, to Naskrę (6)

    nananana nana nananan

    NASKRĘT NA KORKI

    jak się kupiło kartongipsy w Borkowie, to nie płakać teraz, że pola nieprzejezdne. Kiedy ten napływowy studencko-rolniczy element zrozumie, że 39m2 apartament pod Pruszczem to nie meiszkanie w meiście i lokalizacja ma określone koncekwencje.

    • 16 4

    • (3)

      Odezwal sie mości Pan bogacz z falowca

      • 6 4

      • Kupiłeś mieszkanie na wiosce, to żal się deweloperowi... Kupił grunt 10 x taniej niż w centrum, to chyba ma te drobne na (2)

        drogę dla Was...

        Cena w centrum a poza nie jest 5 razy mniejsza... Robią na Was kase życia, a macie pretensje do ludzi z centrum. Niestety np. Morena kiedyś też była zadupiem, i mimo, że od dawna nie jest, ma dalej GUANiane drogi, dodatkowo rozjeżdżane przez mieszkańców okazyjnych osiedli słonecznych, radosnych i bajkowych... Tylko pytanie gdzie, bo co trzeci łysy sąsiad, to diler, złodziej itd ? A wiesz dlaczego wybierają takie osiedla, bo są tam anonimowi, bo prędzej czy później w "falowcu" ludzie ich zauważą, a u Was w "raju" gdzie każdy chce nasr... drugiemu na głowę i połowa żyje ponad stan taki sąsiad wydaje się spoko... Oszczędziłeś na mieszkaniu, to weź drugi kredyt i kup sobie "suva". Będzie jak w reklamie internetu, oszczędzanie przez dodawanie, będziesz spoko, nie tak jak te gamonie z centrum, co przepłacają, nie mają ciszy, i leją im po klatkach... haha. Jak się kupuje byle co, nie można oczekiwać cudów... Z racji, że pewnie i tak nie zrozumiecie... To wina miasta + dewelopera... To oni mają Was gdzieś... A nie mieszkańcy falowca... Żądacie wspólnej kasy, ale to nie Ci z centrum Wam ją zabrali...

        • 3 4

        • (1)

          To zrozum ze Gdańsk nie ogranicza sie juz tylko do centrum, zaspy i falowców... Poludniowcy placa podatki tak jak reszta wiec drogi tez chcą mieć... Ale falowicze tylko narzekają a pierwsi w fashion House w sobotę z rana czekaja na otwarcie

          • 3 2

          • To niech ci feszyn hałs drogę zbuduję, skoro taki ruch generuje.

            • 1 1

    • po czesci racja (1)

      bo Gdańsk to nie miasto...to WIES !! I niestety w tej wsi musze mieszkac

      • 1 3

      • wyprowadz sie do wioski rybackiej. bedziesz miec sledzie pod nosem

        • 4 0

  • trza było w Kartuzach se mieszkanie kupić, tam nowe drogi, unijne :-)

    • 12 0

  • Nie Polecam jazdy rowerem tą Kampinoksą

    Niedawno zjechałem tą ulicą w dół na Orunię , tam jest nachylenie jeszcze większe niż na Cienistej w kierunku Chełmu. Nawet z góry jest tam ciężko zjechać bo widok w dół aż dech zabiera. Ale jest tam za to piękny widok.
    Lepiej zjechać gruntową drogą wzdłuż Potoku Oruńskiego do Kanału Raduni , lub nową drogą rowerową do Havla i dalej przez Chełm lub Siedlce. Z resztą ta nowa droga rowerowa to też pozostawia wiele do życzenia zwłaszcza przy zbiorniku retencyjnym , gdzie też są płyty i do tego wjazd tam rowerem jest nielegalny przez znak który w bezczelny sposób postawiło ZDiZ

    • 1 9

  • niech im te droge zbuduje developer (1)

    Wiedzieli co i gdzie kupują

    • 19 6

    • Raczej 5200 za metr

      • 0 0

  • Czemu mam za to płacić? (1)

    Widziały gały gdzie się budowały/zamieszkiwały! Najpierw buduje się w szczerym polu, bo taniej, a następnie miasto ma z moich pieniędzy budować drogę?! A gdzie tzw. opłata adiacencka za podniesienie wartości nieruchomości zbudowaną drogą (w Gdańsku to 30% zwyżki wartości nieruchomości)?! Gdyby wszyscy kupujący mieszkania gdzieś na odludziach musieli tę opłatę ponosić, to od razu inaczej by wybierali sobie miejsca zamieszkania!

    • 13 12

    • czy wszyscy mieszkający na starych osiedlach ją ponieśli?

      • 1 0

  • Nie wcześniej niż za 10-15 lat (2)

    Jak drogi zostaną pobudowane/utwardzone na osiedlach, które znacznie wcześniej powstały a dobrego dojazdu nie mają. Jeżeli ktoś świadomie kupił mieszkanko, niebrzydki domek na tym wygwizdowie niech idzie do inwestora/dewelopera z żalem. Zresztą miasto już od dawna powinno narzucić OBOWIĄZEK budowania infrastruktury drogowej na tychże - nie koszty przerzucają na grupkę mieszkańców, którzy ŚWIADOMIE dokonują takich zakupów. Chcesz mieć dobry dojazd? Kupuj lokal w dobrze skomunikowanej dzielnicy, a nie żądaj wielomilionowych inwestycji dla kilkudziesięciu rodzin. To jest cena zaniską cenę metra i "spokój"peryferii. I tyle.

    • 10 2

    • To nie jest wygwizdowie, szybciej dojedziesz do centrum niż z zaspy

      • 0 1

    • bredzisz człowieku! Wez d*psko w garść i kulnij się na to wzgórze na którym są też inne osiedla nie tylko Kolorowe. Miasto przez naście lat nie potrafi wybudować porządnej drogi to wstyd i hańba i nie ważne kto tam mieszka. Mój ojciec urodzil sie w Gdańsku i ja 40 pare lat temu też. W adresie mam Gdańsk a nie Kozia Wólka. A osiedle kolorowe ma już 15lat.

      • 0 0

  • Nie ma też szans na szybką likwidację płyt betonowych z ul. Kampinoskiej w rejonie ul. Niepołomickiej.

    hmmm,szkoda że to nie dojazd do pałacu biskupiego,raz-dwa miasto by nie tylko ułożyło nowiuteńką jezdnię,ale jeszcze z oświetleniem....a tak szary plebsie,cierp....

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane