• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy południa Gdańska dostali autobus, ale zabrano im przystanek

Szymon Zięba
25 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (222)
Mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska cieszą się z linii autobusowej 189. Narzekają jednak na organizację przystanków. Mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska cieszą się z linii autobusowej 189. Narzekają jednak na organizację przystanków.

Od wtorku, 2.04.2024 r., od pierwszych porannych kursów autobusy linii 189 dojeżdżać będą do nowego ronda na skrzyżowaniu ul. Starogardzkiej, Czerskiej i NiepołomickiejMapka. Choć mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska cieszą się, że będą mogli skorzystać z komunikacji miejskiej, wskazują, że przydałby się dodatkowy przystanek na wysokości ul. Przemian.



Jak daleko masz do najbliższego przystanku komunikacji miejskiej?

Jak wyjaśniają przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego, dla autobusu linii 189 przystankiem końcowym będzie "Starogardzka 01".

Dodatkowo do obsługi linii włączona zostanie para przystanków "Jagiełły" (na żądanie) 01 i 02 przy ul. Starogardzkiej.

Przystanek "Maćkowy" 02 stanie się przystankiem pośrednim: będą mogli z niego skorzystać jedynie pasażerowie jadący jedynie w kierunku do Dworca Głównego.

Przed zmianami przystanek Maćkowy był też przystankiem wysiadkowym, z którego korzystają mieszkańcy ul. Przemian, Osiedla Pastelowego i okolic.



Mieszkańcy: chcemy przystanku po drugiej stronie



I choć mieszkańcy są zadowoleni ze zmian, wskazują, że przystanki zorganizowano niezbyt fortunnie.

- W dotychczasowym układzie przystanek Maćkowy jest też przystankiem wysiadkowym, z którego korzystają mieszkańcy ul. Przemian, Osiedla Pastelowego i okolic. Niestety, w nowym przebiegu linii 189, zostaniemy go pozbawieni: autobus będzie zatrzymywał się tylko przystanek wcześniej (Dom Pomocy Społecznej - na żądanie) i później (przystanek Jagiełły). Na wszelkie prośby o przystanek na wysokości Maćkowych/Przemian dla jadących w stronę ronda ZTM odpowiada odsyłając do wszelkich innych instytucji, że "tylko obsługuje przystanki, a nie je wytycza" - mówi pan Jarosław, mieszkaniec tej okolicy.
Z informacji uzyskanych przez naszego czytelnika wynika, że w przyszłości ten odcinek Starogardzkiej będzie przebudowany przez dewelopera i dopiero wtedy przewidziano budowę zatoki przystankowej.

- Ale według różnych informacji nastąpi to najprawdopodobniej dopiero po wybudowaniu całego Osiedla Pastelowego, czyli może za 10 lat - zauważa pan Jarosław.

Mieszkańcy prosili urzędników i... nic



Zarząd wspólnoty ul. Pastelowej 12, 14 i 16 zwracał się do najróżniejszych urzędników. Ich wnioski pozostały jednak bez większego odzewu.



- A problem jest: dla dzieci, dla osób starszych czy schorowanych, ale też i zwykłych mieszkańców, którzy żeby wrócić do domu, będą musieli albo wspinać się z DPS (chodnikiem wśród krzaków i... dzików) albo jechać dalej i wracać na ul. Przemian lub Pastelowe od strony przystanku Jagiełły: dwukrotnie przekraczając Starogardzką, dość ruchliwą i niezbyt bezpieczną ulicę. A już w zimie i po zmroku - podsumowuje pan Jarosław.

ZTM: to rozwiązanie chwilowe



Co na to Zarząd Transportu Miejskiego?

- Z przystanku "Maćkowy" 02 będą mogli z korzystać pasażerowie jadący w kierunku Dworca Głównego. To rozwiązanie chwilowe. ZTM w Gdańsku wystąpił do GZDiZ o budowę tymczasowego przystanku na ul. Starogardzkiej, za skrzyżowaniem z ul. Przemian, w kierunku ul. Czerskiej. Przystanek ten będzie służył pasażerom do czasu budowy przystanków w docelowej lokalizacji - mówi Dagmara Szajda z Zarządu Transportu Miejskiego.
Jak tłumaczy, w  2020 r. biuro projektów Proinwesta na zlecenie inwestora Dekpol Inwestycje Sp. z o.o. Pastelowa Sp. k. opracowało: "Projekt przebudowy ul. Starogardzkiej w związku z budową "Osiedla Pastelowa" na działce 224/6 obręb 094 w Gdańsku".

- Projekt obejmował swym zakresem przebudowę ul. Starogardzkiej na odcinku od istniejącego skrzyżowania z ul. Przemian do nowego skrzyżowania z ul. Pastelową. Na tym odcinku przewidziano także parę przystanków autobusowych (w kierunku ul. Czerskiej i w kierunku ul. Trakt Św. Wojciecha). Przystanki te mają służyć mieszkańcom nowego osiedla - podsumowuje Szajda.
15:31 16 KWIETNIA

Brak przejścia na Starogardzkiej (14 opinii)

Wyobraźnia level urzędnik- przeniesiemy przystanek, nie zrobimy przejścia dla pieszych i fajrant. Teraz na krzywą gębę pasażerowie będą się bawić w skoki przez 3 pasy na Starogardzkiej czyli jednej z bardziej ruchliwych ulic :) ps. Wychodząc z autobusu wchodzimy na żwir i zapadamy się po kostki
(Linia 189,175 przystanek Jagiełły)
Dobra robota
Wyobraźnia level urzędnik- przeniesiemy przystanek, nie zrobimy przejścia dla pieszych i fajrant. Teraz na krzywą gębę pasażerowie będą się bawić w skoki przez 3 pasy na Starogardzkiej czyli jednej z bardziej ruchliwych ulic :) ps. Wychodząc z autobusu wchodzimy na żwir i zapadamy się po kostki
(Linia 189,175 przystanek Jagiełły)
Dobra robota
Zobacz więcej

Opinie (222) 8 zablokowanych

  • (3)

    Jacy ci nowo bogaccy są roszczeniowi. My chcemy. Chcieć to można. Dasz palec chcą rękę. Nie dość że dostali autobus to jeszcze im źle. Trzeba było jeszcze dalej kupować mieszkanie w kredycie bo było tańsze.

    • 3 8

    • Kolejny który nie rozumie (1)

      Autobus był od dawna. Teraz go wydłużyli zabierając przystanek.

      • 1 2

      • Nie zabrali zadnego przystanku

        • 1 0

    • tu bardziej chodzi o starych mieszkańców Maciek z Przemian. Im wszystko zabierają nowi, właśnie pretensjonalni mieszkańcy osiedli, bo im się wszystko należy

      • 3 0

  • (1)

    Niech im developer wybuduje przystanek. Ale nawet chodnika im nie zbudowal na to osiedle w krzakach

    • 5 4

    • Dokładnie

      • 1 0

  • Jaki hejt, jakie niezrozumienie problemu (5)

    A w tym artykule zabrakło informacji o wcześniej zabranych kursach na potrzeby głupawej linii 289 i popsuciu trasy 175.

    • 7 6

    • Ja korzystam z 289 (2)

      I teraz jeszcze mam 189, obie decyzje bardzo dobre

      • 2 2

      • Więc jak już masz to można 289 skasować (1)

        I zagęścić rozkład 289. I zrobić parę przystanków "Maćkowy".

        • 0 1

        • Zagęścić 189 oczywiście

          • 1 0

    • 289 to jedyna sensowna linia w okolicy.

      • 4 4

    • Błyszczysz niczym cebulak..

      • 0 1

  • Karczemki

    A na Karczemkach dostaliśmy kolej bez przystanku.

    • 0 0

  • Tu były kiedyś Maćki... (4)

    To właśnie uszanowanie starej Dzielnicy Maćki i jej mieszkańców - wcielono do Orunia Górna... i teraz mieszkańcy, którzy mieszkają od "zawsze" na ulicy Przemian, gdyż jest to jedna z ulic istniejących od wielu, wielu lat nie mają prawa głosu, baaaa, Ci starzy ludzie (bo większość mieszkańców jest już "wiekowych" muszą przejść cały przystanek, a następnie kombinować by nie utopić się w dziurawej nawierzchni ulicy Przemian, aby młodzi mieszkańcy (gdzie średnia wieku to 35 lat?!) Jagiełły, Kaziemierza i Starogardzkiej mogli podjechać pod sam blok niemalże. I oczywiście największy krzyk podnoszą Ci pretensjonalni nowozameldowani i często przybyli do Gdańska z jakichś "pipidówek". Zero szacunku do starszych wiekiem, schorowanych, mieszkających tu od urodzenia Maćkowiaków.

    • 8 1

    • Tylko mieszkańcy Przemian są tutaj faktycznie poszkodowani przedłużeniem tej linii (3)

      Reszta tj. osiedle na pastelowej to szczerze mówiąc uderzają nie tam, gdzie powinni ze swoimi problemami

      • 2 1

      • A niby dlaczego?

        • 1 2

      • (1)

        w sumie oni najbardziej, bo nowi mieszkańcy musieli liczyć się z wieloma niedogodnieniami. A starym Maćkowiakom wszystko z przysłowiowego "gardła" wydzierają

        • 2 0

        • Nowi mieszkańcy dopasowali się do sytuacji komunikacyjnej, która była "od zawsze".

          Po czym skasowali im ponad połowę kursów 189 na rzecz osiedlopoznawczej 289, a teraz przedłużyli linię 189 bez przystanku.

          • 3 1

  • Tego przystanku, który chcą tam nigdy nie było (2)

    To pozory, bo autobus tam zawracał i wysiadało się na przystanku, który tak naprawdę jest przystankiem do Gdańska Głównego. Niczego im nie zabrano, a tylko przedłużono trasę. Oby nie wpadli na głupi pomysł, żeby autobus robił pętlę na Bartniczej i jechał dalej na rondo...

    • 3 3

    • To właśnie byłoby jakimś sprawiedliwym rozwiązaniem

      Do czasu aż nie będzie przystanku autobus powinien wjeżdżać na Bartniczą. A najlepiej nie jechać do ronda.

      • 1 3

    • Bzdura, tu autobus kończył trasę. Skoro ją wydłużyli, starym mieszkańcom Maciek przemian) powinni zostawić takie warunki komunikacyjne, w jakich żyli od zawsze

      • 1 1

  • (3)

    A tak a`propos przystanków komunikacji miejskiej- kiedy w końcu przystanek końcowy autobusowy Wrzeszcz PKP wróci na swoje miejsce przy dworcu PKP? Obecna, tymczasowa lokalizacja przy Galerii Bałtyckiej jest bardzo niedogodna.

    • 10 3

    • Ale bezpieczna dla pasażerów. (1)

      Poprzednio pasażerowie często wysiadali na jezdnię z za stojącego innego autobusu nie patrząc czy coś jedzie.

      • 1 1

      • Przecież autobusy zatrzymywały się przy chodniku przy dworcu

        i pasażerowie wysiadali wprost na chodnik

        • 1 0

    • To jest docelowa likalizacja i jest ok. Wczesniej ludzie wysiadali gdzie popadnie bo nie bylo przystanku

      • 0 0

  • A czemu 289 zmieniono przystanek końcowy? (2)

    Skoro koniec trasy wypada w Maćkowych. To teraz jadąc tam kierowca zrobi sobie 10 minut przerwy przy Lidlu?

    • 3 3

    • Tak. Teraz koncowy bedzie kolo ronda

      • 0 0

    • Przeciez wg miasta nie ma juz czegos takiego jak Mackowy tylko jest jakas Orunia Gorna costam

      • 1 0

  • Geniusz

    z tego orła, jak zwykle wszystko przypadkowe, rozkłady, przystanki.

    • 0 1

  • letnica (1)

    Kiedy cos pojedzie ul Letnicka i Starowiejska bo masa tam osiedli sie wybudowala a komunikacji brak.

    • 0 2

    • A co developer obiecal autobus?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane