• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy przeciw Quattro Towers

Magdalena Szałachowska
9 października 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Przywykniemy do Quattro Towers?
Kontrowersje wywołuje również kolorystyka wież, która według zapowiedzi inwestora prawdopodobnie zostanie zmieniona. Kontrowersje wywołuje również kolorystyka wież, która według zapowiedzi inwestora prawdopodobnie zostanie zmieniona.

Burzliwie przebiegło poniedziałkowe spotkanie mieszkańców Wrzeszcza z przedstawicielami firmy Hines Polska, która na miejscu dawnej zajezdni przy ul. Partyzantów buduje kompleks Quattro Towers.



Co sądzisz o kompleksie Quattro Towers?

Inwestycja składa się z czterech 16-kondygnacyjnych budynków mieszkalnych, każdy o wysokości 55 m.

Zobacz inny projekt zabudowy tej samej działki.

Sąsiedzi kompleksu, czyli przede wszystkim mieszkańcy ul. Matki Polki, Batorego i Pniewskiego, zaskarżyli decyzję o warunkach zabudowy do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.

Mieszkańcy nie zgadzają się przede wszystkim z lokalizacją tak wysokich budynków w okolicy XIX-wiecznej dzielnicy willowej, protestują przeciwko architekturze nawiązującej do blokowisk oraz przeciwko zamknięciu osiedla. Narzekają również na brak rozwiązań komunikacyjnych, a także proponują utworzenie specjalnego funduszu gwarancyjnego, z którego pokrywane byłyby ewentualne zniszczenia okolicznych domów spowodowane pracami przy inwestycji.

- Kompleks nie narusza żadnych parametrów urbanistycznych, a jego projekt jest oparty o prawomocną decyzję o warunkach zabudowy - tłumaczy Wojciech Rumian, dyrektor inwestycji. - Podstawą wydania decyzji o warunkach zabudowy był brak miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz brak studium zagospodarowania. Oparliśmy się o zasadę dobrego sąsiedztwa, czyli w tym przypadku o architekturę tzw. dolarowca [55 - metrowy budynek na rogu al. Grunwaldzkiej i Partyzantów - przyp. red] oraz o analizę urbanistyczną przygotowaną przez Urząd Miasta Gdańska.

Odpierając zarzuty o spodziewany wzrost ruchu samochodów przedstawiciel dewelopera tłumaczył, że nie będzie on większy niż za czasów CH Sukces i Sukces Bis, tym bardziej, że 40 proc. lokali w Quattro Towers to kawalerki.

Właśnie kończy się rozbiórka centrów handlowych Sukces i Sukces-Bis. W sumie na ponad hektarowej działce powstanie ponad 22 tys. m kw powierzchni mieszkaniowej, 600 m kw. powierzchni biurowej i 170 m kw. handlowej. Pod kompleksem zlokalizowany zostanie parking na 300 aut. Ceny 270 apartamentów wahają się od 7 do 16 tys. zł za m kw. Autorem projektu jest warszawska pracownia Iryda.

Spotkanie zorganizował i poprowadził Maciej Krupa, radny Gdańska z ramienia PO.

Historia terenów po CH Sukces i Sukces Bis

IV 2006 - kupcy powoli opuszczają centrum Sukces i Sukces Bis, początek rozmów GCH Manhattan z australijskim funduszem APN
VI 2006 - zarząd GCH Manhattan występuje o decyzję o warunkach zabudowy
X 2006 - finalizacja transakcji pomiędzy APN i GCH Manhattan, fundusz przejmuje kontrolę nad centrami
XI 2006 - Hines rozpoczyna rozmowy z APN na temat zakupu nieruchomości po CH Sukces i Sukces Bis
I 2007 - miasto wydaje decyzję o warunkach zabudowy
02 II 2007 - Hines nabywa prawa do terenu
26 II 2007 - uprawomocnienie się decyzji o warunkach zabudowy
V 2007 - powstaje koncepcja architektoniczna Quattro Towers
IX 2007 - we Wrzeszczu przy ul. Partyzantów 9 powstaje biuro sprzedaży Hines
X 2007 - Hines składa wniosek o pozwolenie na budowę
I kw. 2008 - początek prac budowlanych
IV kw. 2009 - zakończenie prac
I kw. 2010 - przekazanie lokali mieszkalnych

Opinie (341) ponad 50 zablokowanych

  • jamal...

    Gdyby chociaż to był wyjątek, ale prawda jest tak, że tak myśli 99% ludzi na świecie.

    • 0 0

  • jamal

    Dla gegrozy nawet gdyby 90% dochodów państwa szło na budowę autostrad to i tak za mało. Żyjemu w atkim świecie, że ilość wylanego asfaltu jest wyznacznikiem postępu.
    Pozdrawiam

    • 0 0

  • jamal- podaj mi punkt budżetu mówiacy o dotowaniu motoryzacji ! (1)

    piszesz, ze nikt nie chce budowac autostrad ? A GTC o co się procesuje z Polaczkiem ?
    Włącz telewizor albo kup najpierw gazetę to bedziemy mogli o czymś podobnym do faktów pogadać.

    • 0 0

    • gegroza

      1.porownaj przychody z podatku drogowego porownaj z inwestycjami w drogownictwo + utrzymanie drog krajowych nie musisz nawet dodawac wydatkow gmin na drogi gminne - te dwie pierwsze rzeczy wystarcza
      2.GTC procesuje sie o kontrakt finansowany przez PANSTWO!

      • 0 0

  • Wrzeszcz

    Stare powidzenie mówi"jak niewiadomo o co chodzi, to napewno chodzi o pieniądze".Dlaczego napoczątku nie wybudują dróg i skrzyżowań,tylko centra handlowe,osiedla.W godzinach szczytu Nowa partyzantów jest" zatkana " ,a co dopiero po wybudowaniu Quattro Towers.Niepodoba mi się to,że każdy wolny skrawek ziemi w naszym mieście wykupują deweloperzy aby postawić domy(dla nich to jest 100% zysku).

    • 0 0

  • quilla

    Dlatego piszę o braku zieleni. Zieleni przy takich inwestycja jest na ostatnim miejscu. Szkoda miejsca. Ważniejsze są parkingi.

    • 0 0

  • quilla (1)

    Jak zieleń? O czym piszes?

    • 0 0

    • teren jest dostatecznie duzy, by zadbac o odrobine zieleni w tym miejscu. Poza tym nawet jesli nie bedzie zieleni, to i tak sie poprawi wizerunek. Teraz zieleni tam nie ma , jest tylko straszaca zajezdnia

      • 0 0

  • gegroza

    „Będąc w Diseldorfie (zagłębie R) stałem w korku na auotostradzie 10 minut w okresie szczytu.”

    Ja stałem w Bad Homburg na autostradzie do Frankfurtu 30 min, a w Gdyni na Al. Zwyciestwa 5 min.

    „Trzeba być kompletnym ignorantem, zeby pisać, że budowa dróg nie przyczynia się do rozładowywania korków.”

    Ignorantem jesteś Ty. Budowa dróg przyczyniłaby się do rozładowania korków tylko gdyby nie przybywało ludzi i samochodów, a tak nie jest. Budowa dróg jest rozwiązaniem krótkotrwałym. W dłuższej perspektywie i tak będzie to za mało a co ważne jest szkodliwe dla środowiska, a co za tym idzie również dla gegrozy, choć Twój mózg nie obejmuje takich horyzontów czasowych. Nie dziwię się. Poza tym istnieją wąskie gardła i zawsze tacy kretyni jak Ty będą chcieli dostać się do centrum jak najwygodniej co samo przez się będzie powodować korki, nawet jak wokół będą same autostrady. I zawsze będziesz narzekał, że się nic nie buduje.

    „Takim samym sposobem myslenia posłużyli się inżynierowie ruchu zwężajac kartuską.”

    Takim sposobem myślenia posługują się ludzie na Zachodzie wyciszając ruch w centrach, ale tego nie chcesz zrozumieć, nawet gdy dotyczy to Twego kochanego Zachodu.

    „Twoim tokiem myślenie - im mniej dróg tym mniej korków.”

    Nieprawda. Im mniej dróg to wcale nie mniej korków. Piszę, że rozwój infrastruktury nic nie daje, ponieważ ludzi przybywa i stają się coraz bardziej mobilni. Niszczy się tylko w ten sposób przyrodę i eksploatuje coraz bardziej naturalne bogactwa ziemi. Gdybyś czytał uważnie to byś wiedział.

    „Charakterystyczne jest dla ciebie zmienianie wątków. Pisałeś, ze nie ma żądań ekologów a potem sam je wypisałeś. To sa czy nie...”

    Pytam się jakie to są coraz BEZCZELNIEJSZE żądania ekologów? A żądania są jak najbardziej, lecz to są na razie żądania i prośby oraz naukowe opracowania. Natomiast na razie głos mają gegrozy, więc nikt nie przejmuje się żąaniami, prośbami, apelami i opracowaniami.

    „Kompromis - a moze budowa estakady przez Rospude jest kompromisem ? MOże iść droga zwyczajna - tańsza z 10 razy.”

    Nie wiem o co Ci chodzi. Ty piszesz, że ekolodzy nie chcą w ogóle obwodnicy, a normalni ludzie chcą. A ja ci piszę: EKOLODZY CHCĄ OBWODNICY JAK NABARDZIEJ !!! EKOLODZY CHCĄ AUTOSTRAD !!! EKOLODZY CHCĄ TYLKO INNEGO PRZEBIEGU !!! To jest właśnie kompromis. Piszę dużymi literami, żeby trafiło to do Twojej głowy i żebyś przestał Ty i tobie podobni przestali kadzić, że ekolodzy są przeciwni autostradom, bo sto razy podkreślali, że chcą autostrad, ale łatwiej jest mówić, że nie chcą. Autostrad to nie chcę JA, ANTYPOLITYK a nie EKOLODZY !!! Rozumiemy się? Więc odwal się od ekologów.

    „Dla takiego człowieka jak Ty przełożenie ekologii na ekonomię jest albo zbyt skomplikowane albo nie trudzisz się tym bo przecież jak mozna w ogóle prównywac jedno i drugie”.

    Ekonomia z zasady nie zgodzi się z ekologią, ponieważ w ekonomii obowiązuje zasad Tu i Teraz, a po nas choćby potop (czego jesteś przykładem), a ekologia wybiega w przyszłość. Niemniej trzeba szukać tu kompromis. Na tym polega sukces.

    „Mam już dosć słuchania o szkodliwosci wszystkiego ! Złe są elektrownie atomowe bo odpady są jakie są, złe wodne - bo rzeka staje się uregulowana, złe ęglowe, złe wiatrowe, dobre słoneczne ale te sa utopią.... ”

    Ależ ja nie pisałem, że wszystko jest szkodliwe. Szkodliwe są Twoje poglądy. Nic nie pisałem o elektrowniach.

    „Właśnie IKEA zkończyła z torebkami foliowymi. Jest pomysł naszej światłej wladzy zeby je całkiem zakazać. I nie chrzań głupot tylko dobrze czytaj co piszę - ja jestem za płaceniem za torebki i za wyborem czy chce zapłacić i mieć folię czy nie.”

    Nie słyszałem o takim pomyśle władz. W sklepach widzę akurat trend odwrotny. To ja muszę zawsze zdzwinioej paniusi za ladą pięć razy powtarzać, że ja żadnego worka plastikowego NIE POTRZEBUJĘ.

    „jesli jesteś taki ekologiczny to na co Ci ten samochod - podobno taksówki sa tańsze.”

    Samochód (żony) wyłącznie służy mi do wakacji po Europie. Ale powiem ci, że już mnie tam nie ciągnie. Poza tym, nie psioczę jak stoję w korkach, w odróżnieniu od ciebie, bo sam się do nich przyczyniam.

    „Twoje wypowiedzi świadczą o tym, ze jednak jesteś talibem - masz jedynie słuszne poglądy.”

    Talib i Ty moglibyście sobie podać ręce, ponieważ zarówno Ty jak i talibowie pałacie nienawiścią do ekologii i zdrowego rozsądku, więc porównanie zupełnie nietrafione. Bardziej talibem samochodowym jesteś Ty (Talibowie natomiast kochają samochody).

    „PO IiŚ: 11 mld euro na drogi, 2 mld na kolej
    10.10.2007.
    Podczas konferencji „Wrzućmy wyższy bieg! Modernizacja infrastruktury transportowej w Polsce”, wiceminister transportu Barbara Kondrat poinformowała, jak zostaną podzielone środki z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013.
    Łącznie w ramach PO IiŚ Polska będzie miała do dyspozycji 19 mld euro. 58 proc. tej kwoty, czyli 11,2 mld euro, zostanie przeznaczone na infrastrukturę drogową, 10 proc., czyli 1,9 mld euro, wykorzysta kolej.”

    Tu masz odpowiedź jak inwestuje się w transport drogowy i jak w kolejowy.

    • 0 0

  • zmarnowany Wrzeszcz (1)

    A ja dodam od siebie, że mieszkam na ul.Matki Polki i chyba najlepiej znam bolączki mieszkańców tego rejonu. Mój dom znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie z miejscem budowy, w odległości nie większej niż 15-20 metrów.I wcale mnie nie cieszy, że ciężkim sprzętem wjadą na moje podwórze i drążyc będą w nim wielkie, głębokie hale na garaże a potem wyrosną mi za siatką przed oknami cztery 16 piętrowe molochy i całkowicie przysłonią mi niebo. Mieszkania zamienią się w nory bez światła.Nie wspominajac o zniszczeniach, które powstaną na skutek prac budowlanych prowadzonych na szeroką skalę. Nie obejdzie sie bez popękanych i zapadających się murów naszych mieszkań.I niech się tu nie "mądrzą" ci co porównują XIXw. wille do kurchanów, bo jak wnioskuję - dla nich wielka szklano-betonowa bryła to jest coś wspaniałego na co czekają. A tak naprawdę wspaniały, to był dawny willowy Wrzeszcz, z którego prawie nic już nie pozostało. Dawny urok tej dzielnicy niebawem zniknie na zawsze. A nie można było tak np. rozwinąc architekturę w kierunku, który juz istniał i poprawiac to, co było w niej najlepsze? Kto był we Florencji ten wie, że tam buduje się nadal tylko do wysokości 2 piętra, właśnie po to żeby nie psuc przepięknej XVI w. architektury miasta.

    • 0 0

    • A jednak za...

      takze mieszkam na Matki Polki i jestem odmiennego zdania. Skoro niewiele zostalo ze starej przepieknej architektury, to niech ktos sie w koncu zajmie by dalej nie niszczala, ale to nie znaczy ze dzielnica ma sie zatrzymac na tym etabie. Niech sie rozwija, a budownictwo to przyszlosc. Co do zniszczen, to sadze ze Twoja opinia jest mocno przesadzona. Na pewno sufit Ci na glowe nie spadnie, a zdecydowanie wole ladnie zagospodarowany teren z pasem zieleni niz straszaca zajezdnie.

      • 0 0

  • antypolittyku - to do Ciebie

    Będąc w Diseldorfie (zagłębie R) stałem w korku na auotostradzie 10 minut w okresie szczytu. W Pruszczu wczoraj przez 15 minut pokonałem 200 metrów ! Dlatego tylko że przez miasto przechodzi jeden wiadukt. Trzeba być kompletnym ignorantem, zeby pisać, że budowa dróg nie przyczynia się do rozładowywania korków. Takim samym sposobem myslenia posłużyli się inżynierowie ruchu zwężajac kartuską. Twoim tokiem myślenie - im mniej dróg tym mniej korków.
    Charakterystyczne jest dla ciebie zmienianie wątków. Pisałeś, ze nie ma żądań ekologów a potem sam je wypisałeś. To sa czy nie... Kompromis - a moze budowa estakady przez Rospude jest kompromisem ? MOże iść droga zwyczajna - tańsza z 10 razy.
    czy moje życie stało się gorsze ? - tak bo z powodu niemozliwosći zwiększenia pozyskania drewna musiałem kupić chorendalnie droga więżbę dachową. Dla takiego człowieka jak Ty przełożenie ekologii na ekonomię jest albo zbyt skomplikowane albo nie trudzisz się tym bo przecież jak mozna w ogóle prównywac jedno i drugie. Mam już dosć słuchania o szkodliwosci wszystkiego ! Złe są elektrownie atomowe bo odpady są jakie są, złe wodne - bo rzeka staje się uregulowana, złe ęglowe, złe wiatrowe, dobre słoneczne ale te sa utopią....
    jesli o czymś nie słyszałeś to nie chrzań że to nie istnieje. Właśnie IKEA zkończyła z torebkami foliowymi. Jest pomysł naszej światłej wladzy zeby je całkiem zakazać. I nie chrzań głupot tylko dobrze czytaj co piszę - ja jestem za płaceniem za torebki i za wyborem czy chce zapłacić i mieć folię czy nie.
    jesli jesteś taki ekologiczny to na co Ci ten samochod - podobno taksówki sa tańsze. Ja mam samochód bo uważam że jest mi potrzebny , ale nie dorabiam do tego ideologii.
    Twoje wypowiedzi swiadczą o tym, ze jednak jesteś talibem - masz jedynie słuszne poglądy.
    dobrych snów życzę i umiaru.

    • 0 0

  • budować! (3)

    a może zróbmy skansen z miasta? "nie pasuje bo za nowoczesne, za wysokie, za szklane, za..." To jest miasto i ono żyje, czy się komuś to podoba czy nie. Gdyby w ten sposób patrzyli wszyscy - mieszkalibyśmy nadal w kurnych chatach. Może raczej chodzi tu o zawiść(on ma mieć nowe, a ja nadal stare)?

    • 0 1

    • wileka płyta przy osiedlu willowym?

      Ciekawe jak Ty byś zapłacił krocie za spokój i mieszkanie w osobnym domku w centrum na obrzeżu dzielnicy handlowej, jakby któregoś dnia taka szkarada zastawiła Ci cały widok i utrudniła dojazd. Gdańsk nigdy nie był modernistyczny a to jest po prostu okropne, bubują po 16 pięter zeby więcej kasy z ludzi zedrzeć i same kawalerki.

      • 0 0

    • zawiść?? (1)

      ja mieszkam w nowym bloku i zazdroszcze tym, co mieszkają we wrzeszczu w starych domkach. no, może nie chodzi mi o te, w których nie ma łazienek, ale o piękne w swojej starości niziutkie domeczki. z duszą, a nie szkłem i metalem.
      niektórzy cenią sobie co innego.

      • 0 0

      • btw

        naprawdę podobają wam się budynki bez wyobraźni wzorowane na pudełku od zapałek, wzorowane na architekturze rodem z PRLu i konstruktywizmu początku XX wieku?

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane