• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mikołaj przyciągnie turystów poza sezonem?

Marzena Klimowicz-Sikorska
9 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Św. Mikołaj ma przyciągnąć nad Bałtyk turystów poza sezonem letnim. Św. Mikołaj ma przyciągnąć nad Bałtyk turystów poza sezonem letnim.

Co święty Mikołaj robi na plaży w Trójmieście? Wypoczywa i zachęca rodaków do przyjazdu nad morze także poza sezonem. Kolejny etap akcji "Czas na Bałtyk" zainaugurowano na plaży w Brzeźnie. Tylko czy Mikołaj ze sztuczną brodą i monidła przekonają Polaków do wakacji nad Bałtykiem jesienią i zimą?



Zdjęcie ze św. Mikołajem to część promocji nadmorskich miejscowosci. Zdjęcie ze św. Mikołajem to część promocji nadmorskich miejscowosci.
Za miesiąc skończy się lato, a tym samym manna z nieba dla nadmorskich hoteli, pensjonatów, pubów i smażalni ryb. Dlatego samorządy województwa pomorskiego i zachodniopomorskiego blisko rok temu rozpoczęły pod hasłem "Czas na Bałtyk" walkę o turystę posezonowego. Jedną z pierwszych odsłon tej akcji była akcja "Plaża na stoku", gdzie na sztucznej plaży w Zakopanem, w samym środku zimy, przy kilkunastostopniowym mrozie piękne dziewczyny ubrane w... bikini, promowały spędzanie czasu nad Bałtykiem.

Teraz turystów do wydawania pieniędzy nad morzem ma zachęcić "Mikołaj na plaży" - święty z brodą i hostessami oraz monidła.

- Akcja trwa już prawie cały rok, a potrwa jeszcze kilka miesięcy i na pewno będzie ponawiana - zapowiada Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego. - Chcemy, by polskie morze było promowane permanentnie, bo konkurencja, zwłaszcza w obszarze Morza Bałtyckiego i Śródziemnego, jest niezwykle silna.

Czy akcja ze św. Mikołajem promującym wypoczynek nad Bałykiem poza sezonem cię przekonuje?

Walka toczy się jednak o turystę polskiego, a więc z "natury" mniej zamożnego, niż jego zachodni odpowiednik. - Nasz target jest różny, są to zarówno turyści zamożni, którzy szukają bardzo drogich usług, a także mniej zamożni. W akcji "Czas na Bałtyk" chodzi nam przede wszystkim o promowanie aktywnych i niedrogich form wypoczynku nad morzem, które można uprawiać także poza sezonem letnim jak. np. nordic walking, jazda na rowerach, windsurfing czy jazda konna - mówi marszałek. - Chcemy zwrócić uwagę na prozdrowotny wypoczynek nad Bałtykiem, którego Polacy potrzebują, a oferty są na niemal każdą kieszeń. Skupiamy się głównie na rodakach, gdyż to ich najwięcej wypoczywa nad polskim morzem. Choć obserwuję, że coraz więcej odwiedza nas turystów z Niemiec, Ukrainy czy Kaliningradu.

Tylko czy Polaków zainteresuje przaśna oprawa akcji - św. Mikołaj z ewidentnie sztuczną brodą, choć naturalnie wyhodowanym brzuchem - którego będzie można zobaczyć na aż 23 nadbałtyckich plażach, a do tego jeszcze rozstawione kiczowate monidła?

- W prowokacyjny sposób rozpoczęliśmy akcję [plażowiczki w bikini na mrozie w górach - przyp. red.], tak samo chcemy prowokować. św. Mikołajem, podkreślając walory tych miejsc w okresie zimowym. Myślę, że ta drobna prowokacja trafi do świadomości Polaków - mówi Mieczysław Struk.

W całorocznej akcji "Czas na Bałtyk" biorą udział 23 nadbałtyckie gminy oraz samorządu województwa pomorskiego i zachodniopomorskiego. Projekt kosztuje ok. 700 tys. zł, które pochodzą z kas samorządu pomorskiego i zachodniopomorskiego, a także od Polskiej Organizacji Turystycznej.

Akcja "Plaża na stoku".

Opinie (57) 7 zablokowanych

  • Wiemy jak wydłuzyć sezon turystyczny bezinwstycyjnie

    Wiemy jak wydłuzyć sezon turystyczny bezinwstycyjnie. Więcej na stronie Bałtyckiego \Instytutu \Gmin w Gdańsku

    • 1 0

  • przegięcie

    Mikołaje i choinki pojawiaja się w sklepach juz od listopada, co jest dla mnie wystarczającym przegięciem.

    Powiedzmy więc otwarcie - ten czerwony pajac wypromowany przez Coca-Colę nie ma nic wsopólnego z prawdziwym św. Mikołajem, który faktycznie rozdawał podarki biednym, a nie zachęcał masowo do wydawania pieniędzy na zbędne gadżety.

    • 2 0

  • ŻENADA

    Ta akcja to żenada. Wstyd mi za Marszałka i wszystkich decydentów.
    Kreacja jest po prostu słaba i zupełnie nie podkreśla walorów wybrzeza Bałtyku ... Zupełnie.

    Mikołaj zaś jest tak kontrowersyjny jak zeszłoroczny śnieg.
    Szkoda.

    P.S. ... a monidła na maksa kiczowate.

    • 1 0

  • jako akcja?

    jako akcję ambientową uważam to za słaby pomysł

    • 1 0

  • kontrola jakosci jedzenia i piwa

    powinni sie zajac bo tylko raz mozna oszukac mieszkanca i turyste wstyd dla trojmiasta no

    • 1 0

  • (1)

    niech ceny normalne zrobia najpierw a pozniej reklamuja!!!

    • 0 0

    • dla nich 8zł za 0,5 browara w ogródku na Monciaku, bez kibelka, to chyba ta normalność i pewnie powinniśmy im dziękować, że nie jest drożej ;p
      a w niektórych knajpach 9 zł.

      • 1 0

  • Co za pomysł z tym Mikołajem??!! Absurd jakiś!

    Kto ma przyjechać to przyjedzie, głównie emeryci, którzy mają z NFZ dofinansowanie a o miejsca po sezonie im łatwiej i koniec listy przyjezdnych, co ma do tego biegający teraz Mikołaj? Ręce opadają jak się czyta takie informacje.
    Za te pieniądze plażę w Brzeźnie polecam oczyścic ze śmieci, psich kuponów, oraz glonów, to przyciągnie 3x więcej ludzi niż mikołaj, dziadek mróz czy nawet batman latający po plaży.

    • 2 0

  • szkoda, że minęła moda na kunta-kinte

    efekt byłby podobny
    i niby co ci ludzie po sezonie mieliby robić w gdańsku?? szukać w egipskich ciemnościach jedynego szaletu w okolicach długiej??

    • 2 0

  • turystów przyciągną normalne ceny w knajpach itp.

    wystarczy porównać, ilu turystów przyjeżdża np. do Władka, a ile do Juraty.

    • 1 0

  • Swiety Mikolaj, (1)

    no coz,chyba to dla kazdego z nas byl najpiekniejszy okres w zyciu, tak dlugo jak sie w niego wierzylo, potem nagle wszystko jakos sie zmienilo i zycie nabralo innych kolorow....

    • 2 1

    • ta...

      ...czarnego i białego... :P

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane