• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Milion więcej pasażerów w SKM, rekord przewozów PKM

Szymon Zięba
21 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
O ponad milion wzrosła liczba pasażerów SKM, rekord odnotowała również PKM. O ponad milion wzrosła liczba pasażerów SKM, rekord odnotowała również PKM.

Rośnie liczba pasażerów, którzy korzystają ze składów SKM i PKM. Przez pierwsze 10 miesięcy tego roku "eskaemki" przewiozły w sumie ponad 29 mln osób, czyli ponad milion podróżnych więcej niż w tym samym czasie w 2018 r. Historyczny rekord odnotowała również PKM - w październiku ze wszystkich połączeń systemu skorzystało 414 100 pasażerów.



Którym rodzajem komunikacji miejskiej podróżuje ci się najbardziej komfortowo?

Pociągi SKM są jednymi z najpopularniejszych środków transportu w Trójmieście. Z ostatnich danych przewoźnika wynika, że wzrosła liczba osób, które zdecydowały się skorzystać z usług kolejarzy.

Podczas gdy w zeszłym roku - od stycznia do października - żółto-niebieskimi składami podróżowało dokładnie 28 mln 507 tys. 436 pasażerów, w analogicznym okresie tego roku było ich już ponad 29,5 mln. Oznacza to wzrost liczby pasażerów o 1 mln 039 tys. 458 osób.

Wśród prawdopodobnych przyczyn wzrostu Tomasz Złotoś, rzecznik SKM, wymienia:
  • rosnącą liczbę mieszkańców aglomeracji, zainteresowanych korzystaniem z komunikacji publicznej;
  • spadającą przepustowość dróg (korki zniechęcają do korzystania z aut i autobusów i skłaniają do korzystania z transportu szynowego);
  • zmiany w szkolnictwie (podwójne roczniki w szkołach średnich);
  • więcej imprez masowych;
  • wzrost świadomości ekologicznej skłaniającej do wyboru komunikacji publicznej.

Większa liczba pasażerów oznacza także większe wpływy do kasy przewoźnika. Przez 10 miesięcy zeszłego roku SKM zarobiła ze sprzedaży biletów ponad 72 mln zł, w tym roku w tym samym czasie - niemal 75 mln zł.

Więcej pasażerów także w PKM



Michał Piotrowski, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, poinformował, że wzrost liczby pasażerów odnotowano także w Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Ze wszystkich połączeń systemu PKM skorzystało bowiem 414 100 pasażerów.

Coraz więcej pasażerów korzysta z PKM. W październiku liczba pasażerów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej przekroczyła 400 tys. Coraz więcej pasażerów korzysta z PKM. W październiku liczba pasażerów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej przekroczyła 400 tys.
To - jak podkreślają przedstawiciele UM - historyczny rekord. Rekordem okazało się również połączenie do Kartuz. W październiku pociągi przewiozły tam aż 104 tys. podróżnych.

Październik 2019 r. to pierwszy miesiąc w historii, w którym liczba pasażerów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej przekroczyła 400 tys.

Rozkład jazdy pociągów PKM i SKM



Dla porównania w październiku 2018 r. pasażerów było ok. 372 tys.

- W rekordowym październiku aż 104 tys. osób to podróżni odcinka kartuskiego. To również najwięcej w historii linii - podsumowuje marszałek Mieczysław Struk.

W marcu otwarto węzeł przesiadkowy przy PKM. Materiał archiwalny.

387 miejsc parkingowych, 25 stojaków na rowery, rozbudowany system monitoringu, zbiornik retencyjny, drogi manewrowe i nowe chodniki. W Rębiechowie przy przystanku PKM otwarto węzeł przesiadkowy.

Miejsca

Opinie (208) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Wspaniale

    Tylko skoro tyle zarabiają to niech zainwestują w kolejne składy bo obecne warunki pozostawiają wiele do życzenia.... liczba pasażerów na pewni jeszcze wzrośnie i inwestycje szybko się zwrócą

    • 0 0

  • Najlepiej podrozuje mi się PR (2)

    ... tak przewozy regionalne na trasie Gdansk Gdynia są luzniejsze ... i bez miliona przystankow ! Polecam

    • 5 0

    • (1)

      Mi tez:), tylko ze jezdza z małą czestotlowościa.
      Trzeba zwiększyc czestotliwość Przewozow Regionalnych to: ludzie z głownych stacji przesiądą sie do PR bo jest szybciej i nie trzeba sie wlec SKM co przystanek, a SKM-ką beda podrożowac osoby ktore wysiadają w mniejszych stacjach.
      Prosta sprawa...

      • 0 0

      • a ja wożę rowerek
        regio chce za przewóz roweru więcej niż za przewóz osoby

        więc niech się wypchają

        • 0 0

  • To chyba czas najwyższy na inwestycje (4)

    EN57 już by chciały odpocząć od pracy. A pasażerowie od nich

    • 60 7

    • Ja bardzo lubię EN57 (2)

      Dzięki nim czuję się, jakby mi lat nie przybywało.

      • 18 0

      • EN57 będą sprawnie jeżdziły jeszcze dłuuuugo po tych dartach, impuslach czy innych pendolino (1)

        kiedyś budowano z głową i na lata..
        ...a nie żeby tylko upchnąć .... i żeby tak kilka lat 'na gwarancji' jakoś tam i pojeździło, a potem.. to niech się kupujący/użytkownik nieustannymi awariami i remontami martwi.

        • 12 0

        • a ja woźę rower

          jak widzę że wjeżdża co innego niż EN57
          to panikuję, bo nie wiem, czy dam radę wsiąść

          • 1 0

    • Ehe a co okulista na to?

      Nie wiem jak ty, ale ja od nastu lat dojeżdżam do pracy pociągami i inwestycje widać gołym okiem. Wystarczy zobaczyć ile jest wyremontowanych przystanków. pociągi może i wyklepane i odmalowane ale standard w nich też dużo lepszy niż w tych starych gdzie wiało z każdej ściany a nie mówiąc już o oknach.

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    (9)

    Bardzo się cieszę, że SKM i PKM mają coraz więcej pasażerów, widać, że jest na to zapotrzebowanie. Nie muszę się stresować parkowaniem, korkami itd. W trasie mogę sobie poczytać, obejrzeć coś na tel, fajna sprawa.
    Problem natomiast jest w tym, co nam serwuje SKM, a w moim przypadku PKM... Za mało taboru, ścisk, nie ma czym oddychać, okna wszystkie poblokowane mimo, że klima już od dawien dawna nie działa a do tego jeszcze zaczęli grzać i jest tragedia, ludzie tam wchodzą w kurtkach a oni saunę robią :/ Ręce opadają,
    Z Jasienia do Wrzeszcza : 7.19 - dłuższy skład ale też już coraz bardziej wypchany, 7.34 jedzie się na glonojada na szybie i bez tlenu.

    Wszystkie problemy zaczęły się chyba od podpięcia Gdyni i tym samym wydłużenia trasy. Przy obecnym stanie taboru nie ma sensu inwestować w nowe węzły przesiadkowe, parkingi itd, bo nie ma czym tych nowych pasażerów wozić. Fajnie, że chociaż jeden pociąg rano wydłużyli ale to za mało bo problem ma dużo większą skalę.

    • 225 10

    • Alfa Park

      a będzie jeszcze gorzej jak Alfa Park zrealizuje swoje inwestycje

      • 0 0

    • skm klima? (3)

      Klima? SKM? Tylko w 1 składzie przyjacielu.
      Okna w SKM owszem niektóre pozamykane ale to ze starości :)

      • 1 5

      • (1)

        PKM!

        • 3 0

        • wszyscy znamy prześmiewcze rozwinięcia akronimu SKM

          zaproponujmy kilka na PKM, może też się przyjmą
          ale pls mniej burackie niż
          Poczekaj K Mać

          • 1 1

      • SKM i PKM mają inne składy... W PKM (Pesy) są maciupeńkie okna i do tego zamknięte na śrubę. A klimatyzacja jest w każdej pesie, tylko, że od dawna nie działa, czego oczywiście nikt nie egzekwuje bo po co.

        • 18 1

    • Przywrócić PKM do Gdańska Głównego!!

      • 16 0

    • Za mało miejsc parkingowych zniecheca ludziz (1)

      • 5 3

      • do SKMki dołaczyć składy Parkingowe

        i będzie każdy zadowolony

        • 5 2

    • na 8 rano do pracy powinny jechać składy co 5 minut, podobnie z powrotem po 16 ale jak się ma g. zamiast mózgu to tylko się mówi o ograniczaniu ruchu kołowego a dla zbiorkomu nie robi się nic

      • 44 2

  • Skm (2)

    Wasz tabor wywołuje u mnie odruchy wymiotne i prędzej przeczolgam się z Gdańska do Gdyni niż kupię wasz bilet częstotliwość kursowania tragedia zwłaszcza w święta tkwicie jeszcze w poprzedniej epoce po co się starać konkurencji nie ma powinien być w Trójmieście konkurencyjny przewodnik ale żyjemy w dziwnym kraju

    • 12 4

    • Bez obrazy, ale w poprzedniej epoce składy były dłuższe, częstsze i trasy niepocięte.

      • 0 0

    • Życzę powodzenia

      • 7 0

  • Jest jest zapotrzebowanie

    Wszyscy jadą na lotnisko :))) Wy tu rozwijacie kolejny wątek och jak w.spaniale. w Skm i PKM tym czasem Polacy i Ukraińcy migrują z Polski bo jest tak cudownie,

    • 1 0

  • Niech zwiększą częstotliwość kursów PKM-ki do i z Kościerzyny to zobaczą jak wzrośnie zainteresowanie transportem kolejowym.

    • 3 0

  • pierwsze co przychodzi na myśl:
    milion pasażerów więcej, tyle samo składów.
    ludzie.rar

    • 2 0

  • Proponuje tekst zaco kolejny raz donald dostał stanowisko (3)

    Za likwidacje polskiego przemysłu który był konkurencją dla zachodniego, Za opanowanie handlu przez zachodnie markety .Za to ze zostaliśmy złomowiskiem i wysypiskiem smieci zachodnich sprowadzanych masowo odpadów. Za Smieciowe umowy dla Polaków ,Za doproweadzenia do bankructwa Polskie szpitale których długi wykupowały mafie zyskując 1000razy więcej.za fiurmy lichwiarskie przejmujące mieszkania biedaków za złotówkę,za umoczonych w kredytach frankowiczach i jeszcze tysiące innych przykładów ale ogólnie za miliardowe zyski dla zachodnich koncernów w Polsce.

    • 21 14

    • Gadu, gadu.... Gadu, gadu, a tu się trzeba brać za robotę. Dobre dojne już minęło, a teraz w ograbionym kraju jakoś trzeba będzie przeżyć czasy recesji. Mam nadzieję, że Ci dzisiaj zadowoleni, którzy coś tam skorzystali z pracy innych, również będą zadowoleni jak w dwójnasób będą musieli ponosić koszty recesji... Ci co nie skorzystali z pewnością nie będą zadowoleni, a żyć trzeba będzie.

      • 0 0

    • Wania wracaj do Moskwy. Dosc tych kłamstw za ruble (1)

      • 10 4

      • Ty wracaj do Berlina, bo dobrze typ mowi.

        • 2 4

  • Opinia wyróżniona

    Bo to jest przyszłość! (10)

    Transport szynowy mimo wad i ograniczeń i tak jest najbardziej przyszłościowym środkiem transportu. Gdyby otworzyć nowe linie SKM np. na terenach Gdańska Południe, Gdyni Zachód czy północnych dzielnic Gdyni wyniki byłyby jeszcze bardziej spektakularne. Układ drogowy jest obecnie już tak niewydajny, że wystarczy jedna stłuczka aby sparaliżować pół miasta. Gdyby jeszcze był spójny, tani i łatwo dostępny bilet trójmiejski pasażerów byłoby jeszcze więcej.

    • 257 5

    • SKM do Gdańsk Południe? W mieście gdzie "rzondzooo" fanatycy tramwajów? Zresztą, ich już nawet nie stać

      na tramwaj przy mitycznej Nowej Świętokrzyskiej

      • 2 0

    • (3)

      Nie wiem dlaczego przy tak dużym zapotrzebowaniu kursują mikroskłady. Tabor SKM w porównaniu do Kolei Dolośląskich lub Mazowieckich to złom. Zielonyw środku Newag to bajka. A skoro Warszawa wycofała się z Pesy / rzekomo z powodu opóźnień w dostawie- prawie gotowe składy/ to możnaby ze świetnie zarządzanego budżetu miejsckiego wynegocjować dobre warunki.

      • 26 1

      • SKM to PKP i nie licz, że cos kupi. (2)

        kiedyś na SKM jeździły składy po 3 zestawy 3 członowe, ale to było w poprzedniej rzeczywisości.
        Koleje Dolnośląskie i Mazowieckie to własność samorządu, podobnie jak Wielkopolskie, Małopolskie, Śląskie, Łódzkie.

        • 16 2

        • Czy ktos naszym marszalkom broni kupic tabor?

          Tak jak w innych wojewodztwach?
          Ulozyc rozklad i taryfe, zaplacic za tory i utrzymanie taboru? Wynajac kolejarzy do realizacji. Chciazby z SKM. Albo tac lepsze warunki i sami przejda.
          No, kto broni?

          • 4 0

        • no i?

          czy tu jak ktoś nie jest matołem, to jest dyskwalifikowany z pracy w kolei?

          • 1 1

    • SKM na Gdańsk Południe? (2)

      Bardzo dobry pomysł ale nie wg Biura Rozwoju Gdańska.
      Oni nie widza potrzeby SKM - tacy fachowcy nam się trafili.

      • 43 2

      • To takich fachowcow sie znienia. Naprawde nie wiem na co czekacie ? jest tyle chetnych stowarzyszen ? (1)

        Frag, Miasto Wspolne, etc

        • 19 0

        • No ale jak wszyscy głosują

          "byle nie PiS" bez wnikania i wymagania od kandydatów to potem nie ma szans na zmiany.

          • 24 1

    • Na linii SKM też wystarczy awaria czy pieszy na torach, żeby sparaliżować SKM (1)

      invalid argument

      • 7 21

      • no to zawsze wtedy masz alternatywę w postaci tramwaju. A jak nie ma SKM, tramwaj się zepsuje, to zostaje tylko iść pieszo (bo autobusów nie ma - zlikwidowali po wybudowaniu tramwaju)

        • 14 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane