• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mimo mgieł i Pendolino, liczba pasażerów na lotnisku wzrosła

Michał Stąporek
9 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Choć w lutym spadło obłożenie trasy do Warszawy, lotnisko obsłużyło o 27 proc. pasażerów więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Choć w lutym spadło obłożenie trasy do Warszawy, lotnisko obsłużyło o 27 proc. pasażerów więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

224 103 pasażerów obsłużonych w lutym na lotnisku w Gdańsku stanowi wzrost o 22,7 proc. w stosunku do tego samego miesiąca w ubiegłym roku.



Marketingowcy lotniska zabawili się w kotka i myszkę z miłośnikami lotnictwa na Pomorzu, gdy tydzień temu anonsowali lutowe wyniki ruchu pasażerskiego w Rębiechowie.

"Po raz piąty liczymy obsłużonych pasażerów za luty i nie wierzymy własnym oczom!!! Tzw. "efekt Pendolino" i częste mgły pociągnęły nasze statystyki w dół." - pisali na portalu lotniska na FB.


Dziś jednak okazało się, że choć faktycznie szybki pociąg do Warszawy odebrał lotnisku część pasażerów na tej trasie, a mgły rzeczywiście sprawiły, że w Rębiechowie wylądowało kilkuset pasażerów mniej, ogólny wynik portu lotniczego w Gdańsku poprawił się.

- Oprócz pojawiających się mgieł odczuliśmy już chyba w pełni tzw. efekt Pendolino. Faktycznie, statystyki na doskonałym dotychczas połączeniu PLL LOT Gdańsk-Warszawa wykazują istotny spadek - przyznaje Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.

Pracownicy lotniska przyznają, że pojawienie się szybkiego pociągu na trasie Gdańsk-Warszawa sprawiło, że mniej osób lata na tej trasie samolotem. Pracownicy lotniska przyznają, że pojawienie się szybkiego pociągu na trasie Gdańsk-Warszawa sprawiło, że mniej osób lata na tej trasie samolotem.

Na szczęście dla lotniska, ogół ruchu pasażerskiego nie zmalał, gdyż inne połączenia zanotowały wyraźne wzrosty.

- Sukcesywnie w Gdańsku cały czas rozwijamy bazy przewoźników lotniczych i to głównie dzięki dwóm z nich - linii Wizz Air oraz Ryanair - udało nam się osiągnąć wynik, który z pewnością należy do najlepszych w kraju - kwituje Tomasz Kloskowski.

Żeby pojawiające się kilka razy w roku mgły nad Rębiechowem przestały komplikować jego pracę, na lotnisku trwa rozbudowa systemu ILS (Instrument Landing System), który wspomaga pilotów podczas lądowania. Inwestycja pochłonie 59,2 mln zł i po jej uruchomieniu umożliwi samolotom lądowanie przy widoczności 300, a nie jak dotychczas 550 metrów.

Etapy rozbudowy systemu ILS w Gdańsku. Etapy rozbudowy systemu ILS w Gdańsku.

Czytaj więcej w artykule Na lotnisku w Rębiechowie samoloty wylądują w gęstej mgle

W trwającym wciąż sezonie zimowym w ruchu regularnym z Gdańska można polecieć do:

Berlina (Air Berlin)
Warszawy (PLL LOT)
Frankfurtu, Monachium (Lufthansa)
Oslo (Norwegian)
Birmingham, Bristolu, Cork, Dublina, Edynburga, Warszawy Modlina, Leeds Bradford, Londyn Stansted, Manchesteru, Oslo Rygge, Krakowa (Ryanair)
Kopenhagi, Oslo (SAS)
Alesund, Barcelony, Bergen, Doncaster-Sheffield, Dortmund, Eindhoven, Glasgow, Goteborga, Groningen, Hamburga-Lubeki, Haugesund, Kolonii/Bonn, Kristiansand, Liverpoolu, Londynu Luton, Malme-Sturup, Mediolanu-Bergamo, na Maltę, Oslo Torp, Paryża-Beauvais, Stavanger, Sztokholmu-Skavsta, Trondheim oraz Turku (WizzAir).


Potężny wojskowy samolot transportowy na lotnisku w Rębiechowie

Miejsca

Opinie (141) 6 zablokowanych

  • Wroclaw (2)

    dlaczego nic nie lata do Wrocławia ???

    • 1 0

    • lata (1)

      eurolot lata do Wroclawia - ale z koncem marca przestaje latac, W sezonie Ryanair bedzie bedzie latac

      • 0 0

      • teraz nie lata

        • 0 0

  • podobno płace na lotnisku są mega niskie (1)

    a rotacja pracowników ogromna / nikt nie chce tam pracować i ludzie szybko rezygnują - dla mnie LOTNISKO W GDANSKU to dziwny twór wyloty budynek okazały / rękawy za miliony nie używane ! za to ludzie spacerują po płycie zimą bezsen na maxa ! wszedzie w europie low costy i czartery też często korzystają z rękawów / budynek przylotów wyglada jak prowincjonalna buda z tymi starymi taśmami które się co chwile zacinają , jestem ciekaw ile milionów lotnisko utopiło przez OLT :)

    • 0 2

    • Światowiec ;) Low costa podczepionego do rękawa to można zobaczyć w Atenach albo Madrycie, ale zapewniam Cię, że to wymóg ze strony lotniska, a nie chęć przewoźnika do dogadzania pasażerowi.

      Podczepianie do rękawa to nie tylko wyższy koszt, ale przede wszystkim wydłużanie czasu przebywania maszyny na lotnisku, co dla lowcostowych przewoźników oznacza dodatkowe straty.

      W zamian masz tańsze bilety, doceń to :)

      • 0 0

  • Kilka faktow (1)

    1. Proponuje policzyc straconych pasazerow ale bedzie to raczej kilka tysiecy niz kilkaset
    2. Czy nie ma mozliwosci od razu instalacji systemu ILS III kategori? - wtedy mgla przestanie byc problemem. Pytanie na ile ILS II poprawi systuacje - moze okazac sie ze wydamy 60MLN a poprawa nie uzasadni wydatkow.

    • 0 0

    • ILS III to już poważny wzrost wydatków i na małych regionalnych lotniskach praktycznie się takowego nie instaluje, nie przy 3 mln paxów.
      Ponadto aby skorzystać z ILS III to jeszcze samolot musi być odpowiednio wyposażony i załoga musi posiadać certyfikację do podejść na minimach dla IIIa lub IIIb.

      • 0 0

  • samoloty powinny byc bezplatne

    komunikacja powinna byc bezplatna i powszechna to beda dobrze wykorzystane dotacje a nie ukradzione przez firmy znajomych rotarian

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane