• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mniej autobusów i trolejbusów w weekendy

Piotr Weltrowski
23 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Jedną z linii, na której ograniczona zostanie liczba kursów, będzie pospieszna linia S. Jedną z linii, na której ograniczona zostanie liczba kursów, będzie pospieszna linia S.

Mniej kursów w weekendowe i świąteczne wieczory - to sposób Gdyni na ograniczenie rosnących kosztów utrzymania komunikacji miejskiej. Zmiany wejdą w życie 25 czerwca i dotyczyć będą aż 20 różnych linii autobusowych i trolejbusowych.



Kiedy najczęściej korzystasz z komunikacji miejskiej?

Początek wakacji to tradycyjnie okazja do korekt rozkładów jazdy komunikacji miejskiej, czasowego zawieszenia połączeń działających tylko w dniach nauki oraz również czasowego uruchomienia linii sezonowych.

W tym roku władze Gdyni zdecydowały się jednak przy okazji wprowadzić także stałe zmiany w rozkładach - i to niezbyt korzystne dla pasażerów, bo ograniczające liczbę kursów aż na 20 różnych liniach autobusowych i trolejbusowych.

Aktualny rozkład ZKM Gdynia



Stałe zmiany rozkładów wprowadzone od 25 czerwca:
  • autobusy na liniach R, S, 109, 133, 147, 150, 152, 190, 194 i 282 pojadą w soboty, niedziele i święta po godz. 19, nie częściej niż raz na 30 minut,
  • trolejbusy na liniach 22, 23, 33, 24, 25, 26, 27, 28, 29 pojadą w soboty, niedziele i święta po godz. 19, nie częściej niż raz na 30 minut,
  • autobusy na linii 197 w soboty, niedziele i święta po godz. 19 będą kursować nie częściej niż raz na godzinę.

Skąd takie zmiany?

- Zmniejszenia częstotliwości kursów wieczorami w weekendy uwarunkowane są koniecznością zrównoważenia budżetu gdyńskiej komunikacji miejskiej - niezbędną w warunkach dynamicznego wzrostu cen oleju napędowego i energii elektrycznej, a w szczególności sprężonego gazu ziemnego (CNG), którym zasilane są 32 autobusy - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Jak dodaje, wybór pór, w których zdecydowano się na zmniejszenie liczby kursów, był wynikiem badań marketingowych.

- Na podstawie analiz wyników badań marketingowych do zmniejszeń wytypowano pory, w których wciąż występują największe rezerwy zdolności przewozowej i w których nie ma zatorów drogowych, skutkujących ewentualnymi opóźnieniami - szczególnie dotkliwymi przy niższych częstotliwościach - mówi Gromadzki.

Opinie (305) 8 zablokowanych

  • Autobusy nie pojadą, bo nie ma kierowców (8)

    W Gdyni są bardzo duże braki kierowców, bo za takie stawki nikt nie chce jeździć. Już teraz mechanicy, którzy mają uprawnienia są wysyłani na trasę, zamiast naprawiać tabor. Coraz częściej zdarza się, że kierowcy są ściągani z dnia wolnego. Zobaczycie, że za jakiś czas kursy nie będą wykonywane, bo nie będzie komu jechać.

    • 36 1

    • (2)

      Kolega robił kurs i zachorował na padaczkę. Jeździć nie moze, a panstwowi lekarze go nie wyleczą, a on bardzo lubił jeździć a oprocz byłby dodatkowa siłą dla pasażerów. I jak tu ma być dobrze?

      • 1 1

      • Ile dawek ketchupu przyjął?

        • 0 0

      • Padaczka to jest skutek jakiejś choroby neurologicznej

        • 1 0

    • Pozwolić korzystać z zatok prywatnym przewoźnikom i to natychmiast. Bez problemu widzę busiki wożące ludzi za 2zł na określonych trasach. Organizator przewozów miejskich zdecydowanie utracił już kontakt z rzeczywistością i leci dalej.

      • 0 1

    • Dać zlecenie obsługi linii Irexowi (firma transportowa prywatna) to się znajdą kierowcy (1)

      u prywaciarza lepiej, spółki komunalne miejskie to jakiś relikt z przeszłości

      • 1 1

      • Chyba nie wiesz o czym mówisz

        W irexie jest jeszcze gorzej

        • 2 0

    • Dziwisz sie ? (1)

      Za 21 pln brutto za godz to fajnie jest pracowac?

      • 9 1

      • A gdzie ja napisałem, że się dziwię?

        Ja też tam kiedyś pracowałem i wiem jak było i jak jest teraz. A na dodatek nic nie zapowiada żeby się coś zmieniło na lepsze.

        • 5 0

  • (1)

    A czy będzie funkcjonować finansowana przez miasto komunikacja autobusowa dowożąca uczestników festiwalu Open'er 2022 bez pobierania od nich opłat za przejazd i jeśli tak, to ile to będzie miasto kosztować ?

    • 3 1

    • Kosztować to będzie mieszkańców chyba.

      • 0 0

  • To po to była podwyżka biletów?

    Zdecydujcie się. Albo bilety albo cięcie kursów. Kolejny gdyński wał.

    • 2 0

  • 5 zł za 9szt. nugetsów

    czy to aktualna promocja?

    • 0 0

  • Jak zachęcić ludzi do korzystania z komunikacji miejskiej? (8)

    Zmniejszyć ilość kursów i podwyższyć ceny biletów!

    Genialne!

    • 200 1

    • O jakiej podwyżce cen mówisz ? Jeżdżę raz w tygodniu tramwajem na basen, kupuję bilet czasowy za 2,50 zł . 10 minut w jedną stronę 50 minut na basenie i 10 minut powrót tzn ze przejazd w jedna stronę kosztuje mnie 1, 25 zł bylebym się zmieścił w 75 minutach. Ile ma kosztować żeby było tanio?

      • 0 0

    • jak zachęcić ludzi do korzystania z lasów - kazać im zbierać chrust (3)

      inflacje i ceny prądu oraz paliw PiS wywalił w kosmos+

      • 16 11

      • Sam widziałem!

        Morawiecki osobiście wykreślał kursy z rozkładu jazdy ZKM Gdynia, tak było!!!

        • 0 0

      • troll czy brak podstawowej wiedzy ?? (1)

        Czyli gdyby rządziło PO i zmniejszyło stopy procentowe jak ostatnio mówili, to inflacja byłaby mniejsza ? Oczywiście PO zatrzymałaby wcześniej pandemię i zapobiegła wojnie na Ukrainie ! Dziecko - nie ośmieszaj się i wracaj do szkoły uczyć się podstaw !

        • 6 2

        • pandemia i wojna są tylko poPiSowo błazeńska wymówką na partactwo i nieudacznistwo

          aferę energoblok Ostrołęka, aferę kopalni Turów itd 100innych afer ... wywołała Wojna czy Pandemia?
          - bo nie wiem

          • 4 2

    • O to, to, podobno wszystkie działania w mieście czytaj: bus pasy, likwidacja parkingów w centrum, są robione w celu zmniejszenia ruchu aut i zmiany nawyków na komunikację miejską, jednocześnie ta komunikacja zostaje ograniczona. Fck logic

      • 3 0

    • chcą by wiecej jechało własnym autem bo wprowadzili opłaty za parkowanie :)

      • 7 0

    • To jest naczynie zamknięte

      Kursów było więcej. Ludzie mieli wylane. Więc może jak nie będzie ich stać na paliwo pomyślą i zmienią przyzwyczajenia. Wtedy zrobi się tłok, wzrosną dochody z biletów i kursy się pojawią

      • 1 6

  • Podniesc jeszcze ceny parkowania

    Albo zakazac wjazdu do centrum samochodem.
    Plebs to Plebs! Glosowales na szczurka to teraz siedz na chacie.

    • 3 1

  • Wiec wychodzi na to ze najlepiej mieć własny autobus

    • 0 0

  • To sposob na brak kierowcow !!! (5)

    W PKA kiedys powiedziano, że kierowcy nigdy nie pojadą z wolnego (to są dodatkowe koszty dla firmy, traktowane jako nadgodziny).Dzis wydzwaniają po ludziach, by przyszli w dniu wolnym do pracy...Podobna sytuacja jest już od dawna w pkm. w pkt pkm i pka kierowcy odbierają dopiero zaległe urlopy.Drodzy Państwo, żeby w czerwcu,lipcu kierowca odebrał zaległe 14 dni urlopu a po powrocie miał 26 dni urlopu przed sobą to duży problem.Z brakiem kierowcow,którzy mogą domagać się urlopu jak też z przemęczonym kierowcą!!!gryf pks i inni pryw.tzewoznicy ściągają do siebie kierowcow z innych spółek.W ich czasie wolnym by jezdzili u nich(z zachowaniem czasu pracy kierowcy tu mozemy byc spokojni). Jednym słowem gdy miasto zasłania się pustymi kursami to bujda.Już po ostatnich cięciach autobusy które pękały w szwach zostały usunięte z rozkładu...Dlaczego, bo ludzie nini nie jezdzili?Żart Żart Żart!!! Miasto nie chce podnieść plac dla kierowców, wylicza jakieś średnie zarobki zawyżane przez kierowców z maksymalna wysługa przed lub w wieku emerytalnym(są trzymani ponieważ nie ma kierowcow,to błędne kolo).W dyskontach praca jest bardzo trudna każdy szanuje prace tych ludzi ale ich pensja jest na poziomie kierowcy, prowadzącego 18 tonowy autobus w ruchu miejskim gdzie oczy trzeba mieć dookoła głowy. Co parę minut ktoś wciska się pod autobus innym autem.Pieszy wbiega na pasy, rowerzysta wjeżdża z duza predkoscia... a każda ta sytuacja grozi zatrzymaniem lub utrata prawojazdy. Czyli utratą pracy.Młodzi przychodzą i po 2-12 tyg uznają ze to nie dla nich...bo w rejsowych płacą jest wyższa. Ci co mają uprawnienia C już dawno odeszli z tej pracy ponieważ płacą w transporcie towarowym na rękę jest 2-4x większą niż w komunikacji miejskiej. Paradoksem jest to że wożący buraki lub banany kierowca ma netto 6400-8200 zl min na rękę jeżdżąc po stałych trasach w kraju i będąc przeważnie co noc w domu a kierowca odpowiedzialny za życie setek pasażerów ma 3200zl netto z tego opłaca ubezp.dodatkowe

    • 11 0

    • dobrze napisane, zgodnie z prawdą - i to jest temat na art w 3M. ale wy się nie bawicie w rzetelne dziennikarstwo

      • 1 1

    • Facet czy ktoś naprawdę tak z własnej woli chce pracować w tej firmie? (3)

      Bo jak patrzę na was to wy wszyscy jak za karę, poza 2 kierowcami z dodatków

      • 0 4

      • Co ciekawe zkm w bardzo indywidualny sposob podchodzi (1)

        Do liczenia pasażerów na linii która chce zamknąć... pracownicy zkm stoja na przystankach gdzie w autobusie jest 5-8 osób. 3 przystanki dalej do autobusu wsiada regularnie 15-20 osób i jedzie prawie do końca a na istatnim przystanku gdzie nikogo już nie ma znów są osoby liczące:). Nigdy nikt z zkm nie zapytał kierowcy o sugestie gdzie wsiadają pasażerowie kiedy i gdzie jest obłożenie... onibto widzą po swoich badaniach ... potem zamyka się linie gdzie dojeżdżało 30 osób do szpitala ... ludzie orzychodza do kierowcow skarżą się ale zkm ma ich w du ie. Zkm ma jeden cel od czasów powstania. W oczach pasażerów sprawić by kierowca widniał jako bezduszne bydlę bo nie poczeka, bo ciągle spóźniony, ciągle poddenerwowany a jednocześnie kierowcy maja być anty marudnym i rozczeniowym pasażera. Przykład prowadze autobus wsiada pani zcrowerem gdzie sa 2 wózki zcdziecmi. jest dyskusja ktos mowi ale ona sie zmiesci onni ze jest ciasno. pomijam fakt ze podczas hamiwania kobieta nie utrzyma roweru , sama poleci a rączka tiweru uderzy dzuecko w wózku i tragedia. wydłuży to czas wsiadania i wysiadania pasażerów czyli opozni znaczaco kurs. wyprosilem pania. zglaszam to do zkm odp : zrobil pan slusznie nie ma prolemu. po 15 przystankach podchodzi kobieta wysiadajac pierwszymi drzwiami informuje mnie, że to bylo b nieladne zachowanie (bylem b uprzejmy szczerze pilnowalem kazde swoje słowo) ona dzwonila do zkm ze skarga i powiedziano jej cyt. "widzi pani kazdy kierowca ma swoje fanaberie" :). i wiem że zkm udziela tskich odpowiedzi jednoczesnie mowiac nam czesto w dosc ostrych sliwach ze mieliśmy prawo i dobrze sie zachowalismy ...

        • 1 0

        • Kiedyś to jeszcze jakiś szacunek był do waszej pracy. A Teraz to z waszym prezesem z samorządności to nie wiem czy tak dobrze jest w waszej firmie.
          Kwestie taborowe są skandaliczne, że teraz tyle dobrych autobusów zostało wystawionych na sprzedaż przez elektryki.
          W czasie covidu wiele waszych kierowców szczuło pasażerów o maseczki itp, dobrego wizerunku tak się nie tworzy, sory. W PKM nikt poza kierowca z autobusu 2219 nie robił o nic problemu w czasie covidu a u was to jacyś szeryfowie samozwańczy się znaleźli niestety a pasażera należy n i e d r a ż n i ć

          • 0 0

      • Wiesz wiekszosc ludzi ktora miala inne uprawnienia

        Odeszła... kilku kierowcow ucieka do innych firm komunalnych, kulku poszlo do pracy a kolei itp... a reszta musi zostać. Tez pamiętaj, że wiele osób kocha ta prace i oni zostaną tu za psie pieniądze ale wy jako pasażerowie będziecie mieli 147 lub 150 nie co 10 min a co 30 min plus opóźnienia w korkach I autobus pojawi się srednio co godzinę:) wróćmy do starych zapisów na rozkładach, że autobus jezdzi z częstotliwością co 45 min i tyle

        • 1 0

  • A czego sie spodziewaliście? (6)

    Przecież to było do przewidzenia. Ceny paliw rosną nieadekwatnie do cen biletów. Ludzi do pracy nie ma bo zarobki słabe, a na nie z kolei też kasy nie ma. Nowy sprzęt jest, ale i tak w połowie z kasy Unii, więc trzeba korzystać żeby te rzadsze kursy złomem nie były prowadzone. No i nie oszukujmy się, obłożenie tych zmniejszonych kursów, może poza sobotą, nie było nadzwyczajne. Oczywiście, że lepiej być pięknym, zdrowym i bogatym, ale skoro nie można mieć pełni szczęścia wybierzmy mniejsze zło.

    • 4 8

    • Więc zlikwidować zbiorkom. Jak coś jest nierentowne to się z tego rezygnuje. (5)

      • 2 4

      • Oczywiście, jak już to po bandzie (4)

        A może tak trochę chłopie pomyśl. To się nazywa logika. Jak w telewizji nie masz akurat czego oglądać to wyrzucisz telewizor?

        • 3 1

        • Ja wyrzuciłem, wole książki albo gdzieś pojechać. Trzeba mieć nierówno pod kopułom żeby cisnąć szkiełko codziennie

          • 0 0

        • Tak. Nie posiadam tv. Po co? Mam oglądać propagandę, reklamy i powtórki?

          • 1 0

        • Logika likwidacji kursów to ta sama logika. (1)

          • 3 2

          • No właśnie, niestety logika

            Nie ma kasy, trzeba oszczędzać. Na kursach, na które można np 10 minut poczekać dłużej. Przecież są aplikacje x godzinami odjazdów. Nikt nie każe komuś czekać zimą na wietrze na przystanku. A założę się, że niektóre kursy były o ten pisze niemal puste. Więc to się nazywa racjonalność

            • 1 1

  • Ostre cięcie.

    UWAGA: Od dnia 1 VII 2022 linia zawieszona.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane