• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mniej autobusów i trolejbusów w weekendy

Piotr Weltrowski
23 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Jedną z linii, na której ograniczona zostanie liczba kursów, będzie pospieszna linia S. Jedną z linii, na której ograniczona zostanie liczba kursów, będzie pospieszna linia S.

Mniej kursów w weekendowe i świąteczne wieczory - to sposób Gdyni na ograniczenie rosnących kosztów utrzymania komunikacji miejskiej. Zmiany wejdą w życie 25 czerwca i dotyczyć będą aż 20 różnych linii autobusowych i trolejbusowych.



Kiedy najczęściej korzystasz z komunikacji miejskiej?

Początek wakacji to tradycyjnie okazja do korekt rozkładów jazdy komunikacji miejskiej, czasowego zawieszenia połączeń działających tylko w dniach nauki oraz również czasowego uruchomienia linii sezonowych.

W tym roku władze Gdyni zdecydowały się jednak przy okazji wprowadzić także stałe zmiany w rozkładach - i to niezbyt korzystne dla pasażerów, bo ograniczające liczbę kursów aż na 20 różnych liniach autobusowych i trolejbusowych.

Aktualny rozkład ZKM Gdynia



Stałe zmiany rozkładów wprowadzone od 25 czerwca:
  • autobusy na liniach R, S, 109, 133, 147, 150, 152, 190, 194 i 282 pojadą w soboty, niedziele i święta po godz. 19, nie częściej niż raz na 30 minut,
  • trolejbusy na liniach 22, 23, 33, 24, 25, 26, 27, 28, 29 pojadą w soboty, niedziele i święta po godz. 19, nie częściej niż raz na 30 minut,
  • autobusy na linii 197 w soboty, niedziele i święta po godz. 19 będą kursować nie częściej niż raz na godzinę.

Skąd takie zmiany?

- Zmniejszenia częstotliwości kursów wieczorami w weekendy uwarunkowane są koniecznością zrównoważenia budżetu gdyńskiej komunikacji miejskiej - niezbędną w warunkach dynamicznego wzrostu cen oleju napędowego i energii elektrycznej, a w szczególności sprężonego gazu ziemnego (CNG), którym zasilane są 32 autobusy - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Jak dodaje, wybór pór, w których zdecydowano się na zmniejszenie liczby kursów, był wynikiem badań marketingowych.

- Na podstawie analiz wyników badań marketingowych do zmniejszeń wytypowano pory, w których wciąż występują największe rezerwy zdolności przewozowej i w których nie ma zatorów drogowych, skutkujących ewentualnymi opóźnieniami - szczególnie dotkliwymi przy niższych częstotliwościach - mówi Gromadzki.

Opinie (305) 8 zablokowanych

  • (1)

    A czy będzie funkcjonować finansowana przez miasto komunikacja autobusowa dowożąca uczestników festiwalu Open'er 2022 bez pobierania od nich opłat za przejazd i jeśli tak, to ile to będzie miasto kosztować ?

    • 3 1

    • Kosztować to będzie mieszkańców chyba.

      • 0 0

  • 5 zł za 9szt. nugetsów

    czy to aktualna promocja?

    • 0 0

  • To po to była podwyżka biletów?

    Zdecydujcie się. Albo bilety albo cięcie kursów. Kolejny gdyński wał.

    • 2 0

  • Gdynia idzie ku całkowitej reorganizacji komunikacji...

    Niestety ale coraz więcej decyzji które ograniczają komunikację, doprowadza do momentu w którym będzie trzeba całkowicie zreorganizować siatkę połączeń, liczbę kursów, zmodernizować rozkład jazdy, bo przez wycinanie kursów na liniach system przestaje być systemem a staje się wolna amerykanką każdej linii z osobna. Układ miasta wymusza oś północ południe, ale nie wyklucza tworzenia linii dowozowych. Jak dla mnie w mieście które aspiruje do centrum portowo usługowego nad Bałtykiem, linia w cyklu 60 minutowym to jest jakaś żenada. Nie jest ważne kto gdzie kupil mieszkanie, jeśli na osiedlu mieszka 10 tys ludzi to mają prawo do komunikacji, a o tym w Gdyni się zapomina, że jest to jedno z fundamentalnych zadań miasta. Jak dla mnie, w urzędzie nikt nie zadaje sobie trudu jak opracować prawdziwy system, który pogodzi finansowe interesy miasta z interesami mieszkańców, bo przecież łatwiej jest wyciąć kursy, machnąć kilka razy myszką. Prawda jest taka że w wydziałach komunikacji pracują ludzie którzy nie mają pojęcia i tym czym się zajmują, wiele z nich nie widziało systemów na świecie bo od komuny nigdzie nie wyjeżdżali. Mieszkałem w Gdyni na Obsłużu jakieś 8 lat temu, nie narzekałem, a teraz kilkanaście linii kursujących w żenującej częstotliwości, i dalej mnożymy numerki linii by wykonać 7 kursów dziennie.

    • 5 0

  • 147 po

    • 0 0

  • gratuluję pomysłu

    super wiadomość - podnieść ceny,ograniczyć ilość kursów,a może by tak wogóle zlikwidować komunikację miejską ? nie będzie kosztów a szefostwo/koledzy będą brali wynagrodzenia ale jednocześnie nie będą mieli nic na głowie

    • 0 0

  • Kierowców brakuje i miasto i ZKM o tym wiedzą

    Taki był prawdziwy powód cięć kursów, ale nie można się do tego przyznać. Jakby nie było wzrostu energii to winnym byłby PiS albo Putin albo COVID, ale nie miasto, no skąd. Oni są tacy super :D

    • 0 0

  • Chory skandal

    Czy ktoś pomyślał o pasażerach w zimie? Tłumy marznące na przystankach wieczorami. Jak tak dalej pójdzie to po 19.00 będą jeździć co godzinę, a od 17.00 co pół godziny. Najpierw zrujnowali finanse dając prawie wszystkim za darmo, a teraz wygaszają komunikację po cichu. Chyba już czas szykować taczki i skończyć z tymi kpinami. Gdzie jest kasa z budżetu miejskiego? Gdzie pieniądze ze sprzedaży gruntów? Kiedy wreszcie ktoś zostanie pociągnięty do odpowiedzialności za blisko miliard długu?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane