• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Motorniczowie uspokajali pasażerów w kryzysowe popołudnie

Michał Stąporek
16 listopada 2023, godz. 17:30 
Opinie (93)
Podczas środowego popołudnia tramwaje stawały w Gdańsku z kilku powodów: awarii, stłuczki, interwencji pogotowia. Niektórzy motorniczowie na bieżąco tłumaczyli pasażerom przyczyny utrudnień. Podczas środowego popołudnia tramwaje stawały w Gdańsku z kilku powodów: awarii, stłuczki, interwencji pogotowia. Niektórzy motorniczowie na bieżąco tłumaczyli pasażerom przyczyny utrudnień.

Komunikaty podawane przez motorniczych i kierowców komunikacji miejskiej podczas utrudnień w ruchu to dobry pomysł na rozładowanie emocji u zdezorientowanych pasażerów. To powinno być regułą.



Pechowe popołudnie dla pasażerów tramwajów



Gdy utkniesz w korku podczas podróży po mieście:

Środowe popołudnie było wyjątkowo pechowe dla korzystających z gdańskich tramwajów. Ok. godz. 16:30 doszło do awarii tramwaju na Odrzańskiej, kwadrans później tramwaj miał kolizję z autem na skrzyżowaniu Grunwaldzkiej i Wojska Polskiego. Ok. 17:30 do pasażera tramwaju stojącego na wysokości Opery Bałtyckiej wezwano pogotowie ratunkowe, a po godz. 18 doszło do kolejnej kolizji tramwaju z osobówką na Okopowej.

Bardzo dziękujemy za wszystkie te zgłoszenia do Raportu z Trójmiasta.

To wszystko sprawiło, że powroty do domów wielu mieszkańców opóźniły się. Zdezorientowani pasażerowie mieli prawo się niepokoić, część z nich wędrowała wzdłuż tras tramwajowych, inni szukali hulajnóg czy taksówek.

Pasażerowie wędrujący wzdłuż al. Armii Krajowej po awarii tramwaju na wysokości przystanku Odrzańska. Pasażerowie wędrujący wzdłuż al. Armii Krajowej po awarii tramwaju na wysokości przystanku Odrzańska.

Pasażerowie wędrujący wzdłuż alei Zwycięstwa 15.11.2023 r.


Pomocne komunikaty motorniczych



W tej sytuacji warto docenić motorniczych, którzy przez interkom informowali pasażerów na bieżąco o przyczynach utrudnień. Co najmniej dwóch z nich, obsługujących tego popołudnia linie kursujące po al. Zwycięstwa, tłumaczyło, z czego wynika zator.

Zwrócił na to uwagę nasz czytelnik, który podczas podróży do Wrzeszcza aż dwukrotnie musiał się przesiadać.

- Po raz pierwszy jestem świadkiem, jak motorniczy przez interkom informuje pasażerów, że stoimy na Błędniku, bo przed nami stoi popsuty tramwaj - pisał w Raporcie z Trójmiasta.
Kilkanaście minut później, już w innym tramwaju, kolejny motorniczy tłumaczył nową przyczynę zatoru.

- Motorniczy poinformował o interwencji pogotowia na przystanku przy operze.
17:12 15 LISTOPADA 23 (aktualizacjaakt. 17:44)

Motorniczy przez interkom informuje pasażerów o przyczynie postoju (28 opinii)

Po raz pierwszy jestem świadkiem, jak motorniczy przez interkom informuje pasażerów, że stoimy na Błędniku bo przed nami stoi popsuty tramwaj.
Po raz pierwszy jestem świadkiem, jak motorniczy przez interkom informuje pasażerów, że stoimy na Błędniku bo przed nami stoi popsuty tramwaj.


Nie wiemy, czy informacje podawane przez motorniczych wynikały z ich własnej inicjatywy, czy też z polecania wydanego przez pracowników nadzoru ruchu ZTM. W każdym razie taką praktykę należy pochwalić. Parafrazując klasyka, pasażer poinformowany o problemie jest pasażerem mniej awanturującym się.

Wesoły kierowca lubi to



Znaczenie pozytywnych komunikatów rozumiał zawsze pan Krzysztof Siudek, wieloletni kierowca autobusów gdańskiej komunikacji. Już wiele lat temu, obsługując długie linie na południu Gdańska, często wiodące przez zakorkowane ulice, zabawiał pasażerów opowieściami o sytuacji na drodze i tłumaczył im przyczyny korków. Zwykle to wystarczyło, by poprawić wszystkim nastrój.

Wesoły kierowca autobusu linii 256. Film z 2009 r.

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (93)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane