- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (207 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (254 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (759 opinii)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (70 opinii)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (107 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (156 opinii)
Motorniczowie uspokajali pasażerów w kryzysowe popołudnie
Komunikaty podawane przez motorniczych i kierowców komunikacji miejskiej podczas utrudnień w ruchu to dobry pomysł na rozładowanie emocji u zdezorientowanych pasażerów. To powinno być regułą.
Pechowe popołudnie dla pasażerów tramwajów
Bardzo dziękujemy za wszystkie te zgłoszenia do Raportu z Trójmiasta.
To wszystko sprawiło, że powroty do domów wielu mieszkańców opóźniły się. Zdezorientowani pasażerowie mieli prawo się niepokoić, część z nich wędrowała wzdłuż tras tramwajowych, inni szukali hulajnóg czy taksówek.
Pasażerowie wędrujący wzdłuż alei Zwycięstwa 15.11.2023 r.
Pomocne komunikaty motorniczych
W tej sytuacji warto docenić motorniczych, którzy przez interkom informowali pasażerów na bieżąco o przyczynach utrudnień. Co najmniej dwóch z nich, obsługujących tego popołudnia linie kursujące po al. Zwycięstwa, tłumaczyło, z czego wynika zator.
Zwrócił na to uwagę nasz czytelnik, który podczas podróży do Wrzeszcza aż dwukrotnie musiał się przesiadać.
- Po raz pierwszy jestem świadkiem, jak motorniczy przez interkom informuje pasażerów, że stoimy na Błędniku, bo przed nami stoi popsuty tramwaj - pisał w Raporcie z Trójmiasta.
Kilkanaście minut później, już w innym tramwaju, kolejny motorniczy tłumaczył nową przyczynę zatoru.
- Motorniczy poinformował o interwencji pogotowia na przystanku przy operze.
Motorniczy przez interkom informuje pasażerów o przyczynie postoju (28 opinii)
Nie wiemy, czy informacje podawane przez motorniczych wynikały z ich własnej inicjatywy, czy też z polecania wydanego przez pracowników nadzoru ruchu ZTM. W każdym razie taką praktykę należy pochwalić. Parafrazując klasyka, pasażer poinformowany o problemie jest pasażerem mniej awanturującym się.
Wesoły kierowca lubi to
Znaczenie pozytywnych komunikatów rozumiał zawsze pan Krzysztof Siudek, wieloletni kierowca autobusów gdańskiej komunikacji. Już wiele lat temu, obsługując długie linie na południu Gdańska, często wiodące przez zakorkowane ulice, zabawiał pasażerów opowieściami o sytuacji na drodze i tłumaczył im przyczyny korków. Zwykle to wystarczyło, by poprawić wszystkim nastrój.
Wesoły kierowca autobusu linii 256. Film z 2009 r.
Opinie wybrane
-
2023-11-16 17:52
kluczowe jest podawanie informacji bo najgorsza jest niewiedza (7)
któregoś razu skm którą wracałem z pracy zatrzymała się 2 stacje przed moją docelową i kierownik pociągu oznajmił, że jest jakaś awaria i że będziemy stali na tej stacji 5minut ale zastrzegł że opóźnienie może się powiększyć, chwilę później podał komunikat że opóźnienie w wyniesie 10minut, potem 15 aż w końcu podał 20 minut opóźnienia. Wkurzony wysiadłem, ledwo zszedłem z peronu a skm odjechała!
- 128 7
-
2023-11-19 12:29
ok
Czyli stał na stacji 20 minut, i opóźnienie wyniosło 20 minut
- 0 0
-
2023-11-17 06:49
Kierownik przekazał informację...
...aktualną na dany moment. Przecież jeśli np. ktoś z pasażerów zasłabnie, to nie wiadomo, ile trzeba czekać na pogotowie.
- 8 1
-
2023-11-17 03:07
Opóźnienie może ulec zmianie ;)
- 8 0
-
2023-11-16 20:17
spokojny pasażer poinformowany?To ze spoznie sie do pracy na samolot na pociag czy na spotkanie to jestem spokony (2)
bo motorniczy wyskoczył i mówi spokojnie to tylko awaria nie wiadomo ile to potrwa :)
Ludzi uznają najwyraźniej bezrozumnych skor takie propagandowe teksty wymyślają- 5 12
-
2023-11-16 22:18
Jesli jest jakas awaia i wiedza ze potrwa to np 20minut (1)
To moge zdecydowac co robic. Nawet jesli mialby to byc telefon ze sie spoznie o konkretny czas.
- 11 1
-
2023-11-17 10:18
Naiwniaku nikt ci prawdy nie powie bo sam nie wie ,ale by uspokoic takich jak ty powiedzą ze 10minut i będzie po a po 10
po a po 10 minutach powiedza ze kolejne 10minuti tak sobie poczekasz godzine
- 1 3
-
2023-11-16 18:06
Kluczowe to jest nie dopuszczanie do takich sytuacji i ich przewidywanie ale tego w gdańsku władze nie potrafią!!
- 8 24
-
2023-11-16 17:35
Bardzo (3)
Dobrze!!! to powinien być standard w komunikacji miejskiej..
- 163 9
-
2023-11-17 05:38
Taki jest chyba zapis w umowie GAiTu z miastem (1)
I teraz sobie proszę dopowiedzieć, jak się z niej GAiT wywiązuje i jakie są z tego tytułu wyciągane konsekwencje.
- 3 0
-
2023-11-17 13:14
"Taki jest CHYBA zapis" i tto wszystko wyjasnia
- 1 0
-
2023-11-16 18:08
Standard to jest komunikacja autobusowa jeden pojazd nie blokuje 10 innych sprawnych!! jak tramwaje w Gdańsku
- 7 7
-
2023-11-16 20:03
Wszedzie tylko tramwaje (6)
A ja wolałabym mieć alternatywne połączeniew oostaci autobusow,gdy tramwaj ma wymuszone zatrzymanie. Za autobus 208 raz na godzinę to ja dziękuję
- 50 12
-
2023-11-17 08:47
(2)
A ja dziękuję za autobus. Wczoraj kurs linii 255 z Jankowa (planowy odjazd o 16.10 - oczywiście wyjechał z dużym opóźnieniem) dotarł do pętli Świętokrzyskiej o ...17.40 (sic!). Niewiele lepiej jest na co dzień.
- 4 0
-
2023-11-17 10:14
A wiesz dzbanku ze autobus niema buspasów wiec stoi w korkach podziekuj za to wladzom miasta (1)
- 3 1
-
2023-11-18 09:57
Na AK nie ma praktycznie korków na trasie autobusu a buspas można byłoby zrobic
- 0 0
-
2023-11-17 05:39
Nikogo na alternatywy nie stać
Zwłaszcza, że malo kto już płaci za bilet
- 8 3
-
2023-11-16 20:50
Władze Gdańska kochają węzły przesiadkowe (1)
Dojazd do pracy bez trzech przesiadek to żaden dojazd. Każda przesiadka 10 minut w pysk minimum.
- 27 4
-
2023-11-16 21:31
Oni z komunikacji nie korzystają
- 21 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.