- 1 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (242 opinie)
- 2 Dziecko bawiło się na krawędzi balkonu (66 opinii)
- 3 Oni będą teraz rządzić województwem (68 opinii)
- 4 Pomogli ominąć korek i zdążyć na maturę (73 opinie)
- 5 W Gdyni odłowią 80 dzików (338 opinii)
- 6 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (134 opinie)
Motorniczowie uspokajali pasażerów w kryzysowe popołudnie
Komunikaty podawane przez motorniczych i kierowców komunikacji miejskiej podczas utrudnień w ruchu to dobry pomysł na rozładowanie emocji u zdezorientowanych pasażerów. To powinno być regułą.
Pechowe popołudnie dla pasażerów tramwajów
Bardzo dziękujemy za wszystkie te zgłoszenia do Raportu z Trójmiasta.
To wszystko sprawiło, że powroty do domów wielu mieszkańców opóźniły się. Zdezorientowani pasażerowie mieli prawo się niepokoić, część z nich wędrowała wzdłuż tras tramwajowych, inni szukali hulajnóg czy taksówek.
Pasażerowie wędrujący wzdłuż alei Zwycięstwa 15.11.2023 r.
Pomocne komunikaty motorniczych
W tej sytuacji warto docenić motorniczych, którzy przez interkom informowali pasażerów na bieżąco o przyczynach utrudnień. Co najmniej dwóch z nich, obsługujących tego popołudnia linie kursujące po al. Zwycięstwa, tłumaczyło, z czego wynika zator.
Zwrócił na to uwagę nasz czytelnik, który podczas podróży do Wrzeszcza aż dwukrotnie musiał się przesiadać.
- Po raz pierwszy jestem świadkiem, jak motorniczy przez interkom informuje pasażerów, że stoimy na Błędniku, bo przed nami stoi popsuty tramwaj - pisał w Raporcie z Trójmiasta.
Kilkanaście minut później, już w innym tramwaju, kolejny motorniczy tłumaczył nową przyczynę zatoru.
- Motorniczy poinformował o interwencji pogotowia na przystanku przy operze.
Motorniczy przez interkom informuje pasażerów o przyczynie postoju (28 opinii)
Nie wiemy, czy informacje podawane przez motorniczych wynikały z ich własnej inicjatywy, czy też z polecania wydanego przez pracowników nadzoru ruchu ZTM. W każdym razie taką praktykę należy pochwalić. Parafrazując klasyka, pasażer poinformowany o problemie jest pasażerem mniej awanturującym się.
Wesoły kierowca lubi to
Znaczenie pozytywnych komunikatów rozumiał zawsze pan Krzysztof Siudek, wieloletni kierowca autobusów gdańskiej komunikacji. Już wiele lat temu, obsługując długie linie na południu Gdańska, często wiodące przez zakorkowane ulice, zabawiał pasażerów opowieściami o sytuacji na drodze i tłumaczył im przyczyny korków. Zwykle to wystarczyło, by poprawić wszystkim nastrój.
Wesoły kierowca autobusu linii 256. Film z 2009 r.
Opinie (93) 10 zablokowanych
-
2023-11-16 17:52
Opinia wyróżniona
kluczowe jest podawanie informacji bo najgorsza jest niewiedza (7)
któregoś razu skm którą wracałem z pracy zatrzymała się 2 stacje przed moją docelową i kierownik pociągu oznajmił, że jest jakaś awaria i że będziemy stali na tej stacji 5minut ale zastrzegł że opóźnienie może się powiększyć, chwilę później podał komunikat że opóźnienie w wyniesie 10minut, potem 15 aż w końcu podał 20 minut opóźnienia. Wkurzony wysiadłem, ledwo zszedłem z peronu a skm odjechała!
- 128 7
-
2023-11-19 12:29
ok
Czyli stał na stacji 20 minut, i opóźnienie wyniosło 20 minut
- 0 0
-
2023-11-17 06:49
Kierownik przekazał informację...
...aktualną na dany moment. Przecież jeśli np. ktoś z pasażerów zasłabnie, to nie wiadomo, ile trzeba czekać na pogotowie.
- 8 1
-
2023-11-17 03:07
Opóźnienie może ulec zmianie ;)
- 8 0
-
2023-11-16 20:17
spokojny pasażer poinformowany?To ze spoznie sie do pracy na samolot na pociag czy na spotkanie to jestem spokony (2)
bo motorniczy wyskoczył i mówi spokojnie to tylko awaria nie wiadomo ile to potrwa :)
Ludzi uznają najwyraźniej bezrozumnych skor takie propagandowe teksty wymyślają- 5 12
-
2023-11-16 22:18
Jesli jest jakas awaia i wiedza ze potrwa to np 20minut (1)
To moge zdecydowac co robic. Nawet jesli mialby to byc telefon ze sie spoznie o konkretny czas.
- 11 1
-
2023-11-17 10:18
Naiwniaku nikt ci prawdy nie powie bo sam nie wie ,ale by uspokoic takich jak ty powiedzą ze 10minut i będzie po a po 10
po a po 10 minutach powiedza ze kolejne 10minuti tak sobie poczekasz godzine
- 1 3
-
2023-11-16 18:06
Kluczowe to jest nie dopuszczanie do takich sytuacji i ich przewidywanie ale tego w gdańsku władze nie potrafią!!
- 8 24
-
2023-11-16 17:35
Opinia wyróżniona
Bardzo (3)
Dobrze!!! to powinien być standard w komunikacji miejskiej..
- 163 9
-
2023-11-17 05:38
Taki jest chyba zapis w umowie GAiTu z miastem (1)
I teraz sobie proszę dopowiedzieć, jak się z niej GAiT wywiązuje i jakie są z tego tytułu wyciągane konsekwencje.
- 3 0
-
2023-11-17 13:14
"Taki jest CHYBA zapis" i tto wszystko wyjasnia
- 1 0
-
2023-11-16 18:08
Standard to jest komunikacja autobusowa jeden pojazd nie blokuje 10 innych sprawnych!! jak tramwaje w Gdańsku
- 7 7
Wszystkie opinie
-
2023-11-16 17:33
Od lat to zgłaszamy, aby używali nagłośnienia, które jest w każdym pojeździe. (3)
- 66 8
-
2023-11-16 17:34
To nowość z tym interkomem. Z reguły wychodzą z kabiny i coś mruczą pod nosem i nic nie słychać (1)
- 3 0
-
2023-11-17 03:11
Jak wszyscy macie słuchawki w uszach to nawet przez interkom nie słyszycie komunikatów. Szczególnie tych, żeby nie stać przy drzwiach, bo fotokomórka nie da zamknąć drzwi oraz aby nie opierać się o przyciski, chyba lubicie zatrzymywać się na przystankach na żądanie nawet jak nikt nie wysiada ani wsiada xd.
- 2 3
-
2023-11-16 18:00
Ztm
Tyle lat i teraz wpadliście na ten genialny pomysł ? Zamiast kazać czekać w tramwaju na skrzyżowaniu 20min bez informacji.Extra.
- 4 2
-
2023-11-16 17:35
Opinia wyróżniona
Bardzo (3)
Dobrze!!! to powinien być standard w komunikacji miejskiej..
- 163 9
-
2023-11-16 18:08
Standard to jest komunikacja autobusowa jeden pojazd nie blokuje 10 innych sprawnych!! jak tramwaje w Gdańsku
- 7 7
-
2023-11-17 05:38
Taki jest chyba zapis w umowie GAiTu z miastem (1)
I teraz sobie proszę dopowiedzieć, jak się z niej GAiT wywiązuje i jakie są z tego tytułu wyciągane konsekwencje.
- 3 0
-
2023-11-17 13:14
"Taki jest CHYBA zapis" i tto wszystko wyjasnia
- 1 0
-
2023-11-16 17:36
Czy to miasto ma prezydenta? (6)
Totalna masakra na drogach! Rano, w południe, popołudniu, wieczorem - wszystko leży! Korki totalne, tramwaje masakra...
- 38 14
-
2023-11-16 17:41
Ma (1)
Prezydentkę, to dlatemu
- 12 8
-
2023-11-16 19:35
Dętkę powiadasz
- 2 2
-
2023-11-16 18:25
(2)
ta nasza prezydentka mdleje w tramwaju, wjezdza pod jadący skład, czas to zmienić! no i pewnie tez powoduje kolizje na obwodnicy dlatego miasto stoi
- 7 9
-
2023-11-16 19:04
(1)
Jak zatrudnia ludzi, którzy wszędzie budują skrzyżowania kolizyjne, to za to odpowiada.
- 9 3
-
2023-11-16 21:29
Ale to nie władze miasta chcą zburzenia jednej z estakad. Kolizyjne? Czyli w przypadku kierowców każde
- 4 2
-
2023-11-17 06:44
To wina Duulczesy
Jakby Kopernik była kobietą to by kręciła się bez celu wokół galerii - jej centrum świata
- 1 2
-
2023-11-16 17:40
Zenek też by mógł...
Śpiewać np "Jak do tego doszło nie wiem nie mogę jeść nie mogę spać"
- 13 0
-
2023-11-16 17:42
Wiesław Mruczek (4)
To jest dramat.Człowiek się spieszy a tu takie kwiatki.Kto mi odda kasę za bilet?
- 23 7
-
2023-11-16 18:11
Nie tylko za bilet powinni ci oddać ale i za stracony czas ale tutaj prędzej cie okradna niz cos zrekompensują!
- 5 3
-
2023-11-16 18:19
Nie dość że nie oddadzą to podniosą cenę biletów
- 6 3
-
2023-11-16 19:49
Radzę skierować protest do opatrzności a zabobonnym do złego losu z tego dnia.
- 1 0
-
2023-11-17 07:11
Może kierowcy,
którzy spowodowali kolizje z tramwajami?
- 0 0
-
2023-11-16 17:46
To teraz motorniczy i kierowcy dostaną etat psychologów?:) (1)
Super.... co więcej dostaną w cenie jednej marnej wypłaty?:)
- 14 3
-
2023-11-16 19:03
dostaną jeszcze nietykalność funkcjonariusza publicznego
- 0 0
-
2023-11-16 17:48
litości (1)
Miał kolizję z samochodem, nie z autem, panie redaktorze
- 3 25
-
2023-11-16 19:15
Czym się różni auto od samochodu? Pytam poważnie.
- 7 2
-
2023-11-16 17:51
(2)
Bilety coraz droższe, a jakość przewozów coraz niższa.
- 31 6
-
2023-11-16 18:25
podziekuj kierowcom nie widzącym jadącego tramwaju
- 8 3
-
2023-11-17 07:02
U ciebie na wiosce były dwa PKS-y dziennie i to było OK ?
- 0 1
-
2023-11-16 17:51
*uspokajali
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.