- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (134 opinie)
- 2 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (92 opinie)
- 3 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (62 opinie)
- 4 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (107 opinii)
- 5 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (232 opinie)
- 6 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (127 opinii)
Motorniczowie uspokajali pasażerów w kryzysowe popołudnie
Komunikaty podawane przez motorniczych i kierowców komunikacji miejskiej podczas utrudnień w ruchu to dobry pomysł na rozładowanie emocji u zdezorientowanych pasażerów. To powinno być regułą.
Pechowe popołudnie dla pasażerów tramwajów
Bardzo dziękujemy za wszystkie te zgłoszenia do Raportu z Trójmiasta.
To wszystko sprawiło, że powroty do domów wielu mieszkańców opóźniły się. Zdezorientowani pasażerowie mieli prawo się niepokoić, część z nich wędrowała wzdłuż tras tramwajowych, inni szukali hulajnóg czy taksówek.
Pasażerowie wędrujący wzdłuż alei Zwycięstwa 15.11.2023 r.
Pomocne komunikaty motorniczych
W tej sytuacji warto docenić motorniczych, którzy przez interkom informowali pasażerów na bieżąco o przyczynach utrudnień. Co najmniej dwóch z nich, obsługujących tego popołudnia linie kursujące po al. Zwycięstwa, tłumaczyło, z czego wynika zator.
Zwrócił na to uwagę nasz czytelnik, który podczas podróży do Wrzeszcza aż dwukrotnie musiał się przesiadać.
- Po raz pierwszy jestem świadkiem, jak motorniczy przez interkom informuje pasażerów, że stoimy na Błędniku, bo przed nami stoi popsuty tramwaj - pisał w Raporcie z Trójmiasta.
Kilkanaście minut później, już w innym tramwaju, kolejny motorniczy tłumaczył nową przyczynę zatoru.
- Motorniczy poinformował o interwencji pogotowia na przystanku przy operze.
Motorniczy przez interkom informuje pasażerów o przyczynie postoju (28 opinii)
Nie wiemy, czy informacje podawane przez motorniczych wynikały z ich własnej inicjatywy, czy też z polecania wydanego przez pracowników nadzoru ruchu ZTM. W każdym razie taką praktykę należy pochwalić. Parafrazując klasyka, pasażer poinformowany o problemie jest pasażerem mniej awanturującym się.
Wesoły kierowca lubi to
Znaczenie pozytywnych komunikatów rozumiał zawsze pan Krzysztof Siudek, wieloletni kierowca autobusów gdańskiej komunikacji. Już wiele lat temu, obsługując długie linie na południu Gdańska, często wiodące przez zakorkowane ulice, zabawiał pasażerów opowieściami o sytuacji na drodze i tłumaczył im przyczyny korków. Zwykle to wystarczyło, by poprawić wszystkim nastrój.
Wesoły kierowca autobusu linii 256. Film z 2009 r.
Opinie (93) 10 zablokowanych
-
2023-11-16 19:18
Haha,reguła w tym śmiesznym miasteczku z brakiem.zarzadzania są codzienne utrudnienia i awarie komunikacja,najdroższej w kraju! Nie ma dnia żeby coś się nie wydarzyło,mieszkancow ma się gleboko w poważaniu,komunikacja służy do zarabiania i wyprowadzania kasy przez lisickiego I znajomych za przyzwoleniem festyniary I innych mafiosow z po okradajacych mieszkańców od lat
- 9 2
-
2023-11-16 19:27
Dość (2)
Niemal codziennie dochodzi do awarii tramwajów w Gdańsku, chyba ktoś powinien za to beknąć z magistratu, czyżby nie wiceprezydent Borawski opowiada za komunikację o ile pamiętam?
- 9 1
-
2023-11-16 21:31
(1)
Nie mal codziennie dochodzi też do stłuczek aut z tramwajami. Jaki z tego wniosek?
- 2 1
-
2023-11-16 23:33
Zlikwidować tramwaje, zamienić tory na buspasy
- 1 2
-
2023-11-16 19:29
Współczuje
Jeżdże samochodem i nigdy takich oroblemów nie mam
- 6 5
-
2023-11-16 19:44
Passenger Announcement
Zdecydowanie poprawia zadowolenie PAXa z opóźnionej, a nawet przerwanej podróży
- 0 0
-
2023-11-16 20:03
Wszedzie tylko tramwaje (6)
A ja wolałabym mieć alternatywne połączeniew oostaci autobusow,gdy tramwaj ma wymuszone zatrzymanie. Za autobus 208 raz na godzinę to ja dziękuję
- 50 12
-
2023-11-16 20:50
Władze Gdańska kochają węzły przesiadkowe (1)
Dojazd do pracy bez trzech przesiadek to żaden dojazd. Każda przesiadka 10 minut w pysk minimum.
- 27 4
-
2023-11-16 21:31
Oni z komunikacji nie korzystają
- 21 1
-
2023-11-17 05:39
Nikogo na alternatywy nie stać
Zwłaszcza, że malo kto już płaci za bilet
- 8 3
-
2023-11-17 08:47
(2)
A ja dziękuję za autobus. Wczoraj kurs linii 255 z Jankowa (planowy odjazd o 16.10 - oczywiście wyjechał z dużym opóźnieniem) dotarł do pętli Świętokrzyskiej o ...17.40 (sic!). Niewiele lepiej jest na co dzień.
- 4 0
-
2023-11-17 10:14
A wiesz dzbanku ze autobus niema buspasów wiec stoi w korkach podziekuj za to wladzom miasta (1)
- 3 1
-
2023-11-18 09:57
Na AK nie ma praktycznie korków na trasie autobusu a buspas można byłoby zrobic
- 0 0
-
2023-11-16 20:28
To było wczoraj dzisiaj znowu w raporcie identycznie tylko ze bez komunikatów :)
- 3 0
-
2023-11-16 20:55
ZTM (1)
Od kiedy ZTM wydaje polecenia motorniczym.
To tylko organizator przewozów- 0 1
-
2023-11-16 21:32
Akurat kwestia polecenia wydania komunikatów może zająć się ztm jako organizator
- 1 0
-
2023-11-16 21:48
"Pasażer spokojny to pasażer poinformowany".
Jednak najbardziej spokojny jest pasażer w krawacie.
- 1 0
-
2023-11-16 22:46
I dla tego jest to przestarzały śposób transportu -- autobus jeden stoi przyjeżdża drugi i można jechać dalej !!!!!
Nie ma potrzeby wędrowania ,przechodzenia przez jezdnie w niewłaściwych miejscach i najważniejsze nie ma nerwów !!!!!
- 3 3
-
2023-11-16 23:23
ekrany w tramwajach i autobusach!
Na nich w czasie rzeczywistym powinny być wyświetlane informacje o wszelkich utrudnieniach w ruchu. A nie reklamy wydarzeń sprzed kilku miesięcy .
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.