- 1 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (349 opinii)
- 2 Oszukane "30 stopni" w majówkę (33 opinie)
- 3 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (273 opinie)
- 4 "Majówkowa dyspensa": hit czy kit? (115 opinii)
- 5 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (75 opinii)
- 6 Kronika oblężenia Gdańska 1734. Część 3 (19 opinii)
Możesz poprzeć budowę OPAT w internecie
W piątek rusza strona internetowa, na której będzie można poprzeć budowę Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. Czy inicjatorzy akcji przekonają ministerialnych urzędników, by przyznali dotacje na budowę drogi? Jej szacunkowy koszt to 1,1 mld zł.
Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej (w skrócie OPAT) ma liczyć ok. 14 km. Według planów ma być przedłużeniem trójmiejskiej obwodnicy . Umożliwi ominięcie Rumi i połączy się z krajową szóstką w Redzie, przy wylocie na Puck. Droga będzie miała przekrój dwóch jezdni, każdy po dwa pasy ruchu. Ma ona odciążyć krajową "szóstkę".
Czytaj także: błąd wykonawcy przyczyną ugięcia się jezdni na Południowej Obwodnicy Gdańska
Radni Gdyni nie chcą, by plany związane z OPAT-em trafiły do szuflady i czekały na lepsze czasy. Od piątku z inicjatywy Mirosławy Król i Łukasza Cichowskiego rusza strona internetowa PopieramOPAT.pl.
- Witryna ma ułatwić zbieranie poparcia dla budowy drogi na północ od Gdyni. Aby je wyrazić, internauta odwiedzający naszą stronę będzie musiał wypełnić prosty formularz. Liczymy na duże zainteresowanie - mówi Łukasz Cichowski, radny Gdyni.
Witryna radnych i profil na Facebooku mają przekonać urzędników Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, że choć budowa drogi nie będzie tania (szacunki sprzed kilku lat mówią o kwocie ok. 1,1 mld zł) to ona sama jest niezbędna. Aktualnie prace przy OPAT zatrzymały się na etapie opracowania koncepcji przebiegu drogi i zabezpieczenia rezerwy terenowej pod przyszłą drogę.
Na niekorzyść finansowania OPAT-u z budżetu państwa przemawia wstępny projekt, który nie spełnia warunków technicznych trasy kategorii S, czyli ekspresowej. Taką kategorię miałby on zyskać po wybudowaniu, bo takie tylko drogi może dofinansować ministerstwo. Projekt OPAT-u posiada m.in. niewielkie odległości między węzłami, a także niewłaściwie zaprojektowane zjazdy z drogi. Widać to na wizualizacjach.
Ponadto ministerialni urzędnicy uważają, że budowana Trasa Kaszubska - S6 - z Gdyni do Lęborka odciąży istniejącą drogę wiodącą przez Wejherowo, Redę Rumię i oczywiście Gdynię.
Jednak dla budowy OPAT-u jest światełko w tunelu. Droga może powstać, jeśli rząd zdecyduje się na budowę elektrowni w Żarnowcu. Nowa trasa, nie dość że może wtedy zostać wybudowana w całości z rządowej kasy, zapewni najszybsze połączeniem Trójmiasta z przyszłą infrastrukturą energetyczną.
Zobacz jak może wyglądać OPAT.
Opinie (115) 5 zablokowanych
-
2012-07-12 20:38
mnie nie interesuje tamten teren. Niech nie budują. Ważny jest wyjazd z Gdańska, przecież można dojechac do Rumi, Wejherowa. Więc szkoda kasy. Chyba że Gdynai da kaskę.
- 6 11
-
2012-07-12 15:03
A czy będzie też strona (2)
popierająca naprawę fuszerek przy budowie OPAT ? Niech najpierw Adamowicz ujawni całość umowy z Polnordem. Szukają ewidentnych frajerów, ha, haa, haaa !
- 1 3
-
2012-07-12 15:04
Przecież OPAT nie istnieje... (1)
- 4 1
-
2012-07-12 20:34
BEDZIE - to czas przyszły. Co z tego, że
OPAT nie istnieje (czas teraźniejszy) ? Błędy w logice kolego krytykujący Pana/Panią
XTCC....- 0 0
-
2012-07-12 15:36
profil na Facebooku (1)
na facebooku jest także bardziej aktualny profil popierający OPAT
- 2 2
-
2012-07-12 20:22
Wszystko jest juz na pejs-zbuku
Czytaj "trojmiasto.pl" ;)
- 0 0
-
2012-07-12 17:53
Jest już gotowy projekt planu zagospodarowania przestrzennego dla części Pogórza, (2)
więc nie dyskutować tylko LOBBOWAĆ - jak obiecali posłowie i senatorowie podczas kampanii wyborczej. Z kolei w sprawie budowy OPAT to może wartość jej nieznacznie wzrośnie, jeśli droga nie znajdzie się w tunelu, od domów odizolowana będzie ekranami a to popsuje krajobraz. Jeśli OPAT nie zostanie schowana w tunelu, samochody dzień i noc będą jeździć pod oknami robić dużo szumu itd, więc powinniśmy zrobić wszystko aby była jednak pod ziemią.
Do tego w zamian należy czym prędzej przekazać trasę Kwiatkowsiego dla GZRD więc wydłuży się tym samym statystyka długości dróg szybkiego ruchu i będzie następny sukces premiera Tuska;))- 2 4
-
2012-07-12 19:22
Ale kto ma lobbowac? Ludzie niepowiązani z Gdynią, bo tylko tacy się dostali do Sejmu. (1)
- 3 2
-
2012-07-12 19:53
masz racje,
ale jednak obiecywali a w Gdyni otrzymali procentowo więcej głosów niż gdzie indziej.
Wielka szkoda, że nie ma tam ludzi z krwi i serca Gdyni, i tu jest mój największy smutek bo znam tych ludzi. Na szczęście największy MIŁOŚNIK, którego PARTIĄ JEST GDYNIA jest sam WÓDZ i włodarz nad włodarze.- 2 2
-
2012-07-12 19:45
jest aglomeracja gdańska a nie trójmiejska
a poza tym szkoda kasy
- 6 11
-
2012-07-12 18:28
No jak się bawi w Mistrzostwa Świata w odpoczywaniu,
Zloty M jak mdłości, dizajny po gdyńsku, mekki światowe modernizmu, kurtyny i słynne kontenerowe piramidy, etc., etc, to są dla Gdyni takie efekty jak są
- 7 3
-
2012-07-12 18:22
OPAT symbol indolencji prezia Szczurka
- 9 3
-
2012-07-12 17:08
Proponuje głosowanie na facebook'u aby...
OPAT znalazła się na planszy Monopol
- 8 2
-
2012-07-12 16:57
ja
no cos się pali ludzie!
- 0 2
-
2012-07-12 16:11
trasa kaszubska (1)
w planach ma liche połączenie z obwodnicą
ma być połączona z tzw. obwodnicą m......
dziwnym trafem te inwestycje degradują port Gdynia / omijają /
lepszym rozwiązaniem było by
rezygnacja z obwodnicy m....
rozbudowa obwodnicy istniejącej do 3 pasów i porządnymi zjazdami
wydłużeniem trasy kaszubskiej do obwodnicy z porządnymi zjazdami
OPAT wykasować a utrzymać i modernizować istniejącą trasę gdynia - wejherowo nawet z kosztami dużymi i powoli dodawać 3 pasy i skrzyżowania bezkolizyjne
zacząć expresówkę gdańsk - gdynia- 2 7
-
2012-07-12 16:50
bez sensu
obwodnica (dzięki geniuszom budującym się wokół niej) stała się drogą wewnętrzną aglomeracji. Co to oznacza? Żadnego dużego remontu, bo trzeba będzie ruch na niej spowolnić albo obudować 15-metrowymi ekranami. Obwodnica metropolitalna jest koniecznością - chociażby dlatego, że w razie wypadku całość OT stanie.
- 1 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.