• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Muzea, wzornictwo i orkiestra mają przyciągnąć Chińczyków na Pomorze

Katarzyna Moritz
18 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Namówić mieszkańców Chin do odwiedzenia Pomorza nie będzie łatwo, bo na targach w Szanghaju promują się praktycznie wszystkie państwa i turystyczne regiony świata. Namówić mieszkańców Chin do odwiedzenia Pomorza nie będzie łatwo, bo na targach w Szanghaju promują się praktycznie wszystkie państwa i turystyczne regiony świata.

Przedsiębiorcy, urzędnicy, a nawet orkiestra z Sopotu są w drodze do Szanghaju, gdzie w środę rozpocznie się misja gospodarcza, a w czwartek wystartują ważne targi turystyczne. Promocja zagraniczna, jak wiadomo, do tanich nie należy, a ta wyniesie podatników ok. 205 tys. zł.



200 tys. zł na promocję na targach turystycznych i podczas misji gospodarczej to dużo czy mało?

Targi Turystyczne World Travel Fair odbywają się w Szanghaju od 19 do 22 maja i od 12 lat są współorganizowane przez chińskie Ministerstwo Turystyki. W zeszłym roku odwiedziło je ponad 52 tys. zwiedzających i 750 wystawców z całego świata.

- Ze statystyk wynika, że coraz więcej Chińczyków interesuje się Europą. W przypadku Polski najchętniej przyjeżdżają do Krakowa i Warszawy. Postanowiliśmy powalczyć o tych turystów, dlatego za namową sekretarza generalnego Światowej Organizacji Turystyki, pana Taleba Rifai, zdecydowaliśmy się na udział właśnie w tym wydarzeniu - informuje Anna Dyksińska z sopockiego magistratu.
Jej zdaniem głównym celem udziału w chińskich targach turystycznych jest promocja Pomorza oraz dotarcie z ofertą województwa do mieszkańców tego najliczniejszego państwa na świecie.

Sopot jest liderem projektu, w ramach którego będzie wspólnie promował się z Gdynią i Gdańskiem na jednym stoisku. Promocja odbywa się pod egidą samorządu województwa, więc na stoisku będzie można również poznać ofertę muzeum we Wdzydzach Kiszewskich.

Tak ma wyglądać trójmiejskie stoisko na targach w Szanghaju. Tak ma wyglądać trójmiejskie stoisko na targach w Szanghaju.
Przedstawiciele Gdyni przygotowali upominki dla zwiedzających: 200 sztuk ręczników plażowych z nadrukiem Discover Poland, visitgdynia.eu (koszt 3900 zł netto). Folderów jest 5 tys., do tego koszulki promocyjne.

- Chcemy promować Gdynię jako miasto wyjątkowo atrakcyjne turystycznie - podkreśla Sebastian Drausal z gdyńskiego magistratu.
Z kolei Gdańsk postawił m.in. na premierę książki "Gdańsk w barwach bursztynu", autorstwa chińskiej dziennikarki i pisarki Du Jing.

- To w zasadzie pierwsza monografia Gdańska przeznaczona dla chińskiego czytelnika, będąca pokłosiem wizyty autorki w Gdańsku, zaproszonej przez miasto latem 2014 roku. Promocja książki połączona zostanie z konferencją prasową - tłumaczy Michał Piotrowski z biura prasowego gdańskiego magistratu.
Prezentowane będą też prace studentów wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych, będzie można także wirtualnie zwiedzić Muzeum Bursztynu.

Z Gdańska do Szanghaju lecą Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska ds. komunalnych, Anna Zbierska, szefowa działu promocji oraz pracownica z działu promocji, która pilotowała projekt książkowy. Ich koszt wyjazdu to blisko 22 tys. zł.

Z Sopotu wybrała się aż pięcioosobowa delegacja z prezydentem Jackiem Karnowskim, naczelnik Biura Promocji i Komunikacji Społecznej Magdaleną Czarzyńską-Jachim, Jarosławem Soyke, asystentem prezydenta, Barbarą Lewińską z wydziału kultury i sportu oraz radnym Lesławem Orskim, przewodniczącym Komisji Sportu, Turystyki i Młodzieży. Ich koszt wyjazdu, noclegów i diet to ponad 29 tys. zł.

Gdynię reprezentować będą wiceprzewodniczący Rady Miasta Zygmunt Zmuda Trzebiatowski oraz pracownica referatu promocji, która zajmować się będzie obsługą trójmiejskiego stoiska wspólnie z przedstawicielami dwóch pozostałych miast. Koszt wyjazdu to ponad 14,5 tys. zł.

Prezentacji turystycznej i kulturalnej na targach towarzyszy misja gospodarcza województwa pomorskiego, która jest współorganizowana przez samorząd województwa pomorskiego, Gdańsk, Sopot i Gdynię oraz Pomorską Regionalną Organizację Turystyczną. Jej celem jest nawiązanie nowych kontaktów gospodarczych, wymiana studentów, a także przyciągnięcie turystów.

Weźmie w niej udział znacznie większa ilość reprezentantów Pomorza.

W misji uczestniczą firmy związane z branżą turystyczną, m.in. Trafia czy Mera Spa Hotel, a także producent jachtów Sunreef, Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku, Lotos-Koleje, Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna, Klaster Logistyczno-Transportowy Północ-Południe, firma deweloperska Minhoong, firmy Nova, Amber Moda oraz Pello Caffee. Misja gospodarcza zorganizowana została przez Invest in Pomerania przy współpracy Biura Województwa Pomorskiego w Chinach.

W jej ramach już 18 maja, w siedzibie Szanghajskiej Federacji Przemysłowo-Handlowej, odbędzie się seminarium gospodarcze, prezentujące potencjał gospodarczy Pomorza, natomiast uczestniczące w misji firmy będą mogły odbyć indywidualne spotkania z firmami chińskimi.

Do Szanghaju przybyła także Polska Orkiestra Kameralna z Sopotu, która (poza koncertami w Pekinie) zagra dwa koncerty w Szanghaju, prezentując zarówno muzykę chińską, jak i polską, w tym utwory niezwykle popularnego w Chinach Fryderyka Chopina. Jeden z koncertów odbędzie się w parku Zhongshan, w dzielnicy Changning - partnera Sopotu, w pobliżu pomnika Fryderyka Chopina.

Samorząd województwa pomorskiego reprezentują cztery osoby: wicemarszałek Wiesław Byczkowski, przewodniczący sejmikowej Komisji Współpracy Międzyregionalnej i Zagranicznej Bartosz Piotrusiewicz, dyrektor Departamentu Turystyki i Promocji Marta Chełkowska i pracownik merytoryczny Departamentu Rozwoju Gospodarczego.

Koszt wyjazdu delegacji samorządu Pomorza to (bilety, hotele, podróże wewnętrzne, diety) ponad 35 tys. zł.

Dodatkowo 100 tys. zł przeznaczono na pokrycie kosztów organizacji wyjazdu, m.in. przygotowania materiałów promocyjnych (projekt i druk), kosztu przesłania materiałów i stoiska na targi i inne spotkania, przygotowania Pomorskiego Forum Turystycznego, transportu wewnętrznego, itp.

Opinie (48) 3 zablokowane

  • i dobrze.Jak zobaczą nasze ceny np.pobytu w hotelu to im brody uderzą w kolana.

    • 0 2

  • Celino, realisto

    czy wyście w ogóle byli w Chinach? Czy znacie chińskie realia? Mają jechać specjaliści od np. marketingu? Otóż z pewnością nie na tym etapie. Jeśli ktoś chce robić interesy w Chinach to wpierw musi wszystko omówić z odpowiednim szczeblem administracji chińskiej, bo takie są tamtejsze realia. Żaden ważny przedstawiciel administracji chińskiej nie będzie rozmawiał z jakimś tam specjalistą. Ze swoim odpowiednikiem z drugiej strony tak. Dlatego czy komuś się podoba czy nie jeśli z Chińczykami chce się coś załatwiać muszą jeździć odpowiedniej rangi urzędnicy.

    • 2 0

  • dobry żart, próbujemy "zwabić" do nas naród o tradycji odległej o kilka tysięcy lat i kilkanaście tysięcy kilometrów, naród latający w kosmos, produkujący dla całego świata dosłownie wszystko - za pomocą leżaka i orkiestry...
    tyle zostało z naukowego i przemysłowego dziedzictwa PRL

    • 0 2

  • też będą jeździły merole z milionami euro w reklamowce na siedzeniu jak po Warszawie i okolicy?

    tam już mają hinoli, handel chlamem, przebicie 1000% i lewe szmaty bez cła podrabiane...

    • 0 0

  • Jakie Pomorskie?

    Na stoisku jest napisane po chinsku poznaj Polske?
    To promujemy Polske czy Trojmiasto?
    Gdansk, Sopot tez powinny byc napisane po chinsku,

    • 0 1

  • jeżeli tagi odwiedza 50 tys. ludzi

    to 5 tys. folderów Gdyni skończy się pierwszego dnia?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane