- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (119 opinii)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (170 opinii)
- 3 Pozostałości baterii mającej bronić portu (68 opinii)
- 4 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (120 opinii)
- 5 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Na Nowej Świętokrzyskiej będzie ciasno przed Kowalami
Pieniądze z miejskiej kasy na budowę ul. Nowej Świętokrzyskiej w Gdańsku pójdą w błoto, a kierowcy utkną w korkach, jeśli władze samorządu województwa nie zlecą na czas modernizacji dojazdu do Obwodnicy Trójmiasta.
Realizacja ul. Nowej Świętokrzyskiej została ujęta w Strategicznym Planie Transportowym dla Gdańska Południe. Koszt jej realizacji oszacowano na ok. 220 mln. zł, a rozpoczęcie budowy zaplanowano na lata 2014-2020.
Nowa trasa połączy ul. Nową Łódzką w pobliżu przyszłej pętli z drogą wojewódzką nr 221 (relacji Gdańska-Kościerzyna). Po wybudowaniu ul. Nowej Świętokrzyskiej, jadący do Kowal kierowcy utkną w korku. Z dwóch pasów ruchu w kierunku Obwodnicy Trójmiasta, zmotoryzowanym do dalszej jazdy pozostanie tylko jeden.
- Będziemy mieli poważny problem drogowy, jeśli władze województwa nie zdecydują się na rozbudowę drogi nr 221 w Kowalach do dwóch jezdni. Kierowcy utkną w korkach wyjeżdżając z Gdańska. - ostrzega Katarzyna Ochocińska z Biura Rozwoju Gdańska.
Zarządca drogi wojewódzkiej jednak uspokaja. - Po drodze w Kowalach, porusza się ok. 5 tys. pojazdów na dobę. Liczba aut nie powala na kolana. Jeśli po wykonaniu skrzyżowania z ul. Nową Świętokrzyską ilość pojazdów nie wzrośnie w sposób dramatyczny, nowa dwujezdniowa droga przez Kowale będzie po prostu niepotrzebna - mówi Zdzisław Jabłonowski, z-ca dyrektora ds. utrzymania i budowy dróg w gdańskim zarządzie dróg województwa.
Innego zdania jest Katarzyna Ochocińska. - Oczywiście, że ilość aut nie wzrośnie znacząco. Ale tylko dlatego, że będą one dławione przez zwężenie tuż przed skrzyżowaniem drogi wojewódzkiej z ul. Nową Świętokrzyską od strony Gdańska.
Drogowcy nadzorujący trasy województwa ripostują. - Zmotoryzowani będą mieli do wyboru Trasę W-Z, a także Obwodnicę Południową. Te drogi z powodzeniem odciążą trasę przez Kowale do obwodnicy - przekonuje Zdzisław Jabłonowski.
W podobnym tonie wypowiadają się pracownicy Urzędu Marszałkowskiego. - Plany inwestycji drogowych określone są do 2013 r. i nie ujmują one rozbudowy drogi wojewódzkiej numer 221. Trudno powiedzieć, kiedy modernizacja trasy w Kowalach znajdzie się na liście naszych zadań. W tej sprawie nie było żadnych konsultacji, rozmów z władzami Gdańska - mówi Piotr Skraburski, kierownik referatu drogownictwa.
Miejsca
Opinie (90) 5 zablokowanych
-
2010-04-28 16:07
Z tymi drogami to (P)orazka (O)bywatelska (14)
Ktos wie ile za czasu rzadow Tuska zginelo ludzi na drogach
- 29 186
-
2010-04-28 16:09
(1)
Sporo ludzi zginęło za rządów Tuska a co gorsze coraz mniej z nich było pijanych więc nawet nie było na kogo zwalić.
- 17 2
-
2010-04-29 09:45
Średnio ginie blisko 5000 osób rocznie, ale, jak pokazują statystyki, przyczyną wypadków najczęściej jest przekroczenie dozwolonej prędkości, a nie rządy Tuska.
- 6 1
-
2010-04-28 16:09
Taaa...
... za to jak rządziły pisiory to nikt nie zginął...
- 41 5
-
2010-04-28 16:20
"Ktos wie ile za czasu rzadow Tuska zginelo ludzi na drogach"
Jak to on się nazywał... Jerzy Polaczek?- 16 0
-
2010-04-28 16:36
A ile za "nie Premierem jeśli mój brat zostanie Prezydentem"?
- 31 3
-
2010-04-28 17:13
celna uwaga
heheh pewnie bardzo dużo, szczególnie to widać w zestawieniu z rządami PiS - bo wtedy nikt nie zginął na drodze
- 17 0
-
2010-04-28 17:47
(3)
Ludzie zawsze beda ginac
- 2 0
-
2010-04-28 20:46
(2)
Najbardziej mnie to rozwala jak wchodzę na różne strony i widzę wpisy bojówek pisowskich. Czy wy naprawdę macie ludzi za idiotów, niczym się nie różnicie od platformy. Uważacie się za prawicę a tak naprawdę bliżej wam do PZPRu .Nawet te metody wpływania w mediach, przypomina to lata 50. Szkoda nawet to pisać bo i tak nic do was nie trafia.
- 14 3
-
2010-04-28 23:01
7h i 116 negatywnych opinii
To powinno do nich trafić
- 4 1
-
2010-04-29 15:10
a czym sie różnią wpisy PiS-owców od tych z młodzieżówki PO?
Miałam do czynienia z władzami za PZPR (boleśnie) i za PO. Obie się nie różnią, obie gardzą człowiekiem i mamią polityką sukcesu (takie same goebbelsowskie metody PR).
- 0 2
-
2010-04-28 23:37
Tylu samo, co za poprzednich rządów (1)
Bo w Polsce zwolennicy wszystkich partii jeżdżą po drogach za szybko i nieostrożnie.
- 4 0
-
2010-04-29 08:17
zgadza się
celuje w tym nasz cudowny Jacek Kurski, jak tylko trafiają go przedstawiciele prawa to on - ciach IMUNITET ......
- 6 0
-
2010-04-29 14:43
tyle samo co za czasów Kaczyńskiego, Buzka, Millera. Tu sie nic nie zmieniło.
- 0 0
-
2011-09-12 07:11
Zgłoś się do PiS
Oni ci wybudują ... parę nowych więzień.
- 1 0
-
2010-04-28 16:09
(3)
Kolejni fachowcy z kliki Adamowicza ktorzy biora duze pieniadze za pozorowanie poracy.Temu panu A i jego "fachowcom" od drog podziekujemy juz w najblizszych wyborach.
- 52 24
-
2010-04-28 17:37
Artykuł jest o odcinku w Kowalach a ten nie należy do Gdańska więc Adamowicz i jego klika mało ma z tym wspólnego. Szum jest o to żeby pociągnąć tak samo dobrą drogę do samej obwodnicy. Pozdrawiam czytających ze zrozumieniem.
- 8 2
-
2010-04-28 21:50
I zapewne też utykający w korku na nowatorów i budowlanych
po likwidacji Słowackiego.
- 2 0
-
2010-04-28 23:10
ale
w tym wypadku to własnie klika adamowicza walczy o to, by droga powstała (a na jej powstanie wpływu nie maja...)
- 0 0
-
2010-04-28 16:10
juz widze ze bedzie jazda! (1)
trzeba bedzie to miejsce omijac szerokim lukiem.
- 30 3
-
2010-04-28 21:16
oj nie wiem czy bedzie. dolny odcinek Św. jest zatkany, bo otacza go kilka dzielnic, a na końcu są 'tylko' kowale i ew. Kolbudy, więc i aut zdecydowanie mniej
- 0 1
-
2010-04-28 16:18
Najpierw niech Gdańsk swój odcinek.. jakoś nie wierze ze to nastąpi! (3)
x
- 23 5
-
2010-04-28 16:41
Dokladnie (2)
Od kiedy to urzednicy sa tacy zaPObiegliwi?
Co do kosztow:
Nowa Bulonska na odc od istniejacej ulicy do skrzyzowania z AK ma kosztowac 220 mln (tak za 1,6km drogi w szczerym polu bez wyburzen)
Nowa Swietokrzyska na odc od Traktu do ul. Lodzkien-370 mln(koszt nie uwzglednia kolizji z instalacjami podziemnymi)
No i teraz dochodzi nam odcinek od owego skrzyzowania do granicy miasta-220 mln (bez przekladania instalacji podziemnych)
Policzmy wiec ile to daje razem (810 mln czyli liczac bardzo lekko 150-170mln za JEDEN kilometr) i zastanowmy sie dlaczego w Gdansku jest tak drogo?
Jednym slowem nie ma sie co martwic-zanim przystapia do budowy to bedziemy mieli zbudowana kolejna obwodnice 3miasta.- 1 0
-
2010-04-28 19:38
Fakt jest taki że można to podzielić /2 tak jak WZ wycenili za drogo urzedasy tak samo jest z tym....
Wystarczyło by stadion olać i mafie w FIFIe i były by drogi dla Mieszkańców.... niestety polska to dziki kraj i tu rządzą kibole i mafia- 0 2
-
2010-04-28 19:41
wyróżnianie frazy PO gdzie popadnie jest raczej słabe moim zdaniem
a co do budynia, cóż on jest jeszcze bardziej słaby...
- 2 0
-
2010-04-28 16:20
przylaczyc Kowale do Gdanska i po problemie (1)
po co odwlekac cos, co jest nieuniknione? a tak dla wszystkich byloby to na reke...
- 66 11
-
2010-04-29 08:40
no nie zawsze i nie dla każdego :)
w kowalach są niższe podatki niż w gdańsku
- 5 1
-
2010-04-28 16:24
(...) będzie nie potrzeba i nie będzie się opłacać(..)
Ale za pół roku aut zrobi się jeszcze więcej i znowu będą korki. Jakos w USA budują po 5 pasów w jedną stronę nawet gdy nie ma takiej potrzeby
- 24 4
-
2010-04-28 16:29
a gddkia?
Poszerzenie Świętokrzyskiej przez władze województwa to jedno, a drugie to modernizacja węzła Kowale. Obie te inwestycje są niezbędne, by ruch w tym miejscu był płynny. A że Obwodnica Trójmiasta to droga ekspresowa, to pozostaje w zarządzie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Czy Pan redaktor pytał GDDKiA o plany takiej inwestycji?
Inna sprawa, że wyjaśnienia urzedników województwa są żenujące...
Jeszcze inna, że najpierw musi być tam doprowadzona Nowa Świętokrzyska (planowana budowa: lata 2014-2020), by mówić o sensowności (sensowności, nie konieczności!) poszerzania dojazdu przed samą obwodnicą. Z kolei Nowa Bulońskia w to miejsce nie zostanie poprowadzona wcześniej, niż po 2020 roku, zatem za jakieś 10-15 lat...- 28 2
-
2010-04-28 16:32
"ilość pojazdów nie wzrośnie w sposób dramatyczny, nowa dwujezdniowa droga przez Kowale będzie po prostu niepotrzebna" (2)
rece opadaja przy samej du*ie! nie trzeba byc specjalistą aby zauwazyc ze tam bedzie horror a nie przejazd, bedzie dokladnie to samo co jest teraz w godzinach szczytu wszedzie tam gdzie sa 1 pasmowe drogi, czyli: kartuska, slowackiego, lostowicka i wiele wiele innych, to samo bedzie tam :/
- 53 3
-
2010-04-28 18:03
A osiedli dookoła nie wyburzają...
... jeno stawiają kolejne i kolejne i kolejne. "Rozpoczęcie budowy zaplanowano na lata 2014-2020" co oznacza, że liczba samochodów do tego czasu wzrośnie i to wielokrotnie! Wystarczy przypomnieć sobie jak na Kowalach 10 lat temu jeszcze krowy się pasły, a teraz gdzie nie spojrzysz tam dźwigi i place budowy...
Planowałem zamieszkać w tej okolicy za kilka lat, ale nie wiem czy mam ochotę wiecznie sterczeć w korkach.- 12 1
-
2010-04-28 21:17
są przepisy i wyliczenia, jeśli ilość aut nie przekracza 'poziomu max' drogi się nie poszerza
- 0 4
-
2010-04-28 16:38
A nowe osiedla (1)
- 14 2
-
2010-04-28 22:23
"Jeśli po wykonaniu skrzyżowania z ul. Nową Świętokrzyską ilość pojazdów nie wzrośnie w sposób dramatyczny, nowa dwujezdniowa droga przez Kowale będzie po prostu niepotrzebna - mówi Zdzisław Jabłonowski"
sek w tym, ze on nie wie piszac "jesli", a jesli wzrosnie to wtedy co bedzie, jak droga zostanie jednopasmowa, bo pajacyk sobie gdybal ?- 4 0
-
2010-04-28 16:41
A nowe osiedla
Co za bzdura.Przecież tam ciągle powstają nowe bloki a co za tym idzie będą nowi mieszkańcy z nowymi samochodami.Kiedyś może i ten 1 pas wystarczał ale za kilka lat będzie nowy k0szmar i znow trzeba będzie poszerzać jezdnie.Koszmar...
- 16 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.