• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na Nowej Świętokrzyskiej będzie ciasno przed Kowalami

Maciej Naskręt
28 kwietnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Niezmodernizowana droga przez Kowale może przyczynić się do korków na południu Gdańska. Niezmodernizowana droga przez Kowale może przyczynić się do korków na południu Gdańska.

Pieniądze z miejskiej kasy na budowę ul. Nowej Świętokrzyskiej w Gdańsku pójdą w błoto, a kierowcy utkną w korkach, jeśli władze samorządu województwa nie zlecą na czas modernizacji dojazdu do Obwodnicy Trójmiasta.



Ruch pojazdów przez skrzyżowanie ul. Nowej Bulońskiej, ul. Nowej Świętokrzyskiej oraz drogi wojewódzkiej nr 221 będzie ogromny. Dojazd do Obwodnicy będzie utrudniony. Ruch pojazdów przez skrzyżowanie ul. Nowej Bulońskiej, ul. Nowej Świętokrzyskiej oraz drogi wojewódzkiej nr 221 będzie ogromny. Dojazd do Obwodnicy będzie utrudniony.
Realizacja ul. Nowej Świętokrzyskiej została ujęta w Strategicznym Planie Transportowym dla Gdańska Południe. Koszt jej realizacji oszacowano na ok. 220 mln. zł, a rozpoczęcie budowy zaplanowano na lata 2014-2020.

Nowa trasa połączy ul. Nową Łódzką w pobliżu przyszłej pętli z drogą wojewódzką nr 221 (relacji Gdańska-Kościerzyna). Po wybudowaniu ul. Nowej Świętokrzyskiej, jadący do Kowal kierowcy utkną w korku. Z dwóch pasów ruchu w kierunku Obwodnicy Trójmiasta, zmotoryzowanym do dalszej jazdy pozostanie tylko jeden.

- Będziemy mieli poważny problem drogowy, jeśli władze województwa nie zdecydują się na rozbudowę drogi nr 221 w Kowalach do dwóch jezdni. Kierowcy utkną w korkach wyjeżdżając z Gdańska. - ostrzega Katarzyna Ochocińska z Biura Rozwoju Gdańska.

Zarządca drogi wojewódzkiej jednak uspokaja. - Po drodze w Kowalach, porusza się ok. 5 tys. pojazdów na dobę. Liczba aut nie powala na kolana. Jeśli po wykonaniu skrzyżowania z ul. Nową Świętokrzyską ilość pojazdów nie wzrośnie w sposób dramatyczny, nowa dwujezdniowa droga przez Kowale będzie po prostu niepotrzebna - mówi Zdzisław Jabłonowski, z-ca dyrektora ds. utrzymania i budowy dróg w gdańskim zarządzie dróg województwa.

Innego zdania jest Katarzyna Ochocińska. - Oczywiście, że ilość aut nie wzrośnie znacząco. Ale tylko dlatego, że będą one dławione przez zwężenie tuż przed skrzyżowaniem drogi wojewódzkiej z ul. Nową Świętokrzyską od strony Gdańska.

Drogowcy nadzorujący trasy województwa ripostują. - Zmotoryzowani będą mieli do wyboru Trasę W-Z, a także Obwodnicę Południową. Te drogi z powodzeniem odciążą trasę przez Kowale do obwodnicy - przekonuje Zdzisław Jabłonowski.

W podobnym tonie wypowiadają się pracownicy Urzędu Marszałkowskiego. - Plany inwestycji drogowych określone są do 2013 r. i nie ujmują one rozbudowy drogi wojewódzkiej numer 221. Trudno powiedzieć, kiedy modernizacja trasy w Kowalach znajdzie się na liście naszych zadań. W tej sprawie nie było żadnych konsultacji, rozmów z władzami Gdańska - mówi Piotr Skraburski, kierownik referatu drogownictwa.

Miejsca

Opinie (90) 5 zablokowanych

  • Z tymi drogami to (P)orazka (O)bywatelska (14)

    Ktos wie ile za czasu rzadow Tuska zginelo ludzi na drogach

    • 29 186

    • (1)

      Sporo ludzi zginęło za rządów Tuska a co gorsze coraz mniej z nich było pijanych więc nawet nie było na kogo zwalić.

      • 17 2

      • Średnio ginie blisko 5000 osób rocznie, ale, jak pokazują statystyki, przyczyną wypadków najczęściej jest przekroczenie dozwolonej prędkości, a nie rządy Tuska.

        • 6 1

    • Taaa...

      ... za to jak rządziły pisiory to nikt nie zginął...

      • 41 5

    • "Ktos wie ile za czasu rzadow Tuska zginelo ludzi na drogach"

      Jak to on się nazywał... Jerzy Polaczek?

      • 16 0

    • A ile za "nie Premierem jeśli mój brat zostanie Prezydentem"?

      • 31 3

    • celna uwaga

      heheh pewnie bardzo dużo, szczególnie to widać w zestawieniu z rządami PiS - bo wtedy nikt nie zginął na drodze

      • 17 0

    • (3)

      Ludzie zawsze beda ginac

      • 2 0

      • (2)

        Najbardziej mnie to rozwala jak wchodzę na różne strony i widzę wpisy bojówek pisowskich. Czy wy naprawdę macie ludzi za idiotów, niczym się nie różnicie od platformy. Uważacie się za prawicę a tak naprawdę bliżej wam do PZPRu .Nawet te metody wpływania w mediach, przypomina to lata 50. Szkoda nawet to pisać bo i tak nic do was nie trafia.

        • 14 3

        • 7h i 116 negatywnych opinii

          To powinno do nich trafić

          • 4 1

        • a czym sie różnią wpisy PiS-owców od tych z młodzieżówki PO?

          Miałam do czynienia z władzami za PZPR (boleśnie) i za PO. Obie się nie różnią, obie gardzą człowiekiem i mamią polityką sukcesu (takie same goebbelsowskie metody PR).

          • 0 2

    • Tylu samo, co za poprzednich rządów (1)

      Bo w Polsce zwolennicy wszystkich partii jeżdżą po drogach za szybko i nieostrożnie.

      • 4 0

      • zgadza się

        celuje w tym nasz cudowny Jacek Kurski, jak tylko trafiają go przedstawiciele prawa to on - ciach IMUNITET ......

        • 6 0

    • tyle samo co za czasów Kaczyńskiego, Buzka, Millera. Tu sie nic nie zmieniło.

      • 0 0

    • Zgłoś się do PiS

      Oni ci wybudują ... parę nowych więzień.

      • 1 0

  • (3)

    Kolejni fachowcy z kliki Adamowicza ktorzy biora duze pieniadze za pozorowanie poracy.Temu panu A i jego "fachowcom" od drog podziekujemy juz w najblizszych wyborach.

    • 52 24

    • Artykuł jest o odcinku w Kowalach a ten nie należy do Gdańska więc Adamowicz i jego klika mało ma z tym wspólnego. Szum jest o to żeby pociągnąć tak samo dobrą drogę do samej obwodnicy. Pozdrawiam czytających ze zrozumieniem.

      • 8 2

    • I zapewne też utykający w korku na nowatorów i budowlanych

      po likwidacji Słowackiego.

      • 2 0

    • ale

      w tym wypadku to własnie klika adamowicza walczy o to, by droga powstała (a na jej powstanie wpływu nie maja...)

      • 0 0

  • juz widze ze bedzie jazda! (1)

    trzeba bedzie to miejsce omijac szerokim lukiem.

    • 30 3

    • oj nie wiem czy bedzie. dolny odcinek Św. jest zatkany, bo otacza go kilka dzielnic, a na końcu są 'tylko' kowale i ew. Kolbudy, więc i aut zdecydowanie mniej

      • 0 1

  • Najpierw niech Gdańsk swój odcinek.. jakoś nie wierze ze to nastąpi! (3)

    x

    • 23 5

    • Dokladnie (2)

      Od kiedy to urzednicy sa tacy zaPObiegliwi?
      Co do kosztow:
      Nowa Bulonska na odc od istniejacej ulicy do skrzyzowania z AK ma kosztowac 220 mln (tak za 1,6km drogi w szczerym polu bez wyburzen)
      Nowa Swietokrzyska na odc od Traktu do ul. Lodzkien-370 mln(koszt nie uwzglednia kolizji z instalacjami podziemnymi)
      No i teraz dochodzi nam odcinek od owego skrzyzowania do granicy miasta-220 mln (bez przekladania instalacji podziemnych)
      Policzmy wiec ile to daje razem (810 mln czyli liczac bardzo lekko 150-170mln za JEDEN kilometr) i zastanowmy sie dlaczego w Gdansku jest tak drogo?
      Jednym slowem nie ma sie co martwic-zanim przystapia do budowy to bedziemy mieli zbudowana kolejna obwodnice 3miasta.

      • 1 0

      • Fakt jest taki że można to podzielić /2 tak jak WZ wycenili za drogo urzedasy tak samo jest z tym....

        Wystarczyło by stadion olać i mafie w FIFIe i były by drogi dla Mieszkańców.... niestety polska to dziki kraj i tu rządzą kibole i mafia

        • 0 2

      • wyróżnianie frazy PO gdzie popadnie jest raczej słabe moim zdaniem

        a co do budynia, cóż on jest jeszcze bardziej słaby...

        • 2 0

  • przylaczyc Kowale do Gdanska i po problemie (1)

    po co odwlekac cos, co jest nieuniknione? a tak dla wszystkich byloby to na reke...

    • 66 11

    • no nie zawsze i nie dla każdego :)

      w kowalach są niższe podatki niż w gdańsku

      • 5 1

  • (...) będzie nie potrzeba i nie będzie się opłacać(..)

    Ale za pół roku aut zrobi się jeszcze więcej i znowu będą korki. Jakos w USA budują po 5 pasów w jedną stronę nawet gdy nie ma takiej potrzeby

    • 24 4

  • a gddkia?

    Poszerzenie Świętokrzyskiej przez władze województwa to jedno, a drugie to modernizacja węzła Kowale. Obie te inwestycje są niezbędne, by ruch w tym miejscu był płynny. A że Obwodnica Trójmiasta to droga ekspresowa, to pozostaje w zarządzie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Czy Pan redaktor pytał GDDKiA o plany takiej inwestycji?
    Inna sprawa, że wyjaśnienia urzedników województwa są żenujące...
    Jeszcze inna, że najpierw musi być tam doprowadzona Nowa Świętokrzyska (planowana budowa: lata 2014-2020), by mówić o sensowności (sensowności, nie konieczności!) poszerzania dojazdu przed samą obwodnicą. Z kolei Nowa Bulońskia w to miejsce nie zostanie poprowadzona wcześniej, niż po 2020 roku, zatem za jakieś 10-15 lat...

    • 28 2

  • "ilość pojazdów nie wzrośnie w sposób dramatyczny, nowa dwujezdniowa droga przez Kowale będzie po prostu niepotrzebna" (2)

    rece opadaja przy samej du*ie! nie trzeba byc specjalistą aby zauwazyc ze tam bedzie horror a nie przejazd, bedzie dokladnie to samo co jest teraz w godzinach szczytu wszedzie tam gdzie sa 1 pasmowe drogi, czyli: kartuska, slowackiego, lostowicka i wiele wiele innych, to samo bedzie tam :/

    • 53 3

    • A osiedli dookoła nie wyburzają...

      ... jeno stawiają kolejne i kolejne i kolejne. "Rozpoczęcie budowy zaplanowano na lata 2014-2020" co oznacza, że liczba samochodów do tego czasu wzrośnie i to wielokrotnie! Wystarczy przypomnieć sobie jak na Kowalach 10 lat temu jeszcze krowy się pasły, a teraz gdzie nie spojrzysz tam dźwigi i place budowy...
      Planowałem zamieszkać w tej okolicy za kilka lat, ale nie wiem czy mam ochotę wiecznie sterczeć w korkach.

      • 12 1

    • są przepisy i wyliczenia, jeśli ilość aut nie przekracza 'poziomu max' drogi się nie poszerza

      • 0 4

  • A nowe osiedla (1)

    • 14 2

    • "Jeśli po wykonaniu skrzyżowania z ul. Nową Świętokrzyską ilość pojazdów nie wzrośnie w sposób dramatyczny, nowa dwujezdniowa droga przez Kowale będzie po prostu niepotrzebna - mówi Zdzisław Jabłonowski"

      sek w tym, ze on nie wie piszac "jesli", a jesli wzrosnie to wtedy co bedzie, jak droga zostanie jednopasmowa, bo pajacyk sobie gdybal ?

      • 4 0

  • A nowe osiedla

    Co za bzdura.Przecież tam ciągle powstają nowe bloki a co za tym idzie będą nowi mieszkańcy z nowymi samochodami.Kiedyś może i ten 1 pas wystarczał ale za kilka lat będzie nowy k0szmar i znow trzeba będzie poszerzać jezdnie.Koszmar...

    • 16 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane