- 1 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (703 opinie)
- 2 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (336 opinii)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (247 opinii)
- 4 Dwa dni zwężenia estakady Kwiatkowskiego (17 opinii)
- 5 15-latek autem na minuty uciekał policji (106 opinii)
- 6 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (133 opinie)
Na Nowej Świętokrzyskiej będzie ciasno przed Kowalami
Pieniądze z miejskiej kasy na budowę ul. Nowej Świętokrzyskiej w Gdańsku pójdą w błoto, a kierowcy utkną w korkach, jeśli władze samorządu województwa nie zlecą na czas modernizacji dojazdu do Obwodnicy Trójmiasta.
Realizacja ul. Nowej Świętokrzyskiej została ujęta w Strategicznym Planie Transportowym dla Gdańska Południe. Koszt jej realizacji oszacowano na ok. 220 mln. zł, a rozpoczęcie budowy zaplanowano na lata 2014-2020.
Nowa trasa połączy ul. Nową Łódzką w pobliżu przyszłej pętli z drogą wojewódzką nr 221 (relacji Gdańska-Kościerzyna). Po wybudowaniu ul. Nowej Świętokrzyskiej, jadący do Kowal kierowcy utkną w korku. Z dwóch pasów ruchu w kierunku Obwodnicy Trójmiasta, zmotoryzowanym do dalszej jazdy pozostanie tylko jeden.
- Będziemy mieli poważny problem drogowy, jeśli władze województwa nie zdecydują się na rozbudowę drogi nr 221 w Kowalach do dwóch jezdni. Kierowcy utkną w korkach wyjeżdżając z Gdańska. - ostrzega Katarzyna Ochocińska z Biura Rozwoju Gdańska.
Zarządca drogi wojewódzkiej jednak uspokaja. - Po drodze w Kowalach, porusza się ok. 5 tys. pojazdów na dobę. Liczba aut nie powala na kolana. Jeśli po wykonaniu skrzyżowania z ul. Nową Świętokrzyską ilość pojazdów nie wzrośnie w sposób dramatyczny, nowa dwujezdniowa droga przez Kowale będzie po prostu niepotrzebna - mówi Zdzisław Jabłonowski, z-ca dyrektora ds. utrzymania i budowy dróg w gdańskim zarządzie dróg województwa.
Innego zdania jest Katarzyna Ochocińska. - Oczywiście, że ilość aut nie wzrośnie znacząco. Ale tylko dlatego, że będą one dławione przez zwężenie tuż przed skrzyżowaniem drogi wojewódzkiej z ul. Nową Świętokrzyską od strony Gdańska.
Drogowcy nadzorujący trasy województwa ripostują. - Zmotoryzowani będą mieli do wyboru Trasę W-Z, a także Obwodnicę Południową. Te drogi z powodzeniem odciążą trasę przez Kowale do obwodnicy - przekonuje Zdzisław Jabłonowski.
W podobnym tonie wypowiadają się pracownicy Urzędu Marszałkowskiego. - Plany inwestycji drogowych określone są do 2013 r. i nie ujmują one rozbudowy drogi wojewódzkiej numer 221. Trudno powiedzieć, kiedy modernizacja trasy w Kowalach znajdzie się na liście naszych zadań. W tej sprawie nie było żadnych konsultacji, rozmów z władzami Gdańska - mówi Piotr Skraburski, kierownik referatu drogownictwa.
Miejsca
Opinie (90) 5 zablokowanych
-
2010-04-28 19:20
Czy ktoś jeszcze wierzy w te wszystkie Nowe Słowackiego, Nowe Świętokrzyskie, Bulońskie itp ?
Ale to jest najlepsze: tunel pod Martwą Wisłą-Z tym tunelem to przegięli z obiecankami nie ?
- 8 5
-
2010-04-28 19:39
Każdy normalny wie (wystaczy pochodzić na spotkania z władzami miasta), że Nowa Słowackiego i Trasa Sucharskiego nie zaczną być
w budowie przed 2015. Więc w jaki sposób oni chca budować noa Świętokrzyską w latach 2014-2020 nie realizując tamtych inwestycji ?
- 9 2
-
2010-04-28 19:42
Git majonez.
- 4 2
-
2010-04-28 19:42
Podziękujmy BUDYNIOWI!!!!!!!!!!!!!
- 4 4
-
2010-04-28 19:51
Tak planuje PO jedyna słuszna partia.
Nawet jak się przefarbują na Komitet Obrony Gdańszczan to im nie uwierzę. Dziesięć lat zmarnowane na gadanie.
- 2 4
-
2010-04-28 19:54
Budyniowaty myśli od wyborów do wyborów i budzi się pół roku przed kolejnymi. (2)
Opłaca media i toczy się dyskusja o planach.....planach, planach...
- 5 2
-
2010-04-29 07:06
myśli?
- 0 0
-
2010-04-29 08:49
lotu na Marsa ....
- 0 0
-
2010-04-28 20:23
BEZEDURA
W Gdańsku wszystkie drogi buduje się na "wczoraj" . Pola są ogromne , jest z czego wykroić . Ale NIE , ale NIE ! Wąsko i dziadowsko . To dewiza naszych decydentów . Wystarczy zobaczyć Orunię Grn . Uliczki jak na Starówce . No , ale może to ma być Nowe Stare Miasto ?
- 4 1
-
2010-04-28 20:28
i tak wszystko spłynie na MAŁOMIEJSKĄ
i tam będą korki, bo jej się nie da rozbudować :( i TRAKT ŚW. WOJCIECHA też będzie stał :(
- 5 0
-
2010-04-28 20:45
wcielić Kowale do Gdańska, tak samo jak Borkowo Łostowickie
to najlepsze rozwiązanie
- 1 1
-
2010-04-28 20:57
co za bzdura!
Przyjrzyjcie się mapie - ciekawe, co autor artykułu zrobi z blokami, które stoją na wyznaczonej przez niego drodze (to te dwie zielone kreseczki). Dojeżdżam codziennie tą drogą i uważam, że wystarczy po prostu gruntowny remont jezdni od Traktu do obwodnicy.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.