- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (207 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (254 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (758 opinii)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (70 opinii)
- 5 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (156 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (107 opinii)
Na lato tanieją bilety kolejowe. Na jeden przejazd SKM o 40-60 gr
Bilety, ale tylko w formie elektronicznej, będą tańsze o 7,5 proc. Promocja będzie obowiązywała w okresie od 23 czerwca do 3 września 2023 r. Co to oznacza w praktyce?
Przykład 1:
Bilet miejski w granicach Gdańska i Sopotu (Gdańsk Lipce - Gdańsk Śródmieście - Sopot Kamienny Potok - Gdańsk Osowa) lub Gdyni i Sopotu (Gdynia Cisowa - Sopot Wyścigi - Gdynia Karwiny)
- obecna cena biletu normalnego - 5,50 zł
- cena po obniżce 5,09 zł
- różnica - 41 gr
Przykład 2:
Bilet trójmiejski obowiązujący na odcinku ograniczonym przystankami: Gdańsk Lipce - Gdańsk Śródmieście - Gdynia Cisowa - Gdańsk Osowa
- obecna cena biletu normalnego - 8 zł
- cena po obniżce - 7,40 zł
- różnica - 60 gr
Analogicznie tańsze będą też bilety ulgowe czy miesięczne.
Szczegółowy cennik biletów SKM
Dlaczego promocja obejmuje wyłącznie bilety elektroniczne?
- Promocyjna cena obowiązuje wyłącznie w kanałach elektronicznych rozumianych jako aplikacje mobilne oraz strony internetowe i dotyczy przejazdów pociągami PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście oraz Polregio na obszarze województwa pomorskiego - wyjaśnia Michał Piotrowski, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, który jest organizatorem przewozów kolejowych. - Poprzez promocję chcemy zachęcić pasażerów do zakupu biletów kolejowych za pośrednictwem elektronicznych kanałów sprzedaży, które generują u operatorów najniższe koszty funkcjonowania.
Rozkład jazdy pociągów, autobusów, tramwajów i trolejbusów
Taka 7,5-procentowa promocja obowiązywała też od sierpnia 2022 r. do końca stycznia 2023.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-06-22 11:01
(7)
wreszcie dobra informacja
- 13 72
-
2023-06-23 09:21
Faktycznie, zwala z nóg. Jestem taki szczęśliwy, że ta państwowa firma tak o mnie zadbała.
Wyliczyłem nawet w mozole i trudzie, że gdy przejadę się trójmiejską SKM-ką milion razy to zaoszczędzę pół miliona zł.
- 0 0
-
2023-06-22 18:20
(2)
Ceny za bilety w trójmieście to kpina. Za miesięczny na SKM + autobusy/tramwaje/trolejbusy na Gdańsk, Sopot i Gdynię płacę 320 złotych. Miesiąc temu byłem u naszych zachodnich sąsiadów i zapłaciłem za miesięczny bilet na CAŁE Niemcy(pociągi regio, tramwaje i autobusy) 220zł.
- 8 1
-
2023-06-22 20:21
(1)
To przepłacasz, za 270 jest bilet metropolitalny łączony na cały obszar MZKZG:
jest sprzedawany łącznie i jednocześnie z biletem uprawniającym do przejazdów pociągami pkp skm oraz polregio na odcinkach, których krańce wyznaczają stacje Luzino, Cieplewo, Reda Rekowo, Borkowo i Babi Dół (kierunek z/do Kościerzyny);
uprawnia doTo przepłacasz, za 270 jest bilet metropolitalny łączony na cały obszar MZKZG:
jest sprzedawany łącznie i jednocześnie z biletem uprawniającym do przejazdów pociągami pkp skm oraz polregio na odcinkach, których krańce wyznaczają stacje Luzino, Cieplewo, Reda Rekowo, Borkowo i Babi Dół (kierunek z/do Kościerzyny);
uprawnia do przejazdu autobusami, trolejbusami i tramwajami ZTM w Gdańsku, ZKM w Gdyni i MZK Wejherowo;
jest biletem umożliwiającym podróżowanie bez ograniczeń odcinkowych i strefowych oraz uprawniającym do nieograniczonej liczby przesiadek na wszystkich liniach ZTM w Gdańsku, ZKM w Gdyni i MZK Wejherowo- 1 1
-
2023-06-22 20:35
Wiem, że jest taki bilet ale nie odpowiada mi jego forma(plastikowa karta). W czasach gdy banki oferują cyfrowe karty, mamy elektroniczne dowody osobiste, prawa jazdy itd. PKP jest przynajmniej o dekadę do tyłu. Dodam, że jest to kolejny absurd, iż fizyczny karnet jest droższy od elektronicznego. 270 zł to wciąż dużo za poruszanie się obrębie Trójmiasta.
- 1 0
-
2023-06-22 16:22
no zaoszczędzisz na... na co? na ćwierć biletu?
- 7 0
-
2023-06-22 13:25
To znaczy gdzie?
- 8 3
-
2023-06-22 12:52
40 gr. to dobra informacja ?
- 18 3
-
2023-06-22 11:42
(9)
Normalny bilet z Sopotu do Gdańska jest w cenie 5.50 i jedzie 21 min a ja wole pospieszny za 4 zł kupiony w aplikacji KOLEO, taniej i tylko 10 min jazdy :-) Polecam!.
- 118 5
-
2023-06-23 09:26
Masz rację, ale jest dużo mniej połączeń no i czasami musisz wysiąść na Wyścigach czy w Kamiennym Potoku.
- 0 0
-
2023-06-23 06:58
I to jest b.dobre rozwiazanie. (1)
Jezdze za 4 zl z Gdyni do Gdanska juz ponad rok. Spoznienia sa sporadycznie.
- 2 0
-
2023-06-24 22:26
I to jest uczciwa cena. A do Sopotu tyle samo czy coś taniej?
- 0 0
-
2023-06-22 13:09
Prawda, ale pociągi co godzinę. Nie zawsze można plany tak ustawić.
- 16 0
-
2023-06-22 12:41
A za niewiele więcej można przejechać z Wejherowa do Gdańska.
- 10 0
-
2023-06-22 12:35
Ciekawe gdzie? Pr kosztuje 5.50 (3)
- 1 14
-
2023-06-22 12:42
(2)
TLK IC. 4zł, sprawdzałam przed chwilą.
- 24 2
-
2023-06-22 13:09
większość IC z Gdyni do Gdańska jedzie znacznie dłużej niż regio (1)
o ile w ogóle pojedzie bo to wcale nie jest oczywiste
- 3 9
-
2023-06-22 14:04
No tak, nie kłócę się, bo taka prawda. Ale faktycznie 4zł.
- 22 0
-
2023-06-22 11:18
Uważam, że to jest granda (13)
Pracujący mieszkańcy, którzy płacą tu podatki i utrzymują miasto, jeżdżą do pracy SKM cały rok i muszą płacić większą kasę niż turyści będący tu głównie latem. Którzy i tak zapłacą za bilet tyle ile będzie kosztował więc można by właśnie latem podnieść ceny biletów, co wydaje się logiczne. Ale gdzie tam urzędnik i logika
- 249 17
-
2023-06-22 19:33
pamiętaj
Logika kończy się tam gdzie zaczyna się urząd....
- 5 0
-
2023-06-22 13:31
W ogóle wszystko jest granda i skandal
i ktoś powinien wreszcie coś z tym zrobić...
- 6 0
-
2023-06-22 12:47
(6)
Miasto, to zespół naczyń połączonych. Gdańsk, to miasto turystyczne. Teraz mając w głowie te dwa fakty, ze strony włodarzy konieczne jest dbanie o to, żeby miasto pozostało atrakcyjnym miejscem turystycznym. Ze strony mieszkańców, nawet jeśli dany mieszkaniec nie żyje z turystyki, korzysta pośrednio z tego, że miasto na turystyce zarabia. Poprawia
Miasto, to zespół naczyń połączonych. Gdańsk, to miasto turystyczne. Teraz mając w głowie te dwa fakty, ze strony włodarzy konieczne jest dbanie o to, żeby miasto pozostało atrakcyjnym miejscem turystycznym. Ze strony mieszkańców, nawet jeśli dany mieszkaniec nie żyje z turystyki, korzysta pośrednio z tego, że miasto na turystyce zarabia. Poprawia to budżet miasta na różne miejskie wydatki, powoduje, że każdy pracownik żyjący z turystyki, nie jest potencjalnym pracownikiem konkurującym o Twoje nieturystyczne stanowisko pracy. Jeżeli komuś tak bardzo przeszkadza, że mieszka w turystycznym mieście i piecze go dupka, że miasto się promuje, aby ten status utrzymać, to może pora zamieszkać w pierwszej lepszej powiatówce i zobaczyć, jak się tam żyje, a potem wracać z podkulonym ogonem?
- 6 21
-
2023-08-08 15:09
a górale
mają to głęboko, jeżdżą po turystach jak po łysej kobyle.
- 0 0
-
2023-06-22 14:49
Ciekawy jest tekst o wracaniu z podkulonym ogonem (2)
Tak, napewno każdy kto wyprowadza sie z Wielkiego Gdańska, wraca do ciebie wielki panie z podkulonym ogonem, przeprasza, prosi o łaskę i skomle o miskę ryżu.
Pobudka !- 7 0
-
2023-06-22 15:29
2/2 Wielki Pan, to będzie właśnie osoba, która jedyne co robi to jęczy jak to miasto jest źle zarządzane. Ja widzę na bieżąco co się dzieje z moim rodzinnym miastem powiatowym i im podobnymi. Jak umierają i jak szarą codzienność bez perspektyw oferują tym, którzy tam mieszkają. Moje stwierdzenie o wracaniu z podkulonym ogonem odnosi się do tego, że
2/2 Wielki Pan, to będzie właśnie osoba, która jedyne co robi to jęczy jak to miasto jest źle zarządzane. Ja widzę na bieżąco co się dzieje z moim rodzinnym miastem powiatowym i im podobnymi. Jak umierają i jak szarą codzienność bez perspektyw oferują tym, którzy tam mieszkają. Moje stwierdzenie o wracaniu z podkulonym ogonem odnosi się do tego, że gwarantuję, że ktoś, kto mieszka w większych miastach w Polsce, nie chce alternatywy miasta powiatowego i narzeka nie mając pojęcia o tym, jak wygląda tam życie.
- 0 3
-
2023-06-22 15:21
Co najśmieszniejsze odpowiedziałeś słoikowi, więc kulą w płot o wielkim panie. Ja się przeprowadziłem z powiatowej dziury do Gdańska i mi się tutaj dobrze żyje i jestem zadowolony z tego, w jakim kierunku to miasto idzie. I o dziwo kompletnie nie mam nic wspólnego z branżą turystyczną a jednak odpowiada mi to.
- 2 3
-
2023-06-22 13:34
Nie wiem czy mieszkasz w Polsce, ale zdradzę ci jedną tajemnicę: (1)
Trójmiasto nie musi się promować turystycznie, bo jest samo w sobie legendą wśród polskich miast i każdy chce je odwiedzić. To tak jak by promować Paryż czy Wenecję. Promować to musi się Bydgoszcz , a tu promocja to potrzebna jest jak dział marketingu i reklamy w firmie dostarczającej prąd (i tak mieszkańcy kupią u jednego dostawcy, bo tylko jeden
Trójmiasto nie musi się promować turystycznie, bo jest samo w sobie legendą wśród polskich miast i każdy chce je odwiedzić. To tak jak by promować Paryż czy Wenecję. Promować to musi się Bydgoszcz , a tu promocja to potrzebna jest jak dział marketingu i reklamy w firmie dostarczającej prąd (i tak mieszkańcy kupią u jednego dostawcy, bo tylko jeden jest). Po za tym, biorąc pod uwagę budżet turysty przeznaczany na taki wyjazd, zachęta i oszczędności wynikające z niższej o parę procent opłaty za SKM nie są żadnym magnesem.
- 29 3
-
2023-06-22 15:23
Tak, oczywiście. Nic nie trzeba robić, samo się będzie promować w nieskończoność. A później będą jęki mieszkańców, że rządzący się obudzili z ręką w nocniku, bo świat im uciekł w ich własnej grze i nagle się okazuje, że nie ma jak nadgonić, bo się przecież samo robiło. Brzmisz jak typowy Janusz biznesu.
- 3 13
-
2023-06-22 12:17
Czas władze zmienić (2)
- 20 5
-
2023-06-22 12:56
W PKP? (1)
Jak najbardziej.
- 15 5
-
2023-06-22 13:21
PKP szanowny panie nie ma wpływu na ceny biletów. Od tego jest miliard pierdyliard spółek córek, na które PKP nie ma wpływu.
Wiem bo pracuję u ciuchciarzy.- 11 3
-
2023-06-22 11:38
Dokładnie
Utrzymujemy to jeżdżąc cały rok, a oni na czas turystyczny obniżają ceny biletów! Może w końcu ktoś pójdzie po rozum do głowy, żeby nie łupić własnych mieszkańców? Chociaż patrząc ile spółek przewozowych na wszystko będzie i ile wysokich stanowisk musi być opłaconych, to pomyślunek mało prawdopodobny
- 47 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.