• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na tych przejściach łatwo o wypadek

Maciej Naskręt
13 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Skutki potrącenia pieszego są często bardzo poważne, zwykle są to urazy wielonarządowe. Skutki potrącenia pieszego są często bardzo poważne, zwykle są to urazy wielonarządowe.

Policyjne statystyki nie dają złudzeń. Potrąceń pieszych w Trójmieście jest mnóstwo - średnio 10 w każdym miesiącu. Wytypowaliśmy miejsca, gdzie kierowcy i piesi powinni zachować szczególną ostrożność.



Poprosiliśmy policjantów z wydziałów ruchu drogowego o wskazanie, na podstawie statystyk z ostatnich kilku lat, najbardziej niebezpiecznych przejść dla pieszych. Jest ich mnóstwo, na części dochodziło już do śmiertelnych wypadków.

I. Gdańsk

Tutaj policjanci wskazali nam trzy przejścia dla pieszych, na których dochodzi najczęściej do potrąceń. Jednym z najniebezpieczniejszych jest to na al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska przed szpitalem im. św. Wojciecha w Gdańsku. To tutaj w zeszłym roku doszło do tragicznego w skutkach potrącenia. Kierowca nie zatrzymał się przed przejściem, mimo że na sąsiednim pasie stanął pojazd. Pieszy wszedł przed maskę samochodu.

Na szczęście drogowcy z gdańskiego ZDiZ postanowili zlecić montaż nowej sygnalizacji we wspomnianym miejscu. Ma ona pojawić się do połowy grudnia tego roku.

Kolejne feralne (ze względu na dużą liczbę potrąceń) przejście zlokalizowane jest w ciągu ul. Kartuskiej na wysokości ul. Tarasy zobacz na mapie Gdańska. Tam jednak najczęściej winę za zdarzenie ponoszą piesi, którzy jezdnie przekraczają na czerwonym świetle. Często spieszą się do stojącego przy przystanku tramwaju.

Stworzona wysepka - azyl - na środku jezdni ul. Kartuskiej miała zabezpieczać pieszych, gdyby zaskoczyło ich właśnie na środku jezdni czerwone światło. Niestety dzieje się często nieco inaczej, azyl jest jak "spocznik" w trakcie przechodzenia przez jezdnie na czerwonym świetle.

Równie niebezpiecznym miejscem dla pieszych jest przejście na ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska w rejonie sklepu Biedronka. Droga wiedzie tam po łuku. Przejście przecina trzy pasy ruchu, w tym lewoskręt w ul. Kielnieńską, który jest zazwyczaj zakorkowany w godzinach szczytu. Kierowcy jadący w kierunku Oliwy mają obowiązek zatrzymać się tam i sprawdzić, czy z pomiędzy samochodów na przeciwnym pasie nie wychodzą piesi. Wielu właścicieli samochodów niestety o tym zapomina.

II. Sopot

Tutaj funkcjonariusze wskazują na przejścia dla pieszych w rejonie budynku Poczty Polskiej i Hotelu Rezydent ul. Kościuszki zobacz na mapie Sopotu, które umożliwiają pokonanie jezdni w ciągu ul. Kościuszki. Dlaczego tam jest najwięcej wypadków z udziałem pieszych? Jest to miejsce, w którym mamy duże natężenie ruchu pieszego i samochodowego w świetle jezdni.

Plagą są też piesi przebiegający przez al. Niepodległości w niedozwolonym miejscu. Dochodzi wtedy do niebezpiecznych sytuacji. Jedna z nich miała miejsce w połowie lipca.

III. Gdynia

Policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdyni wskazali nam dwa najbardziej niebezpieczne miejsca dla pieszych. Pierwsze to przejście na wysokości centrum handlowego Klif zobacz na mapie Gdyni. Przebieg zdarzenia jest tu zawsze niemal identyczny. Kierowca jadąc w kierunku Sopotu wpada na skrzyżowanie na granicy pomarańczowego i czerwonego światła. Przejeżdża skrzyżowanie i za chwilę jest już na przejściu dla pieszych. Wtedy właśnie tam zapala się zielone światło dla przechodniów. Dochodzi do potrącenia.

Kolejne niebezpieczne przejście zlokalizowane jest na skrzyżowaniu ul. Kcyńskiej i ul. Morskiej. zobacz na mapie Gdyni Tam przebieg zdarzenia jest niemal identyczny. Niefrasobliwy kierowca widząc zmieniające się światło z zielonego na pomarańczowe wpada od strony obwodnicy na skrzyżowanie. W międzyczasie światło zielone zapala się dla pieszych, ci wkraczają na jezdnie, dochodzi wtedy do tragedii.

Opinie (242) 2 zablokowane

  • Zwracam uwagę na

    rondo przy Ergo Arenie. W dziwaczny sposób przebudowane i do tego wjazd na rondo od Rybackiej dosyć trudne , obrócić się trzeba o niwmal 180 stopni a po ruszeniu wpadamy na przejście dla pieszych z dziwacznym utrudnieniem dlla kierowców. Gratulacje dla projektanta i proponuję zglosić na ONZ towską nagrądę dla achitekta drogowego.

    • 6 0

  • kolejne światła na al. Jana Pawła II ?

    To jest chyba niepowazne. kolejna sygnalizacja swietlna na zaspie? to nie eozwiaze problemow. teraz juz i tak kazdy od swiatla do swiatla dociska pedal gazu na maxa, no bi bez przesady ile mozna stac? i to jeszcze co 100m? Naprawde ten odcinek jest chyba najgorzej zagospodarowany, nie mowiac juz o sygnalizacji, ktora jest przy wjezdzie na budowe...szkoda tylko, ze ta ulica jescze jest nieodstapna a na swiatlach trzeba stac...

    • 2 1

  • Taki apel do kierowców jadących ul Bulońską ( od myśliwskiej w dół) "nie można szybciej??? Tam jest 5 przejść dla pieszych, dzieci tamtędy chodzą do szkoły i z niej wracają a idioci za kółkiem lecą 80-120 km/h i to nic, że na jednym pasie jakiś kierowca się zatrzyma by można było przejść bo po drugim pasie kretyn wali ile się da.... I jakby radochę mieli że pieszy w popłochu, przerażony biegnie na drugą stronę jezdni.....koszmar!!!!!

    • 6 0

  • Jeżeli kierowca widzi człowieka stojącego przed przejściem dla pieszych

    powinien się zatrzymać i przepuścić pieszego.Po to są ograniczenia prędkości aby mógł wyhamować w razie niebezpieczeństwa na drodze.Pieszy może być pod wpływem środków farmakologicznych,inwalidą czy osobą upośledzoną i może wejść niespodziewanie na przejście dla pieszych dlatego należy zachować szczególną ostrożność w takich sytuacjach.Tak jest w większości cywilizowanych krajach gdzie za potrącenie pieszego czy rowerzysty płaci się ogromne odszkodowania nie raz dożywotnie.Jak ktoś tego nie rozumie to proponuję iść na kurs prawa jazdy i tam się nauczy(nie mylić z wykuje na pamięć).Jeżdząc po Trójmieście i widząc co się dzieje na ulicach aż się wierzyć nie chce że ci ludzie zdali prawo jazdy...

    • 16 2

  • no i?

    może jakieś wnioski panie radaktor? moze że kierowcy zapizdzają przez miasta i ignroują masowo pieszych i przejścia i stąd te wypadki? może że trzeba zwolnić? a nie, takie stwierdzenie by nie było popularne przecież.

    • 6 0

  • Jak to łatwo o wypadek? (14)

    Przecież przed wejściem na ulicę wystarczy się rozejrzeć czy nic nie nadjeżdża i jeśli nie to można iść. To proste, pewne i skuteczne rozwiązanie.

    • 3 13

    • (10)

      Skuteczne do czasu aż jakiś kretyn nie nadjedzie "z nikąd" jak to się zdarza gdy jadą 100

      • 8 1

      • Nie ma czegoś takiego jak "znikąd". (9)

        Kiedyś uczono. Spójrz w lewo , potem w prawo i znów w lewo. I dopiero idziesz. Po drugim spojrzeniu w lewo ocenisz czy toś zbliża się szybko czy nie. Jak tego nie potrafisz to i tak prędzej czy później zginiesz w jakimś wypadku.

        • 2 11

        • (3)

          100 na 50 jest z znikąd durnota kierowcy tylko bądź zielona strzałka bo dureń myśli że ma pierwszeństwo.
          Idąc myślisz tylko trochę ale w aucie trzeba myśleć intensywnie!

          • 10 0

          • (2)

            nie zauważysz auta jadącego setką na prostym odcinku z 200 300 m nie osłabiaj mnie pajacu

            • 2 5

            • (1)

              200/300 m to kierowca myśli i widzi pieszego i zwalnia obojętnie czy jedzie 100 czy 50, pieszy nie ma obowiązku liczyć ile czasu zajmie autu dojechanie do przejścia,normalna prędkość i myślenie kierowcy co się dzieje na drodze to pieszy by przeszedł spokojnie przez przejście a kierowca by spokojnie wyhamował lecz przy większej prędkości ludzie nie myślą.

              • 3 1

              • każdy człowiek imbecylu umie ocenić czy zdąży przejść widać na oko baranku czy auto zbliża się wolno czy szybko to są podstawy percepcji człowieka nikt nie musi niczego liczyć wystarczy sobie popatrzeć i przemyśleć chwilę czy opłaca się ryzykować nie myśli ten kto próbuje się ścigać z samochodami

                • 0 1

        • (4)

          Powiedz to tym, którzy zakręty biorą powyżej 60 na liczniku... Sporo przejść bez świateł jest na zakrętach i patrzenie lewo -prawo - lewo nie wiele tu da...

          • 6 0

          • (3)

            a co to jest 60 na liczniku baranku policz ile to m na sekundę przecież na zakrętach się nie przechodzi na przejściach jest z reguły dobra widoczność wystarczająca by ocenić prędkość auta

            • 0 6

            • i masz odpowiedz na którą sobie sam odpowiedziałeś.
              WIDZISZ zwolnij a nawet zatrzymaj się!
              bo masz dobrą widoczność!!!

              • 4 0

            • (1)

              Są baranku przejścia dla pieszych przy zakrętach i rosną sobie tam krzaki to o jakiej widoczności piszesz.... Rentgen w oczach czy jak?
              Podpisać się też nie umiesz więc może masz problemy ze spostrzeganiem i nie zauważyłeś rubryki .... Zwolnij więc bo i pieszego nie zauważysz

              • 5 0

              • baranie jak się wchodzi na jezdnię trzeba myśleć tyle i az tyle

                • 0 2

    • (1)

      Możesz tak stać 15 min aż w końcu trafisz na osobę która ma trochę oleju w głowie i cię przepuści na pasach.

      • 5 0

      • A drugim pasem będzie leciał idiota i cie potrąci

        • 9 0

    • szczególnie jak się rozejrzę i nic nie jedzie

      a potem jakis osioł jedzie "na zielonej strzałce". I najgorsze, że jak idę z wózkiem, to wózek jest zawsze z przodu.

      • 5 0

  • nie przejmujcie się kierowcy (9)

    niedługo będzie ładny przepis o zatrzymywaniu się przed przejściami i nie będzie tłumaczenia że wybiegł pieszy tylko winna kierowcy!
    ale znów będzie trzeba czasu i surowych kar by to do rozumu kierowcy dotarło.
    czas na rygor by kultury się nauczyć.

    • 13 4

    • a kara bedzie smiesznie niska (4)

      w Rumuni za niezatrzymanie sie przed przejsciem na ktorym stoi pieszy to jest 3 miesiace bez prawa jazdy... pieszy podchodzi i ruch zamiera nawet na 4-5 pasmowych arteriach ( a maja takie)i wszystcy czkaja az skonczysz przejscie,,, nie jezdza po pietach jak u nas

      • 7 1

      • i to się zgadza (2)

        śmieszne kary są u nas.
        po jeździe po % przy rosnącym powinni zabierać prawko minimum na 5 lat a tu na 6 miesięcy i mandacik śmiechu warte, mandaty są śmiesznie niskie ale cóż jak na wiejskiej nie myślą to cały naród cierpi.

        • 5 1

        • i owszem (1)

          szczególnie niskie mandaty są dla pieszych

          • 1 6

          • mandat mandatem
            ale jak mandaty by zwiększyli o 100% ty byś zawsze się zatrzymywał i puszczał pieszych a znów piesi by się spieszyli na tamten świat

            • 2 0

      • a piesi

        a piesi za wtargnięcie przed nadjeżdżający pojazd(wtargnięcie dotyczy również przejścia-wejście w ostatniej chwili bez upewnienia się)płacą karę równowartości połowy pensji,a u nas pieszy myśli że jest świętą krową

        • 1 3

    • (3)

      haha baranie przepis sobie doczytaj pieszy nie ma prawa wejść przed pojazd który się nie zatrzymał nie ma samych przywilejów

      • 1 1

      • (2)

        no to doczytaj:) głąbie boli już ten przepis kierowców bo będą musieli się zatrzymywać (po wszystkich podpisach wejdzie on w życie na wiosnę)
        już nie będzie że to pieszy ma na wysepce stać i czekać aż kretyni przejadą i czekać na normalnego kierowce co puści,tylko kierowcy będą musieli go przepuścić.

        • 3 1

        • (1)

          życzę powodzenia doczytaj idioto ten przepis a pieszy ma zakaz wchodzenia dopóki auto się nie zatrzyma nie ma baranie róży bez kolców życzę powodzenia wejdź sobie na jezdnie może cię coś pierd.. lnie i zabierze z tego świata takiego głupka kto ci powiedział że takie coś wejdzie w życie?To są wymysły kilku chorych baranów z sejmu które nie były ani przegłosowane ani nawet poddane ocenie to są wymysły paru idiotów którzy samochody widzieli na zdjęciu jedynie

          • 0 3

          • moja uwaga

            Poczekam na ciebie aż wysiądziesz z samochodu,wtedy zobaczymy ty głupio-mundry.

            • 0 0

  • wszysko co bylo do napisania juz napisali inni

    ze kierowcy nie zatrzymują się przed przejściami (nieliczne wyjątki ) wręcz przyspieszają , ze widza jakieś nowe światło ciemno zielone , ze gnają 100 i więcej pomimo ograniczenia w mieście . nie napisano ze mandaty powinny wzrosnąć x10 lub nawet x 20 i być bezwzględnie egzekwowane

    • 3 0

  • czytam i czytam (2)

    dlaczego nikt nie porusza tematu zachowań pieszych.czapka na oczy,słuchawki w uszy i naprzód niech uważają inni.udanych przejazdów przy hali i medisonie w gdańsku.tam piesi nie patrzą na nic a karać tylko kierowców?piesi również są uczestnikami ruchu i podlegają przepisom i karą. kto to egzekwuje?gdzie równouprawnienie uczestników ruchu?

    • 6 8

    • To i rowerzystów tu trzeba dodać ... Jak im fantazja podpowiada tak jeżdżą z chodnika na ulice bez patrzenia bez ostrzeżenia i odwrotnie też.... A prowadzący pojazd ma więcej szans niż pieszy więc powinien przewidywać zachowania wszystkich na drodze

      • 3 1

    • Czytaj

      Dlatego, że to kierowca ponoć się uczył Kodeksu Drogowego i to on ma być tym mądrzejszym i pomagać uczyć nabywać tym co takiego obowiązku nie mają wdrażać się w ruch publiczny. Jak się jest egoistą i ignorantem, prawko zdaje się wkłuwając testy na pamięć, po czym się je zapomina, to efekty są takie, że pieszego i rowerzystów uważa się za intruzów, a nie swego rodzaju młodzików, którym trzeba pomóc na drodze. Ale to się nazywa kultura osobista, ale kulturalne osoby roszczeń nie mają, jak tutaj, dlaczego, dlaczego, a dlatego, że jeden z drugim nie uczyłeś się pilnie i nie wiesz, a kodeksie jest jasno i wyraźnie to wszystko napisane! Czytać, czytać i jeszcze raz czytać!

      • 3 0

  • (5)

    Kto wymyślił przejścia/przejazdy dwuetapowe!? Przecież to jakieś nieporozumienie. Kolejną sprawą, o której tutaj zawsze jak zacięta taśma mówię jest to, że trójmiejscy kierowcy nie mają za grosz kultury, nie pomagają innym! Można stać w deszczu, przed przejściem dla pieszych, można stać dwadzieścia minut, a po przejechanej setce samochodów zatrzyma się jeden! O czym to świadczy? To jest zgroza, nie wspomnę już o prędkościach jakie osiągają ci "dobrzy" (bo szybcy) kierowcy. Zdarza się, że na 40 można spokojnie stwierdzić, że leci ze 120km/h i więcej! Przecież to debile! Tym ludziom powinno zabrać się prawo jazdy! I to bez możliwości powtórnego zdawania. Może jakieś badania psychiatryczne wprowadzić obowiązkowo? Wiele w życiu widziałem, w wielu miejscach byłem, ale takiego chamstwa jak tutaj w wykonaniu "kierowców" nie można zobaczyć nigdzie indziej! Jesteście poważnie umysłowo chorzy drodzy kierowcy. Na szczęście zdarzają się porządni, kulturalni prowadzący, ale to są tak marginalne jednostki, że ze świecą szukać, tym nielicznym dziękuję, że mogę w deszczu przejść bezpiecznie, że wiedzą do czego służy przejście dla pieszych, przejazd rowerowy i o co chodzi w Kodeksie Drogowym, bo potrafili się go nauczyć, a nie wykłóć na pamięć i zapomnieć jak większość "mistrzów kierownicy". Zgroza!

    • 13 1

    • (4)

      ciekawe że wg statystyk do bardzo wielu wypadków doprowadzają piesi mieszkam przy przejściu ze światłami średnio kilka razy na dzień słyszę klaksony to znak że jakieś piesze półmozgi ścigają się ze śmiercią na czerwonym świetle ciekawe że przejść bez świateł jest coraz mniej a debile piesi dalej giną bo sobie wchodzą pod koła tramwajów przechodzą sobie gdzie i jak popadnie przechodzą sobie na przełaj obwodnicę w Osowej czy na Karwinach a taki palant dalej będzie tylko na kierowców jechał zobacz trochę świat kołku bo bzdurzysz tu zwyczajnie

      • 1 4

      • (1)

        a powiedz jeszcze kto ma większe szanse w konfrontacji auto / pieszy?
        i kto stwarza większe zagrożenie?
        ale tak szczerze...

        • 1 0

        • każdy mądry pieszy wie że nie można ufać obcemu człowiekowi który nie wiadomo czy jest wyspany trzeźwy czy nas widzi itd zasada ograniczonego zaufania mądremu człowiekowi podpowiada że trzeba być podwójnie uwaznym własnie dlatego że po uderzeniu kierowcy nic nie będzie a ja mogę być martwy no ale jak się widzi debili piszących smsy zamiast się spojrzeć na drogę to ja się całkowicie nie dziwię że tacy mają wypadki albo inny rodzaj kretynów latający na czerwonym bo autobus przyjechał tam kwadrans czy nawet pół godziny są warte ryzykowania dalszego życia

          • 0 1

      • Ciekawe... (1)

        I kto okazuje się być większym debilem, jeżeli pieszy zasad ruchu drogowego znać nie musi, niech to będzie np. dziecko z zespołem downa, lub niedowidzący, lub też zwykły człowiek, który najzwyczajniej się spieszy i wbiega na przejście dla pieszych. Kierowca ma być tym mądrzejszym, przewidującym, i ustępującym, to on dostał uprawnia do prowadzenia sporej jeżdżącej masy, debilem jest człowiek (ogromna część kierowców), która najzwyczajniej w świecie nie zna przepisów, jak Ty kolego, a wszystko jest w nich dotyczące tego problemu zawarte, piszesz banialuki w myśl zasady, nie znam się, to się wypowiem. I taką "logiką" kierują właśnie tacy kierowcy jak Twoja "wypowiedź".

        • 1 2

        • po obwodnicy palancie się nie chodzi bo to droga ekspresowa a tego że na czerwonym nie chodzi się po przejściu uczy się od początku podstawówki jesli ktoś jest zbytnim debilem by to zrozumieć musi prędzej czy później zginąć i nie ma przeproś a ci z downem czy inne kaleki powinny mieć opiekunów tak kierowca ma być supermenem a pieszy może być debilem nic dziwnego że większość wypadków z udziałem pieszych jest z ich winy.Poza terenem zabudowanym są niewidoczni noca idą złą stroną drogi śpią nawaleni na środku drogi spacerują po drogach ekspresowych( obwodnica) w mieście przechodzą zza przeszkód na czerwonych światłach gdzie i jak im się podoba.W tych przepisach idioto jest też rozdział o obowiązkach pieszego jeśli dalej uważasz baranie że ktoś za ciebie pomyśli o twoim bezpieczeństwie to już ci współczuję ale kretynie długo nie pożyjesz moją logiką idioto jest moje bezpieczeństwo za które ja sam jako dorosły człowiek odpowiadam pytam się idioto wejdziesz na tory kolejowe widząc pociag pędzacy w twoją stronę kiedy jest 20 m od ciebie?Wleziesz pod tira bo gdzieś tam wyczytałeś coś w przepisach?Przepisy dotyczą wszystkich użytkowników dróg pajacu

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane