- 1 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (294 opinie)
- 2 Utwardzą prowizoryczny parking przy hali (20 opinii)
- 3 Nowy płot przy ul. Stolarskiej w Gdańsku. Kto go postawił i po co? (73 opinie)
- 4 Mapa pożarów aut w Trójmieście (100 opinii)
- 5 Zamkną ulicę w Sopocie na 3 miesiące (45 opinii)
- 6 Z dworca na Jasień 80 zł (621 opinii)
Przejścia dla pieszych na tych ulicach są niebezpieczne
Al. Grunwaldzka i Trakt św. Wojciecha w Gdańsku, ul. Chylońska i płk. Dąbka w Gdyni oraz ul. Malczewskiego w Sopocie - na przejściach dla pieszych znajdujących się na tych drogach dochodzi do największej liczby wypadków. Z policyjnych statystyk wynika, że w przytłaczającej większości przyczyna incydentów jest ta sama: kierowca, który nie ustąpił pieszemu pierwszeństwa na przejściu.
Do jednego z groźnych zdarzeń doszło w listopadzie 2018 roku na al. Grunwaldzkiej na wysokości ul. Dmowskiego , gdzie samochód wjechał w pieszych przechodzących przez przejście. Kierowca potrącił kilka osób. Ze wstępnych ustaleń policji wynikało, że siedzący za kierownicą mężczyzna wjechał na przejście mimo palącego się czerwonego światła.
Obecnie - od początku stycznia do 18 sierpnia - na trójmiejskich przejściach podobnych wypadków było 58, a 63 osoby zostały ranne.
Zarówno w ubiegłym roku, jak i w tym, do przytłaczającej większości takich zdarzeń doszło z tego samego powodu: nieustąpienia pierwszeństwa pieszemu na przejściu przez kierowcę. Z danych funkcjonariuszy wynika, że w zeszłym roku mowa była o 102 incydentach, w tym o 49.
Dla porównania, w ubiegłym roku piesi przyczynili się do 12 wypadków na przejściach (zginęły dwie osoby), a w tym - do czterech.
Inteligentne przejścia dla pieszych w Gdyni
Miejsca najczęstszego występowania wypadków drogowych na przejściach dla pieszych wg ulic w Gdańsku | ||||||
2018 | 2019 | |||||
Ulica | liczba wypadków | liczba zabitych | liczba rannych | liczba wypadków | liczba zabitych | liczba rannych |
GRUNWALDZKA | 5 | 0 | 6 | 2 | 0 | 2 |
GÓRALSKA | 5 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 |
HALLERA | 4 | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 |
HYNKA | 3 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 |
OBROŃCÓW WYBRZEŻA | 4 | 0 | 4 | 2 | 0 | 2 |
SŁOWACKIEGO | 4 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 |
TRAKT ŚW.WOJCIECHA | 5 | 0 | 5 | 2 | 0 | 2 |
ZWYCIĘSTWA | 3 | 0 | 3 | 1 | 0 | 1 |
Co więcej, wśród głównych grzechów kierowców policjanci wymieniają omijanie samochodów, które zatrzymały się przed przejściem, by przepuścić pieszego czy ignorowanie sygnalizacji świetlnej, a nawet wyprzedzanie na przejściu dla pieszych.
- Na skrzynkę stopagresjidrogowej@pomorska.policja.gov.pl dostaliśmy niedawno film, na którym widać samochód, który zatrzymał się na czerwonym świetle i przepuszcza pieszego. Inne auto ominęło ten pojazd, ignorując sygnalizację i przejechało przez przejście. W ten sposób kierowca popełnił jednym czynem dwa wykroczenia - mówi Marek Radliński z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.
Funkcjonariusze opowiadają, że do wypadków bardzo często dochodzi także w sytuacji warunkowego skrętu w prawo - gdy zielone światło ma i kierowca, i pieszy; podobnie zresztą jak przy lewoskręcie. W takiej sytuacji kierowca ma obowiązek ustąpienia pierwszeństwa pieszemu, który znajduje się na przejściu dla pieszych, czyli kiedy pokonał "granicę" krawężnika.
Gdańsk: autobus potrącił kobietę z dzieckiem
Miejsca najczęstszego występowania wypadków drogowych na przejściach dla pieszych wg ulic w Gdyni | ||||||
2018 | 2019 | |||||
Ulica | liczba wypadków | liczba zabitych | liczba rannych | liczba wypadków | liczba zabitych | liczba rannych |
CHWASZCZYŃSKA | 3 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 |
CHYLOŃSKA | 6 | 0 | 6 | 2 | 0 | 2 |
HUTNICZA | 3 | 0 | 3 | 1 | 1 | 0 |
MORSKA | 6 | 0 | 6 | 2 | 0 | 2 |
PŁK. DĄBKA | 4 | 2 | 3 | 1 | 0 | 2 |
By rozwiązać problem wypadków na przejściach dla pieszych, policjanci z pomorskiej drogówki cyklicznie organizują m.in. akcje "bezpieczny pieszy". Na terenie całego województwa można wówczas spotkać większą liczbę funkcjonariuszy w okolicach przejść dla pieszych oraz przejazdów rowerowych. Mundurowi zwracają także uwagę na odcinki dróg, gdzie piesi oraz rowerzyści zmuszeni są do korzystania z jezdni.
- jazda z nadmierną prędkością,
- nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu lub pieszemu,
- wejście pod nadjeżdżający pojazd.
Miejsca najczęstszego występowania wypadków drogowych na przejściach dla pieszych wg ulic w Sopocie | ||||||
2018 | 2019 | |||||
Ulica | liczba wypadków | liczba zabitych | liczba rannych | liczba wypadków | liczba zabitych | liczba rannych |
MALCZEWSKIEGO | 2 | 0 | 2 | 1 | 0 | 1 |
- Pieszych i rowerzystów nie chronią poduszki powietrzne, pasy bezpieczeństwa, karoseria. Kask rowerowy nie jest w stanie ich zastąpić, pieszy nie ma nawet kasku. W przypadku zderzenia z pojazdem skazany jest na ciężkie obrażenia. W momencie uderzenia z prędkością większą od dozwolonej w obszarze zabudowanym, jego szanse na przeżycie drastycznie maleją - podkreślają policjanci, apelując do wszystkich użytkowników dróg o zachowanie ostrożności oraz zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Wypadek na przejściu we Wrzeszczu. Do zdarzenia doszło w ubiegłym roku
(14 opinii)
Opinie (340) 6 zablokowanych
-
2019-08-22 10:18
a dlaczego nie ma Jana Pawła II na Zaspie po mszy??
Tam już było ostatnio 5 wypadków śmiertelnych !!! A świateł ciągle brak
- 2 2
-
2019-08-22 10:33
Rozwiązanie jest jedno ! (2)
Rozwiązaniem są przejścia podziemne, oczywiście dostosowane dla niepełnosprswnych i rowerzystów oraz pieszych (zaznaczam, aby nie dawać wam argumentów do bez sensownej dyskusji) amen.
- 5 3
-
2019-08-22 10:43
Nie są (1)
Przejścia powinny być na poziomie gruntu, żadne przejścia i wiadukty nie są przyjazne dla pieszego, rowerzysty, inwalidy, matki z wózkiem. Przykład: kładka na JPII w Gdańsku.
- 2 0
-
2019-08-22 10:48
"żadne przejścia" chodziło o "żadne przejścia podziemne"
- 1 0
-
2019-08-22 10:38
Al. Jana Pawła II w Gdańsku?
Al. Jana Pawła II w Gdańsku też godna uwagi w tej sprawie - wszyscy starają się nie widzieć pieszego czekającego przy przejściu, a jak nawet komuś się zdarzy, to duża szansa, że ktoś go postanowi wyprzedzić (prawą stroną, na samych pasach, auto jadące za przepuszczającym w ostatnie chwili zmienia pas na sąsiedni i przyśpiesza). I takie rzeczy dzieją się codziennie.
- 0 2
-
2019-08-22 10:43
Przejścia dla pieszych (1)
Skoro mamy tyle wypadków na przejściach dla pieszych w Trójmieście, dlaczego inwestujemy w kolejne przejścia w miejscach, gdzie ich absolutnie nie powinno być? Nawiązanie do artykułu o budowie naziemnego przejścia dla pieszych przy Dworcu w Gdańsku. Jest podziemne - całkiem dobre z windami dla niepełnosprawnych więc o co chodzi?
- 9 2
-
2019-08-22 13:19
Co to znaczy, że nie powinno ich absolutnie być, bo ty tak chcesz? W mieście, to pieszy powinien być zmuszany przemieszczac się pod ziemią jak szczur dla twojej wygody, czy odwrotnie?
- 0 2
-
2019-08-22 10:43
W tym zestawieniu są dosyć długie ulice
Czy można poprosić o dokładniejsze dane o lokalizacji problematycznych przejść?
- 2 0
-
2019-08-22 10:52
gdańszczenie pełowcy miszcze prostej
- 6 0
-
2019-08-22 11:00
Wszystkie przejścia
dla pieszych są niebezpieczne. Stąd powinno być dziwne skąd takie dziwne parcie na mnożenie nowych przejść naziemnych?
- 4 1
-
2019-08-22 11:04
Kierowca
Każdego dnia kilka razy dziennie przejeżdżam grunwaldzką i regularnie praktycznie za każdym razem przy przystanku koło cristala i galerii bałtyckiej piesi przechodza na baaardzo późnym czerwonym. Może ustawmy jednego dnia patrol policji w tych miejscach i sprawdźmy kto bardziej łamie przepisy i stwarza zagrożenie. Proponuję przyjrzeć się też skrzyżowaniu ul.Kolobrzeskiej i Rzeczypospolitej. W tym miejscu czerwone światło dla pieszych w ogóle nie istnieje, szczególnie u starszych zabieganych osób ostentacyjnie łamiących przepisy z zacięciem na twarzy. Może zamiast ganiać kierowców wokół skrzyżowania (kołobrzeska/chłopska/Rzeczypospolitej) za przejazd na czerwonym przez policję warto byłoby sprawdzić dlaczego zmuszeni sa żeby to robić
- 6 1
-
2019-08-22 11:04
Pułkownika Dąbka
To była kiedyś uliczka dojazdowa do swojego miejsca zamieszkania. Dziś zakorkowana, hałaśliwa arteria przy której nie da się mieszkać. Od lat 80. nic nie zrobiono. Ta sama przepustowość, a samochodów tysiąc razy więcej. Nabudowano gett dla słoików. W każdej rodzinie po dwa wieśwageny z niemieckiego szrotu i wszystko to używa infrastruktury, która była budowana 30 lat temu dla tysiąc razy mniejszego ruchu samochodowego i dwa razy mniejszego zagęszczenia ludności. Jeszcze nam brakuje tego wielohektarowego getta jakie buduje się w Kosakowie. Czym oni chcą dojeżdżać do Gdyni? Ulicą Unruga? A może zakorkowaną Płk. Dąbka i Kwiatkowskiego?
- 3 3
-
2019-08-22 11:19
Dlatego w trójmiescie mamy najwyzsze skladki OC przez Buraków ze swoich 15-20letnich szrotów (1)
To oni nam kierowcom przestrzegającym przepisów niszczą opinie i powodują wysokie stawki OC. Najszybciej się ich pozbędziemy i usuniemy ten złom z ulic jak się wprowadzi opłaty za jazdę po mieście .
- 3 3
-
2019-08-22 11:52
a ty w nowym samochodzie jedziesz 50 jak jest 50?
bo ja w swoim 15 letnim złomie tak właśnie jeżdżę. Od 1982 roku mam prawo jazdy i nie miałem kolizji i nigdy nowego samochodu. Najnowszy był Polonezem 4 letnim.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.