• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nabrzeże Wyspy Spichrzów będzie całkowicie przebudowane

Katarzyna Moritz
25 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Problemy z wypaczającymi się deskami nabrzeża Wyspy Spichrzów pojawiały się bardzo szybko. Nawierzchnia ma być całkowicie zmieniona w przyszłym roku. Zmieni się również technologia ułożenia desek.
  • Zostanie też zmienione wejście na wyspę, a część publiczna nabrzeża zostanie dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
  • Problemy z wypaczającymi się deskami nabrzeża Wyspy Spichrzów pojawiały się bardzo szybko. Nawierzchnia ma być całkowicie zmieniona w przyszłym roku.
  • Modernizacji ulegną też murki oporowe.
  • Wymienione zostaną też  materiały wykończeniowe nabrzeża, w tym balustrady.
  • Zostaną zmienione też barierki.
  • Zmienione będą też schody na wyspę oraz inne materiały wykończeniowe nabrzeża, dzięki czemu teren stanie się bardziej przyjazny dla osób niepełnosprawnych.
  • Całkowita przebudowa nabrzeża ma nastąpić od północnego cypla Wyspa Spichrzów do wejścia przy Zielonym Moście.

Oddane do użytku dwa i pół roku temu nabrzeże Wyspy Spichrzów zobacz na mapie Gdańska ma do przyszłego sezonu turystycznego radykalnie się zmienić. Wymienione będą m.in wypaczone deski i balustrady, by podnieść standard tego miejsca w związku realizowanymi tam przedsięwzięciami. Miasto ma się podzielić kosztami z inwestorami.



Kto powinien sfinansować przebudowę nabrzeża Wyspy Spichrzów?

Powstanie nowego nabrzeża wokół północnej części Wyspy Spichrzów dało mieszkańcom i turystom możliwość podziwiania Gdańska z innej perspektywy. Jednak od samego początku ta inwestycja przysparzała sporo problemów.

Najpierw, z powodu palowania, trzeba było rozebrać rozsypujący się od drgań spichlerz Woli Łeb. Z kolei w zeszłym roku okazało się, że nie tylko nawierzchnia od strony Długiego Pobrzeża szybko niszczeje, ale też osiada grunt.

Nowa jakość dla "ważnych dla miasta inwestycji"

Miasto postanowiło więc kompleksowo zająć się nabrzeżem. Nie bez znaczenia jest to, że na Wyspie Spichrzów realizowane są dwie duże inwestycje, które pokryją ją hotelami i apartamentami. Niedawno zawieszono wiechę na obiektach hotelowo-mieszkalnych inwestycji Deo Plaza, budowanej przez spółkę biznesmena Zbigniewa Nowaka, a na północnym cyplu wyłania się z podziemi Granaria, budowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego między miastem i firmami Multuibud i Immobel.

- W związku z trwającą realizacją tych ważnych dla miasta inwestycji w bezpośrednim sąsiedztwie nabrzeży Wyspy Spichrzów i z planowanym częściowym ich oddaniem w trzecim kwartale 2018 roku, zaistniała konieczność podwyższenia standardu i jakości oraz dopasowania nabrzeży do powstającej infrastruktury - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
W tym miejscu warto przypomnieć, że koszt przebudowy nabrzeża, które oddano do użytku w lipcu 2014 roku, wyniósł blisko 28 mln zł (dofinansowanie unijne 18 mln zł).

Zmiana drewnianego nabrzeża będzie niemal całkowita

W ramach nowej inwestycji wejścia na teren wyspy zostaną przebudowane, a część publiczna nabrzeża zostanie dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. W celu polepszenia komfortu pieszych planowana jest również wymiana nawierzchni nabrzeża, na materiał bardziej trwały i odporny na warunki atmosferyczne (obecnie są to dębowe deski). Zmieni się również technologia ułożenia desek, dzięki której zapewnione zostanie właściwe odwodnienie nabrzeża. Zmiana materiałów wykończeniowych nabrzeża sprawi, że teren stanie się bardziej przyjazny dla osób niepełnosprawnych

Już w zeszłym roku sygnalizowaliśmy zły stan nabrzeża.


Czy prywatni inwestorzy dołożą się do tych zmian?

Na razie nie wiadomo jaki będzie koszt modernizacji. Więcej będzie wiadomo, gdy powstanie już projekt budowlany. A wybrana w przetargu firma będzie miała czas do 22 grudnia na jego opracowanie. Potem rozpocznie się przebudowa.

- Realizacja robót ma się zakończyć przed rozpoczęciem sezonu turystycznego w 2018 roku. Wcześniej planowane jest podpisanie porozumienia definiującego obowiązki finansowe inwestorów prywatnych oraz miasta. Inwestor zobowiązany zostanie do przebudowy i odtworzenia na nowo murów oporowych i wejść, a także do dostosowania infrastruktury dla osób niepełnosprawnych. Miasto natomiast pozyska nowy materiał na wykonanie nabrzeża wraz z wykonaniem (w ograniczonym zakresie) nowej podbudowy, dostosowując ciągi do zagospodarowanego terenu - tłumaczy Zakrzacka.

Nabrzeże tuż po otwarciu w 2014 roku.

Opinie (174)

  • Nabrzeże (1)

    Dlaczego budyń za to nie odpowie?Firma ,która to zrobiła daje gwarancje na wykonanie robót-przeważnie teraz jest praktykowane 10 lat.Gdzie byli inspektorzy nadzorujący prace?Wzięli pieniądze za roboty a materiały dali najtańsze.Kto dopuścił taką jakość i grubość desek,czy co rok była przeprowadzana konserwacja-chyba nie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.Kiedy wreszcie prokurator weźmie się za budynia,bo skoro on nie rozlicza swoich inżynierów to znaczy ,że nie panuje nad nimi i to on jest odpowiedzialny.Jest to następny skandal w mieście.

    • 25 2

    • a dlatego ................

      że od początku kazali inwestorowi zrobić w złej technologii. Jak napisali w umowie tak zrobił. Każdy sąd przyzna mu rację. Teraz trzeba płacić za zmianę technologii i wymianę całego pomostu.

      • 5 0

  • Partnerstwo (1)

    "partnerstwo publiczno prywatne" tylko żeby mi później panie Adamowicz jakiś afer nie było z tego tytułu.Z doświadczenia wiemy jak takie partnerstwa wyglądają.

    • 12 1

    • Partnerstwo publiczno prywatne to jest genialna inicjatywa, a w praktyce nie spotkałem się z tym, aby wyszło coś pozytywnego.

      • 1 0

  • Niech te głupie urzędasy spróbują wydać choćby złotówke na ten remont z kasy miasta i składam zawiadomienie do prokuratury

    • 8 1

  • WKRETY (2)

    Problem w odchodzących dechach jest jeden -wkręty !!!!. Tam powinny być dedykowane do pomostów / specjalnie do tego / wkręty dwu-gwintowe z A2 SPAX. Trochę pomostów na tym produkcie jest zrobionych i trzyma to do dziś . Ale wiadomo za jakością idzie cena . Panowie inspektorzy może warto poczytać, doszkolić sie , to samo tyczy sie Panów ,,urzędasów " to co by było wydane na początku do dziś by służyło..

    • 7 2

    • no tak (1)

      te deski wygięte w pałąk to na pewno wkręty błagam!

      • 1 1

      • oj tak chodzę tam i jeśli dziś decha jest przybita to nie trzyma bo pracuje. Proszę popatrzeć na tarasy drewniane ..to ta sama technologia tylko taras to wkręt max 5mm a pomost to 8 mm. Decha zawsze będzie pracować, a tym bardziej w tym miejscu gdzie jest wilgoć od wody ale dobre trzymanie ma temu zapowiedz. No ale cóż dyskusja jałowa -błagam trochę trzeba wiedzieć aby sie wypowiadać ..bo ktoś to gdzieś wymyślił przebadał i działa a znawcy tematu będą to negować ;)

        • 0 0

  • Utylizacja desek (1)

    Do włodarzy miasta. Chętnie, na swój koszt "zutylizuję" wszystkie deski i barierki !
    Pozwoli wam to zredukować koszty remontu.

    • 4 2

    • Znając życie zutylizuje je Budyń albo pociotek w entym mieszkaniu.

      • 1 0

  • znawcy (1)

    Jak zwykle najwięcej mają do powiedzenia ci zza komputera z gruntowną wiedzą konstrukcyjno budowlaną. I nie jest dla nich ważne, że powstaje obok olbrzymi budynek w gruncie bagnistym gdzie były robione głębokie wykopy. I hasło " w Polsce nie robi się dobrze"

    • 3 14

    • Bo w Polsce nie robi się dobrze.

      • 4 0

  • celowe działanie

    od razu robiąc porządnie albo przytuli się do kieszeni raz albo wcale (gdy przetarg wygrywa naprawdę najlepszy) a tak przynajmniej 2 razy jakiś miś zapcha sobie mordę pieniędzmi. to jest zwykłe kure**wo. powinni wsadzać za to do więzień. my to płacimy w podatkach.....

    • 9 1

  • a od strony mariny (1)

    kiedy będą barierki ? Czy jeden topielec to za mało ?

    • 11 4

    • oo topielec był ?

      ktoś to nagłośnił?

      • 1 0

  • Deska

    Przyjmę deski z rozbiórki :)

    • 6 0

  • xxx

    i tak bez końca, będa wydawac nieswoje pieniadze i wydawać, nie można przecież tego było zrobić dobrze za pierwszym razem....

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane