• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najtańsze bilety na Pendolino za 49 zł. W sprzedaży od 15 listopada

Maciej Naskręt
16 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Pendolino kusi klientów tanimi biletami. Czy niskie ceny sprawią, że mniej osób na trasie z Trójmiasta do stolicy będzie korzystało z samochodów, autobusów i samolotów? Pendolino kusi klientów tanimi biletami. Czy niskie ceny sprawią, że mniej osób na trasie z Trójmiasta do stolicy będzie korzystało z samochodów, autobusów i samolotów?

Pierwsza podróż Pendolino z Trójmiasta do Warszawy odbędzie się 14 grudnia, pociąg pokona trasę Gdańsk-Warszawa w 2 godz. 58 minut. Jeżeli kupimy bilet odpowiednio wcześnie, to zapłacimy za niego 49 zł. Sprzedaż biletów rusza 15 listopada.



14 grudnia br. na polskich torach zadebiutuje nowa kategoria pociągów PKP Intercity, tzw. - EIC Premium (EIP). Nowoczesne składy - Pendolino - będą kursować pomiędzy Warszawą a Trójmiastem, Krakowem, Katowicami oraz Wrocławiem.

- Pendolino będzie pociągiem dla wszystkich. Nowa strategia cenowa sprawi, że będą mogli z niego korzystać zarówno klienci oszczędni, studenci, rodziny kupujące bilet z wyprzedzeniem oraz biznesmeni, robiący to tuż przed odjazdem pociągu - zapowiada Marcin Celejewski, prezes PKP Intercity.

Ceny będą zaczynać się od 49 zł, a po wyczerpaniu puli najtańszych biletów będzie można skorzystać ze zniżek w przedsprzedaży. Najpierw udostępnione zostaną bilety z 30-proc. rabatem, a następnie z 20-proc. i na koniec 10-proc. zniżką.

Po wyprzedaniu biletów w niższych cenach zaczną obowiązywać stawki bazowe. Pule biletów z rabatami (30 proc., 20 proc., 10 proc.) będą limitowane. Zgodnie z zasadą "im wcześniej, tym taniej" bilety w atrakcyjnych cenach zakupią osoby planujące podróż z wyprzedzeniem. Obowiązywać będą także ulgi ustawowe.

Oferta będzie dostępna w kasach, biletomatach, na stronie internetowej oraz dzięki aplikacji mobilnej, z wyjątkiem sprzedaży na pokładach nowych pociągów. Podróż EIC Premium będzie mogła odbyć się wyłącznie na podstawie biletu kupionego przed wejściem do pociągu. 

Ceny biletów na przejazdy pociągami EIC Premium zostały zaprojektowane na bazie nowej strategii cenowej. Zakłada ona wykorzystanie narzędzi do zarządzania przychodami (revenue management).

Rozwiązanie, które wdraża PKP Intercity ma wyprzedzać europejskie standardy.

- Liczę, że dzięki nowej strategii cenowej, krótszym czasom przejazdu i inwestycjom w tabor w 2015 r. odzyskamy klientów - mówi Celejewski.

Podróż z Trójmiasta do Warszawy pociągiem Pendolino zajmie 2 godziny i 58 minut. Kolejarze przekonują, że to o 1,5 godz. szybciej niż samochodem, prawie 2 godz. szybciej niż autobusem i - co ciekawe - o 2 minuty szybciej niż samolotem (podróż samolotem trwa ok. 55 minut, a kolejarze doliczyli czas niezbędny na dojazd do centrum miasta oraz konieczne wyprzedzenie, z jakim musimy się zameldować na lotnisku przed wylotem)

RMS (Revenue Management System/Service) pozwala na dynamiczne zarządzanie dostępnością miejsc w koszykach cenowych, tzn. ich "otwieranie" i "zamykanie". System działa na podstawie reguł biznesowych, które umożliwiają automatyczne kontrolowanie i zmianę dostępności miejsc w poszczególnych koszykach.

Docelowo RMS będzie zarządzał dostępnością miejsc również w pociągach Express InterCity (EIC). Natomiast z systemu wyłączone zostaną pociągi TLK, jednak i w nich będą obowiązywały rabaty 10 proc., 20 proc. i 30 proc. w przedsprzedaży od 15 listopada.

Prace przy przebudowie stacji Gdańsk Wrzeszcz.

Opinie (329) 10 zablokowanych

  • Nie wiem skąd oni brali te czasy przejazdu autem...

    W 7,5 godziny to ja z Gdańska do Zakopanego dojeżdżam, bez ciśnienia i z 2 przerwami.

    I żeby nie było - żadnym BMW, tylko Fiatem Pandą.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane