- 1 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (104 opinie)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (199 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (602 opinie)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (86 opinii)
- 5 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (521 opinii)
- 6 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (322 opinie)
Największe gdańskie rondo będzie turbinowe
Planowane otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą wymusi zmiany w organizacji ruchu w jego okolicy. Największą zmianą będzie przekształcenie ronda na ul. Marynarki Polskiej w rondo turbinowe. Na dwóch kolejnych skrzyżowaniach w stronę Przymorza przemodelowaniu ulegną programy sygnalizacji.
Na skrzyżowaniu pozostanie sygnalizacja, ale jej działanie zostanie ograniczone do minimum. Na przejazdach przez tory tramwajowe będzie ona pracowała w trybie ostrzegawczym, a gdy zbliży się do nich tramwaj, pojawi się na krótko światło czerwone dla kierowców. Dla pieszych na przejściu przez tory tramwajowe planuje się sygnalizację ostrzegawczą podobną do niedawno wykonanej wzdłuż ul. Kartuskiej.
Na rondzie będzie możliwość pełnego uruchomienia sygnalizacji w sytuacji awaryjnej, np. gdy zajdzie potrzeba szybkiego wyjazdu samochodów z tunelu pod Martwą Wisłą. Poza taką sytuacją i wspomnianym wzbudzaniem przez tramwaje, skrzyżowanie ma pracować bez sterowania światłami.
- Rondo turbinowe nie powinno być już dużym zaskoczeniem dla kierowców w Gdańsku - istnieje takie m.in. na Kokoszkach oraz niemal w pełni przy Ergo Arenie . Na ul. Marynarki Polskiej, poza wykonaniem oznakowaniem poziomego, nie planujemy instalacji separatorów, takich jak na Kokoszkach - zapowiada Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Czytaj też: Artykuł z 2013 r.: Gdańsk poligonem dla nowego typu rond
Zmiany także na innych skrzyżowaniach
Zmiany obejmą także kolejne dwa skrzyżowania w kierunku Przymorza - Drogi Zielonej z al. Hallera oraz ul. Czarny Dwór z al. Jana Pawła II . W obu przypadkach będzie dążyło się do poprawy możliwości przejazdu na wprost i w lewo (tj. od tunelu w stronę Wrzeszcza).
Dodatkowo, po otwarciu drogi pod Martwą Wisłą, niewykluczone będą też korekty cykli sygnalizacji na kolejnych skrzyżowaniach.
- Mamy wytypowane miejsca, gdzie będziemy szczególnie obserwowali ruch po otwarciu tunelu. Są to skrzyżowania ul. Czarny Dwór z Obrońców Wybrzeża , al. Jana Pawła z Rzeczypospolitej , al. Rzeczypospolitej z Trasą Słowackiego oraz ul. Braci Lewoniewskich z al. Grunwaldzką - informuje Tomasz Wawrzonek, kierownik Działu Inżynierii Ruchu w ZDiZ.
Piastowska nie będzie drogą tranzytową
Przy okazji zmian po otwarciu tunelu, warto zdementować plotkę, która krąży od pewnego czasu wśród mieszkańców Przymorza i Oliwy.
- Usłyszałem niedawno informację o tym, że ulica Piastowska ma przejąć główną rolę połączenia tunelu pod Martwą Wisłą z Oliwą do czasu budowy brakującego fragmentu Drogi Zielonej. Będzie podwyższona prędkość i zdjęte ograniczenia maksymalnej masy pojazdów. Uważam, że to szalony pomysł, by wpuszczać tranzyt w tak wąską ulicę - pisze do nas czytelnik z Przymorza, choć podobne wiadomości dostaliśmy także od mieszkańców Oliwy.
Informacja ta tylko częściowo jest prawdziwa i nie ma związku z planowanym otwarciem tunelu.
Znaki ograniczenia masy całkowitej faktycznie znikają, ale tylko w ramach porządkowania oznakowania. Zdaniem pracowników ZDiZ, ograniczenia na kolejnych ulicach sprawiają, że ruch pojazdów ciężkich tu nie występuje. Natomiast zamiast podwyższenia dopuszczalnej prędkości, będą podjęte działania odwrotne - jeszcze w tym roku powinny pojawić się progi zwalniające m.in. w rejonie przejść dla pieszych przy szkołach.
W tunelu trwają odbiory
Oficjalnego terminu otwarcia przejazdu pod Martwą Wisłą wciąż nie ma. Obecnie trwają odbiory końcowe, w tym m.in. badania techniczno-naukowe wraz z oceną działania systemu wentylacji pożarowej i systemów z nią współpracujących. W tym celu wykorzystano metodę "gorącego dymu", która pozwoliła na symulację prawdziwego pożaru. Podczas próby stwierdzono, że "system wentylacji pożarowej w obiekcie został dobrany i wykonany poprawnie i jest w stanie zapewnić wymagane warunki środowiska zgodnie z założeniami projektowymi."
Zabytkowy autobus w tunelu pod Martwą Wisłą. Materiał z grudnia ub. r.
Miejsca
Opinie (286) 8 zablokowanych
-
2016-03-29 07:17
Na rondzie pod wiaduktem Ku Ujściu, również powinni przerobić na turbinowe, obecnie jest chaos tak jak na marynarki
- 9 1
-
2016-03-29 06:14
Naprawdę??? (2)
Ojej,coś takiego....
- 41 42
-
2016-03-29 07:10
Można już zacząć korepetycje dla kierowców w ramach projektu z dotacji unijnych
- 11 6
-
2016-03-29 07:03
to samo pomyślałam....
- 4 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.