• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Największe wiadukty i mosty w Trójmieście

Maciej Naskręt
29 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

W ostatnich latach w Trójmieście powstały ogromne obiekty drogowe i kolejowe - estakady, wiadukty i mosty. Sprawdziliśmy, które z nich są najdłuższe.



Najdłuższy most na świecie ma 55 km i znajduje się w Hong Kongu. W Trójmieście daleko nam do takich wyników, ale mamy kilka obiektów, którymi możemy się pochwalić.

Estakada w ciągu Obwodnicy Południowej zobacz na mapie Gdańska - 2,7 km



Estakada drogowa na Lipcach. Estakada drogowa na Lipcach.
To najdłuższa estakada w Polsce, która w najwyższym punkcie znajduje się 25 m nad ziemią. Obiekt powstał w ramach budowy wartej 1,3 mld zł Południowej Obwodnicy Gdańska. Ułatwia nie tylko wjazd na górny taras Gdańska z poziomu Żuław, ale także po drodze ominięcie bezkolizyjne linii kolejowej i Traktu św. Wojciecha. Estakada przechodzi też nad Kanałem Raduni.

Obiekt został oddany do użytku w 2012 r.

Estakada Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni - 2,4 km



Estakada Kwiatkowskiego w Gdyni. Estakada Kwiatkowskiego w Gdyni.
Obiekt był budowany w dwóch etapach. Budowę trasy rozpoczęto 30 sierpnia 1974 roku. Pierwsza część prac zakończyła się w latach 80. ubiegłego wieku. Kolejny etap robót były prowadzony pod koniec lat 90. Po ich zakończeniu estakada wydłużyła się do 2,4 km estakady i łączy dzisiaj ul. Morską z ul. Dąbka.

Estakada kolejowa przy lotnisku zobacz na mapie Gdańska - 940 m



Estakada kolejowa przy lotnisku w Gdańsku. Estakada kolejowa przy lotnisku w Gdańsku.
Estakada powstała w ramach budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - 18-kilometrowej trasy z Wrzeszcza do Osowej. Na jedno przęsło estakady o długości ok. 30 metrów wykorzystano ponad 300 m sześc. betonu i 25 km stalowych prętów.

Obecnie znajdują się na niej dwa tory i jeden przystanek na wysokości lotniska. Obiekt został oddany do ruchu w 2015 r. Docelowo zostanie na nim dobudowana jeszcze elektryfikacja.

Most wantowy zobacz na mapie Gdańska - 380 m długości



Most wantowy w Gdańsku. Most wantowy w Gdańsku.
Gdański most posiada najdłuższe, bo 230-metrowe przęsło podwieszane w Polsce. Całość konstrukcji ma prawie 380 m długości i 20,5 m szerokości. Wysokość pylonu to 97 m. Most waży 26 tys. ton, a do jego budowy zużyto 16,5 tys. m sześc. betonu. Jest to pierwszy most w naszym kraju zbudowany metodą wspornikową bez użycia podpór tymczasowych w nurcie rzeki.

Opinie (108) 7 zablokowanych

  • (1)

    A gdzie estakada rowerowa w Gdyni

    • 0 0

    • Na zlomie...

      • 0 0

  • Oddawać bilety kwartalne na SKM nie chce jeździć samochodem (1)

    • 11 0

    • Nie umiesz, czy zwykly biedol jestes?

      • 0 0

  • estakada jedyna jedyna droga na północ Gdyni i do portu. (9)

    ruina i korki

    • 16 0

    • inna droga (2)

      Jest przecież droga przez pucką i serpentynę :)

      • 0 0

      • chciałbyś tak jeździć z centrum? (1)

        hutnicza i Pucka to ruina.

        • 1 0

        • Mozna lasem...

          • 0 0

    • (5)

      masz racje, ale ta inwestycja ma 50 lat!!!!! od tego czasu prawie zero….

      • 2 0

      • dlaczego szczurek nic nie robi dla północy Gdyni? (3)

        • 2 0

        • i dla zachodu?

          • 2 0

        • .... i wschodu

          • 2 0

        • ...i dla południa?

          • 2 0

      • Jak to zero?

        A buspas?
        A coroczne uzupełnianie dylatacji?
        A nielot-nisko?

        • 2 0

  • (9)

    moja ulubiona estakada w Gdyni i myślę że mieszkańców też

    • 34 5

    • korki ale Stepa powiedział że droga czerwona nie jest potrzebna. (5)

      • 8 1

      • (1)

        jesli chodzi o droge czerwona to jej budowe blokuje pis, podczas kampanii wyborczej horal powiedzial ze jak on zostanie dyktatorem gdyni to centrala odkreci kurek i da pieniadze na ta niezwyle potrzebna portowi droge, oczywiscie korzysci odnioslaby tez gdynia bo transport ciezki omijalby estakade i nie trzeba by dokonywac tak czesto remontow co pozwoliloby zaosczedzic znaczne sumy

        • 0 1

        • Horal jest psychiczny, nie wiedziales?

          • 0 0

      • Nie wiem, kto to Stepa, ale miał rację. (2)

        Gdańsk i Trójmiasto potrzebuje dużych zmian w komunikacji, ale nie uda się w milionowej aglomeracji rozwiązać problemów komunikacyjnych dając priorytet samochodom.

        Za drogo, za dużo przestrzeni i za mało skalowalne.

        • 0 12

        • należy powiedzieć wprost

          nie stać nas na komunikacje zbiorową i chyba nigdy nie bedzie.
          Wypada mieć komunikację ale jeśli zostawić ją na pastwę rynku, autobusy będą jeżdzić puste, bo ludzi nie będzie na nie stać. Tak się dzieje w wielu krajach UE a tłumaczy się to chęcia ujeżdzania rowerów. Z drugiej strony, dotowanie powoduje, ze przewoźnik ma pasażera głeboko w... poszanowaniu i jeździ ile chce i kiedy chce...
          Bo tyle zapłacił mecenas..

          • 1 0

        • Należy wprowadzić zakaz wjazdu samochodów.

          To rozładuje korki i rozwiąże problemy.
          Młodsi na rowery, starsi na wózki inwalidzkie.

          Trolejbusy do muzeum, Piesiewicz na Starowiejską.

          • 8 3

    • (1)

      A jest inna?

      • 0 0

      • Węzeł Pokoju

        "Trochę" krótsza ale jest...

        • 1 0

    • Ranking ulubionych remontów dylatacji

      Mój ulubiony remont był w 2012. Ludzie szli wzdłuż obwodnicy pieszo

      • 7 3

  • Naj naj naj... A najstarszy ze wszystkich mostów/wiaduktów w trójmieście to który? Małe wyzwanie... ;) (14)

    • 45 6

    • (1)

      Ulubiony wiadukt dzbanow z prawkiem nieznajacych znakow - przy operze bałtyckiej

      • 12 1

      • Co wy z tymi dzbanami, porąby?

        • 0 0

    • Najdłuższy niewybudowany chodnik w mieście? (4)

      Najdłuższa dziurawa ulica?

      • 14 18

      • chyba wzdłuż Kielneńskiej na Osowej

        • 0 0

      • w Gdyni nie ma ulicy bez dziur i/lub kolein i/lub zapadnietych studzienek (1)

        • 19 5

        • to trosce o ciebie zebys mial o czym pisac nigdy niewychodzacy z domu biedaku

          • 1 1

      • To kategorie dla Gdyni

        • 41 7

    • Zielony Most przy przy Bramie Wyżynnej [Brama Kogi] (2)

      • 14 7

      • Raczej przy Zielonej;) (1)

        • 21 0

        • 1 m3 betonu waży 2300 kg.

          Razy 16,5 tys m3 to daje prawie 38 tys ton. A jeszcze dodaj stal, asfalt itd.
          To ile w końcu waży ten most wantowy?
          No chyba, że ktoś ten beton wyniósł w reklamówce.

          • 1 1

    • Most a w zasadzie dawny przepust nad rzeczką Kaczą w nasypie po dawnej linii kolejowej z Gdynii do Kokoszek.Na sklepieniu tego przepustu są strzałki i napisy:Gdynia 1920 i Kokoszki 1921.Dojazd ul Olkuską i dalej w lesie droga idzie po koronie dawnego nasypu i w dole jak sie ukarze rzeczka wystarczy zejść stromo w dół.To miejsce jest widoczne z pociągu PKM,jak drzewa są bez liści,na wysokości osady Krykulec.

      • 5 3

    • Zbuduj wielki przeszklony terminal

      i zasłoń go wiaduktem a od środka zaklej nieprzezroczystą folią - będziesz super

      • 6 1

    • Kamienna Śluza
      Dolne Miasto

      • 3 0

    • Gdzie Rzym, a gdzie Krym.

      Chyba raczej Zielony Most, przy Bramie Zielonej. Wyżynna jest przy budynku LOT.

      • 15 0

  • Estakada Kwiatkowskiego dlugosci 2,4 km nie powstala w ostatnich latach

    Ps Gdzie most w Sobieszewie czy Estakada tramwajowa na Morenie?

    • 1 0

  • Szczerze? Teraz tylko wspólna taryfa i komunikacja by się przydała! (9)

    Zorganizować wspólne inwestycje i tak:

    - poszerzyć obwodnicę trójmiasta

    - zbudować zakończenie obwodnicy do Redy

    - wybudować wzdłuż obwodnicy linię kolejową od Pruszcza (wraz z modernizacją dawnej linii kol. w Juszkowie z połączeniem Pruszcza) do Gdyni Chyloni

    - dążyć do budowy obwodnicy metropolitalnej wraz z ograniczeniem ruchu ciężkiego na obecnej obwodnicy na odcinku Gdynia-Karwiny - Kowale/Gdańsk-Orunia

    - Przejęcie SKM przez samorządy (Gdańsk, Gdynia, Sopot, Pruszcz Gd., Wejherowo, Rumia i Reda) i obsługa tylko w kierunkach: 1) Wejherowo-Sopot/Lotnisko-Pruszcz, 2) Gdynia-Gdańsk - jako dodatkowy wspomagacz głównego ciągu.

    - Wprowadzenie ograniczeń w ruchu w ścisłych centrach miast

    - Stworzenie parkingów Park&Ride przy każdym węźle i dążenie aby do każdego dojeżdżał oprócz autobusu w zależności Gdynia-trolejbus, Gdańsk-tramwaj

    - MZKZG jako nadrzędny organizator, z departamentami obsługi miast: Gdańsk-Pruszcz, Gdynia-Sopot, Wejherowo-Reda-Rumia

    • 73 8

    • Niestety albo jedno, albo drugie (5)

      Albo poszerzanie obwodnicy i budowa wielkopojemnych dróg przecinających osiedla, które i tak się zatkają za X lat, albo inwestujemy w transport zbiorowy. Transport zbiorowy nie parkuje na chodnikach, zabiera mniej miejsca i mniej syfi. Także wspólna taryfa i organizator o których piszesz to priorytet, ale jednocześnie pierwszy krok. Potrzeba inwestycji w kolej i buspasy, nie w autostrady. Nawet bezpłatny przejazd nie zachęci do przesiadki do autobusu który stoi w korku tak samo długo co wygodne auto.

      • 5 0

      • Dokładnie (3)

        Szczególnie, że:
        1. Nie stać nas na obie opcje
        2. Jesteśmy społeczeństwem starzejącym się, emerytury będą coraz niższe, starsze osoby zostaną całkowicie wykluczone z życia w mieście zbudowanym pod samochód.

        • 1 1

        • nie stać nas na żadna opcję (2)

          a ludzie zostaną komunikacyjne wykluczeni cenami przejazdów zbiorkomem a nie drogami.

          • 2 0

          • ale na stadion, ecs i inne koszmarki nas było stać? (1)

            • 0 0

            • "stadion, ecs i inne koszmarki"

              Są dla swoich, komunikacja zbiorowa jest dla... plebsu...
              Jedyny pożytek, to prezesura i wymiana sprzętu...

              • 0 0

      • Wszystko Super

        Ale sam sobie jeździj tym transportem zbiorowym.

        Pięć przesiadek, 2 godziny w jedną stronę.

        Dlatego dalej będę wjeżdżał turbodieslem do centrum. Turbodiesel dojeżdża w 35 minut

        • 5 1

    • Popieram

      Słuszne postulaty.
      Pozytywne, o zasięgu większym niż jedno miasto. Aglomeracja nie może funkcjonować w oderwaniu od siebie poszczególnych jednostek

      • 3 0

    • PKM powinna jeździć z Gdyni Oksywia do Tczewa. (1)

      • 5 1

      • Proszę bardzo - zaraz podzielimy istniejące składy.

        Wypada jeden co 3.5 godziny..... w godzinach 9:30 - 17:00, z przerwą od 11:30 do 14:00.

        • 8 0

  • (1)

    Panie Macieju bardzo proszę teraz o artykuł o wiaduktem, których nie ma. Chętnie się dowiemy, czy i kiedy powstanie ten w ciągu Armii Krajowej.

    • 7 1

    • Nie powstanie bo jest niepotrzebny

      • 0 1

  • A o estakadzie tram/pkm Pan redaktor słyszał?

    • 1 0

  • (1)

    A nad skryzowaniem Armii Krajowej z Lostowicka od 30 lat nie da sie zbudowac

    • 16 1

    • I bardzo dobrze. To jest miasto nie autostrada

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane