- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (218 opinii)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (127 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (58 opinii)
- 4 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (15 opinii)
- 5 Kredkami w kierowców przy przejściu (14 opinii)
- 6 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (59 opinii)
Nastolatkowie w kominiarkach bili pałkami. Dwie osoby namierzone
Do naszej redakcji trafił fragment nagrania, na którym widać część incydentu. Wideo jest dosyć niewyraźne.
W wyniku publikacji naszego artykułu 15 grudnia 2023, udało się ustalić tożsamość dwóch chłopców w wieku 13 i 14 lat, którzy najprawdopodobniej brali udział w pobiciu swoich rówieśników. Do zdarzenia doszło 10 grudnia w okolicach stawu przy ul. Wieżyckiej w Gdańsku. Napastnicy mieli twarze zasłonięte kominiarkami. Uzbrojeni w pałki, bili i kopali swoje ofiary po głowach.
Cztery godziny później nastolatek wrócił do domu pobity. Ucierpieli także jego znajomi.
Chłopcy wrócili pobici. Wcześniej wyszli na spacer
Jeden z kolegów nastolatka miał rozbity nos, z którego leciała krew, a syn naszej czytelniczki miał zakrwawione spodnie - jak się okazało - od uderzenia pałką teleskopową.
Z relacji chłopców wynikało, że w okolicach stawu przy ul. Wieżyckiej w Gdańsku napadło na nich czterech ubranych w kominiarki rówieśników, którzy mieli ze sobą pałki teleskopowe.
- Chłopcy wracali ze spaceru z okolic zbiorników Świętokrzyska ok. godz. 20, wstąpili do sklepu Żabka, potem szli koło zbiornika przy Wieżyckiej, gdzie jedna z czterech osób zaatakowała najpierw kolegę syna, uderzając go w twarz, w nos. Pozostali zaczęli go bić, zdarto z niego kurtkę, uderzono kijem w nogę i przewrócono, potem zaczęli go kopać oraz bić po głowie i ciele - opowiadała pani Anna.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania na osiedlach z ochroną. Jest bezpieczniej, ale to kosztuje
Domniemani napastnicy niepełnoletni. Sprawa dla sądu rodzinnego
Sprawą zajęli się policjanci. Z naszych informacji wynika, że śledczym udało się ustalić tożsamość dwóch osób w wielu 14 i 13 lat, które prawdopodobnie są zamieszane w tę sprawę.
W związku z tym, że potencjalni napastnicy są niepełnoletni, ich sprawą zajmie się sąd rodzinny. Kryminalni podkreślają, że dalej zajmują się tą sprawą.
Opinie wybrane
-
2024-01-03 21:08
Szok (37)
Sama mam 14 letniego syna, w domu jest ok, normalna rodzina. Ale niestety wiem że jest podatny na kolegów, a wiadomo, czasem koledzy mają na dzieci większy wpływ niż rodzice. Póki co młody nic nie odwala, ale nigdy nie wiem do czego kiedyś koledzy go namówią, co by mógł zrobić żeby nie być "gorszy" od nich. Moge jedynie mieć nadzieję że nie zrobi
Sama mam 14 letniego syna, w domu jest ok, normalna rodzina. Ale niestety wiem że jest podatny na kolegów, a wiadomo, czasem koledzy mają na dzieci większy wpływ niż rodzice. Póki co młody nic nie odwala, ale nigdy nie wiem do czego kiedyś koledzy go namówią, co by mógł zrobić żeby nie być "gorszy" od nich. Moge jedynie mieć nadzieję że nie zrobi czegoś takiego. A jeśli zrobi, to na pewno nie będę gadać że jak to, to na pewno nie on, przecież to takie dobre dziecko... jak coś zrobi to niech ponosi tego konsekwencje. Dzisiejsza młodzież niestety bywa okropna, wiele głupich pomysłów mają, wiele typu przemoc. Dziwią mnie nieraz słowa: gdzie rodzice, że wina rodziców... nawet w ankiecie do wyboru, ale nie zawsze rodzice mają na dzieci taki wpływ jaki by chcieli mieć, zwłaszcza jak dzieci buntowniczy okres mają, lub jak nie chcą być wyśmiewani przez rówieśników, i dają sie namówić na takie akcje, dzieciaki w domu zachowują sie zupełnie inaczej niż w towarzystwie kolegów, często dosłownie dwa różne światy, jakby dwie różne osoby.
- 376 33
-
2024-01-08 12:39
Czyli jesteś matką małego patusa
- 0 0
-
2024-01-04 16:31
Jeszcze twój syn nic nie nawywijał a już obwiniasz jego kolegów za głupoty które potencjalnie zrobi... nie ładnie tak.
- 0 0
-
2024-01-04 11:32
'Zapomniał koń jak źrebięciem był' -to nie tak, że teraz młodzież gorsza, tylko my zapomnieliśmy, że bycie nastolatkiem to nie rurki z kremem. Jak sobie pomyślę ile durnot odwaliłam za nastoletnich czasów to aż mi za siebie wstyd. Dobra rodzina, dobre wychowanie, z tych nawet lepiej ogarniętych, ale jak hormony uderzą do głowy a obok rówieśnicy to i tym mądrym odwala.
Powodzenia z synem, oby go ominęły te największe głupoty!!- 4 0
-
2024-01-04 11:04
Rodzice zawsze uważają, że ich dzieci to anioły a winni są inni. Radzę przejrzeć na oczy.
- 0 0
-
2024-01-04 10:44
Niestety ostatnie (2)
8 lat arogancji i hipokryzji i szczucia odbiło się niekorzystnie na ludziach.
- 0 0
-
2024-01-05 04:58
Jak 13 i 14 latkowie pobili 16 latków?
To chyba jakieś panny były z LPG? Zamiast bęcki spuścić młodym to stali i tęczową torbą się nakryli? To jest patologia
- 0 1
-
2024-01-04 11:02
Prawda, ale dopiero teraz widać kto jest hipokrytą.
- 0 0
-
2024-01-04 08:52
Pobicie pałką teleskopową
za taki napad tylko więzienie
- 6 0
-
2024-01-04 07:42
(1)
nie chcesz by twoje dziecko było takie? to proste, poświęcaj mu więcej czasu, pokaż że można mieć jakaś pasje, nawet taką najgłupszą jak układanie puzzli itp.
Takie dzieciaki łobuzy są bo rodzice nie poświęcają im odpowiednio dużo uwagi, nie pokazują że można mieć jakieś hobby. W pełni rodzice odpowiadają za czyny młodych ludzi bo tonie chcesz by twoje dziecko było takie? to proste, poświęcaj mu więcej czasu, pokaż że można mieć jakaś pasje, nawet taką najgłupszą jak układanie puzzli itp.
Takie dzieciaki łobuzy są bo rodzice nie poświęcają im odpowiednio dużo uwagi, nie pokazują że można mieć jakieś hobby. W pełni rodzice odpowiadają za czyny młodych ludzi bo to oni im pokazują że koledzy z podwórka ich traktują lepiej niż rodzice, to z nimi spędzają więcej czasu i to oni są dla nich przez to ciekawsi, a rodzice? Cóż są uważani za rodziców co karmią i tylko ganiają do nauki.
Tak więc, jeszcze raz... co może rodzic zrobić? poświęcić dziecku więcej czasu po przez spędzanie z nim go, pokazując im że włóczenie się nie jest jedyną ciekawą opcją
Wychowujcie je, a nie zostawiacie by ulica czy szkoła wychowała.- 2 4
-
2024-01-04 08:22
Najlepsze porady dają ci którzy jedyne co w życiu wychowali to pies
- 6 3
-
2024-01-04 07:14
(2)
To nie tylko problem dzisiejszej młodzieży. U mnie w szkole, to było 15 lat temu, dzieciaki też się biły. Stosowały przemoc fizyczną i psychiczną. Ja byłam ofiarą przemocy psychicznej i problemy z tamtych czasów ciągną się za mną do dzisiaj.
Uważam że wina za zachowanie dzieci jest po stronie wszystkich dorosłych - rodziców ale też szkoły.To nie tylko problem dzisiejszej młodzieży. U mnie w szkole, to było 15 lat temu, dzieciaki też się biły. Stosowały przemoc fizyczną i psychiczną. Ja byłam ofiarą przemocy psychicznej i problemy z tamtych czasów ciągną się za mną do dzisiaj.
Uważam że wina za zachowanie dzieci jest po stronie wszystkich dorosłych - rodziców ale też szkoły. Każdy udaje że nic nie widzi, a ewentualne reakcje są tak nikłe, że wywołują tylko śmiech agresora. Nastolatkowie czują się kompletnie bezkarni i to jest ogromny problem. Straszenie gorszą oceną z zachowania, wezwaniem rodziców, rozmową z dyrektorem są na prawdę nic nie warte. Rodzice i szkoła dla takich dzieciaków to żaden autorytet niestety.- 20 0
-
2024-01-04 09:11
"Każdy udaje, że nic nie widzi" - ja 3 komentarze wyżej nie udawałem, że nie widzę: mocno nietypowego zachowania (1)
tych nap adniętych. Włóczenia się nie wiadomo gdzie i po co, całymi godzinami. Latem to OK, ale w zimie po ciemku? No i co? Efektem lin czowanie dziesiątkami minusów przez wyjący, osza lały z nienwiści tłum. To już wiesz, skąd się bierze, że ludzie wolą "udawać, że nic nie widzą".
- 0 6
-
2024-01-04 12:05
Nie reaguje się też przy mniejszych przejawach przemocy, reaguje nieadekwatnie do sytuacji... najlepiej jakby wzywano policję. Jeśli ktoś lata w kijem i to w grupie, to logiczne że nikt się nie rzuci z pomocą. Ale są też przypadki przemocy psychicznej i z tym też nikt nic nie robi.
Jak powiedziałam wychowawcy jak jestem traktowana przezNie reaguje się też przy mniejszych przejawach przemocy, reaguje nieadekwatnie do sytuacji... najlepiej jakby wzywano policję. Jeśli ktoś lata w kijem i to w grupie, to logiczne że nikt się nie rzuci z pomocą. Ale są też przypadki przemocy psychicznej i z tym też nikt nic nie robi.
Jak powiedziałam wychowawcy jak jestem traktowana przez kolegów to nie zrobił NIC. Sobie również pozwalał wchodzić na głowę. Babka była taka bezradna że płakała na lekcjach. Przecież takich sytuacji nie powinno być. To jest chore.- 1 0
-
2024-01-04 05:02
Syndrom" malpiego rozumu "."
- 2 1
-
2024-01-04 05:27
Jak 13 latkowie pobili 16 latków?
Czy to jakieś ciotki były? Nie mogli młodym dać łomotu za podskakiwanie?
- 1 19
-
2024-01-03 23:38
Robią co chcą bo wiedza ze kinsekwencji nie poniosą prawnych (1)
Może ząb za ząb by ich czegoś nauczyło
- 13 1
-
2024-01-04 08:22
Robią co chcą bo nie mają świadomości konsekwencji
I wracamy do punktu wyjścia - kto powinien uświadamiać ? Dom, szkoła, czy koleżeństwo ?
- 1 0
-
2024-01-03 23:39
A ci trzej to co? Włóczyli się po zmroku, zdaje się dość daleko od domu. Nie wiadomo, po co. Ale jak to mówią, kto (1)
szuka, ten znajdzie. I w końcu znaleźli. Agrsorzy czego są winni, to mniej więcej wiadomo. Co tamci trzej godzinami tam robili, do teraz cisza. Wszystkich trzech rodziny gnieżdżą się w mieszkankach z PRL, 38 m. kw. i dwa pokoje na 4-5 osób? Że nie można było w domu posiedzieć i pogadać?
- 4 46
-
2024-01-04 10:48
Przykre
Że piszesz i**otyzmy.Wstydz się.
- 3 1
-
2024-01-03 23:07
Aniołek. Tylko ci koledzy tacy niedobrzy. Cóż.
- 10 7
-
2024-01-03 22:08
(2)
Dzisiejsza? Gwarantuję, że dwadzieścia i trzydzieści lat temu młodzież wpadała na równie wspaniałe pomysły. Jak sobie pomyślę, jakie paskudne rzeczy się działy za czasów mojej edukacji w liceum... Teraz, mimo wszystko, jest chyba nawet odrobinę lepiej, jeśli chodzi o przemoc fizyczną. Za to bardzo źle, jeśli mówimy o różnych internetowych nagonkach i hejcie. Ot, takie czasy.
- 37 9
-
2024-01-04 08:30
Normalne dzieci nigdy nie napadają na inne.
Co trzeba mieć w głowie? Jakie wartości przekazali rodzice?
- 7 3
-
2024-01-04 07:36
W takim wieku to koledzy są wyrocznią.
- 7 3
-
2024-01-03 22:06
Jeśli się nie poświęca dziecku odpowiednio dużo czasu, zastępuje uwagę rodzica komórką, jeśli w domu są różnego rodzaju zachowania przemocowe to potem efekt jest jaki jest. Oczywiście najłatwiej zrzucić wszystko na wpływ rówieśników czy na nauczycieli, ale w procesie wychowania zdecydowanie największą rolę mają do odegrania rodzice.
- 32 16
-
2024-01-03 21:53
(4)
W normalnej rodzinie to rodzice, a nie koledzy powinni być autorytetem dla dzieci.
- 39 35
-
2024-01-03 22:05
(3)
Naiwny jesteś. Kwestionowanie autorytetu rodziców to całkowicie normalny i nieuchronny etap dojrzewania. Podstawy podstaw. Zwykle źle się kończy, ale tak już jest.
- 72 11
-
2024-01-04 07:44
(1)
jak rodzice to idioci to jest tak jak mówisz, co innego jak rodzic spędza z dzieckiem więcej czasu, słucha go i pokazuje że ma jakaś pasje itp.
- 13 14
-
2024-01-04 09:44
tak. jeśli będziesz z dzieckiem rozmawiał i spędzał jak najwięcej czasu, to dziecko będzie miało fajne dziciństwo. Ale i tak może zrobić coś głupiego, bo jest nastolatkiem w okresie buntu, negacji itp. Jeden przechodzi to lżej, drugi nie ma tyle szczęścia. Nie da się wypracoiwać jednego modelu, bo każdy z nas jest inny.
- 8 1
-
2024-01-04 02:05
Moi rodzice mawiali mi za młodu
Kto nie słucha ojca, matki, posłucha psiej skóry. Oczywiście byłem wtedy w takim wieku, że nieszczególne wrażenie to na mnie robiło.
- 25 0
-
2024-01-03 21:27
(2)
komu wciskasz te komunały : "jak coś zrobi to niech ponosi tego konsekwencje". Jak twój synek kogoś pobije to będziesz krzyczeć, że niewinny , to wszystko przez złych kolegów, albo "on nie bił tylko stał i się przyglądał"
- 35 38
-
2024-01-04 14:08
"on nie bił tylko stał i się przyglądał"
to znaczy że był współwinny, żadne tłumaczenie.
- 1 0
-
2024-01-04 09:41
nie mierz wszystkich swoją miarą...
te wszystkie gdybania mają się nijak do rzeczywistości.- 9 0
-
2024-01-03 21:16
W punkt (4)
A w szkole nikt nic nigdy nie widzi ..... bo wygodnie .
- 45 13
-
2024-01-04 11:03
(1)
Co ma piernik do wiatraka? Za wychowanie dzieci odpowiedzialni są rodzice. Szkoła nie ma tu NIC do rzeczy.
- 2 5
-
2024-01-04 18:36
właśnie, że ma
zachowanie w szkole też może wskazywać na przejawy agresji a w domu aniołek...
- 1 0
-
2024-01-04 10:09
poruszę temat wyborów
bo takie małolaty "róbta co chceta" (zbuntowani) za dwa-czery lata będą głosować i tak jak w tych wyborach zdecydują (bo tacy przeważyli) o wynikach. Sami sobie robią na złość.
- 4 12
-
2024-01-04 06:58
dziecko biega z pałką, a Ty zwalasz winę na szkole?
To już rodzice nie wychowują dzieci?
- 23 7
-
2024-01-03 20:23
Powinno się przesunąć wiek odpowiedzialności karnej z 18 na 14/15 (17)
Bo się gnojki bezkarnie czują a wcale tacy głupi nie są
- 545 20
-
2024-01-04 08:30
Przede wszystkim pozwolenie na posiadanie dzieci. (2)
Małpki z DNA kundla jak tępe drechy spod bloczku co podpalają cudze auta, kibole ultras półmózgi fanatycy 40ligowych klubików czy robole co wyrzucają śmieci budowlane do lasu już by takich jak na filmie nie zrobili :)
- 9 1
-
2024-01-04 12:45
Zastanawia mnie, kim jesteś i co robisz...? (1)
- 0 1
-
2024-01-04 21:02
żadnym śmieciem z powyższego wyszczególnienia
i nie niszcze cudzej własnosci... aaa i jeszcze nie interesuje sie 40to ligowymi fajtułapami zyciowymi ;)
- 0 0
-
2024-01-03 23:13
Karać od 10 roku zycia!!!
Ale energetyka zrobic od 21 lat!
- 6 6
-
2024-01-03 22:02
Masz rację
Są ciut glupsi.
- 11 0
-
2024-01-03 22:00
Bo kara powinna być wg.czynu a nie wieku (4)
- 38 3
-
2024-01-04 08:18
(1)
tylko co jeżeli sprawca nie do końca jest świadomy co takiego zrobił?
- 1 11
-
2024-01-04 13:28
Pijany zamorduje drugiego pijaka nożem
W alkoholowej libacji. Bli marznieci do nie przytomności. Z 3pijanych policja znalalza 2och na kacu i jednego denata a na narzędziu zbrodni za odciski palcow 3jki.
Nikt nic nie pamięta....
Kto dostaje dożywocie za morderstwo?- 0 2
-
2024-01-04 02:15
W USA zdarzało się wysłać dzieciaka na krzesło elektryczne (1)
Na pewno chcemy analogicznego systemu u nas?
- 8 9
-
2024-01-04 08:47
niemiernie rzadko
i mieli ku temu powody
- 11 1
-
2024-01-03 21:44
(4)
Ziobro chciał obnizyć to lewaki zrobili na niego nagonkę
- 42 14
-
2024-01-04 11:49
Nie Ziobro tylko "zero"
- 1 3
-
2024-01-04 10:54
Ziobro
To zły przykład czegokolwiek.
- 2 4
-
2024-01-04 05:06
Dlatego faszystow trzeba gonic.
Zbyszek ty fujaro.
- 5 4
-
2024-01-03 22:51
Chciał, ale za poważniejsze przestępstwa - gwałty i zabójstwa. Co ma pewien sens, ale natychmiast rodzi pytanie, dlaczego lat 14, a nie 13 czy 12.
- 4 11
-
2024-01-03 21:38
(1)
Odpowiedzialność z kodeksu karnego jest od lat 17.
- 15 1
-
2024-01-04 02:11
A wobec sprawców najcięższych przestępstw od 16, jeśli sąd tak postanowi.
- 13 1
-
2024-01-03 21:21
Zabrać na 2 tygodnie od rodzicow (18)
Przeprosiny opraców poszkodowanych w obecności taty i mamy by się wstydzili .Potem
Zero neta telefonu tv
Pobudka 6 rano trening !
14 dni szkoły po 8h
Wieczorem pogadanka z psychologiem i spać .
Rano to samo .
2 dni w domu i od nowa j.w.
I szybko wrocą na dobre tory .- 269 25
-
2024-01-05 15:15
Państwo powinno mieć możliwość przymusowego wysłania winowajców do burdelu w Azji gdzie będą mogli odpracować swój czyn (1)
- 0 0
-
2024-01-07 13:45
jeśli to kibole w drechach
to oni codziennie sobie na wzajem tak odpracowywują
- 0 0
-
2024-01-05 10:05
Marne rozwiązanie. Powinni być łani pałką teleskopową ile wlezie
- 0 0
-
2024-01-04 18:01
Zająć się też rodzicami
może to ciekawe czy są w tzw. normie społecznej...
- 0 0
-
2024-01-04 10:57
Baty na gołą
Na widoku publicznym.
- 2 1
-
2024-01-04 10:19
W Chinach i USA sa obozy poprawcze zamykają tam na kilka miesiecy i musztrują i rak powinno byc wPolsce
- 3 0
-
2024-01-04 08:50
Panie, to nie Rosja, coś się panu pomyliło.
- 0 2
-
2024-01-04 07:49
du*a, a nie kara.
Rodzice muszą dostać grzywnę na rzecz leczenia poszkodowanych (wtedy będą pilnować swoje dzieciaki)
Dzieciaki za to pełną kontrole co gdzie robią, 160 godzin prac społecznych (może odśnieżanie, zamiatanie ulic, czyszczenie parków z stolców psich itp. ale z kontrolą)- po szkole mają np. 4h iść i odśnieżać, jakdu*a, a nie kara.
Rodzice muszą dostać grzywnę na rzecz leczenia poszkodowanych (wtedy będą pilnować swoje dzieciaki)
Dzieciaki za to pełną kontrole co gdzie robią, 160 godzin prac społecznych (może odśnieżanie, zamiatanie ulic, czyszczenie parków z stolców psich itp. ale z kontrolą)- po szkole mają np. 4h iść i odśnieżać, jak będą robić to źle to dostają więcej godzin. To co by dostali za taką pracę wszystko zabrać i dać poszkodowanym. Stracą wolny czas na 2-3 miesiące realnie i nic z tego nie będą mieli to zapamiętają że nie warto. Do tego rodzice będą ich kontrolować.
Jeszcze bym dał zdjęcia twarzy do gazety by wszyscy wiedzieli co i za co mają kare.- 11 1
-
2024-01-04 07:16
(2)
Do wojska na 2 tygodnie :) oczywiście bez zajęć typu strzelanie, tylko dyscyplina i treningi na kondycję.
- 9 0
-
2024-01-04 07:38
Dyscyplina (1)
Sport.tylko sport uczy pozytywnego zachowania w takim wieku.
- 1 3
-
2024-01-04 12:09
Byłam w klasie sportowej w gimnazjum i nie potwierdzam. Chłopacy grający w piłkę nożną byli właśnie najgorsi. Za karę często spędzali cały WF biegając w kółko, ale i to i tak nie pomagało. Wychowawczyni przez nich płakała z bezradności, bo nie była w stanie ich uspokoić by prowadzić lekcje.
- 2 0
-
2024-01-04 03:32
a nie lepiej 2 tygodnie do kopalni z kilofem ? (2)
po 10 godz ciezkiej pracy a na sniadanie , obiad i kolacje po 1 kromce chleba i szklance wody .
norma wydobycia 5 ton dziennie
za niewyrobienie normy dodatkowe dni roboty , az osiagna norme- 21 1
-
2024-01-04 09:38
W jakiej kopalni, jakim kilofem? Co ty bredzisz? Więcej szkód by narobili. Kto by ich pilnował? Przeszkolił? No weź idź odrób lekcje.
- 1 0
-
2024-01-04 08:35
Pięć ton?
Co tak mało?
- 2 0
-
2024-01-04 01:23
Co za super recepta:) a jak ich zmusisz do tych cwiczen?
- 5 5
-
2024-01-03 23:09
"Przeprosiny w obecności taty i mamy by się wstydzili". (2)
Taa jasne. Starzy pewnie taka sama patola, ewentualnie są tak zepsuci kasą, że już pięciu prawników tam czeka na bąbelka, żeby go ocalić od odpowiedzialności. Zepsuci do szpiku kości, jak synalek Zenka Martynika. Starego nie było ciągle w domu, bo jedził i występowł wszędzie, to rekompensował swoją nieobecność kasą. I go zepsuł.
- 43 4
-
2024-01-04 05:05
(1)
Mamusia gdzie była?
- 8 3
-
2024-01-04 07:50
U sąsiada, miał loda z żabki więc ją zaprosił
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.