- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (156 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (720 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (250 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (63 opinie)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (142 opinie)
Nasze PESY są bezpieczne - zapewniają urzędnicy
Pasażerowie gdańskiego ZKM-u obawiają się, że nowe tramwaje - PESA Swing - mają fabryczną wadę hamulców i mogą nie zatrzymać się na czas przed przeszkodą. - To nieprawda - ripostują gdańscy urzędnicy.
W połowie września w Warszawie nowy tramwaj marki Pesa Swing nie zatrzymał się na przystanku i wjechał na przejście dla pieszych. Większość przechodzących udało się uciec, ale jedna osoba dostała się pod tramwaj. Zginęła na miejscu.
Zdarzenie, choć doszło do niego w stolicy, wywołały spore obawy wśród pasażerów gdańskiego ZKM, który właśnie zaczyna eksploatować PESY.
- Testy nowego tramwaju prowadzone w Gdańsku nocą mogą potwierdzać to, co się stało w Warszawie. Przy hamowaniu tramwaju z prędkości powyżej 50 km/h puszczają hamulce - informuje nasz czytelnik, pan Jacek. - Czy zatem w Gdańsku może dojść do podobnej sytuacji?
O komentarz poprosiliśmy rzecznika ZKM, ale ten uchylił się od odpowiedzi. Głos w sprawie zabrała rzecznik Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Nie ma powodów do obaw. Pojazdy przygotowano tak, aby bez trudu pokonywały duże różnice terenów, szczególnie te na trasie na Chełm. Tramwaje są sprawne technicznie. Hamulce, jak i inne podzespoły działają bez zarzutu - uspokaja Emilia Salach-Pezowicz.
W sprawie warszawskiego wypadku producent tramwajów - bydgoska firma PESA - wielokrotnie przekonywała, że przyczyną wypadku nie były wadliwie działające hamulce, a błąd ludzki. Motorniczy niewłaściwie zmieniał tryby hamowania.
Tramwaj PESA Swing został zaprezentowany gdańszczanom podczas sobotniego festynu komunikacyjnego na pętli na Chełmie. Wzięło w nim udział kilkaset osób, które mogły przejechać się nowym tramwajem wokół pętli i obejrzeć zabytkowy tabor ZKM.
Miejsca
Wydarzenia
Zobacz także
Opinie (148) 9 zablokowanych
-
2010-10-04 10:59
(2)
takie tramwaje powinny jeździć po Gdańsku już od dawna. Co to za sukces??? Kupili jeden tramwaj i już spektakl dla ludu+pseudo piknik. Powtarzam - to żaden sukces, tylko zwykła potrzeba
- 8 5
-
2010-10-04 11:01
kupili 35 nowych (1)
i 60 zmodernizowanych
mało?- 6 1
-
2010-10-04 11:04
o jakich kupili 60 zmodernizowanych?
- 1 1
-
2010-10-04 11:01
Być na festynie i napisać tekst...
... to żadna sztuka. Nie być na festynie i napisać tekst, w dodatku taki, żeby budził emocje - to dopiero sztuka!
- 3 1
-
2010-10-04 11:04
adamowicz sie reklamuje.
a precz mi z tym nieudacznikiem.
- 14 4
-
2010-10-04 11:12
(1)
BYŁA kontrola tramwajów a w szczególności stanu hamulców. Tyle tylko, że wyniki schowano bo najwyraźniej nie nadawały się do opublikowania. Za całą sprawę ręczył osobiście Lisicki.
- 9 3
-
2010-10-05 22:37
to go pod tramwaj, wrrrrr
- 0 0
-
2010-10-04 11:25
Dziwe te siedzenia na skos są w tych tramwajach :(
- 7 3
-
2010-10-04 11:30
piękne tramwaje
i oby wszystkie takie ładniutkie, czyściutkie jeżdziły !
- 6 1
-
2010-10-04 11:56
"...Przy hamowaniu z prędkości powyzej 50 km/h puszczaja hamulce..." chyba jazda z taka predkoscia nam nie grozi:)
- 5 2
-
2010-10-04 11:57
A czy pan prezydent posiada pozwolenie do kierowania tramwajem?
Bez tego dokumentu nie mógł choćby metra przejechać. no chyba ze zasiadł w fotelu motorniczego tylko w celu zrobienia okolicznościowej fotki.
- 10 0
-
2010-10-04 11:58
Prawdę mówiąc, to po tym jak ludzie łażą po torach tramwajowych na czerwonym świetle należałoby się spodziewać dziesiątków zgonów rocznie. Nie dzieje się tak, dzięki motorniczym, którzy całymi dniami w napięciu zastanawiają się gdzie i kiedy ktoś znowu będzie próbował swoich sił przeciwko 30-tonowemu pojazdowi.
- 8 2
-
2010-10-04 12:06
Wywalić tramwaja i w zamian zrobić buspasy. (4)
Niech mi ktoś poda jakieś kontrargumenty, bo ja podaję argumenty ZA:
1) Jak się rozwali tramwaj to całe miasto stoi, jak się rozwali bus, to następny go OMINIE.
2) W sytuacjach ekstremalnych typu wypadek, karetka czy policja może skorzystać z buspasa.- 2 9
-
2010-10-04 12:13
(1)
- tramwaj jest tańszy w eksploatacji,
- tramwaj ma większą pojemność,
- na torowisko nie wjedzie żaden kierowca debil,
- tramwaj w miarę możliwości ma wydzielone torowisko a więc nie stoi w korku,
- tramwajowi można dać priorytet na skrzyżowaniach,
Co do awarii tramwajów: zgadza się, jeden pada miasto stoi. Dlatego kładzie się nacisk na niezawodność tramwajów a w razie czego podstawia autobusy. Tramwaje i autobusy się wzajemnie uzupełniają bo się inaczej sprawdzają w różnych okolicznościach.- 5 0
-
2010-10-04 12:18
- co do eksploatacji- nie wiem, więc nie komentuję
- pojemność- większa pojemność, ale też większa cena, za 1 tramwaj można kupić tyle autobusów, że raczej kwestia pojemność/pln na korzyść autobusów
- kierowcy na buspsach, ktoś podał prosty sposób- monitoring/fotoradar i kara rzędu 5000pln
-buspasy tylko dla busów=busy też nie stoją w korku
- priorytet na skrzyżowaniach-patrz wyżej- 1 5
-
2010-10-04 12:39
(1)
tramwaj można łatwo wydłużać bez obaw, że się nie zmiesci na ciasnych zakretach, nie wydziela spalin w miejscu kursowania, ma lepsze parametry przyspieszenia, jest tanszy sumarycznie w eksploatacji, ma wyzszy komfort jazdy, gdyz co najwyzej rzuca na boki lub kołysze (Szczegolnie w pesie).
- 3 0
-
2010-10-04 12:45
No to teraz popatrzmy na wagę argumentów, co do spalin, busy elektryczne lub hybrydy.
Tramwaj można wydłużać, można w to miejsce puścić kolejnego busa.
Po jednej stronie masz 6 metrów w centrum miasta permanentnie wyłączone z ruchu, po drugiej "parametry przyspieszenia".- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.