- 1 Pod prąd uciekał przed policją (147 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (466 opinii)
- 3 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (52 opinie)
- 4 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (502 opinie)
- 5 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (283 opinie)
- 6 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (304 opinie)
Nie chcą strzelania do dzików i proponują sterylizację zwierząt
Część mieszkańców Aniołków nie zgadza się na odstrzał dzików, co ułatwić miała specjalna odłownia, którą ustawiono nieopodal ul. Giełguda i Świdnickiej. Ich zdaniem taka forma zabijania zwierząt jest niehumanitarna, sama odłownia stoi zbyt blisko placu zabaw, a problem z dzikami można rozwiązać np. poprzez ich sterylizację. Niewykluczone, że taki pomysł pojawi się w kolejnej edycji Budżetu Obywatelskiego. Miasto zapowiada, że jeżeli mieszkańcy odstrzału nie chcą, to go nie będzie.
W sprawie problemu z dzikami radni dzielnicowi zorganizowali także spotkanie z miejskim leśniczym. Doszło do niego 4 stycznia 2022 r.
- Jeszcze przed spotkaniem dowiedzieliśmy się, że złapane do klatki dziki docelowo mają być odstrzeliwane. Nie można ich wywozić ze względu na chorobę afrykańskiego pomoru świń. Według informacji przekazanych nam przez leśniczego w Gdańsku żadnego przypadku takiej choroby nie stwierdzono. My nie zgadzamy się na to, żeby strzelać do złapanych zwierząt. Dlatego nie zgadzamy się na to, by w takiej formie odłownia tu funkcjonowała - mówi Rafał Placek, jeden z mieszkańców, który pojawił się na spotkaniu.
Jak dodaje, podczas spotkania z leśniczym miejskim nie przedstawiono żadnych konkretnych danych dotyczących np. liczby dzików żyjących w okolicy dzielnicy.
- Nie wiadomo więc, czy szkody, na które wskazują zwolennicy odstrzału, powodowane są przez pięć czy dwadzieścia pięć zwierząt. Dlatego zanim posuniemy się do radykalnych rozwiązań, może warto spróbować czegoś mniej drastycznego niż odstrzał zwierząt złapanych wcześniej do klatki - tłumaczy nasz rozmówca.
Przeciwnicy odstrzału zwierząt proponują:
- sterylizację złapanych zwierząt,
- antykoncepcję zwierząt (po konsultacjach z weterynarzami),
- edukację mieszkańców, którzy dokarmiają dziki, ale też edukowanie osób, jak zachowywać się w sytuacji kontaktu ze zwierzętami (chodzi np. o stworzenie strony internetowej z informacjami na temat postępowania w przypadku spotkania dzika),
- zaktywizowanie służb, takich jak straż miejska, która wspomniany proceder będzie kontrolowała lub zajmowała się odstraszaniem zwierząt,
- zastosowanie środków chemicznych, które mają m.in. odstraszać zwierzęta,
- rozważenie znalezienia sposobu na wypłatę odszkodowań za zniszczenia spowodowane przez dziki w mieście.
- Dopiero gdy wszystkie możliwe sposoby zawiodą i faktycznie okaże się, że problem z dzikami jest duży oraz że stwarzają one zagrożenie dla ludzi i zwierząt domowych, co uda się udokumentować i przedstawić w twardych danych, należałoby pomyśleć o odstrzale - mówi Rafał Placek.
Sama odłownia - jeżeli w ogóle rozpocznie funkcjonowanie (ale nie będzie pomagać w odstrzale zwierząt) - powinna znaleźć się też w dalszej odległości od miejsc, z których korzystają ludzie, w tym przypadku chodzi o pobliski plac zabaw.
Przeniesienie urządzenia w głębsze leśne tereny popierają też radni dzielnicowi.
Sterylizacja dzików w Budżecie Obywatelskim? To niewykluczone
Niewykluczone jednak, że jeden z pomysłów, który pojawił się na spotkaniu z miejskim leśniczym, uda się ostatecznie wcielić w życie. Chodzi o sterylizację dzików.
- Uczestnicy spotkania wyrazili zainteresowanie zainicjowaniem projektu w ramach Budżetu Obywatelskiego, polegającego na akcji kastracji dzików. Od dzisiaj podejmujemy działania w tym zakresie, ponieważ jest to najlepszy moment na przygotowywanie projektów do Budżetu Obywatelskiego 2023 - podsumowuje Monika Mazurowska z Rady Dzielnicy Aniołki.
Urzędnicy: jeżeli mieszkańcy nie chcą, odstrzału nie będzie
Swoje wnioski z wtorkowego spotkania wyciągnęli także miejscy urzędnicy.
- Podczas spotkania ustalono między innymi, iż jeśli wolą mieszkańców jest, aby w dzielnicy Aniołki nie dokonywano odstrzałów dzików, to nie będą one wykonywane - ustawiona klatka jest zabezpieczona, nie można dokonać odłowu. Rozważona zostanie kwestia zorganizowania nęciska w lesie na Wroniej Górce bądź w innej lokalizacji oraz zorganizowane będzie dla mieszkańców spotkanie z powiatowym lekarzem weterynarii - mówi Jędrzej Sieliwończyk z gdańskiego magistratu.
Ustalono też, że dodatkowe działania w obrębie dzielnicy Aniołki będą ustalane z Radą Dzielnicy.
Spragnione dziki piją z fontanny w centrum miasta. Materiał z lipca ubiegłego roku.
Opinie (462) ponad 10 zablokowanych
-
2022-01-06 13:24
Opinia wyróżniona
Jak widać osoby w artykule, jak i większość komentujących, nie ma nawet minimalnego pojęcia o temacie (6)
1. Jest zakaz przewożenia żywych dzików. 2. Kto i gdzie miałby wykonywać sterylizację?
3. Kto i czym dowiezie dzika na sterylizację? (Patrz pkt 1)
4. Przetrzymywanie zwierząt łownych jest nielegalne i wymaga zgody z ministerstwa
5. Kto i gdzie będzie przetrzymywał zwierzęta po zabiegu?
6. Kto i czym przewiezie i gdzie1. Jest zakaz przewożenia żywych dzików. 2. Kto i gdzie miałby wykonywać sterylizację?
3. Kto i czym dowiezie dzika na sterylizację? (Patrz pkt 1)
4. Przetrzymywanie zwierząt łownych jest nielegalne i wymaga zgody z ministerstwa
5. Kto i gdzie będzie przetrzymywał zwierzęta po zabiegu?
6. Kto i czym przewiezie i gdzie wypuści dziki spowrotem?
7. Kto się zgodzi na wypuszczenie dzików spowrotem? :)
8. Kolejna kwestia: wysterylizowany dzik nadal będzie rył w ogródkach
9. Ranny po sterylne dzik może być agresywny, jak zacznie się więcej ataków na ludzi, to kto weźmie za to odpowiedzialność? To jest dzikie zwierze, nawet 2-3 dawki usypiające potrafią nie zadziałać, gdy zwierz jest pod wpływem adrenaliny
10. W odniesieniu do pkt 9 - dajmy na to, że dzik będzie "gdzieśtam" pod nadzorem przez okres rekonwalescencji. Kto i za co się tym dzikiem zajmie?
11. Jest jeszcze masa innych aspektów, ale jak widzicie to moznaby na ten temat cały cykl artykułów napisać. Pomysł ze sterylizacją to kupa kosztów, papierologi, potrzeby wykwalifikowanych i znających przepisy ludzi, czas i zamieszania tyle, że nie ma najmniejszych szans, żeby to przeszło.- 74 25
-
2022-02-22 16:23
To jest głos rozsądku
Racja, temat sterylizacja jest nierealny.
- 0 1
-
2022-01-08 04:43
Ja na smyczy i spacerek
- 0 0
-
2022-01-07 13:49
Pokazać dzikom portret Jach... i same się wysterylizują, nie chcax się rozmnażać.
- 1 0
-
2022-01-06 16:01
Może chodzi i sterylizację chemiczną
- 0 0
-
2022-01-06 15:48
brawo
- 6 1
-
2022-01-06 13:58
Wszystko fajnie ale "spowrotem" ?
- 7 1
-
2022-01-06 09:25
Opinia wyróżniona
Ludzie zdziecinnieli do reszty (54)
Dzik to świnia tylko dzika. Karkóweczkę i szynkę zajadacie, świnie hodowlane zabijane są tysiącami. I co? I nic. Głupota przez ludzi przemawia. Pomyślcie w jakie tysiące idą szkody wyrządzone przez dziki. Strzelać.
- 355 163
-
2022-01-08 04:44
A dzik ci w kły
- 1 0
-
2022-01-07 03:33
Czas przestać
To robić można się najeść nie zjadając cudzych ciał
- 0 2
-
2022-01-06 22:07
O, patrzcie dziaders, ciekawe czy ma wąsy.
- 1 0
-
2022-01-06 13:51
Sam jesteś infantylny i pozbawiony empatii
Jemy mięso bo tak wyewoluowaliśmy, że bez niego nasze organizmy zaczynają szwankować. Jednak poziom ucywilizowania spowodował, że jemy mięso pochodzące z hodowli a nie od wolno żyjących zwierząt, na których tereny wchodzimy od lat. Nie widzisz różnicy? To twój problem. Proste porównanie to świąteczne choinki, które kiedyś wycinano w lasach przy słusznym proteście wielu osób a teraz powstały szkółki nastawione na świąteczny biznes i nikt nie protestuje.
- 3 0
-
2022-01-06 12:41
w sprawie zabija mam taką propozycję.
proponuję kasację samochodów parkujących na trawnikach, rozjeżdzających wszelkie możliwe tereny leśne czy miejskie, byle nie zapłacić za parking. straty idą w setki tysięcy !!! zabierać samochody i kasować, kierowców wsadzać do więzienia, a jaka się nie nauczą to zabijać!!! głupota ludzka nie zna granic.
- 6 4
-
2022-01-06 11:20
dzik a świnia
Radzę zabierać głos w tematach, na których się znasz. Otóż świnia w chlewni i dzik w zoo to nie to samo, co dzik w środowisku przyrodniczym. Trudno przecenić znaczenie dzików dla zdrowia lasu. Nawet leśnicy o tym wiedzą, choć przyzwyczaili się traktować dziki jako zwierzynę łowną.
- 9 4
-
2022-01-06 11:09
Mylisz się i to na wielu poziomach. Po pierwsze zabijane świnie idą w miliony. Po drugiej szkody powodowane przez dziki nie są tak powszechne jak się tobie wydaje. Nie strzelać.
- 6 7
-
2022-01-06 10:49
Ty sam jesteś dzika świnia.
Zmniejszacie ich terytoria rozbudowując blokowiska.
- 11 8
-
2022-01-06 10:29
Dokładnie (5)
Zabicie dzika strzałem w łeb jest niehumanitarne, a poderżnięcie gardła świni w rzeźni jest humanitarne ??? Wychodzi polska, katolicka hipokryzja. Znam takie fanatyczne osoby, które są eko weganami i jedzą tylko to, co urodzi matka ziemia, kochają wszystko i wszystkich, a najbardziej zwierzątka. I te same osoby mają w domach rasowe, wychuchane, rozpieszczone pieski, które karmione są przez swoje fanatyczne pańcie świeżą jagnięcinką lub cielęcinką.
- 19 7
-
2022-01-07 12:27
Katolik
A co ma do tego katolicyzm?
Osoby choć trochę rozumiejące religię nie są przeciwko jedzeniu mięsa zwierząt czy polowaniu.
Z tego co mi wiadomo są to raczej plany szeroko pojętej lewicy.- 1 0
-
2022-01-06 15:28
tak Jaga tak
i to zadnia, a cielaczka też ktoś zarżną
- 1 1
-
2022-01-06 14:36
Zaraz zaraz, ja jestem katolikiem
A co do pseudoekologów to raczej reprezentują nowoczesne lewactwo.
- 4 0
-
2022-01-06 11:13
Serio? A ja nie znam takich. Znam za to takich którzy adoptują niechciane i nierasowe biedy ze schroniska. Jestem weganką od 20 lat.
- 11 11
-
2022-01-06 11:04
Jedno i drugie to to samo. Tylko świnie się planowo rozmnaża. Wystarczy tego nie robić i nie będą się rodzic.
Tak samo jak wszystkie zwierzęta hodowane.
- 7 3
-
2022-01-06 10:21
(4)
Dokładnie. Rozpieprzają mi nowe ogrodzenie, dzień w dzień. Ryją i zmieniają mi w kartoflisko cały piękny zadbany przez wiele, wiele lat ogród. Wnyki zakazane, strzelać nie wolno - a ja mam teren po którym mógłbym spacerować, ale się przejść nie da, wszystko zniszczone. Wyć się chce.
- 21 15
-
2022-01-06 15:26
prozę n ie wzywać mysliwych
proszę wezwać radnego z Aniolków on wielu innych eko sprawę Panu załatwi gwarantuję
- 2 1
-
2022-01-06 10:51
To co Ty masz za ogrodzenie? Ze słomy? Nie widziałam żeby kiedykolwiek dzik forsował bramę... (2)
- 15 9
-
2022-01-06 12:02
Nie widziałaś? (1)
Szkoda, że nie mogę tu zapodać filmiku, na którym przerażony dzik wystawia z zawiasów dwumetrową stalową bramę. Poszedł jak przecinak w masło.
- 13 7
-
2022-01-06 14:19
Do minusujących
Wpiszcie w wyszukiwarkę: jbzd dzik vs brama.
- 5 4
-
2022-01-06 10:16
(2)
Ludzi też jest za dużo. Może odstrzelić połowę ? Nie żyjemy sami na tej planecie.
- 14 13
-
2022-01-06 16:32
Mamy namiastkę wojny. Za dużo ludzi
I wypuścili wirusa....
- 3 2
-
2022-01-06 12:41
won do szkoly
- 3 5
-
2022-01-06 10:13
Bambinizm (1)
tak to się nazywa naukowo
- 15 9
-
2022-01-06 11:12
Oo, nauczył się trudnego słowa i teraz się popisuje. Sprawdź sobie w encyklopedii co oznacza bambinzm i dopiero wtedy się odzywaj.
- 10 16
-
2022-01-06 09:48
(4)
nie ma większego szkodnika niż człowiek idąc tym tokiem rozumowania należałoby strzelać też do ludzi
- 25 14
-
2022-01-06 15:25
nie pisz głupot
to jest dzik, dzika świnia i tyle !
- 5 1
-
2022-01-06 09:53
Po to wymyślono pandemie (2)
Depopulacja
- 18 9
-
2022-01-06 10:09
Niestety wciaz zyjesz (1)
Zrob cos dla planety
- 9 12
-
2022-01-08 04:46
I zjedz dzika
- 1 0
-
2022-01-06 09:47
mieszkaniec (1)
Niech się sami wysterylizują - nie kaleczyć zwierząt !!!!!
- 12 20
-
2022-01-06 11:11
Aha, czyli nie kaleczyc ale zabić już tak?
- 9 8
-
2022-01-06 09:41
Wezwać komora, on je załatwi (1)
- 13 8
-
2022-01-06 10:50
Ugotuje później bigos
- 6 6
-
2022-01-06 09:34
I niech płacą za swoje pomysły (9)
Dlaczego to całe społeczeństwo ma płacić za leczenie kompleksów garstki pseudo-ekologów?
- 49 18
-
2022-01-06 11:11
(4)
A dlaczego tak łatwo przychodzi Ci chęć strzelania? To niepokojące. Należy zawsze wykorzystywać wszystkie dostępne środki, za te radykalne siega się w ostateczności.
- 17 20
-
2022-01-06 12:40
(3)
rozumiem ze bedziesz sponsorowac "dostepne srodki"
- 10 4
-
2022-01-06 13:55
Sugerujesz,
że odstrzał jest za darmo? Otóż nie więc daj sobie spokój z pisaniem i przejedź się na spacer. Może ci się uda potrącić dzika ku chwale społeczeństwa.
- 6 3
-
2022-01-06 13:22
(1)
Odstrzał również kosztuje. A zwierzęta dzikie chronione są w konstytucji.
- 6 11
-
2022-01-06 16:41
Gościu, proszę cię. Co to za i**otyzmy! To jest jakieś rozróżnienie między zabijaniem świni w hodowli a w lesie? Jakbym był świnia, to wolałbym zginąć w lesie od kulki, po życiu pełnym wyzerania żołędzi, z gronem dziczków z kilku różnych, powabnych loszek, niż w budzie z łysymi świniami, co mi sr*ją do koryta. Weź się chłopie sam wysterylizuj.
- 8 2
-
2022-01-06 10:09
(3)
To tak jak z pisem, całe społeczeństwo płaci za ich złodziejstwo i nieudolność
- 24 19
-
2022-01-07 01:19
Przeczytaj (2)
Tylko powoli i dokladnie, co to jest hasbara. Moze wtedy zrozumiesz dlaczego jestes taki ograniczony i tepy.
- 1 0
-
2022-01-07 09:54
Gdańsk dokłada do tego swoje. (1)
w tym roki 0,7 miliarda.
- 1 1
-
2022-01-08 04:45
Na dziki
- 0 0
-
2022-01-06 09:32
Zdradzę ci mały sekret i to całkiem gratis. (10)
Świnie są właśnie w tym celu hodowane żeby robić za schabowego, gdyby nie były potrzebne to by się nawet nie urodziły.
- 21 34
-
2022-01-07 14:37
przecież właśnie to napisał
swój sekret se wsadź w buty, będziesz wyższy
- 0 2
-
2022-01-06 11:19
Ona powinna powołać pełnomocnika ds dzików! (4)
- 27 3
-
2022-01-08 04:44
I rowerów
- 0 0
-
2022-01-06 11:53
Może Obajtek będzie chętny, już zasiada w trzynastu radach nadzorczych SSP więc jedna fucha więcej nie zrobi mu różnicy. (2)
- 10 14
-
2022-01-06 12:11
Święty Paweł był we wszystkich radach nadzorczych w mieście (1)
- 16 5
-
2022-01-08 04:45
Brać trzeba umieć
- 0 0
-
2022-01-06 11:00
(3)
Ale co to zmienia?
- 24 6
-
2022-01-06 15:12
a no to zmienia (2)
że dzika się też je,na niego poluje i to nie tylko na Aniołkach a na całym świecie, w Gdyni,Oliwie,Grabówku, Kartuzach, Słupsku też, wiec co?
- 4 2
-
2022-01-06 17:40
(1)
Te miejscowości, które wymieniłeś, to dla ciebie cały świat?
- 3 4
-
2022-01-06 22:34
nie nie
napisałem o Kolbudach,Przywidzu, Pucku
- 3 0
-
2022-01-06 10:24
Opinia wyróżniona
(24)
Bardzo dobry pomysł. Skoro nazywamy się cywilizowanymi ludźmi, zachowujmy się jak cywilizowani ludzie. Zabijanie to nie jest rozwiązanie.
- 150 179
-
2022-01-07 13:50
No ni! Trochę przesadziłeś. Odstrzał co niektorych byłby wskazany.
- 1 0
-
2022-01-07 00:03
Wskaż jeszcze jakąkolwiek cywilizację, która nie zabijała zwierząt. Chętnie się dowiem
- 5 0
-
2022-01-06 18:59
Cywilizacja
Cywilizowani ludzie nie wstrzykują trucizny swoim dzieciom
- 2 2
-
2022-01-06 13:40
skoro mamy tyle dzików
to trzeba do nich strzelać, a mięso sprzedawać.
Najlepiej za dewizy ehhehe- 9 1
-
2022-01-06 12:58
Najbardziej cywilizowani jesteśmy w sprawie petard
- 6 0
-
2022-01-06 12:39
xxx
To może nie powinno zabijać sie luidzi(dzieci)?
- 7 2
-
2022-01-06 12:09
(1)
Postawmy na sterylizację, za 40 lat spowoduje to spadek populacji. Nic tylko czekać.
- 13 1
-
2022-01-07 19:15
Że też te dziki nie chcą być LGBT, tylko się rozmnażają i rozmnażają
- 1 0
-
2022-01-06 11:03
A kastracja jest?
- 1 3
-
2022-01-06 10:45
Wprowadzić do konstytucji ochronę dzików i legalną aborcję! (14)
- 23 6
-
2022-01-06 11:14
(13)
A co ma jedno do drugiego?
- 6 11
-
2022-01-06 11:46
Sporo ... bo okazuje się, że chcemy być (12)
bardziej humanitarni wobec zwierząt niż wobec ludzi.
Zabić dzika - nie. Zabić poczęte dziecko - tak.
Czy to jest normalne?- 16 15
-
2022-01-07 16:15
Nie, nie mam problemu z zabijaniem dzikow.
- 1 0
-
2022-01-07 13:51
zwierzęta Bóg stworzył wcześniej niż ludzi, więc z racji starszeństwa chyba coś im się należy.
- 1 0
-
2022-01-07 00:05
Dobra, ale dla ciebie płód bez układu nerwowego to dziecko
mógłbyś zaznaczyć.
- 0 3
-
2022-01-06 13:37
Kolego ludzie to też zwierzęta, tylko czesto o tym zapominamy
- 3 3
-
2022-01-06 13:25
(4)
Zlepek komórek niezdolny do samodzielnej egzystencji to jeszcze nie dziecko. A dzik jest samodzielna, czubacz istota, urodzoną. To tak na marginesie bo nadal nie rozumiem co ma jedno do drugiego. W tej sposób do każdej dyskusji można wtrącić wątek aborcji. Tak się nie dyskutuje. Trzymaj się tematu.
- 6 12
-
2022-01-07 13:52
zlepek komórek zdolny do samodzielnej egzystencji to też niekoniecznie człowiek, co widać na twoim prz7ykładzie.
- 1 1
-
2022-01-06 17:53
Sama jesteś zlepek komórek
Myślenie się zaczyna przed współżyciem a nie po.
- 4 1
-
2022-01-06 13:34
Z Lempart wyszliscie na ulicę i chcieliście aborcji do 8 miesiąca życia (1)
To zlepek komórek?
- 11 3
-
2022-01-06 19:43
I dlaczego kłamiesz? W żadnym kraju na świecie nie ma aborcji do 8 miesiąca.
- 2 4
-
2022-01-06 11:55
A co jest takiego humanitarnego w narodzinach dziecka bez połowy mózgu, albo w skazaniu na śmierć matki? (2)
- 17 16
-
2022-01-06 12:09
Przecież z Lempart chcieliście aborcji na życzenie (1)
Nie chodzi wam o chorych zresztą w takie ciążę można usuwać
- 12 5
-
2022-01-06 16:39
A kogo jakiś lampart interesuje?
Już nie mówiąc o tym, że ktoś nad nią parasol ochronny rozłożył i może nawet policjantom w twarz napluć i dalej biegać wolno, a małolatów za wpisy na FB ścigali, nie zastanawia cię to ani troszeczkę?
- 2 1
Wszystkie opinie
-
2022-01-06 09:01
Tylko odstrzał (26)
To najbardziej humanitarne.
- 109 51
-
2022-01-06 09:08
Co następne? Humanitarna eutanazja dziadków żeby ZUS odsapnął? (20)
- 7 16
-
2022-01-06 09:23
Ale to już PiS robi teraz (3)
Za pomocą pandemii
- 6 10
-
2022-01-06 09:35
Prędzej nas zagłodzą tymi ciągłymi podwyżkami niż nas wirus zabije. (2)
- 5 5
-
2022-01-06 10:36
To PO KO mówiło że trzeba zagłodzić (1)
- 4 5
-
2022-01-06 11:28
Mówiło i mówiło i mówiło, a dopiero PiS wprowadził w życie.
Jak z tym lasem co go Tusku chciał sprzedać, a dopiero brat Obajtka sprzedaje drewno do Chin na potęgę. TPK zaraz łąką zostanie.
- 3 3
-
2022-01-06 09:24
(8)
W sumie to niech te dziki twoich dziadków poprzewracją i pogryzą a potem dziadki dokończą żywota w domu bo będą bali się wyjść przed dom
- 4 3
-
2022-01-06 09:41
Moich dziadków już dawno temu sprawnie wykończył NFZ (7)
- 1 6
-
2022-01-06 09:46
Sawicka z PO mówiła że będzie robiła interesy na służbie zdrowia (6)
- 3 2
-
2022-01-06 09:47
Neumann nawet chyba ma zarzuty ciężkie. PO w pigułce
- 4 2
-
2022-01-06 09:54
No pacz pan Sawicka mówiła, a Szumowski wprowadził ten plan w życie. (4)
Jak to jest, że zawsze powtarzacie Tusek mówił, Sawicka chciała.. a jak PiSiaki nie mówią tylko robią to wam umyka?
- 3 4
-
2022-01-06 10:37
Informacje od Stonogi i Szechtera (3)
- 3 3
-
2022-01-06 11:29
A nieprawdą jest, że maseczki bez atestu kupił od kolegi narciarza. (2)
A respiratory widmo od handlarza bronią?
- 2 2
-
2022-01-06 12:13
Od kogo maseczki kupił Owsiak? (1)
Zdążył nawet na każdej nakleic serduszko, później okazało się że bez atestu
- 1 2
-
2022-01-06 16:40
A co mnie Owsiak obchodzi, nie kupił maseczek za moje podatki.
- 2 1
-
2022-01-06 09:45
Trzecia osoba w państwie, lider PO , mówił, że trzeba zamknąć 800 szpitali (6)
- 3 3
-
2022-01-06 09:55
A kto ma w nich pracować? (5)
Ci lekarze co im Józefa Hrynkiewicz kazała jechać?
- 3 4
-
2022-01-06 10:12
Ci którzy za tuska uciekli z kraju, kazał im pracować za 1200 zł (4)
Sam fruwał samolotem do domciu do Sopotu
- 2 3
-
2022-01-06 10:52
Na koniec uciekł do Brukseli (3)
- 2 3
-
2022-01-06 11:56
No pacz pan, Sołtysowa Brzeszcza też uciekła do tej złej Brukseli i zarabia te niedobre euro o_0 (2)
- 3 2
-
2022-01-06 12:13
Została odwołana, rudy dał nogę
- 1 1
-
2022-01-06 21:55
Co to jest "pacz" w twoim ujeciu?
Do szkoly cymbale...
- 1 0
-
2022-01-06 09:16
Jak każdy sobie wymyśli
Swój"humanitaryzm"to będzie masakra Nie mordować !
- 2 11
-
2022-01-06 09:36
Rozorane, niebezpieczne Focha (wczesniejsza oaza różnorodnej zieleni) (1)
Najważniejszy jest człowiek!
Jesli brak innych mozliwosci, to szybko rozmnazajacy sie niebezpieczny dzik, wg specjalistow powinien zostać unieszkodliwiony. Juz wkrótce to one beda chodzic po ulicach, a my siedziec w klatkach.
Trzeba cos szybko zrobic, zeby nie było za późno. Juz teraz chodzi na osiedlu 14 dzików, prawie codziennie.
Na zebraniu najwięksi krzykacze --- to nie mieszkańcy Aniołków!!
Rdzenni mieszkancy Górnego tarasu Aniołkow chcą spokoju i bezpieczenstwa!!!- 11 3
-
2022-01-06 09:47
Komorowski powinien ruszyć się z Budy Ruskiej i przyjechać strzelać
- 3 3
-
2022-01-06 09:47
Dokładnie
- 1 1
-
2022-01-06 11:17
Nie ma czegoś takiego jak humanitarna śmierć kogoś kto chce żyć.
- 0 4
-
2022-01-06 09:04
Opinia wyróżniona
(18)
Ludzie dziwaczeją i to kompletnie. Odstrzał niehumanitarny ale jak kogoś dzik wieczorem poturbuje albo pokaleczy to wtedy będzie bardzo humanitarnie.
- 90 31
-
2022-01-06 09:07
Trzeba było się nie pchać dzikom z butami do ich domu, one tu były przed nami. (12)
- 12 25
-
2022-01-06 09:12
(1)
Drzewa były przed dzikami.
- 19 3
-
2022-01-06 09:33
Przed nami też, ale jakoś ci to umknęło dziwnym zbiegiem okoliczności.
- 2 9
-
2022-01-06 09:15
Racja (2)
Też tak myślę że dziki były pierwsze Ale popatrz na Amerykę nazywają się amerykanami ale Indianie przecież byli pierwsi.
wypchneli???
NO wypchnęli:-(- 6 1
-
2022-01-06 09:28
Indianie jak sama nazwa wskazuje mieszkają w Indiach, w Ameryce mieszkają rdzenni Amerykanie. (1)
- 6 5
-
2022-01-06 14:12
Ameryka to nazwa nadana przez białych
na cześć innego białego.
Nie wolno więc nazywać rdzennych mieszkańców Amerykanami.- 2 0
-
2022-01-06 09:44
Niech każdy lewak adoptuje jednego dzika i jednego imigranta (4)
- 13 4
-
2022-01-06 09:46
Spoko, jak każdy prawak zaadoptuje śmiertelnie chore dziecko, a na drugie płaci 500+ z własnej kieszeni. (3)
- 7 9
-
2022-01-06 09:55
Chore dzieci mają opiekę
Nie błąkają się po ulicach
- 6 2
-
2022-01-06 10:09
Lewacy wszystkie dzieci które nie spełniają ich oczekiwań (1)
chcieliby abortować ale nad dziczkami się litują
- 6 2
-
2022-01-06 10:16
na tym polega socjalizm
wymaga, aby zwierzęta traktować jak ludzi, ale ludzi traktuje jak zwierzęta......
- 7 1
-
2022-01-06 10:12
Polikwiduj miasta, wywieź mieszkańców na wieś i wtedy będzie prawdziwa ekologia. Tylko jak miast nie będzie to z czego będą dziki żyły? Zero resztek i odpadów. Lecz się człowieku.
- 5 1
-
2022-01-06 10:15
a jeszcze wcześniej
dinozaury
- 4 0
-
2022-01-06 09:36
(1)
A ile masz takich przypadków rocznie?
Może jeśli tak obawiasz się poturbowania, to lepiej prowadzić humanitarny odstrzał kierowców? Efekt byłby na pewno lepszy.
Odstrzał dzików nie ma nic wspólnego z turbowaniem mieszkańców, to jest fanatyczna i nieskuteczna walka z ASF, wbrew zaleceniom przyrodników i naukowców.
walczą z dzikami jak Mao z wróblami w Chinach.- 7 11
-
2022-01-06 09:52
Już jeden "przyrodnik" z UG doprowadził do obumarcia palmy w parku oliwskim tudzież zniszczenia wyspy Darwina na wydziale. Więc przyrodnicy niech takie sprawy zostawią w spokoju. Nic dobrego z ich działania nie wynika. Teoria ma się nijak do rzeczywistości.
- 6 1
-
2022-01-06 10:08
To tak samo mozna odstrzelic bandytow, w nocy napadne i co
- 1 2
-
2022-01-06 11:15
(1)
A kiedy to ostatnio ktoś wylądował w szpitalu z powodu ataku dzika?
- 1 3
-
2022-01-06 14:27
Co za dużo to niezdrowo. Jak populacji dzików się drastycznie w mieście nie zmniejszy to będzie takich przypadków dużo. Już obecnie jest sporo kolizji aut z dzikami.
- 1 1
-
2022-01-06 09:11
Proponuje adopcje (3)
To przecież Owczarki Gdanskie
- 73 11
-
2022-01-06 09:46
Nie to nie (2)
Skoro mieszkańcy lubią towarzystwo świń to niech tak żyją. Tylko żeby nie było płaczu jak kogoś poturbują albo i gorzej
- 7 2
-
2022-01-06 11:18
(1)
A kiedy to dzik poturbował człowieka?
- 4 5
-
2022-01-06 20:24
serio?
naprawdę, jeszcze raz. SERIO?
- 0 0
-
2022-01-06 09:14
40 tys gospodarstw rolnych hodujacych swinki w swoich zagrodach a nie fermach wielkoobszarowych upada (3)
Wchodza genetycznewane rasy swinek i opatentowane przez wielkie amerykanskie korporacje...Co bedzie jak na farmy na ktorych sa tysiace swinek wpadna a w odwiedziny wpadnie tam wirus? Pradem i do piachu...Zostana przerwane lancuchy dostaw....Skad wezmiecie zapas jedzenia/Od czasow krolow jelenie ,dziki byly realna zelazna rezerwa...tyakze przed nadchodzaca wojna Przypomne ,ze dzikie zwierzeta nie maja opatentowanego miesa-sa wiec dla wielkich koncernow bardzo niewygodne....Zamiast odlowic i sprawdzic sanitarnire i wywiezsc ,,,likwiduje sie populacje.....To wszystko wyglada na dobrze zaplanowana czesc nowego porzadku.Odbieraja nam wolnosc,wytyczaja waskie kanaly i ramy poruszania sie ,kazdy sprzet i aspekt zycia przechodzi przez serwery sztucznej inteligencji...Nasze zycie wolnych ludzi -segreguja i daja w zarzad i niewole wlasnie sztucznej inteligencji.Tylko slepy tego nie zauwazy.
- 33 16
-
2022-01-06 09:30
Jakoś się naszym wspaniałym leśniczym nie udało ani jednej chorej sztuki dzikiej świnki ubić, przypadek?
- 4 2
-
2022-01-06 14:38
Przestań jeść mięso.
- 1 1
-
2022-09-07 00:09
Zamknij komputer, wyjdź z domu i zobacz że ziemia naprawdę jest okrągła
- 0 0
-
2022-01-06 09:14
Sterylizacja tak (49)
Mordowanie nie ! Zwierzęta żyją w lasach swoim domu a człowiek niech żyje w swoim kropka
- 204 219
-
2022-01-06 09:42
Mam awatara z dzikiem. Kiedyś mialam z Adamowiczem a później z serduszkiem orkiestry (3)
- 13 24
-
2022-01-06 10:32
Ja miałem jeszcze błyskawice i logo tvn (2)
- 16 14
-
2022-01-06 11:20
Gdzie są dzieci z Michałowa i tęczowa flaga (1)
- 15 8
-
2022-01-06 12:56
Co z białym koniem króla Europy?
Odstrzał czy sterylizacja?
- 5 3
-
2022-01-06 09:44
Sterylizacja tak (8)
Ale najpierw dzik (i jego żona ) musi wyrazić zgodę. Właśnie...sterylizacja loch czy odyńców?
- 26 3
-
2022-01-06 09:53
Płeć jest zjawiskiem płynnym (4)
- 29 5
-
2022-01-06 10:31
Doceniam dowcip :))) (2)
- 13 3
-
2022-01-06 13:28
sam jesteś dowcip (1)
- 1 9
-
2022-01-06 14:05
Mówi się dopochwowy
a nie dowcip
- 8 1
-
2022-01-06 12:31
płynnym
Tak. W HNO+3 HCl
- 1 0
-
2022-01-06 11:07
Obu
- 0 5
-
2022-01-06 12:51
Jesteśmy antyszczepionkowcami
i przeciw sterylizacji
- 6 4
-
2022-01-06 15:02
To zależy o co nam chodzi. Jeśli o sposób na wyciąganie kasy to obu, a jeśli o skuteczność to tylko samice, bo jakiś niewysterylizowany samiec się zawsze trafi i po skuteczności. To samo dotyczy dachowców...
- 4 0
-
2022-01-06 09:49
Zwierzęta żyją w lasach swoim domu (1)
Zapomniałeś, że KAŻDY organizm (od pleśni do naczelnych) jest zaprogramowany na rozwój i ekspansję?
- 20 4
-
2022-01-06 12:35
xxx
Powiedz to tym babom od pioruna;)
- 10 3
-
2022-01-06 10:13
(5)
Sterylizacje , ludzie a kto to będzie robił i łapał jak dzików jest już w tysiącach!!!! Chirurgów brakuje na salach operacyjnych!!!!
- 24 9
-
2022-01-06 11:08
(2)
Ale dziki są pod opieką weterynarza a nie lekarza.
- 14 7
-
2022-01-06 12:36
xxx (1)
Rozumiem, ze weterynarzy jest więcej niz lekarzy?
- 4 0
-
2022-01-06 13:20
Nie wiem ilu ich jest, ale odnoszę się do zarzutu jakoby weterynarz był zabierany z sali operacyjnej dla ludzi. Poza tym nie trzeba operować. Można rozrzucac środki antykoncepcyjne razem z jedzeniem. Takie praktyki stosuje się z powodzeniem w innych krajach.
- 5 2
-
2022-01-06 13:49
Tak , Tak . Chcę to zobaczyć (1)
sterylizacją dzików powinni zająć się najwięksi krzykacze z tego zebrania osiedlowego i najgorliwsi propagatorzy wpisania ww . do BO . Chciałbym zobaczyć na filmiku tych krzykaczy jak kastrują dorosłego dzika gdyż kastrację zwierząt robi się bez znieczulenia i "narkozy"
- 9 1
-
2022-01-06 17:35
Kto ci takich bzdur naopowiadał? Zwierzęta do zabiegu poddaje się znieczuleniu ogólnemu, tak samo, jak ludzi. Nie obrażaj lekarzy weterynarii, bo kto wie, może kiedyś będziesz potrzebował ich pomocy. Bez znieczulenia można jedynie, zgodnie z ustawą, kastrować prosięta do 7 dnia życia. Samce.
- 1 1
-
2022-01-06 10:34
Każdy lewak powinien mieć swojego dzika (1)
- 19 7
-
2022-01-06 11:21
i uchodźcę
- 11 7
-
2022-01-06 11:08
serio 70 lapek w dół? matko, co za ludzie (2)
- 4 12
-
2022-01-06 11:22
Lewica nie powinna przejmować się większością (1)
Chcę ścisłej ochrony dzików!
- 0 14
-
2022-01-06 12:09
Lenin też pisał, że rewolucję trzeba przeprowadzić siłą, a nie poparciem większości.
Jak widać lewica od lat jest wierna ideałom.
- 13 3
-
2022-01-06 11:16
A kto ma niby płacić za sterylizację? (4)
Zrzucicie się "miłośnicy dzików"? A może lokalny dobrodziej wspomoże w swoim miłosierdziu ? Trzeba odstrzelić to towarzystwo, a mięso "rzucić" na rynek. Są przecież amatorzy dziczyzny ! czym zastrzelony dzik w mieście różni się od takiego upolowanego w lesie?
- 25 10
-
2022-01-06 11:23
Pamiętaj, można zabijać nienarodzone dzieci ale nie można dzików (2)
- 17 10
-
2022-01-06 12:16
Wszystko ci sie...
(......), nie wiem czy z powodu Godek i kościola czy tylko narodowej tv...Wiem,wiem,miało być mądrze a wyszło jak zawsze...
- 8 6
-
2022-01-07 17:28
Jedno i drugie mozna zabijac, niby dlaczego dzikow nie?
- 1 0
-
2022-01-06 12:35
Ci co teraz płacą za odstrzał.
- 2 8
-
2022-01-06 11:29
No wlasnie,niech te świnie zyja w lasach i nie wyłażą z nich do miast i osiedli to bedzie ok. (5)
Bo tylko w lesie dzik jest pożyteczny a na osielach to niebezpieczny szkodnik. Skoro ze względu na ASF nie mozna ich wywozić a sterylizacja wg mnie nie wchodzi w rachubę bo dzików jest za duzo to należy je wybić i robic to caly czas (tych dzikow wyłażacych do miast i osiedli)
- 13 3
-
2022-01-06 12:33
Tylko że w lasach też do nich strzelają.
- 3 6
-
2022-01-06 13:45
(3)
to ludzie niech zyja w miastach i niech nie wlaza do lasow , oraz ich nie wycinaja..
- 3 3
-
2022-01-06 16:56
(1)
.. a meble, książki i papier do podcierania rzyci to twoim zdaniem z czego się robi, z betonu?
- 5 1
-
2022-01-06 17:59
A wiesz co to recycling
Albo co to zalesianie? Ciekawe jakby ktoś tobie rozwalił dom gdzie bys poszedl..
- 0 6
-
2022-01-07 17:26
Chcesz, to skoncz ze soba natychmiast, Twoje prawo.
- 1 0
-
2022-01-06 12:15
taaa a jak zwierzęta same siebie zabijają to jest ok, ale człowiek nie może? bo co? (2)
pomaganiem ludziom się zajmij a nie tu sapiesz o jakiś dzikach.
- 10 5
-
2022-01-06 17:08
Ludzie są zbędni
- 0 4
-
2022-01-06 17:39
Zwierzęta nie zabijają dla własnego widzimisię. Np. takie wilki nie latają pijane po lesie i nie polują na sarny dla zabawy.
- 1 3
-
2022-01-06 12:47
kto za te fanaberie zapłaci? Kto to zrobi? (1)
Aniołki, mistrzowie wyciągania gorących kartofli z ogniska cudzymi rękami.
Zmięknie im rura jak sprawdzą ile wspólnoty płacą za rekultywacją zbuchtowanych trawników.Z ich pieniędzy. A larum będzie gdy bąbelek mamuni 500+ zostanie zaatakowany przez dzika.
Biednych nie stać na fanaberie.- 10 2
-
2022-01-06 21:42
Chętnie zapłacimy za sterylizację, rekultywacja trawników w przeliczeniu na jednego mieszkańca Focha (to spore osiedle) raczej nie będzie bardzo wysoką sumą. Znacznie większym problemem niż dziki jest nadmierny ruch samochodów na osiedlu
- 0 4
-
2022-01-06 13:44
A co jak.. (1)
Czlowiek wycina lasy aby budowac budynki? Moze 50% populacji ludzi wysterylizujmy? Na pierwszy strzal proponuje patologie i politykow z rodzinami
- 6 2
-
2022-01-07 17:27
Moze wlasnie sterylizujecie swoje dzieci z przedzialu 5 - 11 lat?
- 1 0
-
2022-01-06 15:48
Kiedyś, jak było normalnie na świecie i kółka łowieckie funkcjonowały jak powinny
to nie było problemu z dzikami.
Potem przyszli zieloni, zaczęli wydziwiać (że to nie humanitarne itd) i teraz mamy plagę- 7 2
-
2022-01-06 17:28
Tak tak. Oczywiscie.
Powiedzial mieszkaniec gdanska do ktorego budowy osuszono kilometry kwadratowe terenu niszczac naturalne siedliska m. In. ptakow
- 1 3
-
2022-01-26 22:34
**********
Popieram -Nie Zabijać
- 0 0
-
2022-02-22 16:30
Człowiek żyje w swoim domu, a dziki dokoła
Niestety dziki nie żyją w lasach w swoim domu, a żerują wśród domów ludzkich, dewastują tereny zielone, wychodzą na drogi, często zachowują się agresywnie względem człowieka.
- 1 0
-
2022-09-07 00:10
JAK?! Jak sterylizacja? Tak łatwo jest mówić a jak trzeba zrobić to nie ma komu, za co ani jak. Głupie pomysły na zasadzie chwytania się brzytwy
- 0 0
-
2022-01-06 09:20
No tak (2)
Kiedyś spotkałem dzika na spacerze w lesie nie był zbyt humanitarny. Rekord na 100 m pobity
- 73 17
-
2022-01-07 07:03
ściema
Każde wiesze dzikie zwierzę, żyjące w polskim lesie jest szybsze od człowieka.
- 1 3
-
2022-01-07 17:16
Czyli dzik Cie nie scigal, bo nawet gdybys faktycznie pobil rekord swiata w sprincie, nie mialbys szans z dzikiem.
- 1 0
-
2022-01-06 09:22
A jak forma zabijania zwierząt jest humanitarna? (7)
Pytam na serio?
- 51 8
-
2022-01-06 09:31
Przez rozśmieszenie, albo przez bura bura.
- 9 0
-
2022-01-06 09:41
moze przez uspienie? (1)
- 0 5
-
2022-01-07 07:06
taak
i koniecznie śpiewanie "aaa, kotki dwa".
- 2 0
-
2022-01-06 12:00
Mysliwy
Kaliber 3006, i 9,7 grama ołowiu
- 5 2
-
2022-01-06 13:20
Przez ubunga
- 1 0
-
2022-01-07 07:05
porażenie prądem albo bolec z aparatu ubojowego prosto w czerep.
Nie wiesz, że tak się "przygotowuje" mięsko na styropianowych tackach....
- 2 0
-
2022-01-07 16:19
Chyba raczej animalitarna?
- 0 0
-
2022-01-06 09:24
Vv
Kotów nie mogą wysterylizować miasta
a jest ich na morgi a chcą się brać za dziki
dobre czyli na świętego nigdy.- 61 8
-
2022-01-06 09:25
Opinia wyróżniona
Ludzie zdziecinnieli do reszty (54)
Dzik to świnia tylko dzika. Karkóweczkę i szynkę zajadacie, świnie hodowlane zabijane są tysiącami. I co? I nic. Głupota przez ludzi przemawia. Pomyślcie w jakie tysiące idą szkody wyrządzone przez dziki. Strzelać.
- 355 163
-
2022-01-06 09:32
Zdradzę ci mały sekret i to całkiem gratis. (10)
Świnie są właśnie w tym celu hodowane żeby robić za schabowego, gdyby nie były potrzebne to by się nawet nie urodziły.
- 21 34
-
2022-01-06 11:00
(3)
Ale co to zmienia?
- 24 6
-
2022-01-06 15:12
a no to zmienia (2)
że dzika się też je,na niego poluje i to nie tylko na Aniołkach a na całym świecie, w Gdyni,Oliwie,Grabówku, Kartuzach, Słupsku też, wiec co?
- 4 2
-
2022-01-06 17:40
(1)
Te miejscowości, które wymieniłeś, to dla ciebie cały świat?
- 3 4
-
2022-01-06 22:34
nie nie
napisałem o Kolbudach,Przywidzu, Pucku
- 3 0
-
2022-01-06 11:19
Ona powinna powołać pełnomocnika ds dzików! (4)
- 27 3
-
2022-01-06 11:53
Może Obajtek będzie chętny, już zasiada w trzynastu radach nadzorczych SSP więc jedna fucha więcej nie zrobi mu różnicy. (2)
- 10 14
-
2022-01-06 12:11
Święty Paweł był we wszystkich radach nadzorczych w mieście (1)
- 16 5
-
2022-01-08 04:45
Brać trzeba umieć
- 0 0
-
2022-01-08 04:44
I rowerów
- 0 0
-
2022-01-07 14:37
przecież właśnie to napisał
swój sekret se wsadź w buty, będziesz wyższy
- 0 2
-
2022-01-06 09:34
I niech płacą za swoje pomysły (9)
Dlaczego to całe społeczeństwo ma płacić za leczenie kompleksów garstki pseudo-ekologów?
- 49 18
-
2022-01-06 10:09
(3)
To tak jak z pisem, całe społeczeństwo płaci za ich złodziejstwo i nieudolność
- 24 19
-
2022-01-07 01:19
Przeczytaj (2)
Tylko powoli i dokladnie, co to jest hasbara. Moze wtedy zrozumiesz dlaczego jestes taki ograniczony i tepy.
- 1 0
-
2022-01-07 09:54
Gdańsk dokłada do tego swoje. (1)
w tym roki 0,7 miliarda.
- 1 1
-
2022-01-08 04:45
Na dziki
- 0 0
-
2022-01-06 11:11
(4)
A dlaczego tak łatwo przychodzi Ci chęć strzelania? To niepokojące. Należy zawsze wykorzystywać wszystkie dostępne środki, za te radykalne siega się w ostateczności.
- 17 20
-
2022-01-06 12:40
(3)
rozumiem ze bedziesz sponsorowac "dostepne srodki"
- 10 4
-
2022-01-06 13:22
(1)
Odstrzał również kosztuje. A zwierzęta dzikie chronione są w konstytucji.
- 6 11
-
2022-01-06 16:41
Gościu, proszę cię. Co to za i**otyzmy! To jest jakieś rozróżnienie między zabijaniem świni w hodowli a w lesie? Jakbym był świnia, to wolałbym zginąć w lesie od kulki, po życiu pełnym wyzerania żołędzi, z gronem dziczków z kilku różnych, powabnych loszek, niż w budzie z łysymi świniami, co mi sr*ją do koryta. Weź się chłopie sam wysterylizuj.
- 8 2
-
2022-01-06 13:55
Sugerujesz,
że odstrzał jest za darmo? Otóż nie więc daj sobie spokój z pisaniem i przejedź się na spacer. Może ci się uda potrącić dzika ku chwale społeczeństwa.
- 6 3
-
2022-01-06 09:41
Wezwać komora, on je załatwi (1)
- 13 8
-
2022-01-06 10:50
Ugotuje później bigos
- 6 6
-
2022-01-06 09:47
mieszkaniec (1)
Niech się sami wysterylizują - nie kaleczyć zwierząt !!!!!
- 12 20
-
2022-01-06 11:11
Aha, czyli nie kaleczyc ale zabić już tak?
- 9 8
-
2022-01-06 09:48
(4)
nie ma większego szkodnika niż człowiek idąc tym tokiem rozumowania należałoby strzelać też do ludzi
- 25 14
-
2022-01-06 09:53
Po to wymyślono pandemie (2)
Depopulacja
- 18 9
-
2022-01-06 10:09
Niestety wciaz zyjesz (1)
Zrob cos dla planety
- 9 12
-
2022-01-08 04:46
I zjedz dzika
- 1 0
-
2022-01-06 15:25
nie pisz głupot
to jest dzik, dzika świnia i tyle !
- 5 1
-
2022-01-06 10:13
Bambinizm (1)
tak to się nazywa naukowo
- 15 9
-
2022-01-06 11:12
Oo, nauczył się trudnego słowa i teraz się popisuje. Sprawdź sobie w encyklopedii co oznacza bambinzm i dopiero wtedy się odzywaj.
- 10 16
-
2022-01-06 10:16
(2)
Ludzi też jest za dużo. Może odstrzelić połowę ? Nie żyjemy sami na tej planecie.
- 14 13
-
2022-01-06 12:41
won do szkoly
- 3 5
-
2022-01-06 16:32
Mamy namiastkę wojny. Za dużo ludzi
I wypuścili wirusa....
- 3 2
-
2022-01-06 10:21
(4)
Dokładnie. Rozpieprzają mi nowe ogrodzenie, dzień w dzień. Ryją i zmieniają mi w kartoflisko cały piękny zadbany przez wiele, wiele lat ogród. Wnyki zakazane, strzelać nie wolno - a ja mam teren po którym mógłbym spacerować, ale się przejść nie da, wszystko zniszczone. Wyć się chce.
- 21 15
-
2022-01-06 10:51
To co Ty masz za ogrodzenie? Ze słomy? Nie widziałam żeby kiedykolwiek dzik forsował bramę... (2)
- 15 9
-
2022-01-06 12:02
Nie widziałaś? (1)
Szkoda, że nie mogę tu zapodać filmiku, na którym przerażony dzik wystawia z zawiasów dwumetrową stalową bramę. Poszedł jak przecinak w masło.
- 13 7
-
2022-01-06 14:19
Do minusujących
Wpiszcie w wyszukiwarkę: jbzd dzik vs brama.
- 5 4
-
2022-01-06 15:26
prozę n ie wzywać mysliwych
proszę wezwać radnego z Aniolków on wielu innych eko sprawę Panu załatwi gwarantuję
- 2 1
-
2022-01-06 10:29
Dokładnie (5)
Zabicie dzika strzałem w łeb jest niehumanitarne, a poderżnięcie gardła świni w rzeźni jest humanitarne ??? Wychodzi polska, katolicka hipokryzja. Znam takie fanatyczne osoby, które są eko weganami i jedzą tylko to, co urodzi matka ziemia, kochają wszystko i wszystkich, a najbardziej zwierzątka. I te same osoby mają w domach rasowe, wychuchane, rozpieszczone pieski, które karmione są przez swoje fanatyczne pańcie świeżą jagnięcinką lub cielęcinką.
- 19 7
-
2022-01-06 11:04
Jedno i drugie to to samo. Tylko świnie się planowo rozmnaża. Wystarczy tego nie robić i nie będą się rodzic.
Tak samo jak wszystkie zwierzęta hodowane.
- 7 3
-
2022-01-06 11:13
Serio? A ja nie znam takich. Znam za to takich którzy adoptują niechciane i nierasowe biedy ze schroniska. Jestem weganką od 20 lat.
- 11 11
-
2022-01-06 14:36
Zaraz zaraz, ja jestem katolikiem
A co do pseudoekologów to raczej reprezentują nowoczesne lewactwo.
- 4 0
-
2022-01-06 15:28
tak Jaga tak
i to zadnia, a cielaczka też ktoś zarżną
- 1 1
-
2022-01-07 12:27
Katolik
A co ma do tego katolicyzm?
Osoby choć trochę rozumiejące religię nie są przeciwko jedzeniu mięsa zwierząt czy polowaniu.
Z tego co mi wiadomo są to raczej plany szeroko pojętej lewicy.- 1 0
-
2022-01-06 10:49
Ty sam jesteś dzika świnia.
Zmniejszacie ich terytoria rozbudowując blokowiska.
- 11 8
-
2022-01-06 11:09
Mylisz się i to na wielu poziomach. Po pierwsze zabijane świnie idą w miliony. Po drugiej szkody powodowane przez dziki nie są tak powszechne jak się tobie wydaje. Nie strzelać.
- 6 7
-
2022-01-06 11:20
dzik a świnia
Radzę zabierać głos w tematach, na których się znasz. Otóż świnia w chlewni i dzik w zoo to nie to samo, co dzik w środowisku przyrodniczym. Trudno przecenić znaczenie dzików dla zdrowia lasu. Nawet leśnicy o tym wiedzą, choć przyzwyczaili się traktować dziki jako zwierzynę łowną.
- 9 4
-
2022-01-06 12:41
w sprawie zabija mam taką propozycję.
proponuję kasację samochodów parkujących na trawnikach, rozjeżdzających wszelkie możliwe tereny leśne czy miejskie, byle nie zapłacić za parking. straty idą w setki tysięcy !!! zabierać samochody i kasować, kierowców wsadzać do więzienia, a jaka się nie nauczą to zabijać!!! głupota ludzka nie zna granic.
- 6 4
-
2022-01-06 13:51
Sam jesteś infantylny i pozbawiony empatii
Jemy mięso bo tak wyewoluowaliśmy, że bez niego nasze organizmy zaczynają szwankować. Jednak poziom ucywilizowania spowodował, że jemy mięso pochodzące z hodowli a nie od wolno żyjących zwierząt, na których tereny wchodzimy od lat. Nie widzisz różnicy? To twój problem. Proste porównanie to świąteczne choinki, które kiedyś wycinano w lasach przy słusznym proteście wielu osób a teraz powstały szkółki nastawione na świąteczny biznes i nikt nie protestuje.
- 3 0
-
2022-01-06 22:07
O, patrzcie dziaders, ciekawe czy ma wąsy.
- 1 0
-
2022-01-07 03:33
Czas przestać
To robić można się najeść nie zjadając cudzych ciał
- 0 2
-
2022-01-08 04:44
A dzik ci w kły
- 1 0
-
2022-01-06 09:25
Co się dzieje z ludźmi? (20)
Skąd się bierze ta skrajna empatia do wszystkiego w dzisiejszych czasach?
- 56 22
-
2022-01-06 09:39
(4)
bambinizm, utwierdzanie ludzi w przekoanniu ze chorob psychicznych nie nalezy leczyc tylko je tolerowac, wychowywanie platkow sniegu. i to wszystko pompowane w mediach, netflixach i innych tik tokach
- 24 6
-
2022-01-06 09:42
Skąd możesz wiedzieć co jest w netfixach skoro ty tylko Hankę Koreankę oglądasz? (2)
- 4 18
-
2022-01-06 09:44
Przyznaj
Długo nad tym rymem myślałeś nie?
- 13 5
-
2022-01-06 09:50
raczej Dankę :)
- 2 4
-
2022-01-06 11:19
Nie używaj słów których nie rozumiesz.
- 3 2
-
2022-01-06 09:50
Lewactwo chce na siłę wtłoczyć swoje chore ideologię (2)
- 10 4
-
2022-01-06 11:14
Twoja wiedza jest równie dobra jak znajomość
zasad pisowni.
- 3 5
-
2022-01-06 14:41
Co to jest lewactwo?
Oprócz rzucania pustych frazesów potrafisz napisać coś wnoszącego do powyższego tematu?
- 1 3
-
2022-01-06 09:52
(6)
był taki kiedyś co nie miał empatii nazywał się Hitler obyś nie dożył czasów , że urodzi się kolejny a ja rozumiem ludzi empatycznych najmniej na tej ziemi szkoda mi właśnie ludzi
- 2 16
-
2022-01-06 10:13
On właśnie kochał zwierzątka (1)
jak lewactwo
- 12 2
-
2022-01-06 11:20
Nie, nie kochał zwierząt. Matko jedyna, dlaczego ludzie nie znają historii?
- 2 7
-
2022-01-06 10:53
Hitler był wegetarianinem, stawiał życie zwierząt nad życiem ludzi, tak jak dzisiaj ekoterroryści (3)
- 10 2
-
2022-01-06 11:22
(2)
Hitler nie był wegetarianinem, to byla tylko propaganda Goebbelsa. Jak widać skuteczna. Zwierząt również nie kochał. Z owczarkami pozował jedynie do filmów i zdjęć, również dla PR-u. A z resztą nawet gdyby był, to niby czego to dowodzi? Stalin nie był wegetarianinem i zobacz jaki zły człowiek z niego był. Nie pisz o rzeczach o których nie masz pojęcia.
- 3 9
-
2022-01-06 11:25
Nie znasz historii. Doucz się. (1)
- 7 0
-
2022-01-06 13:30
Polecam poczytać wspomnienia osobistej kucharki Hitlera. Goebbels wymyślił że Hitler zostanie wegetarianinem aby pokazać że jest człowiekiem o silnym charakterze i zasadach moralnych. Sam Hitler okresowo nie jadal mięsa ze względów zdrowotnych ale nigdy nie byl wegetarianinem.
- 2 4
-
2022-01-06 09:53
(3)
Racja. Empatia do wszystkiego oprócz drugiego człowieka.
- 12 2
-
2022-01-06 10:14
Dzieciątko w brzuchu mamy można zabić (2)
ale dziczka to w żadnym wypadku!
- 12 7
-
2022-01-06 11:22
(1)
A co mają dziki do ciąży?
- 4 7
-
2022-01-06 11:40
Co ma sprzeciw dla zabijania dzików do zgody na zabijanie ludzi? Sam sobie stwórz hierarchię wartości wg lewicy.
- 3 4
-
2022-01-06 14:39
Skąd się bierze brak empatii?
Chcesz jeść mięso idź zabij osobiście zwierzę, opraw je i zjedz.
- 1 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.