"Nie zostawimy was samych". Wiec dla Ukrainy w Gdańsku
Setki osób zebrały się w piątkowy wieczór na pl. Solidarności w Gdańsku. O godz. 18 rozpoczął się tam "Europejski wiec solidarności z Ukrainą". Zorganizowali go lokalni samorządowcy w pierwszą rocznicę wybuchu wojny w Ukrainie. - Europa przez ten rok zdała egzamin z solidarności. Nie zostawimy was samych - mówiła do zebranych prezydent Gdańska.
Wzięli w nim udział m.in. marszałek województwa, prezydenci Gdańska, Gdyni i Sopotu, wiceambasador Ukrainy w Polsce, konsul Ukrainy w Gdańsku i członkowie Grupy Roboczej Ukraina Komitetu Regionów UE.
Ale na pl. Solidarności zebrało się też mnóstwo mieszkańców Trójmiasta, którzy chcieli w ten sposób okazać wsparcie Ukraińcom i zaprotestować przeciwko toczącej się wojnie.
Wyrazy wsparcia dla walczącej Ukrainy
- Spotykamy się tutaj, by powiedzieć wam, że cały czas stoimy za wami murem. Rok temu byliśmy przyjaciółmi, ale teraz jesteśmy braćmi. Spotykamy się w miejscu, które dla wszystkich Polaków jest symbolem oporu przeciw złu. Wierzymy, że i Ukraina będzie zwycięska - mówiono na początku do zebranych ze sceny.
Wiec rozpoczął się od hymnów Polski i Ukrainy w wykonaniu chóru Opery Bałtyckiej. Wystąpił też m.in. popularny ukraiński raper Skofka.
Samorządowcy do Ukraińców: "Nie zostawimy was samych"
- Kiedy rok temu obudziliśmy się tego poranka, przed naszymi oczami stanęły obrazy wojny, obrazy niezwykłej tragedii. Mordowane kobiety i dzieci, rozbite domy. Ale od pierwszego dnia byliśmy też świadkami niesamowitej odwagi ukraińskich żołnierzy. Ten rok to rok, który dał nam znowu poczuć siłę słowa solidarność. Polacy otworzyli serca i domy. Robiliśmy, co w naszej mocy, by nasi przyjaciele z Ukrainy, poczuli się jak w domu. Wiem, że Ukraina wygra tę wojnę. Przyjdzie czas zwycięstwa i sądu nad zbrodniarzami, ale dziś musimy wytrwać w wielkim wysiłku i nadal wspierać Ukrainę na każdym polu - mówił Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Odśpiewanie hymnu Ukrainy podczas wiecu (88 opinii)
- Pokoju trzeba żołnierzom na froncie, rozdzielonym rodzinom, nam wszystkim, całemu światu. Odwaga, waleczność i niezłomność bohaterskich Ukraińców są godne największego szacunku. Brak słów, aby potępić zło, jakie niesie agresor. Możemy dać jednak ludziom dotkniętym cierpieniem nadzieję. Europa przez ten rok zdała egzamin z solidarności. Ukraina będzie wolna i demokratyczna, nie zostawimy was samych - mówiła Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska.
- Dla nas jest bardzo ważne, że jesteście razem z nami w tych bardzo trudnych czasach - podkreślała Olena Tsybukh, wiceambasador Ukrainy w Polsce.
Pod koniec wiecu odśpiewano "Odę do radości".
Znicze na skwerze Bohaterskiego Mariupola i pl. Wolnej Ukrainy
24 lutego rano, zarówno w Gdyni, jak i Gdańsku zapłonęły znicze. W Gdyni ułożono z nich niebiesko-żółte serce na pl. Wolnej Ukrainy.
W Gdańsku znicze zapłonęły na skwerze Bohaterskiego Mariupola we Wrzeszczu.
Na siedzibie Urzędu Marszałkowskiego wyświetlany był natomiast antywojenny mural "No more time" autorstwa Piotra TUSE Jaworskiego.
Wydarzenia
Opinie wybrane
-
2023-02-24 19:05
Ukraina ma prawo do samoobrony i samostanowienia. (85)
Zawsze przeciwko rosyjskiemu faszyzmowi I terroryzmowi. Sława Ukrajini!
- 320 492
-
2023-02-26 14:17
No to niech sie broni sama
- 1 0
-
2023-02-26 00:20
(1)
Nigdy!!! Tepic nazizm i ekstremizm. Teraz banderki wiedza, co czuli mieszkancy Donbasu, jak byli przesladowani
- 5 1
-
2023-02-26 00:59
Prześladowani? Tylko w kremlowskiej propagandzie
- 1 3
-
2023-02-25 22:10
Ukranicja
Faszyści tzw naziści że swastyka na ciele oraz krzyże hitlerowskiealowane naczolgach to gdzie jest faszyzm na Ukrainie
- 5 1
-
2023-02-25 21:58
No tak
Bo przecież im to prawo zabiera ktoś xD
Co ty bierzesz- 1 0
-
2023-02-25 21:34
Ola to ty?
Na Twitterze też podobne rzeczy pisałaś
- 4 0
-
2023-02-25 13:10
Hierojam Sława!!! (1)
Chwała Ukrainie, na pohybel bandyckiej faszystowskiej roZji
- 1 16
-
2023-02-25 18:45
COś ci się pomyliło... faszyzm kwitnie i ma się dobrze ale na ukrainie
Tak się skałda zę rosja walczyła i walczy z nazimem
- 6 0
-
2023-02-25 13:03
to nie faszyzm tylko bolszewizm, Putin to stary agent KGB, komuniści zamienili się w oligarchów, czyli to co dawniej, członkowie partii u żłobu a reszcie bida i ta bida jeszcze za nich walczy, należy wspierać mniejszości narodowe, by po setkach latach odzyskały niepodległość od sowieckiego i rosyjskiego imperium, sława Ukrainie i Wolnej Białorusi, sława wolnym narodom kaukaskim, Tatarom i dziesiątkom innym
- 0 6
-
2023-02-25 12:46
Oczywiście, tylko nie polskimi rękami i finansami.
- 7 0
-
2023-02-25 10:55
U siebie nie u nas
- 7 0
-
2023-02-25 10:49
Wieczna hańba banderowskiej Ukrainie.
I każdemu krajowi, który ten faszystowski rezim popiera.
- 27 0
-
2023-02-25 09:50
Wez juz skończyć (1)
To ani nie jest już modne ani zabawne.. prawda jest taka ze dla ukraincow w ciągu roku rzadzacy zrobili więcej niż dla obywateli w 10 lat. Ale przecież to jest dobra pożywką medialna nieprawdaż? Wszak coronka poszla na wojne
- 17 1
-
2023-02-25 11:20
i to jest chyba jedyny plus tej sytuacji, bo inaczej bysmy dalej siedzieli pozamykani w kwarantannie
- 6 2
-
2023-02-25 08:44
Sława Ukrainie
To sobie możecie krzyczeć co najwyżej szturmując Bachmut, ale nie w Polsce.
- 30 1
-
2023-02-25 08:42
tak jak kiedyś Kuba miała prawo do ruskich rakiet.
w 1962 roku
- 3 3
-
2023-02-25 07:58
(1)
Dlaczego Banderę i jemu podobnych,którzy w okrutny sposób mordowali Polaków nadal uważają za bohaterów ?
- 33 1
-
2023-02-25 08:17
Bo to taki narodek i taka kulturka.
- 23 1
-
2023-02-25 07:47
Dla tych ktorzy uzywaja wyrazenia Slava Ukraini przypominam (5)
ze pelne wyrazenie, okrzyk czy pozdrowienie brzmialo: Slava Ukraini, Lachom Smert
- 48 2
-
2023-02-25 21:33
Pani prezydentka na swoim Twitterze też promowala pozdrowienie "Slava Ukraini" (3)
- 13 0
-
2023-02-25 23:05
i bardzo dobrze (2)
Hierojam Sława
- 2 13
-
2023-02-26 15:15
Zdrajca narodu polskiego jesteś! Kochaj Polskę a jak nie to się wyprowadź do Lwowa kolebki nacjonalizmu ukrainskiego
- 2 0
-
2023-02-26 10:06
Slava kokainu, ludobójcom chałwa!!!
- 5 1
-
2023-02-25 13:52
Brak oświaty. Pomorzacy nie mają zielonego pojęcia
o tym, co działo się na Wołyniu.
- 19 1
-
2023-02-25 07:39
ruskie trole już minusują (4)
- 3 28
-
2023-02-25 08:12
po prostu cześć Gdańszczan i Polaków ma już dość i to nie trolle (3)
po prostu cześć Gdańszczan i Polaków ma już dość tego syfu niestety koniec z rozdawnictwem a ta jak ona wielka prezydent gd niech pakuje menele
- 32 2
-
2023-02-25 08:57
a kto rozdaje i komu ? , ponad 8O ukrińców w Polsce pracuje ,dało to ponad 4O miliardów krajowi ,a w UK (1)
co robią twoi rodacy ,mający na dzieci też socjale ,ale nie za darmo .,bo Polacy tam pracują . , tu i tam brakuje siły roboczej ,którą Ukraińcy wypełniają tak jak i Polacy w UK.
- 1 23
-
2023-02-25 09:28
Przecież w większości przyjechały kobiety z mnóstwem dzieci. Twierdzisz, że pracuje 80%? Skąd te dane? Z kosmosu? To by znaczyło, że polowa dzieci pracuje. Widzisz dzieci w pracy? Niedawno czytałam raport, że z przyjezdnych uvhodzcowvjakies 200 tys znalazło pracę. Jak to się ma do tych 7-8 milionów?
- 27 1
-
2023-02-25 08:54
Co ma zrobić? Pakować menele? Ciebie ma spakować?
Manele analfabeto PiSowski, manele.
- 1 16
-
2023-02-25 02:18
Hierojam Sława!!! (2)
Polska zawsze z Ukrainą
- 3 48
-
2023-02-25 10:39
jakim Hierojam? (1)
Takim jak Roman Szuchewycz?
- 24 0
-
2023-02-25 11:48
Gdy tykasz stolec, to co najwyżej bardziej cuchnie.
Dlatego dobrze radzę, nie reaguj na prowokacje przedstawiciela tego podłego narodu.
- 6 1
-
2023-02-24 21:23
Nie bluźnij
Jeśli już to "slava" gwoli ścisłości. A formalnie...kochaj wyłącznie Polskę. To Nasz obowiązek.
- 22 6
-
2023-02-24 20:44
slawa ukrainie (4)
To pozdrowienie Organizacji Ukraińskich Nacjonalistów. Używanie tego pozdrowienia w przestrzeni publicznej w Polsce to propagowanie totalitarnego ustroju państwa (zgodnego z założeniami ukraińskiej wersji faszyzmu czyli banderyzmu) w związku z tym takie posty będę zgłaszać Policji
- 96 18
-
2023-02-25 13:49
Dokładnie!
- 2 0
-
2023-02-25 00:23
klepiesz w kółko to samo , widać ,ze sianie nienawiści to u ciebie norma
- 1 17
-
2023-02-24 21:38
(1)
Tak, a ziemia jest płaska a w smoleńsku był zamach. To hasło już było używane wcześniej
- 11 59
-
2023-02-25 00:22
Za twój podpis w Polsce powinieneś dostać w psk! zdrajco!
- 40 6
-
2023-02-24 20:35
i kto to mowi? (5)
banderowcy neonazisci (sam takich w gdańsku widziałem) beda mi mowic o demokracji?
- 68 19
-
2023-02-25 00:22
chyba starcze leki ci się skończyły .
- 2 22
-
2023-02-24 21:35
(3)
Czy ci banderowcy są teraz z nami w pokoju?
- 8 34
-
2023-02-24 21:56
(2)
Nie są. Jeszcze 370 dni temu chcieli przejąć Przemysl i 17 powiatów w Polsce i blokowali tranzyt dla Polski. Teraz po prostu są zmuszeni nie pokazywać prawdziwych zamiarów.
- 54 8
-
2023-02-25 16:18
Przemyśl i Kraków.
Takie są zamiary.
- 9 0
-
2023-02-25 00:23
długo nad tymi bredniami myslałeś
- 5 35
-
2023-02-24 20:11
(11)
Dla mnie zawolanie Slava Ukraini równa się Heil Hitler. Przy tych słowach mordowano dzieci i dorosłych. Konając w meczarnich to były ostatnie słowa, które słyszeli Polacy. Co za bestialski narod. Te słowa to potwarz dla mnie.
- 97 37
-
2023-02-26 00:24
Nie zycze sobie tego zwrotu sluchac w Polsce. Pojade do kijowa i bede krzyczal Sowietskij Sojuz, wielka Rossija, coekawe, czy przejdzie jak tu. Slava cocaini moze ujsc jeszcze
- 9 1
-
2023-02-25 08:18
(8)
Z jednej strony masz rację. Z drugiej gdybyś trochę poczytał to byś wiedział że my Polacy też mamy sporo na sumieniu (chociażby traktat ryski i oddanie ukrainców w łapska czerwonych). Od tamtych wydarzeń minęło jednak ponad 80 lat i warto by oba kraje przyznały się do tamtych wydarzeń i zbrodni i jako sąsiedzi będący w takim a nie innym położeniu geopolitycznym żyły w zgodzie. Przecież Bóg mówil aby wybaczać a jak niektórzy tu piszą nasz kraj jest podobno katolickim
- 6 29
-
2023-02-26 14:53
80 lat to nic- moja mama byla ofiara wiec nigdy ukr nie bedzie moim bratem ani sasiadem
- 4 0
-
2023-02-26 12:37
Polska nie oddała "ukraińców w łapska czerwonych". Kł m iesz. Sami się oddali, nie chcąc walczyć o niepodległość dla siebie
Polska się tu nie ma do czego "przyznawać".
- 4 0
-
2023-02-25 08:53
Ale my nie robimy zbrodniarza wojennego bohaterem narodowym. (5)
Już słyszę krzyki, gdyby Niemcy zrobili z Hitlerem to co Ukraińcy z Banderą.
- 31 2
-
2023-02-25 10:13
(4)
Yyyy Łupaszka???
- 4 15
-
2023-02-25 11:36
łupaszka (3)
no sorry, ale wobec takich postaci jak Łupaszka jest dużo kontrowersji i tak naprawdę tylko środowiska dość skrajne ich celebrują - czego powinni się wstydzić. Na Ukrainie kolaboranci i zbrodniarze jak Szuchewycz, Bandera, UPOwcy, SS Galizien, mają swoje ulicę, pomniki i są ogólnie celebrowani. To jest realny problem tego kraju. Nie jest to powód żeby im nie pomagać, ale trzeba pamiętać że to zupełnie inny kraj od Polski, sfera sowiecka.
- 18 6
-
2023-02-25 12:33
tak, od roku widać jaka to "sfera sowiecka" (2)
obudź się, latka lecą, trzeba zapomnieć o tym, co było 100 lat temu, bo dzisiejsi Ukraińcy temu niewinni
- 1 16
-
2023-02-25 13:48
To pojedź do miejscowości Tołste, tam nawet
lekarze wielbią Banderę.
Ukraiński nie jest dla Polaka trudnym językiem. Otwórz internet i czytaj, oglądaj. Najmniej fanów Bandery było tam, gdzie toczy się dziś wojna.- 15 0
-
2023-02-25 12:44
Skoro nadal ulice mają nazwy zbrodniarzy i stoją ich pomniki to jest to teraźniejszość a nie przeszłość. Jest to fakt a nie fantazja. Nic się nie zmienili.
- 20 1
-
2023-02-24 23:05
MAsz rację !!popieram !!!!!!!
- 34 6
-
2023-02-24 19:32
Jak najbardziej ma prawo ! Ale niech demonstrują w Rosji !
- 34 20
-
2023-02-24 19:30
Ciekawe bo Powcy najpierw byli przeciwko pomocy Ukrainie ale potem zobaczyli ze to niepoularne jest to zmienili zdanie jak z (7)
jak z emigrantami z Afryki najpier chcieli by Polacy dostawali milionowe kary za ich nieprzyjmowanie a potem zmienili zqdanie ze ich tez niechca
Tak jak to było z wyzutniami przeciw rakietowymi patryjot byli przeciwko by im je przekazac bo tak chciał Polski rzad i sie okazało ze tam mozna je przekazac ukrainie i beda przekazane to tez zmienili zadanie- 30 38
-
2023-02-25 10:34
Jeszcze nie poznalem wyborcy tuska (1)
Który by nie popieral putina
- 6 10
-
2023-02-25 13:33
Za to kacapy PiSowskie nie popierają, oni go wręcz kochają.
Nawet Lotos sprzedali ruskim słupom z Węgier za grosze.
- 3 7
-
2023-02-25 06:49
Masz rację, pierwsi do pomocy byli politycy PiSu.. (1)
Szkoda tylko, że rękoma i portfelami polskich obywateli i licząc na pieniążki z tej złej i niedobrej Unii Europejskiej. Polacy przyjęli miliony uchodźców pod swoje dachy, a PiSate krzyczeli w telewizorze, że oni pomagają. Porozdawali socjale z podatków polskiego obywatela, krzyczeli, że oni dali. Rozbroili polską armię kosztem Ukrainy i jeszcze uszami przyklaskują.
- 25 9
-
2023-02-28 09:16
a jak pomaga UE? pieniedzmy z włąsnej kieszeni czy jednak utrzymuje tych ciemniejszych z kasy wszystkich państw??
Niemcy z własnego budżetu nie płąca za swoich gości, mimo że ich zaprosili. Doją kasę z budzetu UE czyli z nas takze
- 1 0
-
2023-02-25 00:46
Napisz to jeszcze raz, po polsku, patrioto.
- 13 2
-
2023-02-24 19:42
Ale co ma PO do tego?
- 20 29
-
2023-02-24 19:37
Pisowcy
- 24 9
-
2023-02-24 19:29
Jak już to sława wielkiej Polsce przypominam że tu jest Polska! (19)
- 167 43
-
2023-02-25 10:54
Oprócz struka i tych 3 marionetek deweloperow
To ta sami ukraińcy byli
- 10 1
-
2023-02-25 07:15
Tak tak, w UK też 2 miliony wielkich
- 6 3
-
2023-02-25 00:18
pseudo patriota z konfy sie odezwał
- 2 11
-
2023-02-24 19:44
(15)
Katolickiej?
- 29 79
-
2023-02-25 01:08
Jeśli katolickiej to malutkiej, a nie wielkiej
- 7 8
-
2023-02-24 21:07
(12)
TAK ! ! !
Polska jest krajem w większości rzymsko katolicka.
Ale nikt, wbrew wielu krzykaczom, spod znaku Wiertniczej i Czerskiej
nie broni mieć innych poglądów i wiary.- 47 20
-
2023-02-25 20:40
Trybun (1)
Właściciele wiertniczej i czerskiej siedzą daleko od naszych granic i mają trochę inne interesy niż my
- 2 0
-
2023-02-25 20:53
Dobrze jest poczytać naiwnych...
Ale zgoda, mają inne interesy niż my, tylko dlaczego psują klimat w kraju swoimi oficerami medialnymi...- 2 1
-
2023-02-25 08:09
(4)
Widać to na wiecach narodowców i rozkradaczy z PiS. Słyszymy też z ambon o tej twojej wolności poglądów i wiary.
- 10 8
-
2023-02-25 10:31
Jakos nie widzialem, zeby antykatol tuska lub lewicy atakował (3)
Muzułmanów, a to dlatego, ze oni ich kochają
- 3 8
-
2023-02-25 13:32
Muzułmanie się nie pchają z butami w życie Polaków.. (2)
.. i nie doją budżetu państwa na miliardy złotych rocznie.
- 16 2
-
2023-02-25 20:51
Nie doją budżetu, bo nie muszą - wystarczy, że pompują petrodolary z ziemi.
- 3 0
-
2023-02-25 17:26
xxx
Jakby tu Ci wpuścili Muzułmanów, to bys się zdziwił;)Na szczęście, jest ich mało, za to macie "spokojnych" katolików.
- 4 0
-
2023-02-25 00:20
to ,że ktoś jest tylko ochrzczony wcale nie znaczy ,ze jest katolikiem
- 19 7
-
2023-02-24 21:31
Gdzie ta większość? (3)
- 20 13
-
2023-02-24 21:37
(2)
W kościele, ty tam nie wejdziesz bo cię pali od środka
- 28 29
-
2023-02-25 07:50
Jakoś nie widziałem, żeby jakiś grzesznik się spalił w kościele.
Zważywszy, że często taki grzesznik mszę prowadzi.
- 16 4
-
2023-02-25 01:09
Aha, już widzę jakbyście mogli niewolnicy decydować czy płacić na kler czy nie.. Ilu by zostało
- 16 7
-
2023-02-24 20:40
To już niekoniecznie.
- 32 12
-
2023-02-25 10:00
Gdynia Solidarna z Ukrainą (21)
A czemu nie jest solidarna z Syrią, Turcją, Afganistanem itp. tam też ludzie giną lub zginęli czy to przez wojnę czy to przez trzęsienie ziemi. Czym takim Ukraińcy są lepsi od innych narodów. Patrząc po historii to większą nieprzyjemności mieliśmy ze strony naszych Banderowskich sąsiadów niż innych Państw które są też objęte kryzysem i wojną. Wpuściliśmy konia trojańskiego i oby nie odbiło się nam to czkawką.
- 299 70
-
2023-03-01 19:55
Bo to nie jest medialne
- 1 0
-
2023-02-26 11:17
(1)
Bo strzelaja do ruskich, ktorzy otwarcie groza nam smiercia. Tylko tyle i az tyle wystarczy mi zebym pomagal ukraincom.
- 1 5
-
2023-03-01 20:03
Żebyś się nie zdziwił/a jak Ukraina nas zaatakuje
- 2 0
-
2023-02-26 08:31
(1)
Bo Ukraina jest naszym sąsiadem. Wojska rosyjskie są przy naszej granicy a rakiety rosyjskie w 30 sekund mogą dotrzeć do Gdańska. Można też poczytać historię Polski, czemu Rosja jest bliższa naszemu sercu: Katyń, wysylki Syberia rzez Woli, kolejne rzezie czy też gwałty na terenach polskich.
- 0 7
-
2023-03-01 20:02
A robili to razem ze swoimi ziomalami z Ukrainy.
- 2 0
-
2023-02-25 20:40
A dlatego... (6)
młotku, że jeśli padnie Ukraina to będziesz miał po sąsiedzku ruską dzicz. Jeśli któregoś pięknego ranka ci zwyrole postanowią wprowadzić ruski mir nad Wisłą to taki niedouczony tłuk jak ty wpław będzie Odrę przekraczał, jeśli jakimś przypadkiem do niej dotrze bez gps.
- 4 14
-
2023-02-25 20:56
A czym sie rozni ruska dzicz od ukrainskiej dziczy (5)
Bo z histori to obie takie same jak nie ukrainska gorsza
- 21 1
-
2023-02-26 08:28
(3)
Różni się tym że z Ukraińcami walka byłaby równa z Rosjanami w pojedynkę nie mamy szans. Rosjanie na Ukrainie mordują i gwałcą ludzi blisko im kulturowo. Jak do nas wejdą to już nie będą mieli żadnych skrupułów.
- 0 8
-
2023-03-01 20:01
A skąd takie wiadomości? Jak na razie to tylko jest przetwarzane to co opowie ten komik zelenski. Zdarzają się bandy które robią różne rzeczy ale skąd wiesz że to nie bandyci których wypuścili z więzienia. Aż się niedobrze robi jak ludzie się cieszą gdy pocisk trafi w młodych ludzi z Rosji ale jak Rosjanie trafia w Ukraińca to już straszne. Ciągle
A skąd takie wiadomości? Jak na razie to tylko jest przetwarzane to co opowie ten komik zelenski. Zdarzają się bandy które robią różne rzeczy ale skąd wiesz że to nie bandyci których wypuścili z więzienia. Aż się niedobrze robi jak ludzie się cieszą gdy pocisk trafi w młodych ludzi z Rosji ale jak Rosjanie trafia w Ukraińca to już straszne. Ciągle karmią swoją propagandą jak słynny czołg ten który wjechał na auto który to niby prowadzili Rosjanie.
Ale ciemnota łyka jak pelikany rybki nie widząc że za chwilę w swoim kraju będziemy obywatelami drugiej kategorii.- 2 0
-
2023-02-26 21:15
Tylko po co niby (1)
Mieliby do Nas wchodzic??? Co za belkot.
- 2 1
-
2023-02-26 22:04
Jak to po co? Zeby przeprowadzic denazyfikacje...
- 0 1
-
2023-02-26 07:01
Sama poska szlachta w komentarzach
- 0 1
-
2023-02-25 15:13
Bardzo mało uczestników
Dziwne bo w Trójmieście pracuje i mieszka ponad 50 tys osób z Ukrainy
- 19 1
-
2023-02-25 13:37
Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu
Podczas wczorajszej uroczystości w Kijowie oddano część między innymi czerwono- czarnemu sztandarowi, w Gdyni jedna z urzędniczek ratusza wystawiła swoje oblicze w mediach społecznościowych wymalowane w niebiesko-żółte barwy jak jakiś wódz indiański lub murzyński, albo kibic sportowy Dynamo - Kijów na tle niebiesko-żółtego tła. Przebiła wszystkich
Podczas wczorajszej uroczystości w Kijowie oddano część między innymi czerwono- czarnemu sztandarowi, w Gdyni jedna z urzędniczek ratusza wystawiła swoje oblicze w mediach społecznościowych wymalowane w niebiesko-żółte barwy jak jakiś wódz indiański lub murzyński, albo kibic sportowy Dynamo - Kijów na tle niebiesko-żółtego tła. Przebiła wszystkich okazujących solidarność z ukraińskim narodem.
Na mieście mówią, że może chce zostać radną, i chciała swoją niebieską żółć pokazać lepiej od innych.
A ja dodam: Więcej szacunku do siebie, do kraju, z którego się pochodzi. Bo ta ekspozycja nie ma nic wspólnego z solidarnością.- 24 1
-
2023-02-25 11:22
zapewniam cie ze sie odbije i ci to teraz tak pozytywnie a nich pisza uciekna jako pierwsi
- 8 2
-
2023-02-25 10:17
A o Białorusi juz zapomniała (3)
Jeszcze nie dawno Białoruś była na tapecie ale już zapomnieli bo Ukraina ważniejsza, flagi zmieniają się jak w kalejdoskopie, ciekawe kto będzie następny
- 31 3
-
2023-02-25 11:37
Na Białorusi się pacynki nie udało zainstalować, wiec Białoruś jest już w osi zła.
Pardon, w Białorusi rzecz jasna.
- 7 3
-
2023-02-25 11:20
Na Białorusi się nie udało zainstalować pacynki, to teraz jest w osi zła :) (1)
Oj pardon, w Białorusi rzecz jasna.
- 26 5
-
2023-02-25 13:39
O taką pacynkę wielu walorów w dzisiejszych czasach
Trudno.
- 1 4
-
2023-02-25 10:08
Proste, ja się z nimi bratać nie chcę. Za duża różnica kulturowa. (1)
Są cywilizacyjnie w XIX wieku jeszcze.
- 36 10
-
2023-02-25 12:55
To jak wyborcy pis
- 15 5
-
2023-02-24 19:51
Polska jest teraz bardziej Ukraińska niz Polska (46)
Więcej ich flag niż naszych, nawet święta niepodległości tak nie świętujemy jak ich rocznicę wybuchu wojny, aż się ma tego dosyć ile można. Tylko barwy niebiesko-żółte wszędzie, jesteśmy w Polsce możemy pomóc ale nie do przesady bo wygląda jak by oni byli u nas w kraju gospodarzami
- 736 204
-
2023-02-27 06:42
Widać to na każdym kroku ,aż przykro.
- 1 0
-
2023-02-26 08:35
Ukraińcy walczą z Rosjanami, którzy są imperialistami. Rosjanie marzą o odbudowie związku radzieckiego, w którym my będziemy jednym z elementów. Może za dużo tych flag w publicznej przestrzeni, ale wsparcie Ukraińców jest zgodne z naszym interesem.
- 1 7
-
2023-02-25 20:43
Zgadzam sie (3)
Wszystko ok, ale juz jest lekka przesada. Napisy w sklepach po ukrainsku, komunikaty (vide Lidl) po ukrainsku, flagi ukrainskie. Ludzi stamtad naprawde lubie, ale ten przesyt juz mi przeszkadza. Poskreslam- przesyt
- 24 1
-
2023-02-26 13:46
Dlatego nie kupuje w Lidlu (2)
Zle sie tam czuje przez te ukrainskie krzyki
- 7 2
-
2023-02-26 16:26
(1)
U was w Rosji nie ma Lidla .Więc przestań kłamać Wania.
- 1 8
-
2023-02-26 19:01
Slaw to rusek
- 0 3
-
2023-02-25 11:21
Jesteśmy w Polsce, to prawda, ale kto tym miejscem na ziemi rządzi? Polacy? (4)
- 13 2
-
2023-02-25 15:17
(1)
Wiadomo dlaczego "polski" Parlament pracował, obradował i głosował w porze nocnej.Zarówno ten Parlament jak i wszystkie instytucje w naszym kraju są już prywatne i podlegają Poland Republic of - prywatnej korporacji (firmie) zarządzanej przez amerykańskich właścicieli.Amerykanie zarządzając w dzień wszystkim co jest na naszym terenie wymagają (w
Wiadomo dlaczego "polski" Parlament pracował, obradował i głosował w porze nocnej.Zarówno ten Parlament jak i wszystkie instytucje w naszym kraju są już prywatne i podlegają Poland Republic of - prywatnej korporacji (firmie) zarządzanej przez amerykańskich właścicieli.Amerykanie zarządzając w dzień wszystkim co jest na naszym terenie wymagają (w istotnych sprawach) równoległej (w tym samym czasie) współpracy z polskojęzycznymi politykami.Ponieważ USA i nasz kraj są po przeciwnej stronie globu dzienna praca Amerykanów wymaga nocnej (czyli równoległej z nimi) pracy parlamentarzystów !.
- 12 4
-
2023-02-25 19:48
Srogie prochy. Nie ćpaj. Idź na odwyk.
- 4 8
-
2023-02-25 13:54
Tak Polacy ! (1)
Patrioci. Którzy wyznają hasło Bóg honor I Ojczyzna i bronią tego co Polskie. W przeciwieństwie do lewakow na czele z tuskiem który zamknąłby u nas wszystko bo przecież to samo mamy w Niemczech. Tfuu
- 4 11
-
2023-02-25 16:16
bronią i**otycznie, bez zrozumienia czegokolwiek
- 4 1
-
2023-02-25 10:09
Ktoś na Twój zasiłek z ZUS musi pracować.
- 3 8
-
2023-02-25 00:25
ten wpis to ruski troll
od Putina
- 6 30
-
2023-02-24 22:42
Więcej samorządowców, urzędników i kodziarzy z otoczenia Serdecznej i Kudłatego niz samych Ukraińców (1)
Urzędnicy przyszli bo wiadomo że musza się przypodobać w drodze po kolejne awanse. Kodziarze zlatują się na kazdy sygnał jak tylko mała Sycylia puści wici w sowim środowisku, ze trzeba przyjść. Zaskakująco mało samych Ukraińców biorac pod uwage ile ich jest w samym Gdańsku, może im to aż tak bardzo nie było potrzebne jak platformersom pomorskim.
No i dziś jest jeszcze jedna inna rocznica: rocznica zakończenia tzwe pandemii.- 43 11
-
2023-02-25 00:27
ty lepiej popatrz na mapę głosowania , na wsiach głosowano na Pis ,bo ksieża kazali ,a w miastach
Pis dostał po du**e i inteligencja się myli ,a buraki to już nie , nie ośmieszaj sie
- 7 19
-
2023-02-24 21:59
??? (1)
To, że pomagasz słabszemu i będącemu w potrzebie nie pomniejsza Twojej suwerenności. Niestety kompleksy sprawiają, że mali ludzie myślą tak jak Ty.
- 21 55
-
2023-02-25 00:25
w punkt
- 6 21
-
2023-02-24 20:36
Brawo ty
- 13 5
-
2023-02-24 20:03
Też mam tego dosyć (11)
Rozumiem ich tragedię ale tu jest Polska, samorządowcy nie przejmują się Polakami a Ukraińców hołubią. Te flagi na pojazdach miejskich to lekka przesada. obok polskich wieszają ukraińskie flagi.Zwykle wywiesza się flagi państwa które jest zwierzchnie dla miasta. To jakieś kuriozum.
- 155 33
-
2023-02-25 10:11
Aha czyli jak Polacy uciekali przed nazistami do innych krajów to było spoko? (7)
Tez byli roszczeniowi i chcieli pracy i pieniędzy, ubrań, jedzenia i dachu nad głową. Zapomniał wół jak cielęciem był.
- 6 41
-
2023-02-25 11:40
Polacy uciekali m.in. przed nazistami ukraińskimi.
Tylko co to ma wspólnego z sytuacja w kraju do niedawna nazywanym Ukraina, poza ukraińskimi nazistami rzecz jasna?
- 20 5
-
2023-02-25 11:34
hahaha Polacy roszczeniowi? Uciekali?? hahaha, a teraz wracaj do szkoly douczyc sie, bo tego nie zaklamiesz!!! (5)
W Polsce zgodnie z przepisami prawnymi nawet kobiety obecnie, nie maja prawa uciekac, karabin w lape i bronic kraju. A nie tak jak tam. Uciekli a teraz my mamy swietowac to, ze uciekli. I to ciagle: daj, daj, daj, daj. Niech wracaja i bronia swojego kraju.
Jak byla 2WS to Polacy zrobili zbiorke na armie a oni co? Znowu daj to, daj tamto.W Polsce zgodnie z przepisami prawnymi nawet kobiety obecnie, nie maja prawa uciekac, karabin w lape i bronic kraju. A nie tak jak tam. Uciekli a teraz my mamy swietowac to, ze uciekli. I to ciagle: daj, daj, daj, daj. Niech wracaja i bronia swojego kraju.
Jak byla 2WS to Polacy zrobili zbiorke na armie a oni co? Znowu daj to, daj tamto. Wystarczy wszystkie oszczednisci ludnosci ukrainskiej zabrac z przeznaczeniem na wojsko. Mozna? Mozna! Ale tego nie zrobia bo w jakim celu, jak Polacy dadza.- 30 3
-
2023-02-25 15:54
Niewygodna prawda zawsze wzbudza emocje, jednak faktów nie da się zakrzyczeć. (4)
Nie wszyscy wtedy chcieli walczyć. Idę o zakład, że w razie wojny ty także nie będziesz. Lepiej swoją nienawiść skieruj na agresora a nie ofiarę. Przemyśl to. Dzis oni jutro my I co wtedy?
- 3 13
-
2023-02-26 00:40
Z kazdym stane do walki (3)
Pierwsi tacy jak ty w kly wylapia
- 0 3
-
2023-02-26 05:53
Kula dosięgnie cię zanim zdecydujesz puścić bąka
Konsola do gier spaczyla twoja rzeczywistość
- 0 1
-
2023-02-26 01:01
Kozak w necie (1)
... c**a w świecie jestes
- 4 0
-
2023-02-26 05:55
Rumujesz jak young leosia
Moze zaloz swój muzyczny "projekt"
- 1 0
-
2023-02-24 21:08
(2)
Przyjdzie za to rachunek ekonomiczny...
Teraz to dopiero wstęp...- 67 11
-
2023-02-25 11:24
O ekonomiczny to bym się nie martwił, bo najpierw przyjdzie spłacać polityczny. (1)
- 13 1
-
2023-02-26 12:33
Juz jest , do konca grudnia 22 rzad na nich wydal 8,3 miliarda euro ..
- 5 0
-
2023-02-24 19:57
Jesteś chorym człowiekiem. (15)
I ruskim trollem. Zupełnie nie po polsku ten komentarz.
- 56 198
-
2023-02-26 08:48
A ja wałku nie jestem trolem i tak samo mysle
- 2 0
-
2023-02-26 00:36
A ty zmanipulowanym oslem bez swojego zdania.
- 1 2
-
2023-02-25 13:40
Wzaimno!
- 5 2
-
2023-02-25 11:49
A co w nim jest nie po polsku? Beznarodowy ma tole?
- 7 3
-
2023-02-25 06:51
Może spożytkujesz swoją nienawiść do Polaków do obrony swojej ojczyzny przed ruskimi? (9)
- 32 10
-
2023-02-26 00:36
(1)
Jakos nie widac, zeby atakowali ruscy .tylko banderki dywersje i przesiedlenia prowadza
- 2 5
-
2023-02-26 01:02
Kremlowskie brednie.
a kadyrow to zoofil,z kozami współżyje- 4 3
-
2023-02-25 09:55
(6)
Wania ty nas nie ucz co mamy robić.
- 9 16
-
2023-02-25 11:39
Chyba jednak by się wam przydało, bo ginięcie tysiącami na rozkaz błazna. (3)
- 15 2
-
2023-02-25 17:28
(2)
Da,da Wania.
- 2 9
-
2023-02-26 00:37
(1)
Oleh, Doda. Doda sie ta piosenkarka nazywa.
- 1 4
-
2023-02-27 11:10
Jak tam skradziony w Ukrainie sedes? Czy wiesz chociaż jak go używać?
- 0 2
-
2023-02-25 11:23
Zbyt ograniczony jesteś, żeby rady posłuchać, to idź do siebie i gin, kogo to obchodzi. (1)
- 12 3
-
2023-02-25 17:28