• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niebezpieczny Węzeł Kwiatkowskiego po zmianach

Michał Sielski
13 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Na obwodnicę można obecnie wjechać z obu pasów Trasy Kwiatkowskiego. Na obwodnicę można obecnie wjechać z obu pasów Trasy Kwiatkowskiego.

Kierowcy twierdzą, że zmiany w ruchu na splocie Trasy Kwiatkowskiego z Obwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdyni nie zmniejszyły korków. Do tego dochodzi tam ostatnio do stłuczek. GDDKiA: - To efekt rekordowego natężenia ruchu. Zmiany się sprawdzają.



Czy zmiana na Węźle Kwiatkowskiego zmniejszy korki?

Od początku lipca organizacja ruchu na Węźle Kwiatkowskiego wygląda inaczej niż przez kilka ostatnich lat. Wcześniej można było włączyć się do ruchu tylko z jednego, prawego pasa zjazdu. Teraz oba pasy łączą się z obwodnicą. Prawy jest dłuższy i rozbiegowy dla wolniejszych pojazdów, które mają kłopot z nabraniem prędkości pod górkę po pokonaniu ostrego łuku. Lewy jest dla nieco szybszych, głównie osobowych aut i wcześniej łączy się z prawym pasem obwodnicy. Udrożnienia ruchu - według naszych czytelników - to jednak nie przyniosło.

- Korki są cały czas i to nie tylko na Trasie Kwiatkowskiego, ale również na obwodnicy, co wcześniej na tym fragmencie nie miało miejsca. Do tego jest niebezpiecznie, niemal co drugi dzień dochodzi do wypadku - mówi pan Kazimierz, który tę trasę pokonuje kilkanaście razy w tygodniu.

Czytaj także: Po serii wypadków będą zmiany na Obwodnicy Trójmiasta.

Sprawdziliśmy: przez ostatni miesiąc doszło tam do jednego wypadku i trzech stłuczek. To dużo, zważywszy na to, że nie o każdej kolizji policja jest informowana. Wszystkie miały tę samą przyczynę: najechanie na tył poprzedzającego pojazdu.

Teoretycznie przyczyną jest więc niezachowanie odpowiedniej odległości i ostrożności przez kierowców, ale w praktyce winni są często wjeżdżający z Trasy Kwiatkowskiego, przez których inni kierowcy muszą hamować. Wielu też nie wie, jak zachować się przy zwężającym się na końcu wzniesienia lewym pasie obwodnicy. Mimo ograniczenia prędkości do 100 km/h, różnice prędkości są tu bardzo duże.

- Zmiana w organizacji ruchu na węźle Kwiatkowskiego na drodze ekspresowej S6 Obwodnicy Trójmiasta zdaje egzamin. Na pewno kierujący pojazdami powinni nauczyć się nowego rozwiązania. Choć dostrzeżone przez czytelników portalu incydentalne zdarzenia w obrębie węzła wynikają przede wszystkim z faktu, że obecnie na trójmiejskich drogach porusza się dużo turystów, którzy nie znają dobrze dróg i czują się na nich niepewnie - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA. - Niewątpliwie dodatkową trudnością są bardzo duże natężenia ruchu, które obserwujemy na tej drodze, szczególnie w weekendy, przekraczające 90 tys. pojazdów na dobę - dodaje.

Czytaj więcej: Rekordowy ruch na Obwodnicy Trójmiasta.

Zmian chcieli sami kierowcy, głównie przedstawiciele przewoźników, przekonujący, że więcej pojazdów zjeżdża z Trasy Kwiatkowskiego, niż w tym samym czasie jedzie obwodnicą. Większość z nich to załadowane ciężarówki, jadące z portu.

- Wynik szczegółowych analiz i symulacji przekonał nas do realizacji. Zawsze jesteśmy otwarci na tego typu merytoryczne rozwiązywanie problemów drogowych nie tylko na obwodnicy - mówił Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.

Opinie (189) 1 zablokowana

  • (9)

    JA wierzę w to co mówi GDDKiA.
    To instytucja publiczna więc z pewnością jest jak mówią.

    • 79 40

    • nie

      • 6 3

    • (2)

      polaki cebulaki nie potrafią jeździć i w tym tkwi problem, wszystkie ulice należy zaorać i posadzić trawę, a samochody sprzedać do krajów gdzie ludzie potrafią jeździć bez wymuszania pierwszeństwa i przekraczania prędkości.

      • 36 13

      • I ciebie też sprzedać razem z tymi samochodami. (1)

        • 9 8

        • lepiej sprzedać niż wynająć. Czujesz różnice ?

          • 0 0

    • PRZED CHWILĄ był w tym miesjcu karambol. Zderzyło sie 7 samochodów. (1)

      • 2 25

      • nie

        nie w tym miejscu, tylko na obwodnicy w kierunku Chyloni przed ul. Morską - w rejonie Demptowa.

        • 16 0

    • widzę duża House`a było oglądane

      • 0 0

    • (1)

      Panie Kazimierzu, niech pan poluzuje wiązania w sandałach - są dwa pasy do zjazdu i jest lepiej niż było. Przypomnę, że wcześniej był jeden pas zjazdowy a panowie a'la pan Kazimierz celowo blokowali lewy pas, blokując jazdę na zamek

      • 11 0

      • Nawet więcej, jadący tym prawym pasem, pomimo niemożności szybkiego przyspieszenia, przecinają LINIĘ CIĄGŁA i taranują auta jadące z prędkością przelotową po obwodnicy. Efekt zawsze taki sam - najechanie na tył auta wymuszającego pierwszeństwo.

        Linii ciągłej się nie przekracza barany !!!

        • 7 0

  • (1)

    Dzisiaj wszędzie jest niebezpiecznie

    • 40 12

    • samochód nawet na monciaku może cię rozjechać...

      • 21 0

  • moja opinia (13)

    Polscy kierowcy ciężarówek nie potrafią poprawnie jeździć na zjeździe z Kwiatkowskiego i nagminnie skręcają na zakreskowane pola oraz manewrują przez ciągłe linie.
    Polak nie potrafi jeździć poprawnie, jeśli nie ma bata nad sobą...

    • 141 13

    • osobowe nie ciezarowe (11)

      baran!!! jak umiesz czytac to przeczytałes ze kolizje i wypadek spowodowali kierowcy osobowek nie cieżarówek. sam pewnie nie umiesz jezdzic a uczysz innych, hipokryta.

      • 8 17

      • Ostatnio, tydzien temu (10)

        jechalem z Sopotu do Gdyni, na głównej ulicy jechala ciezarowka, chyba pusta bo szybko. Odezwałem się na CB "co lecisz lewym pasem! CO LECISZ LEWYM PASEM!!!" to się z****** na żółto... jesli to czytasz jeleniu jeden, to bedzie tak jak mowilem, ze film z video rejestratora udostepnie dla trojmiasto pl a policja zrobi reszte.



        PRECZ Z BARANAMI !!!! MOWIMY STANOWCZO NIE KIEROWCOM CIEZAROWYM JADACYM LEWYM PASEM !!! JAK NIE PASUJE TO WYSKAKUJCIE NA SOLO !!! OSOBOWKI ZROBIA Z WAMI PORZADEK BURACTWO JEDN!!!!

        • 19 19

        • (2)

          Nie wiem jak u was w Luzinie, ale w Trójmieście na głównych ulicach nie ma zakazu jazdy dla ciężarówek lewym pasem. No i jest ograniczenie do 50ciu.

          Opowieść o CB tak barwna jak śmieszna.

          • 11 5

          • ??? (1)

            W Trójmieście jest całkowity zakaz jazdy ciężarówek!
            Jak przyjedziesz ze wsi, to zobaczysz!

            • 3 3

            • 1. Nie w Trójmieście tylko w Sopocie
              2. Nie całkowity tylko powyżej określonego tonażu
              3. i to z kopą wyłączeń pod które łapie się każda dostawa do Biedronki itp

              I powiedz mi kto miał w te luzińskie bajki uwierzyć że ciężarówki dolatują do portów?

              • 7 1

        • To lata się tez pasami? (2)

          Myślałem, ze lewym pasem można jedynie jechać.

          Poza tym, jak Ci nie pasowało, trzeba było go ominąć prawym. Ale pewnie nie potrafisz

          • 3 7

          • Omija się przeszkodę nieruchomą,jadący pojazd się wyprzedza. Ale Ty pewnie tego nie rozumiesz. (1)

            • 8 0

            • Uuuuu, ale mi przywaliłeś. Normalnie sie załamałem i ide się powiesić

              Możesz siorbnąć sobie gałę. Taki jesteś as

              Chciałeś zabłysnąć a nawet nie zaiskrzyłeś

              • 2 8

        • (1)

          osobiście nie trawię TIRowców , ale mam jedno do powiedzenia - precz z baranami kultywującymi ruskie tradycje (video rejestratory).

          • 4 14

          • Racja! Niech bandyci drogi są nadal bezkarni

            • 8 0

        • Zgadzam sie
          Barany w torach!!!

          • 1 0

        • Zadowolony jesteś z twego komentarza buraku ? Bo ja nie - braku ci luzu i jesteś

          w związku z tym niebezpieczny.

          • 0 0

    • Za niskie ograniczenie prędkości,dla osobowych powinno być min. 70 km/h i kończące się szybciej.zaladowane ciezarowe puchną pod górę,ale po płaskim sprawiają problemy osobowka w których zasiadają mistrzowie prostej i cieniasy bez zrywu...

      • 3 4

  • (1)

    jest lepiej....

    • 63 21

    • lepiej dla śmigających z kwiatkowskiego

      Jest lepiej dla śmigających z Kwiatkowskiego ale za to niebezpieczniej na samej obwodowej.
      Jadący z dozwoloną prędkością lewym pasem obwodowej nagle znajdują się w dziwnej sytuacji gdzie muszą włączyć się na środkowy pas na który przed chwilą władowały się powolne miśki z estakady Kwiatkowskiego, Prędkościomierz często spada do 70-80 km/h

      • 3 0

  • Ja bym jednak zaczął od budowy trzeciego pasa i wtedy nie trzeba by łączyć 2 w 1... (7)

    Obwodnica już straciła przepustowość co dokładnie widać na odcinku od Osowej do Matarni. Dramat!

    • 146 8

    • (2)

      Gorzej jest chyba miedzy Matarnia a Karczemkami.

      • 6 2

      • Dokładnie, ewidentnie brakuje przedłużonego pasa na wjeździe z Matarni w kierunku Karczemki. (1)

        100 -200 metrów drogi cieżko pacanom było dobudować żeby łączyć się z większą ilością pasów na Karczemki.

        • 28 2

        • myślę, że niestety oni to zrobili specjalnie bo bali się tasowania po 5 pasach ruchu: w lewo (z Matarni na obwodnicę) i w prawo (z obwodnicy na Karczemki). Ja uważam jednak, że teraz jest gorzej i niebezpieczniej.

          • 8 0

    • A potem czwarty i piąty, kiedy poprzednie się zatkają... Obwodnice w wielkich aglomeracjach mają i po sześć pasów, a i tak się zatykają. Jakby na ulicach był ułamek pojazdów, jakie jeżdżą obecnie, to wystarczyłyby jednopasmówki zamiast autostrad.
      Jak zrobią szerszą obwodnicę, to pojedzie nią jeszcze więcej samochodów, bo 'otworzyli nowy pas, będzie szybciej!'. Nie mówię, że co drugi mieszkaniec ma się przymusowo przesiadać do zbiorkomu albo na rower (co kto lubi), ale o jakieś pikaczento, którym da się doturlać z domu do pracy i z powrotem, wcale nie jest trudno. Ilość pojazdów będzie rosła i ulice będą się korkowały, niezależnie od tego, kto rządzi (no chyba że uchwali się zakaz posiadania samochodu i 90% pójdzie na złom, wtedy zrobi się luz na ulicach)

      • 10 10

    • Obwodnica (1)

      1. Obwodnica Trójmiasta już dawno nie jest tym co w nazwie. Stała się nową trasą średnicową Trójmiasta, a stanowi jedynie obwodnicę centrów.
      2. Obsługuje głównie ruch lokalny, do czego nie była stworzona. Proporcje 60%/40% lokal/tranzyt nie dają nadziei na odkorkowanie.
      3. sposobem na odkorkowanie obwodnicy Trójmiasta NIE JEST budowa dodatkowych pasów. Lekarstwem mogą być:
      a) poprawa oferty (cena/czas/częstotliwość) zbiorkomu. W tym wypadku głownie SKM i dobra oferta PKM na trasie Gdynia-Osowa-Wrzeszcz
      b) budowa tzw. Obwodnicy Metropolitalnej, by cały tranzyt pomijający Trójmiasto w ogóle nie zahaczał o OT
      c) Poprawa połączeń kolejowych dalekobieżnych (cena/czas), głównie w relacji Warszawa-Trójmiasto-Hel, tak by oferta kolejowa była druzgocąca wobec transportu indywidualnego (2,5h ww-a 3miasto, 3,5-4h ww-a Hel). Od razu rozwiązujemy problem korków na A1.

      • 32 3

      • he he

        takie cuda to nie w Polsce

        • 6 1

    • na tym zjeździe łączą się 3 pasy w 1!!!

      nie było tam żadnych większych zdarzeń to dzięki czyjejś debilnej decyzji będzie ich sporo

      • 5 9

  • transport (5)

    powinien odbywać się na torach, co za kraj, że wszystko jest transportowane drogą.

    • 63 26

    • jak kazdy inny (1)

      w kazdym kraju są ciężarówki i transport odbywa się drogą no chyba że tylko polskie ciężarówki jeżdża po całej europie!!! ale napewno byłeś ,widziałeś!!!! wystarczy konkretna selekcja przy egzaminie na kategorie B psychotesty i wykwalifikowani instruktorzy!!!! a nie trepy na emeryturze czy policjanci którzy nie wiedzą co dalej w życiu robić!!!!

      • 5 9

      • czuje wypowiedź kierowcy ciężarówki

        Zwróć uwagę, że w innych krajach wiele kontenerów jest właśnie transportowanych po torach. Wiadomo są rzeczy np. spożywcze, które muszą być przewożone tirem

        • 8 4

    • (1)

      taki w którym kolej nie funkcjonuje
      tak samo jak wodny transport śródlądowy

      • 3 1

      • w innych krajach są drogi

        • 0 0

    • tja wszystko

      A te pociągi z kontenerami to sobie na pusto w tę i nazad jeżdżą.

      Zanim napiszesz - poguglaj 10 minut to byś się dowiedział ile % transportu wyjeżdża z Gdyni koleją.

      • 3 1

  • Marudzenie to nasza narodowa domena. Nigdy nie będzie idealnie.

    • 46 27

  • macie problem (3)

    Przesiadzcie sie na komunikacje miejska albo jedzicie przez miasto. Ciezko dogodzic czlowiekowie - polakowi. Zawsze jest zle....

    • 41 33

    • "Jeżeli już się coś robi to trzeba to zrobić dobrze" - a w Polsce albo nie kompetencja albo bylejakość (2)

      nie dziw się, że ludzie się irytują jak stosuje się rozwiązania albo rodem z PRL albo oderwane od rzeczywistości.

      Czasami zastanawiam się czy projektant pofatygował się na miejsce przez zrobieniem projektu czy robił wg google maps:)

      • 7 9

      • 99% projektów robione z pomoca gogle maps. Ponieważ projekty robione sa za taką kase że nie ma kasy żeby pojechać na wizje, a nieststy żeby robic trzeba zejść z ceny a będize gorzej bo prezydent jeszcze ułatwił dostep do uprawnień i niedługo projekt bedą robić za 100zł byle był a potem sie martw

        • 2 5

      • gdyby nie PRL to niebyłoby obwodnicy ani estakady kwiatkowskiego bo to za ich czasu zostało zbudowane. Jeśli chodzi o inwestycje drogowe to PRL miał dobre pomysły i inwestycje.
        To za PRL zbudowali dwupasmową obwodnicę w obie strony kiedy to samochodów prawie nie było a dzisiaj budują 2 pasmowe autostrady kiedy samochodów jest milion razy więcej.
        Po prostu u nas w wolnej Polsce nie myślą 20 lat w przód tylko 2 minuty na przód bo po co wydać np. 200.000.000,00 na inwestycję mającą na uwadze że w przyszłości ruch i ilość samochodów na drodze będzie większa, i mieć na 50 lat spokój kiedy można wydać teraz np. 190.000.000,00 i za 2 lata kolejną taką sumę bo się okaże że rozwiązanie było na 5min.

        • 14 6

  • :) (1)

    a ja uważam że jest o wiele lepiej, wystarczy przestać jeździć na pamięć i zwracać uwagę na zmiany :)

    • 93 12

    • .

      Powiedz to polskiemu kierowcy ciężarówki!
      Nie zrozumie...

      • 1 2

  • Jeżdzę tam codziennie, zjazd już się tak bardzo nie korkuje, jest zdecydowanie lepiej. (2)

    No chyba, że "misiaczki" wybiorą się na łowy

    • 114 13

    • Też uważam, że jest dużo lepiej

      Jeżdżę tam codziennie dwa razy od lat i różnica po zmianach jest kosmiczna. Bardzo dobre rozwiązanie.

      To, że na górce przed witominem i tak zdarza się czasem lekkie zatwardzenie to nic nie szkodzi i nie ma to wiele wspólnego z nową organizacją. Jesli chodzi o stłuczki to tak czy tak wynikają one z jakiegoś łamania obowiązujących tam przepisów. Czasami niektórzy nie znający drogi boją się tylko jechac do końca prawym pasem bo może on sprawiać wrażenie uniemożliwiającego jazdę na wprost.

      • 7 1

    • Misiaki tam stoją już za znakiem expresowej. Oni chyba nawet radaru nie mają. To barany, które widząc policję zawsze zwalniają do max 50km/h robiąc korki, bez względu na dopuszczalną prędkość w danym miejscu.

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane